Tv-Sändningar

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Christoffer skrev:Kommer det att bli extra programtid i anslutning till F1-sändningarna på Viasat motor? (Frågan är inte riktad till Pastis.)
Jag vet inte vad du menar med extra programtid men så här ser sändningstiderna ut för Melbourne:

Fredag 27/3
02:30 - 04:00 Träning 1, LIVE
06:30 - 08:00 Träning 2, LIVE

10:30 - 12:00 Träning 1, Repris
12:00 - 13:30 Träning 2, Repris

20:30 - 22:00 Träning 1, Repris
22.00 - 23:30 Träning 2, Repris

Lördag 28/3
04:00 - 05:00 Träning 3, LIVE
06:55 - 08.30 Kval, LIVE

12:00 - 13:00 Träning 3, Repris
13:00 - 14:30 Kval, Repris

15.30 - 17.00 Träning 1, Repris
17.00 - 18.30 Träning 2, Repris
18:30 - 19.30 Träning 3, Repris

20:30 - 22:00 Kval, Repris

Söndag 28/3
07.30 - 08:00 Pre - Race, LIVE
08:00 - 09:50 Race, LIVE
09:50 - 10.30 Motor Studio LIVE

13:30 - 14:00 Race, Repris
14.00 - 16.00 Race, Repris
16:00 - 16:30 Motor Studio, Repris
16.30 - 17:00 Pre - Race, Repris
17:00 - 19:00 Race, Repris
19:00 - 19.30 Motor Studio, Repris
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Razor skrev:
Christoffer skrev:Kommer det att bli extra programtid i anslutning till F1-sändningarna på Viasat motor? (Frågan är inte riktad till Pastis.)
Jag vet inte vad du menar med extra programtid men så här ser sändningstiderna ut för Melbourne:

Fredag 27/3
02:30 - 04:00 Träning 1, LIVE
06:30 - 08:00 Träning 2, LIVE

10:30 - 12:00 Träning 1, Repris
12:00 - 13:30 Träning 2, Repris

20:30 - 22:00 Träning 1, Repris
22.00 - 23:30 Träning 2, Repris

Lördag 28/3
04:00 - 05:00 Träning 3, LIVE
06:55 - 08.30 Kval, LIVE

12:00 - 13:00 Träning 3, Repris
13:00 - 14:30 Kval, Repris

15.30 - 17.00 Träning 1, Repris
17.00 - 18.30 Träning 2, Repris
18:30 - 19.30 Träning 3, Repris

20:30 - 22:00 Kval, Repris

Söndag 28/3
07.30 - 08:00 Pre - Race, LIVE
08:00 - 09:50 Race, LIVE
09:50 - 10.30 Motor Studio LIVE

13:30 - 14:00 Race, Repris
14.00 - 16.00 Race, Repris
16:00 - 16:30 Motor Studio, Repris
16.30 - 17:00 Pre - Race, Repris
17:00 - 19:00 Race, Repris
19:00 - 19.30 Motor Studio, Repris
Tack!
Det var prerace och motorstudion jag tänkte på.
+ Att jag var tvungen att motivera mitt fjäskinlägg till Pastis med något topicrelaterat. :roll:
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Gösta

Inlägg av Gösta »

Pepparkvarnen skrev:
Jag hörde nåt om att de skulle ha en snubbe springa omkring i depån innan och under racen.
Eje??? Sveriges svar på RTL´s Niki Lauda? :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Gösta skrev:
Pepparkvarnen skrev:
Jag hörde nåt om att de skulle ha en snubbe springa omkring i depån innan och under racen.
Var det inte nåt med Lill-Lövis?
I.Kilmister
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Christoffer skrev:
Gösta skrev:
Pepparkvarnen skrev:Jag hörde nåt om att de skulle ha en snubbe springa omkring i depån innan och under racen.
Nej, jag hörde att det skulle vara en helt annan snubbe.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Pepparkvarnen skrev:
Christoffer skrev:
Gösta skrev: Eje??? Sveriges svar på RTL´s Niki Lauda? :D
Ett radarpar kanske?

