AUSTRALIENS GP 2009 - ALBERT PARK. Lopp 1 av 17

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Depeche skrev:
JTarnstrom skrev:
Depeche skrev:Vettel får 10 platsers nedflyttning i Malaysia.
Det tycker jag var väl hårt. Det var ju inte så att Kubica lämnade speciellt mycket utrymme. Vettel såg ju inte ut att vara vårdslös, direkt.
Som jag fattar det fick han straffet för att han körde runt med trasig bil.

In another stewards' decision, Sebastian Vettel will be demoted ten places down the Malaysian Grand Prix grid in one week, and pay a $50,000 fine to the FIA.
The German was penalised not for his late collision with Robert Kubica, but for failing to pull his damaged Red Bull to the side of the track when requested.
Det låter mer rimligt.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Enligt f1.com fick han 10-straffet för Kubica-olyckan.
Bild
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Pastis skrev:Enligt f1.com fick han 10-straffet för Kubica-olyckan.
Ok...jag läste på f1live.com.
Det som står på F1.com stämmer nog bättre.
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Jäkligt kul det här och en sak är ju säker - Kubica kommer att bli livsfarlig i år. Om inte han och Vettel hade kelat och vänslats så vete tusan om inte Kubica hade straffat Button.

Visst Brawn ska ha all heder, men när BMW, Ferarri och Mclaren får fart på grejerna så tror jag inte att Button & Rubens klarar pressen i det långa loppet.

Tyskarna har ju lovat att de ska ta hem det i det närmaste så varför inte i år? :D Gooooo Kubicaaaaaaa!!!!!! :D
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Button kommer att bli livsfarlig. Han har en förmåga att ta bilen i mål och han är skonsam mot däcken. Även Rubens har ju den förmågan och kommer att dra in många poäng till Brawn.

Även om de andra stallen har stora resurser och mycket väl kan komma ikapp så tror jag att det i år är svårare än någonsin att göra det. Testtillfällena är färre, eller lika med noll, och de måste nu ta fram nya lösningar, lösningar som de borde ha testat ut under vintern. Under tiden kan BRawn utveckla och förfina sitt koncept. Ross Brawn är inget dumhuvud och nu har stallet medvind. De blir livsfarliga.

Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

JTarnstrom skrev:Button kommer att bli livsfarlig. Han har en förmåga att ta bilen i mål och han är skonsam mot däcken. Även Rubens har ju den förmågan och kommer att dra in många poäng till Brawn.

Även om de andra stallen har stora resurser och mycket väl kan komma ikapp så tror jag att det i år är svårare än någonsin att göra det. Testtillfällena är färre, eller lika med noll, och de måste nu ta fram nya lösningar, lösningar som de borde ha testat ut under vintern. Under tiden kan BRawn utveckla och förfina sitt koncept. Ross Brawn är inget dumhuvud och nu har stallet medvind. De blir livsfarliga.
Och med Virgin som sponsor så är i princip budgeten obegränsad.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Pepparkvarnen skrev:
JTarnstrom skrev:Button kommer att bli livsfarlig. Han har en förmåga att ta bilen i mål och han är skonsam mot däcken. Även Rubens har ju den förmågan och kommer att dra in många poäng till Brawn.

Och med Virgin som sponsor så är i princip budgeten obegränsad.
Branson har ju köpt en vinstlott. En perfekt kombination, Brawn/Virgin.

Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Pastis skrev:Enligt f1.com fick han 10-straffet för Kubica-olyckan.
Enligt min åsikt var det i första hand Kubicas fel, Vettel fick inget utrymme, blev i princip prejad..

