Om diffusern - de omtvistade.

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Om diffusern - de omtvistade.

Inlägg av guuben »

Är det nån som vet vad som är den specifika skillnaden mellan en laglig kontra olaglig diffuser som nu är tvistemålet.

[För x antal år sedan var det en intressant konflikt om spåren i däcken - den saken var ju rätt lätt att själv kolla upp med reglementsboken men den här diffusergrejen är säkert jobbigare.
För övrigt anser jag att McLarens spår o däck följde regelboken men visst....McLaren (ut-)nyttjade bestämmelserna och Ferrari klagade (och vann).]
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Du får en chans, till nästa inlägg, att ändra din signatur till något som inte kommenterar modereringen, forumet eller någon annan person på forumet.

Moderaten
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Pepparns bilder från en annan tråd:
Bild

Som jag ser det har Yottehoyta med anhang tolkat det så att mittdelen får vara högre.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Flamman

Inlägg av Flamman »

De räknar kanske med att eftersom de har ett extra plan i nederkant på diffusern så är deras lösning godkänd. Åtminstone tyckte ju de lokala sherifferna det i Australien. Och det gillade inte Renault, Red Bull eller Ferrari något vidare utan har ju som bekant överklagat till FIA(T).
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Flamman skrev:De räknar kanske med att eftersom de har ett extra plan i nederkant på diffusern så är deras lösning godkänd. Åtminstone tyckte ju de lokala sherifferna det i Australien. Och det gillade inte Renault, Red Bull eller Ferrari något vidare utan har ju som bekant överklagat till FIA(T).
Tack för indon men:
Det här är ju verkligen vagt. Jag vet att det är den mittersta "längre delen" som är omtvistad men nog måste det ju finnas exakta och specifika mått i boken (max längdXbreddXhöjd, material?, vikt? m.m).

Viktigt tillägg.
Jag ser att någon har ändrat min signatur till ett ärekränkande uttalande som ju inte är på något sätt är min egen signatur (signaturen är ju personlig) - jag kan dessutom inte ta bort den här "Guubens egenhändiga signering". Provokativt och ärekränkande. OBS. Jag har inte pekat ut nån specifik person på forumet i min förra signatur.
Senast redigerad av guuben den mån mar 30, 2009 07:24, redigerad totalt 2 gånger.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jag förstår inte vad du menar? 1. Signaturen stämmer. Du har en stor brist, så hur kan det då vara ärekränkande? Du efterlever inte uppmaningar från moderatorn. 2. Om du slutar göra inlägg så syns inte signaturen. 3. För att det verkligen ska vara ärekränkande så måste vi nog veta vem guuben är på riktigt , alternativt föreslår jag att du undertecknar stämningsansökan med guuben. 4. Sluta tjafsa så löser sig saken. Vill du jävlas så kan vi också göra det. Det är inte du som styr forumet och du har konsekvent brutit mot uppmaningar från vår sida. 5. Bollen är din.

Moderaten

Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Tilbaka till tråden,

Om det nu är så att de "smarta" diffusorna ger mer dålig luft bakom sig så tycker jag att de kan tas bort. I annat fall så skall de givetvis få vara kvar. F1 skall handla om utveckling. :smash:

Poängen behålls om det inte är så att det tydligt bryts mot nuvarande regler, det finns predjudikat på komponenter som fått vara med några enstaka tävlingar.
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Nisse skrev:Tilbaka till tråden,

Om det nu är så att de "smarta" diffusorna ger mer dålig luft bakom sig så tycker jag att de kan tas bort. I annat fall så skall de givetvis få vara kvar. F1 skall handla om utveckling. :smash:

Poängen behålls om det inte är så att det tydligt bryts mot nuvarande regler, det finns predjudikat på komponenter som fått vara med några enstaka tävlingar.
Lite som massadämparna Renault hade för några år sen.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
matte

Inlägg av matte »

Det blir kanske så att Hamilton plockar hem 10 poäng i första racet, när FIA sagt sitt. :quest:
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Mer uppkörda poäng än de han fick får man då leta efter i historien. :D
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Nisse skrev:Mer uppkörda poäng än de han fick får man då leta efter i historien. :D
Närå, det står en kille på depåmuren som fortfarande inte kan sitta efter alla uppkörda...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Jari skrev:
Nisse skrev:Mer uppkörda poäng än de han fick får man då leta efter i historien. :D
Närå, det står en kille på depåmuren som fortfarande inte kan sitta efter alla uppkörda...
Ja men det var ju andra omständigheter det året Keke vann VM
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Nisse skrev:
Jari skrev:
Ja men det var ju andra omständigheter det året Keke vann VM

:D :up:

Det där var fan i mig riktigt roligt!

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jag tror inte det var Keke som Jari menade utan Mika.

Här håller 98 och 99 års pokaler på att trilla ut, men han håller tappert emot...

Bild
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Hannu

Inlägg av Hannu »

EnzoF1 skrev:Jag tror inte det var Keke som Jari menade utan Mika.

Här håller 98 och 99 års pokaler på att trilla ut, men han håller tappert emot...

Bild
:lol: Det där var faktiskt riktigt roligt EnzoF1.
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

http://www.aamulehti.fi/teema/mikajaerj ... 9-wide.jpg
Hur länge har du suttit och hållit på denna bild i väntan på rätt tillfälle? :D
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Bopper skrev:

http://www.aamulehti.fi/teema/mikajaerj ... 9-wide.jpg
Hur länge har du suttit och hållit på denna bild i väntan på rätt tillfälle? :D
:whistle:
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
Patrik L

Inlägg av Patrik L »

Hannu skrev:

Bild
:lol: Det där var faktiskt riktigt roligt EnzoF1.
LOL :D
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Riktigt roligt???!!
Jag ligger för fan på golvet av skratt, jag måste komma in på detta forum fler gånger :D :D :D

Angående diffen så de väl som vanligt att fia ger stallen utrymme att "tolka" reglerna som de vill vilket är galenskap.