Jari och Enzo! (Det hade f-n inte kunnat bli bättre. Höra grälen när de intervjuar Kimi, Ron, Massa, osv. ) :D

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Christoffer skrev:
Gösta skrev:
Pepparkvarnen skrev:Jag hörde nåt om att de skulle ha en snubbe springa omkring i depån innan och under racen.
Lill-Lövis ska vara med men jag har inte hört något om hans roll, annat än expert.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Gösta skrev:
Pepparkvarnen skrev:
Christoffer skrev: Var det inte nåt med Lill-Lövis?
Ett radarpar kanske?

Jari och Enzo! (Det hade f-n inte kunnat bli bättre. Höra grälen när de intervjuar Kimi, Ron, Massa, osv. ) :D
Ja för fan... höra Jari undervisa förarna i bilkörningens fysik och hur hur han minsann skulle köra ifrån dem om han bara fick chansen... Och så mig med stoppuret i handen...

D E T skulle bli teve det...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Razor skrev:
Christoffer skrev:
Gösta skrev: Eje??? Sveriges svar på RTL´s Niki Lauda? :D
Lill-Lövis ska vara med men jag har inte hört något om hans roll, annat än expert.
Den som jag pratar om är inte Lövis, och jag är helt säker på det för jag hörde det från snubben själv.

Men nu har jag inte hört nåt mer om det där så kanske blev det inget, eller också så är det fortfarande hemligt.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Pepparkvarnen skrev:
Razor skrev:
Christoffer skrev: Var det inte nåt med Lill-Lövis?
Den som jag pratar om är inte Lövis, och jag är helt säker på det för jag hörde det från snubben själv.

Men nu har jag inte hört nåt mer om det där så kanske blev det inget, eller också så är det fortfarande hemligt.
Kom igen nu!
Du kan lita på att vi håller tyst.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Christoffer skrev:
Pepparkvarnen skrev:
Razor skrev: Lill-Lövis ska vara med men jag har inte hört något om hans roll, annat än expert.

Kom igen nu!
Du kan lita på att vi håller tyst.
Janne Josefsson.
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Arthur Ringard är det...Kom ihåg att här hörde ni det först :D
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Razor skrev:
platt skrev:
Razor skrev:RAI krypterar sina F1-sändningar och det gör HRT också om jag inte minns fel.
Danska TV2, som väl är de som sänder F1, är inte FTA som t ex RTL är.
Varför såg du inte F1 på Premiere? Deras F1-sändningar är ju överlägsna de flesta andras, inkl. ITV:s.
Är det nytt för i år att RAI krypterar F1 sändningarna I somras var det inte så för jag såg F1 med vanlig antenn och det gick jätte bra. Om nu det är så att dom har börjat med kryptering i år på RAI vet du hur jag ska göra för att se F1 då? måste jag skaffa mig en parabol då.
Jag utgår från att du menar att du såg det med vanlig antenn nere i Italien?

Där funkar det säkert som tidigare men jag tar in RAI via parabol här i Sverige och jag har inte lyckats se F1 på RAI här, inte för att jag är speciellt intresserad av att det på RAI men jag har i alla fall testat för att se om det funkade.
Självklart menar jag att antennen sitter i Italien. Jag har hört talas om det i flera år att det skulle bli kådat men det ända jag vet som är kodat i Italien är fotboll och det bekymrar mig inte. Men tack då behöver jag inte oroamig för sommarens lopp.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
REP

Inlägg av REP »

Jag älskar RTL !

Alltid frreeee !

Niki är alltid med.

Synd att det är bara för de som har rörligt parabol eller parabol fastkopplat mot Hot Bird eller Astra
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Användarens profilbild
menthol

Inlägg av menthol »

olag skrev:http://www.tv3.dk/content/view/19983/2288/

F1 gratis till 2010
Gratis? Det verkar ju som att man är tvungen att abonnera på något parabolabonnemang, eller ta emot kanalen via IP-TV eller kabel. :quest:
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA?
-AndersF1
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

menthol skrev:

F1 gratis till 2010
Gratis? Det verkar ju som att man är tvungen att abonnera på något parabolabonnemang, eller ta emot kanalen via IP-TV eller kabel. :quest:
Nej, det behöver man inte.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
menthol

Inlägg av menthol »

Jari skrev:
menthol skrev:

F1 gratis till 2010
Aha? Inget av alternativen i pressmeddelandet verkade speciellt gratis.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA?
-AndersF1
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

menthol skrev:
Jari skrev:
menthol skrev: Gratis? Det verkar ju som att man är tvungen att abonnera på något parabolabonnemang, eller ta emot kanalen via IP-TV eller kabel. :quest:
Aha? Inget av alternativen i pressmeddelandet verkade speciellt gratis.
Bara Jaris alternativ ! fråga honom :D
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

menthol skrev:

F1 gratis till 2010
Jo det måste man men man behöver inte betala extra som tex viasatmotor
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Någon som testat http://www.watchf1.net/ eller http://www.watchliveformula1.com/ ?