Men att utdöma straff för detta är ju absurt.. det är inte konståkning detta.. :-?
Saknar de gamla mästarna...
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Näää, det var väl hårt! Men om någon var MER ansvarig än den andra var det Vettel, eftersom han gled ut och körde in i Kubica som höll sitt ytterspår.
Bild
Användarens profilbild
rejsbo

Inlägg av rejsbo »

Pastis skrev:Näää, det var väl hårt! Men om någon var MER ansvarig än den andra var det Vettel, eftersom han gled ut och körde in i Kubica som höll sitt ytterspår.
Titta på reprisen. Vettel tvingades in, nästan helt in på gräset, därför gled han ut igen, så Kubica genade för mycket.
Det är min åsikt.
Hejja den som vinner...
Tack Viasat motor.
Gamla gubbar blir som nya.
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

rejsbo skrev:
Pastis skrev:Näää, det var väl hårt! Men om någon var MER ansvarig än den andra var det Vettel, eftersom han gled ut och körde in i Kubica som höll sitt ytterspår.
Titta på reprisen. Vettel tvingades in, nästan helt in på gräset, därför gled han ut igen, så Kubica genade för mycket.
Det är min åsikt.
Håller med..Kubica tog kurvan ganska snävt.
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Webber är riktigt jävla värdelös. Han misslyckas alltid.

Det är ett mirakel om han har en F1-styrning nästa år.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Skulle nog säga att Kubica är till 75% skyldig - borde ha lugnat sig litet. Men Vettel borde ha bromsat tidigare. Men Vettels straff har inget med krashen att göra. Hade Vettel hållit undan när han blev tillsagd så hade nog Kubica varit på pallen. :D

Men men,, Får bli nästa gång.. :spec:
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
Användarens profilbild
rejsbo

Inlägg av rejsbo »

Vad hände med Raikkonen då??
Slog han sönder bilen när han gled in i muren??
Hejja den som vinner...
Tack Viasat motor.
Gamla gubbar blir som nya.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Pepparkvarnen skrev:Webber är riktigt jävla värdelös. Han misslyckas alltid.

Webber fick ju sitt lopp fördärvat av Barrichello i starten. Det är rätt otroligt att Rubens kom tvåa efter att kört på så mycket folk.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Sami skrev:

Webber fick ju sitt lopp fördärvat av Barrichello i starten. Det är rätt otroligt att Rubens kom tvåa efter att kört på så mycket folk.
Han gjorde det inte på egen kraft! Jämför Rubens varvtider med Buttons och se att säkerhetsbilen och andras haverier gjorde de möjligt.
Bild
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Precis. Lyckas man köra sönder två framvingar och ändå bli tvåa så är det enbart tur.
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Surt för Trulli, nog för att han inte skulle ha tagit tillbaka sin position eftersom han körde av men tydligen verkar Hamilton ha saktat in för att släppa förbi honom på order från depåmuren. Vips blev en 4:e plats en 13:e plats, surt sa räven.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

En av de mer spännande premiärerna på länge. Brawn GP :up: Kul att få en förare att hålla på igen, Button förvaltade verkligen sin Pole och gjorde ett strålande lopp. Trodde att man skulle förlora allt i sista stoppet, men det ordnade sig.
Barrichello måste ju som vissa har vart inne på vart dagens turgubbe med sin andraplats, han förstörde sin start och försökte ta igen det i förstra kurvan och förstörde flera andra förares lopp istället. Nu lyckades turgubben göra ett par bra varv också, men han är fortfarande inget annat än en medelmåtta och andreförare. Mitt andra hatobjekt på startgridden gjorde en sanslöst bra körning och jag trodde aldrig att jag skulle tycka synd om Trulli för att han torskar en tredjeplats.

KERS feresten, har man kommit på det för Trullis skull? Jag gillar KERS och tror på dess framtid.

Nya bilarna kanska man vänjer sig vid, det ser helt klart ut som om man har lyckats med regeländringarna.

Ferrari??? Är bilen så dålig? Nu vred visserligen Massa sönder sin ratt och Kimi satte sin bil i muren men vilket fiasko om man inte får fart på bilen.

Sen turgubbe br två i Hamilton, vad gjorde han som förtjänade så mycket beröm från höger och vänster? Körde fort med sin bil, jo men såååå bra vettfan om det var då fanns andra att vara mer imponerade av.

