HUR SER MAN FORMEL 1 VM 2009 På TV ELLER INTERNET?
-
- Mr Forza Motorsport
HUR SER MAN FORMEL 1 VM 2009 På TV ELLER INTERNET?
Tänkte vi kunde samla lite tips här för dem som inte kan/vill se Viasat Motor.
Svenska TV6
Lördag 28/3
06:55 -- 08:xx Kvalificeringen LIVE
Söndag 29/3
17:00 -- 18:00 F1, Australiens GP i sammandrag
Tyska D:SF
Fredag 27/3
06:00 -- 06:30 Träning 1 i sammandrag
06:30 -- 08:05 Träning 1 och 2 i sammandrag
14:00 -- 15:30 Träning 1 och 2 i sammandrag
Lördag 28/3
20:30 -- 22:00 Kvalificeringen i efterhand
Tyska RTL
Lördag 28/3
06:00 -- 06:45 Träning 3 i sammandrag
06:45 -- 08:20 Kvalificeringen LIVE
08:20 -- 08:50 F1, start av en ny era
10:45 -- 12:25 Kvalificeringen i efterhand.
Söndag 29/3
06:15 -- 06:45 F1, start av en ny era
06:45 -- 07:00 F1, Warmup LIVE
07:00 -- 08:00 F1, Countdown LIVE
08:00 -- 09:45 F1, Australiens GP LIVE
13:45 -- 15:45 F1, Australiens GP eftersändning
Svenska TV6
Lördag 28/3
06:55 -- 08:xx Kvalificeringen LIVE
Söndag 29/3
17:00 -- 18:00 F1, Australiens GP i sammandrag
Tyska D:SF
Fredag 27/3
06:00 -- 06:30 Träning 1 i sammandrag
06:30 -- 08:05 Träning 1 och 2 i sammandrag
14:00 -- 15:30 Träning 1 och 2 i sammandrag
Lördag 28/3
20:30 -- 22:00 Kvalificeringen i efterhand
Tyska RTL
Lördag 28/3
06:00 -- 06:45 Träning 3 i sammandrag
06:45 -- 08:20 Kvalificeringen LIVE
08:20 -- 08:50 F1, start av en ny era
10:45 -- 12:25 Kvalificeringen i efterhand.
Söndag 29/3
06:15 -- 06:45 F1, start av en ny era
06:45 -- 07:00 F1, Warmup LIVE
07:00 -- 08:00 F1, Countdown LIVE
08:00 -- 09:45 F1, Australiens GP LIVE
13:45 -- 15:45 F1, Australiens GP eftersändning
Senast redigerad av Pastis den sön mar 29, 2009 11:34, redigerad totalt 1 gång.
-
- Varnad
-
-
-
- Utvisad
-
- Utvisad
Viasat har väl förpackat Viasat Motor alldeles perfekt. Trogna kunder får den gratis.Gösta skrev:Fan vad illa Viasat har förpackat motorkanalen.
Förstår inte varför man skulle välja Viasat om man har RTL som alternativ?
Viasat ska ha all heder för sin produkt som verkar skitbra, och till ett mycket överkomligt pris.
Det enda är att det inte är HD, men det är ju inte Viasats fel.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
-
-
-
-
- Varnad
-
http://tvkitalivesport2.blogspot.com/ hittade en fungerande om någon annan letar efter bild.
-
-
- Moderator
RTL? Skulle förvåna mig om det finns någon kanal i världen som kan ståta med ett så bra program som Viasat bjöd på. Nog för att jag trodde att de skulle kunna göra något bra men det här överträffade mina förväntningar med råge. Sensationellt bra!
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
-
-
Ja, RTL har oändligt mer resurser och avsevärt bättre täckning av F1 evanemanget. Det satt en aftonbladetreporter i studion med NOLL KOLL.Nisse skrev:Får väl dra igång en gammal 12 tummare med RTL så du blir nöjd till nästa race.Gösta skrev:Fan vad illa Viasat har förpackat motorkanalen.
Förstår inte varför man skulle välja Viasat om man har RTL som alternativ?
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
RTL täckning av en F1-helg är inte bättre än Viasats, tvärtom faktiskt.Göta skrev:Ja, RTL har oändligt mer resurser och avsevärt bättre täckning av F1 evanemanget. Det satt en aftonbladetreporter i studion med NOLL KOLL.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
- Utvisad
Kollade just på RTLs tablå, och för ett otränat öga så känns det som att det är oändligt mkt mer motorsport på VS Motor än på RTL.