1 Year Full and Unlimited Access ($19.99)
Unlimited Viewing (365 Days) Access to All Races including F1. No Hidden Cost or Fees.
2 Year Full and Unlimited Access ($32.99)
Unlimited Viewing (730 Days) Access to All Races including F1. No Hidden Cost or Fees.
Bild
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Får intrycket att det är någon som är ute efter att tjäna pengar på nåt som finns gratis.

"All the streams provided are from third party providers where internet streaming is 100% legal."

Det låter som ungefär som alla andra streams som finns att hitta både här och där.
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

Sånna där hemsidor känns mest som ett simpelt försök att tjäna pengar, påminner mig starkt om då streamingen kom igång då ploppade en massa fobollsstreamhemsidor upp som för en billig penning skulle visa fotboll live på nätet. Men det enda dom gjorde var att länka till andra som streamade, vilket man kan hitta gratis t.ex. på myp2p.eu.

Det finns alltid streams, dock av lite varierande kvalitet och ibland nitlott med kinesiska kommentatorer.

Comhem tog bort Viasat Sport mitt under pågående säsong förra året men hittade via mp2p en som streama Viasat Sport med helt okej kvalitet, såg bara träningen via stream men såg att den fanns uppe även under kvalen och racen.
Så om denne fortsätter så borde det vara ett bra alternativ om man inte har VS.

Jag och några kompisar har gjort så att vi splittat kostnaden för ett VS-abbonemang mellan oss för att kunna kika på F1 (Då vi alla är unga och studerar på fulltid med föräldrar som inte är speciellt intresserade av sporten).
Då jag bor i det hushåll med det snabbaste bredbandet så sätter jag upp en privat stream för oss som förhoppningsvis blir med bra kvalitet och så nära realtid som möjligt (så att man kan ha Livetiming på och följa samtidigt).

Viasat får då iaf pengar för ett abbonemang till istället för ingen så hoppas inte att Janne fäller någon tår :wink:
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

...inte helt olikt Atlas F1's websatsning. Visst, de kanske är hyggliga på det de gör, men inte känns det som att jag skulle missat någon nyhet direkt. JAG kommer inte gärna missa några liverace heller på antingen tv'n eller på plats.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:...inte helt olikt Atlas F1's websatsning. Visst, de kanske är hyggliga på det de gör, men inte känns det som att jag skulle missat någon nyhet direkt. JAG kommer inte gärna missa några liverace heller på antingen tv'n eller på plats.
Tillbaka till de normala 3-4 liveloppen per år, för att utöka det 30-tal du redan varit på???
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

Pastis skrev:Någon som testat http://www.watchf1.net/ eller http://www.watchliveformula1.com/ ?

1 Year Full and Unlimited Access ($19.99)
Unlimited Viewing (365 Days) Access to All Races including F1. No Hidden Cost or Fees.
2 Year Full and Unlimited Access ($32.99)
Unlimited Viewing (730 Days) Access to All Races including F1. No Hidden Cost or Fees.
Kuopio skrev:Sånna där hemsidor känns mest som ett simpelt försök att tjäna pengar, påminner mig starkt om då streamingen kom igång då ploppade en massa fobollsstreamhemsidor upp som för en billig penning skulle visa fotboll live på nätet. Men det enda dom gjorde var att länka till andra som streamade, vilket man kan hitta gratis t.ex. på myp2p.eu.
Hej på er! Jag var så desperat att jag betalade $19.95 till http://www.watchliveformula1.com . Har nu nyttjat tjänsten under de två fria träningarna. Vad fick man för pengarna? Jo en mycket amatörmässigt hopsnickrad hemsida med ett antal länkar som i bästa fall gick till någon “piratströmmare”. Det fanns fem länkar upplagda till fria träningen. Två gick till Japansk baseball och de andra tre ledde i slutändan till en sändning som fungerade. Det var samma sänding. Kvaliteten var dålig men man slapp iallafall kommentarer på Ungerska eller liknande.