Till sist Vettel/Kubica-incidenten, ja Kubica svängde in tight men samtidigt hade Vettel inget fäste svårt att lasta någon av dom enligt mig. Sen fick Vettel 10platser för kollisionen (fel IMHO) och böter för att han inte parkerade utan körde Reliant Robin en stund.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Kubica höll möjligen ett ytterspår med tillräcklig lucka om det var en motorcykel som låg på innern, men inte ens en halv bil fick plats innanför där, så jag håller helt med Rydell om att det till största delen var Kubicas fel.

Oftast brukar jag tycka det är lite löjligt med alla som klagar på domarna i fotboll, hockey, och liknande sporter där man skall döma rätt i massor av incidenter i realtid, då gnällspikarna själva inte ens skulle vara i närheten att klara det lika bra, men flera av fyllona som dömer F1 skulle jag ledigt göra ett bättre jobb än. Det kryllar inte precis av incidenter som man behöver döma i ett vanligt lopp och dessutom kan man tydligen ta fler timmar på sig att komma till ett beslut.
Hannu

Inlägg av Hannu »

Ja fy fasen vilket bra race det blev :up:

Jenson gjorde det han skulle och de har verkligen lyckats göra ett bra jobb.
Måtte nu bara diffuser debatten ta slut och den blir godkänd en gång för alla så vi slipper skiten.

Men fy fasen vad pinsamt Ferrari, 2 haverier på en och samma helg. :down: Och Kimi vad i hela friden sysslar du med???? :x
Viktiga poäng gick förlorade. Inte bra.

Ja Hamilton visar ju att han är en bra förare som kan ta den där skitbilen till en pallplats även fast många gjorde bort sig i slutet.

Race om en vecka och jag kan inte bärga mig för vad som komma skall.
Där lär det bli åka av tror jag. :up:
Användarens profilbild
Tervo

Inlägg av Tervo »

Hamilton gjorde sitt jobb, likaså Alonso...

Massa försökte väl även fast han knappast var snabb längre stunder medan Kimi klantade sig.

Aja, 2 världsmästare lyckades i alla fall ta poäng. ;)

Men Jenson förtjänar äntligen en vinst efter att slitit hårt 07 o 08 med en bil som knappast betett sig bra på banan.
Formula One is the Ignite in Life!
Användarens profilbild
Patrik L

Inlägg av Patrik L »

Cuscino skrev:
Patrik L skrev:Vet att jag tjaffsade om det här tidigare men om jag inte har fel det bara hänt en gång att ett stall vinner det lopp där bilen introduceras och det var 42 för år sedan: Honda RA-300 med John Surtees på Monza i september 1967 Ojojoj vad jag hoppas att de gör'et igen :)
Wolf med Jody Scheckter i Argentina 1977 då?
Jag hade fel :) RA-300 är dock fortfarande ensam om att vinna sitt första och enda lopp på det enda varv den var i ledning. Vi får hoppas att Brawn GP's enda liknelse snart är förbi ;)
Användarens profilbild
bilpojke#1

Inlägg av bilpojke#1 »

En klassiker.
The killer B:s (Brawn, Button, Barrichello) går ju bara att tycka om.
TROTS Rubens mayhem. Sedan hade jag ju gärna sett Vettel på pallplats, även om dramat mellan honom och "Kuben" litegrann var pricken över i som gjorde Brawn-Mercedes GP:s dubbelseger möjlig och därmed loppet klassiskt.
Länge sedan jag hade hjärtklappning inför start, detta bådar gott!

Jag såg BBC:s sändningar, de var inte dumma de heller. Supercool vinjett (...this is the scream of science...), David Coulthart och Eddie Jordan som expertkommentatorer. Martin Brundle i depån och på banan tillsammans med DC. Lee MCKenzie, Bob McKenzies dotter (journalisten ifrån Daily Express som lovade att springa ett varv runt Silverstone naken om McLaren skulle vinna ett lopp 2004) samt Jonathan Legard och Jake Humprey. Jake Humprey är egentligen en bollkille, men duktig och bra trots det, på ett engelskt korrekt professionellt vis.