Dessutom är RTL reklamfinansierad.
Ser du RTL gratis Göta, eller har du beställt enbart den kanalen?
Dessutom är RTL reklamfinansierad.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
Jag har en helt annan uppfattning!Razor skrev:RTL täckning av en F1-helg är inte bättre än Viasats, tvärtom faktiskt.Göta skrev:Ja, RTL har oändligt mer resurser och avsevärt bättre täckning av F1 evanemanget. Det satt en aftonbladetreporter i studion med NOLL KOLL.
-
Jag ser den gratis hos en god vän på Ingarö. Vi brukar njuta av något fruktigt portugisiskt vitt lätt porlande välkylt vin och kolla på RTL. Jag tänker inte skaffa mig mer tv än nödvändigt. Viasat motor är enligt den filosofin onödigt.EnzoF1 skrev:
-
-
- Utvisad
Du lägger ned ganska mycket pengar på att spara 50 kronor per lopp, eller vad det kostar.Gösta skrev:Jag ser den gratis hos en god vän på Ingarö. Vi brukar njuta av något fruktigt portugisiskt vitt lätt porlande välkylt vin och kolla på RTL. Jag tänker inte skaffa mig mer tv än nödvändigt. Viasat motor är enligt den filosofin onödigt.EnzoF1 skrev:
Dumsnålt brukar det kallas.
-
Det kostar >140 SEK per gång i bränsle, slitage, värdeminskning o s v, så Göta betalar mer än 140 kr för att spara en knapp 50-lapp... smart, riktigt smart.EnzoF1 skrev:Du lägger ned ganska mycket pengar på att spara 50 kronor per lopp, eller vad det kostar.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Inget av det du nämner.Razor skrev:Du är alltså:
- inte tillräckligt intresserad av F1;
- snål;
- en kombination av 1 & 2.
Jätteintresserad och generös.
Men är även en kritisk konsument som väljer vad jag vill och inte vill betala direkt för. Utövar endast min makt som konsument.
-
Ja. Umgås gärna med människor framför Tv,n. Finner jag ett nöje värt pengarna får det kosta hur mycket som helst (vad jag har råd med).EnzoF1 skrev:Du lägger ned ganska mycket pengar på att spara 50 kronor per lopp, eller vad det kostar.Gösta skrev:Jag ser den gratis hos en god vän på Ingarö. Vi brukar njuta av något fruktigt portugisiskt vitt lätt porlande välkylt vin och kolla på RTL. Jag tänker inte skaffa mig mer tv än nödvändigt. Viasat motor är enligt den filosofin onödigt.EnzoF1 skrev:
Det där med socialt umgänge verkar inte vara din grej har jag förstått?
-
- Utvisad
Du utövar din makt genom att snylta på andra alltså?Gösta skrev:Inget av det du nämner.Razor skrev:Du är alltså:
- inte tillräckligt intresserad av F1;
- snål;
- en kombination av 1 & 2.
Jätteintresserad och generös.
Men är även en kritisk konsument som väljer vad jag vill och inte vill betala direkt för. Utövar endast min makt som konsument.
Ignorans och snålt kallar jag det.
Du väljer att inte betala för en bra produkt, utan vill ha allt gratis, i bästa fildelarmentalitet.
-
- Utvisad
Så att se F1 på teve är inte ett nöje som du vill betala 50:- för?Gösta skrev:Ja. Umgås gärna med människor framför Tv,n. Finner jag ett nöje värt pengarna får det kosta hur mycket som helst (vad jag har råd med).EnzoF1 skrev:Du lägger ned ganska mycket pengar på att spara 50 kronor per lopp, eller vad det kostar.Gösta skrev: Jag ser den gratis hos en god vän på Ingarö. Vi brukar njuta av något fruktigt portugisiskt vitt lätt porlande välkylt vin och kolla på RTL. Jag tänker inte skaffa mig mer tv än nödvändigt. Viasat motor är enligt den filosofin onödigt.
Det där med socialt umgänge verkar inte vara din grej har jag förstått?
Vad gäller det övriga så förstår du lika mycket där som om musik, dvs 100% mer än 0.
-
- Mr Forza Motorsport
-
Pastis skrev:Nu räcker det med ert TV-tittande! Ska ni fortsätta och gagga så gör det i klotterplanket. Ni kan vara roliga en stund, men ni tjatar ju på i all oändlighet om samma tjafs.