Sammanfattning: Jag kan inte rekommendera tjänsten eftersom det enda den gör är att länka till sändningar som man kan hitta själv.
Användarens profilbild
rejsbo

Inlägg av rejsbo »

Kvalet sändes på TV6 åxxå.... :up:
Strangiato88

Inlägg av Strangiato88 »

*borta*
kanotisten

Inlägg av kanotisten »

En sak är i alla fall säker! 6:ans sammandrag av loppet är i det närmaste värdelöst! En timmes sammandrag var det sagt, men det kan knappast ha varit mer än ca 20 min effektiv tid. Resten gick bort i försnack och reklamavbrott..
Gösta

Inlägg av Gösta »

kanotisten skrev:En sak är i alla fall säker! 6:ans sammandrag av loppet är i det närmaste värdelöst! En timmes sammandrag var det sagt, men det kan knappast ha varit mer än ca 20 min effektiv tid. Resten gick bort i försnack och reklamavbrott..
Programtiden var säkert 1 timme.

Tur man inte har den värdelöst förpackade motorkanalen (som säger att det är 100% motorsport men mest visar fopoll) utan kommer att njuta av loppen på den reklamfinansierade RTL.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Gösta skrev:
kanotisten skrev:En sak är i alla fall säker! 6:ans sammandrag av loppet är i det närmaste värdelöst! En timmes sammandrag var det sagt, men det kan knappast ha varit mer än ca 20 min effektiv tid. Resten gick bort i försnack och reklamavbrott..

Tur man inte har den värdelöst förpackade motorkanalen (som säger att det är 100% motorsport men mest visar fopoll) utan kommer att njuta av loppen på den reklamfinansierade RTL.
Såg du på RTL imorse?

Vad är det som gör VS Motor så värdelöst förpackad jämfört med alla andra kanaler?

Vad jag förstår så visar kanalen alla lopp, alla kval, alla träningar samt en massa studioprogram kring varje lopp, förutom en mängda gamla lopp i repris.

Vad är det som är så dåligt förpackat egentligen? Visar RTL mer? Är RTL gratis för dig?

Gösta

Inlägg av Gösta »

EnzoF1 skrev:
Gösta skrev:

Såg du på RTL imorse?

Vad är det som gör VS Motor så värdelöst förpackad jämfört med alla andra kanaler?

Vad jag förstår så visar kanalen alla lopp, alla kval, alla träningar samt en massa studioprogram kring varje lopp, förutom en mängda gamla lopp i repris.

Vad är det som är så dåligt förpackat egentligen? Visar RTL mer? Är RTL gratis för dig?
I morse såg jag det i en av stockholms södra faschionabla förorter, tror det var viasat motor (värdelöst). Kaffet var blaskit och en av de andra gästerna åt upp alla kakor och bröd som jag hade köpt.

Nästa lopp ser jag på RAI och därefter blir det RTL.

På viasat kan man inte välja de kanaler man vill utan måste köpa deras skitpaket. Det vill jag inte utan löser det på annat sätt, det blir bäst både för mig och viasat som slipper mig som kund. Alla tjänar på det. :up:

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Gösta skrev:
EnzoF1 skrev:
Gösta skrev: Programtiden var säkert 1 timme.

Såg du på RTL imorse?

I morse såg jag det i en av stockholms södra faschionabla förorter, tror det var viasat motor (värdelöst). Kaffet var blaskit och en av de andra gästerna åt upp alla kakor och bröd som jag hade köpt.

Nästa lopp ser jag på RAI och därefter blir det RTL.

På viasat kan man inte välja de kanaler man vill utan måste köpa deras skitpaket. Det vill jag inte utan löser det på annat sätt, det blir bäst både för mig och viasat som slipper mig som kund. Alla tjänar på det. :up:
Vilken annan leverantör säljer enstaka kanaler?

Kan du köpa RTL eller RAI som enstaka kanal menar du? I så fall tycker jag du ska göra det. Meddela mig sedan vilken operatör som säljer enbart den kanalen och om de kanalerna även sänder annat än motorsport, som fotboll och sånt.