Härligt med bra bevakning!
Eminem sjunger: It puts the lotion on its skin or else it gets the hose again. Americana när det är som bäst och jag ryser.
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Vilken fantastisk säsong det här kan bli!
Brawn måste ha lånat delar från en pansarvagn till Rubens bil. Tryckte till både Webber och Kimi utan att skada egna bilen.
Dom nya säkerhetsbilsreglerna verkar inte vara så lyckade. Jag skulle inte vilja sitta i den där Mercan mitt på banan och vinka förbi F1-bilar som kommer i 200 knyck och hoppas på att dom inte kör på.
Det måste ju vara smartare att få ut säkerhetsbilen och alla radar upp sig bakom, sedan innan den skall bort så får bilarna som är i "vägen" köra förbi så att det omstartas i rätt ordning utan varvade bilar emellan.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Christoffer skrev:Vilken fantastisk säsong det här kan bli!
Brawn måste ha lånat delar från en pansarvagn till Rubens bil. Tryckte till både Webber och Kimi utan att skada egna bilen.
Dom nya säkerhetsbilsreglerna verkar inte vara så lyckade. Jag skulle inte vilja sitta i den där Mercan mitt på banan och vinka förbi F1-bilar som kommer i 200 knyck och hoppas på att dom inte kör på.
Det måste ju vara smartare att få ut säkerhetsbilen och alla radar upp sig bakom, sedan innan den skall bort så får bilarna som är i "vägen" köra förbi så att det omstartas i rätt ordning utan varvade bilar emellan.
Det var ingen ny regel som gjorde att man vinkade förbi Massa, det kom sig av att slöfockarna i Race Control inte gav order om SC tillräckligt fort och man missade att plocka upp ledaren Button som swichade förbi, har han redan passerat måste resten av fältet få passera även dom. Det var bara det att Massa inte såg/inte visste vad den betydde den gigantiska gröna lampan på SC:ns tak.
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Cheever skrev:
Det var ingen ny regel som gjorde att man vinkade förbi Massa, det kom sig av att slöfockarna i Race Control inte gav order om SC tillräckligt fort och man missade att plocka upp ledaren Button som swichade förbi, har han redan passerat måste resten av fältet få passera även dom. Det var bara det att Massa inte såg/inte visste vad den betydde den gigantiska gröna lampan på SC:ns tak.
Jag tycker att det är ointressant om det är ledaren eller inte som säkerhetsbilen plockar upp. Det kan sorteras senare.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Christoffer skrev:
Cheever skrev:
Jag tycker att det är ointressant om det är ledaren eller inte som säkerhetsbilen plockar upp. Det kan sorteras senare.
Då är det inget jag kan svara på tyvärr utan du får skriva till CW och berätta att du inte håller med om hans ordning bland SC:n ;)
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Cheever skrev:
Christoffer skrev:
Cheever skrev: Det var ingen ny regel som gjorde att man vinkade förbi Massa, det kom sig av att slöfockarna i Race Control inte gav order om SC tillräckligt fort och man missade att plocka upp ledaren Button som swichade förbi, har han redan passerat måste resten av fältet få passera även dom. Det var bara det att Massa inte såg/inte visste vad den betydde den gigantiska gröna lampan på SC:ns tak.
Då är det inget jag kan svara på tyvärr utan du får skriva till CW och berätta att du inte håller med om hans ordning bland SC:n ;)
Jag förutsätter att FIA och Ecclestone läser mina kloka åsikter och tar dom till sig.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Schumacher och Keke Rosberg försvarar Vettel och säger ""He (Vettel) was on the inside - he couldn't make his car dissolve into thin air," Ferrari advisor and seven time world champion Schumacher said at Albert Park.

1982 world champion Keke Rosberg remarked that Vettel may have been penalised because he is an overly "honest chap".