Tack Pastis. Hoppas de respekterar detta. De är som gamla gramofonskivor som hakat up sig.
-
-
På grund av dålighet hade jag inte Viasat motor till premiären, därför beställde jag Viasat On Demand till loppet.
Jag vill nu avråda alla från detta då bilden var katastrofalt dålig och sändningen ryckte något fruktansvärt. (Till råga på allt frös bilden hela startvarvet!)
Dessutom var det oskäligt dyrt (129:-) då betalar jag hellre 99:- per månad för Viasat motor + en massa annat mumbo jumbo!
Dessutom tycker jag att sändningarna har förbättrats både i kvadrat och kubik på senare tiden och kvalitet ska man stödja.
Bara som en varning för er som går i Viasat On Demand tankar....
Jag vill nu avråda alla från detta då bilden var katastrofalt dålig och sändningen ryckte något fruktansvärt. (Till råga på allt frös bilden hela startvarvet!)
Dessutom var det oskäligt dyrt (129:-) då betalar jag hellre 99:- per månad för Viasat motor + en massa annat mumbo jumbo!
Dessutom tycker jag att sändningarna har förbättrats både i kvadrat och kubik på senare tiden och kvalitet ska man stödja.
Bara som en varning för er som går i Viasat On Demand tankar....
-
- Utvisad
-
http://cdon.se/bredbandsfilm/motorsport_live/
Jag har inte provat själv, så jag vet inte hur det fungerar.
Jag har inte provat själv, så jag vet inte hur det fungerar.
Keep on Boppin´
-
fria kvalet från Catalunya: http://www.justin.tv/dimoni
-
Samma med Brittisk kommentering (BBC?) http://www.justin.tv/ferrari_dragon2
-
- Utvisad
Behöver den här tråden faktiskt vara klistrad - den har få inlägg och den bara stör där uppe på andra raden. Så få nya trådar som det byggs nuförtiden här kunde den likväl "släppas fri".
Helt rätt har ni kommande loppet klistrad överst.
Helt rätt har ni kommande loppet klistrad överst.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Mr Forza Motorsport
-
-
Och Viasat Motor vägrar visa presskonferensen från det högintressanta kvalet för att istället visa Hubbe Bergh springa runt (Var det inte snack om när dom visade fotboll på alla kanaler i vintras att dom skulle göra samma sak med motorsporten när fler event pågick samtidigt?!). OTROLIGT IRRITERAD PÅ VIASAT! (+ det att dom skickar Frida Nordstrand till Gelleråsen istället för till Monaco ).
Därför bjuder jag in ett antal personer till våran privata stream som kommer visa Monacos GP.
Skicka ett PM om du vill ha en inbjudan, först till kvarn eller något sånt...
Därför bjuder jag in ett antal personer till våran privata stream som kommer visa Monacos GP.
-
- Utvisad
Oj, tack tack...håll en plats för mig, var hygglig...ett tu tre hamnar man på resa.Kuopio skrev:Och Viasat Motor vägrar visa presskonferensen från det högintressanta kvalet för att istället visa Hubbe Bergh springa runt (Var det inte snack om när dom visade fotboll på alla kanaler i vintras att dom skulle göra samma sak med motorsporten när fler event pågick samtidigt?!). OTROLIGT IRRITERAD PÅ VIASAT! (+ det att dom skickar Frida Nordstrand till Gelleråsen istället för till Monaco ).
F-N min signatur förbjuder mig att skicka PM men är det här OK...hoppas det.
Tillägg:Förut hittade jag alltid nån på Justin men inte så lätt längre.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
-
-
http://www.hotklix.com/link/sports/moto ... -F1-Stream
Funkar lite halvkasst men får duga för denna gång
Funkar lite halvkasst men får duga för denna gång
-
- Utvisad
Tack för tipset funkade kanon bra ..Lillis skrev:Har hittat programmet filmon.com som funkar alldeles utmärkt, man kan tex välja BBC 1 för att se formel 1 men det finns även många andra kanaler som man kan se på. Rekommenderar det starkt! Klockren bild än så länge
Mvh Rexa
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
-
- Utvisad
Bra och enkelt - tack. (Bra bild)Lillis skrev:Har hittat programmet filmon.com som funkar alldeles utmärkt, man kan tex välja BBC 1 för att se formel 1 men det finns även många andra kanaler som man kan se på. Rekommenderar det starkt! Klockren bild än så länge
ITV är väl den valbara kanalen som sänder formel1?