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Göta skrev:Nästa lopp ser jag på RAI och därefter blir det RTL.
Varför det? RTL är ju så mycket sämre plus att de har tomten Lauda som försöker prata med en het potatis i munnen.

Äntligen!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Razor skrev:
Göta skrev:Nästa lopp ser jag på RAI och därefter blir det RTL.
Varför det? RTL är ju så mycket sämre plus att de har tomten Lauda som försöker prata med en het potatis i munnen.
För att jag tycker att det är förödande för det allmänna motorsportintresset att sända F1 på en ren betalkanal. Den borde sändas på en "fri" kanal. Bilarna är belamrade med reklam (utom Brawn GP förståss). Längs med bansträckningen är det fullt med reklam osv. Räcker inte det. Hur pengagirig får man bli. Detta är mitt sätt att utöva min konsumentmakt på. Jag måste köpa massa annan skit som jag inte vill ha. För att alla andra förpackar sitt skräp på ett visst sätt innebär inte att även viasat måste göra det.

RTL tycker jag är oerhört mycket bättre. Lauda har lite mer kunnskap, erfarenhet och insikt i F1 än vad Rydell, Stefan "newer won a race" Johansson och Blomman har tilsammans. Förutom att han är vacker.

Hans dialekt är den Tyska versionen av sveriges vackraste dialekt, nämligen den Skånska. :up:

:D

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Göta skrev:För att jag tycker att det är förödande för det allmänna motorsportintresset att sända F1 på en ren betalkanal. Den borde sändas på en "fri" kanal. Bilarna är belamrade med reklam (utom Brawn GP förståss). Längs med bansträckningen är det fullt med reklam osv. Räcker inte det. Hur pengagirig får man bli. Detta är mitt sätt att utöva min konsumentmakt på. Jag måste köpa massa annan skit som jag inte vill ha. För att alla andra förpackar sitt skräp på ett visst sätt innebär inte att även viasat måste göra det.
Tror du att Viasat, eller någon annan TV-leverantör, får en endaste krona från den reklam du nämner?
Med RTL blir du ju dessutom matad med än mer reklam... hur giriga får de bli egentligen?

Du sitter ju med kabel-TV och du kan väl inte köpa RTL löst utan att köpa andra kanaler eller tänkte du sätta upp en parabol på balkongen?
Göta skrev:RTL tycker jag är oerhört mycket bättre. Lauda har lite mer kunnskap, erfarenhet och insikt i F1 än vad Rydell, Stefan "newer won a race" Johansson och Blomman har tilsammans. Förutom att han är vacker.
Jag ska väl egentligen inte förvånas, du har ju i så många tidigare fall visat ett totalt förakt mot allt vad kvalitet är... Rolling Stones, Beaujolais Noveau, musikaler o s v.

Laudas kunskap är värdelös i o m att han är helt obegriplig.
Premier har Marc Surer som expertkommentator och Stuck som depåexpert och de är ljusår bättre än "Råttan", plus att man hör vad de säger.

Jag tror att det hela bottnar i att du är snål.

Äntligen!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Razor skrev: Jag ska väl egentligen inte förvånas, du har ju i så många tidigare fall visat ett totalt förakt mot allt vad kvalitet är... Rolling Stones, Beaujolais Noveau, musikaler o s v.

.
Säger mannen som kör en Fransk dieselbil. :D

Noveau / Novello vinerna är vissa år hysteriskt bra, andra år duger de endast till att förstöra en sås med. 8)

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Göta skrev:Säger mannen som kör en Fransk dieselbil. :D
Ja, det är kvalitet.

Äntligen!
Användarens profilbild
Patrik L

Inlägg av Patrik L »

TV6 sänder 16x9 i 4x3, är det bara här? Ser inte klokt ut...
zx9r

Inlägg av zx9r »

BBC:s sändning på nätet är hur bra som helst. i like!
Användarens profilbild
MGRacing

Inlägg av MGRacing »

Patrik L skrev:TV6 sänder 16x9 i 4x3, är det bara här? Ser inte klokt ut...
Byt tv eller kanal om du inte gillar... ;)
ESRL Driver of the year 2002
IWSC Champion 2002