Vettel borde lära sig den brasilianska tekniken. Som när Piquet på egen hand körde bort sig och berättar att man inte kunde se något tekniskt fel på bilen och i samma mening säger "det känns ok, det var inte mitt fel".
I.Kilmister
PS

Inlägg av PS »

Cheever skrev:Det var ingen ny regel som gjorde att man vinkade förbi Massa, det kom sig av att slöfockarna i Race Control inte gav order om SC tillräckligt fort och man missade att plocka upp ledaren Button som swichade förbi, har han redan passerat måste resten av fältet få passera även dom. Det var bara det att Massa inte såg/inte visste vad den betydde den gigantiska gröna lampan på SC:ns tak.
Massa trodde förstås att han var ledaren... 8)
PS

Inlägg av PS »

JTarnstrom skrev:Härligt att få se lite äkta glädje på presskonferensen. Finns inget tråkigare att höra än maskinen Hamilton och surputten Kimi... Märkligt att F1 får den här förändringen när sporten som mest behöver den. Brawn är framtiden. Oberoende team, mindre budgetar.
Nu får man ju ha i åtanke att Honda plöjt ner två års arbete och ett antal miljarder i Brawn-bilen. Utan den budgeten hade man knappast nått så här långt. Å andra sidan har jag den största respekt för Ross Brawn som organisatör och tekniskt snille så visst har man en bra grund att bygga vidare på. Dessutom verkar ekonomin säkrad med Virgins intåg.

Fast jag tror ändå att McLaren och Ferrari återtar greppet 2010-2011 när det tekniska reglementet har stabiliserat sig igen. Om nu inte Mosley hittar på nya grejer förstås...
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

PS skrev:Dessutom verkar ekonomin säkrad med Virgins intåg.
Det återstår ju att se... det nuvarande kontraktet på $500 000 ska tydligen bara gälla två lopp tillsvidare; Australien och Malaysia men det är enligt Branson, inte omöjligt att Virgin kliver in som huvudsponsor.

Idag kom det dessutom uppgifter om att Brawn GP ska minska personalstyrkan med 270 personer.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Razor skrev:
Det återstår ju att se... det nuvarande kontraktet på $500 000 ska tydligen bara gälla två lopp tillsvidare; Australien och Malaysia men det är enligt Branson, inte omöjligt att Virgin kliver in som huvudsponsor.

Idag kom det dessutom uppgifter om att Brawn GP ska minska personalstyrkan med 270 personer.
Champagnen som flöda i går kosta en del. :wink:
FIA = Ferrari International Assistance
moltazz

Inlägg av moltazz »

håller med fullständgt webber kan göra några snabba kvalvarv
men kan inte koncentrera sig ett helt lopp
och fisicella suger också
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Razor skrev:

Kliver Virgin in tror jag att det är som delägare så att de kan byta namn på stallet. Det går väl inte bara att byta namn på stallet om de går in och sponsrar?

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Ja, jag tror nog att de går in som delägare om det blir någon fortsättning från Virgins sida.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

JTarnstrom skrev:
Razor skrev:

Kliver Virgin in tror jag att det är som delägare så att de kan byta namn på stallet. Det går väl inte bara att byta namn på stallet om de går in och sponsrar?
Är Panasonic delägare i Toyota-stallet?
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Bopper skrev:
JTarnstrom skrev:
Razor skrev: Det återstår ju att se... det nuvarande kontraktet på $500 000 ska tydligen bara gälla två lopp tillsvidare; Australien och Malaysia men det är enligt Branson, inte omöjligt att Virgin kliver in som huvudsponsor.

Är Panasonic delägare i Toyota-stallet?
Det förstås... Vodafone äger ju inte McLaren. Verkar som om stallen får ange huvudsponsorn i anmälan. Däremot verkar inte bilen få innehålla sponsornamnet.

Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Stallet själva bestämmer vad det skall heta men chassitillverkaren som ju numer alltid är stallet måste ingå i namnet. Det är det namnet som man anmäler sig med som gäller sen, Brawn har säkert fått någon form av dispens att nominera namnet i efterhand.

Tveksam om det går att ändra namnet under säsongen, eller namn kan man alltid andra på stallet men det kommer att stå Brawn GP i resultatlistan och i officiella dokument. När Jordan bytte namn som andra bytte stjorta slog det ju inte igenom förns året därpå.
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Cheever skrev:Stallet själva bestämmer vad det skall heta men chassitillverkaren som ju numer alltid är stallet måste ingå i namnet. Det är det namnet som man anmäler sig med som gäller sen, Brawn har säkert fått någon form av dispens att nominera namnet i efterhand.

Tveksam om det går att ändra namnet under säsongen, eller namn kan man alltid andra på stallet men det kommer att stå Brawn GP i resultatlistan och i officiella dokument. När Jordan bytte namn som andra bytte stjorta slog det ju inte igenom förns året därpå.
Bytte inte Midland till Spyker under pågående säsong?
I.Kilmister
GMD

Inlägg av GMD »

Christoffer skrev: Bytte inte Midland till Spyker under pågående säsong?
Nej. Midland förblev Midland under hela 2006, trots att Spyker köpte dem med några lopp kvar.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Om jag inte missminner döpte man om stallet till Spyker MF1 under den avslutande delen av -06 när Midland blev uppköpta av Spyker, och övergick sedan helt till Spyker F1 under -07.
Ferrari.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Man bytte namn från MF1 Racing till Spyker MF1 Team efter Kinas GP -06, enligt FIA:s listor.

Äntligen!
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

moltazz skrev:

Håller inte med.
Webber blev väl ändå påkörd i första kurvan av Barrichello.
Inte mycket han kunde göra.
Förra säsongen gjorde han dessutom en mycket bra säsong.
Tror Webber kommer lyckas mycket bra denna säsongen.
Bilen verkar ju hyfsat snabb i alla fall.
Lite tveksam dock till Red Bulls tillförlitlighet.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Depeche skrev:
moltazz skrev:

Håller inte med.
Webber blev väl ändå påkörd i första kurvan av Barrichello.
Inte mycket han kunde göra.
Förra säsongen gjorde han dessutom en mycket bra säsong.
Tror Webber kommer lyckas mycket bra denna säsongen.
Bilen verkar ju hyfsat snabb i alla fall.
Lite tveksam dock till Red Bulls tillförlitlighet.
Jag tror Webber kommer att få råpisk av Vettel i år...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

EnzoF1 skrev: Jag tror Webber kommer att få råpisk av Vettel i år...
Nja det tror jag inte.
De verkade rätt jämna i Australien så råpisk får nog inte Webber.
Webber var snabbare på practice och i kvalet turades de om att vara snabbast.
Tyvärr missade Webber andra sektorn på viktigaste kvalvarvet och var 3-4 tiondelar långsammare än varvet innan.
Under racet körde Webber med en trasig bil och kunde enligt honom själv inte hota någon överhuvudtaget.
Tror Webber blir farlig i Malaysia...han brukar ju vara riktigt snabb där.
Men det blir hur som helst en tuff fight den här säsongen.
Ska bli kul att följa de båda.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Hamilton har blivit diskvalificerad från Australiens GP, Trulli är ny trea.

Äntligen!
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Men herregud vad dom håller på!
Hur blir det med dom som satsat pengar och fått ut sin vinst på förra resultatet + dom som inte fick ut på det men skulle dratt in pengar på detta?
Jag skulle bli galen om jag blev blåst pga inkompetenta domare.
Hela säkerhetsbilsgrejen blev ju en fars från början till slut.
Ps. Var hittade du den infon? På officiella sidan står det inget än.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Christoffer skrev:Men herregud vad dom håller på!
Hur blir det med dom som satsat pengar och fått ut sin vinst på förra resultatet + dom som inte fick ut på det men skulle dratt in pengar på detta?
Jag skulle bli galen om jag blev blåst pga inkompetenta domare.
Hela säkerhetsbilsgrejen blev ju en fars från början till slut.
Ps. Var hittade du den infon? På officiella sidan står det inget än.
http://www.autosport.com/