AUSTRALIENS GP 2009 - ALBERT PARK. Lopp 1 av 17
-
-
- Varnad
-
- Varnad
-
- Utvisad
Massa behåller momentum från förra säsongen och visar stallkamraten vem som är bäst av de två. Hoppas bara bilen blir lite bättre om Ferrari ska ha nån chans på titeln, Massa förtjänar det.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
-
- Varnad
-
- Mr Forza Motorsport
-
- Varnad
-
- Moderator
Den roligaste premiär jag har upplevt! F1 behöver den här typen av omsvängningar. Att se samma stall prenumerera på podieplatserna är bedövande tråkigt. När såg vi så glada nunor på en presskonferens senast? Jag hoppas att Brawn visar vägen till ett nytt, friskt F1 i framtiden.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Varnad
Vart hamnar vi på skalan undrar naturligtvis alla nu?JTarnstrom skrev:Den roligaste premiär jag har upplevt! F1 behöver den här typen av omsvängningar. Att se samma stall prenumerera på podieplatserna är bedövande tråkigt. När såg vi så glada nunor på en presskonferens senast? Jag hoppas att Brawn visar vägen till ett nytt, friskt F1 i framtiden.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Moderator
Fortsätter det så här och vi får en vettig ekonomisk balans i sporten så kommer intresset att öka, givetvis.Jari skrev:Vart hamnar vi på skalan undrar naturligtvis alla nu?JTarnstrom skrev:Den roligaste premiär jag har upplevt! F1 behöver den här typen av omsvängningar. Att se samma stall prenumerera på podieplatserna är bedövande tråkigt. När såg vi så glada nunor på en presskonferens senast? Jag hoppas att Brawn visar vägen till ett nytt, friskt F1 i framtiden.
-
- Varnad
Menar du att man ska kunna vara några killar med ett garage och ha råd att tävla i toppen ser det mörkt ut. Miljonerna lär fortsätta rulla...JTarnstrom skrev:Fortsätter det så här och vi får en vettig ekonomisk balans i sporten så kommer intresset att öka, givetvis.Jari skrev:Vart hamnar vi på skalan undrar naturligtvis alla nu?JTarnstrom skrev:Den roligaste premiär jag har upplevt! F1 behöver den här typen av omsvängningar. Att se samma stall prenumerera på podieplatserna är bedövande tråkigt. När såg vi så glada nunor på en presskonferens senast? Jag hoppas att Brawn visar vägen till ett nytt, friskt F1 i framtiden.
Men ska vi gissa på nivå 3 snart?
-
Så du kan inte hålla dig borta då - Tärnström? När vintermörkret tyngde oss som mest så fick man en känsla av att du sett din sista säsong.
Tre nya stall till nästa år - bara att bita ihop och titta vidare då - trots att du "egentligen" inte vill se skiten..
Tre nya stall till nästa år - bara att bita ihop och titta vidare då - trots att du "egentligen" inte vill se skiten..
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
-
EnzoF1 skrev:Det räcker inte att vinna två heller som Kimi gjorde förra året. Och eftersom han verkar ha stora problem att både köra ifrån sin stallkamrat och att låta bli att köra sönder bilen, så får Kimi vara nöjd om han tar ströpoäng i år.Jari skrev:Kimi vs Massa 1 - 0Gösta skrev: ??????
Har för mig att Massa gjorde vad han skulle! Körde åttor kring kimi, vann sista loppet och NN vann WDC genom ett vad som närmast kan betecknas som mirakel.
Kimis lekstuga är över. Det räcker inte att vinna ett lopp.
Fan, Ferrari ville ju inte ens ha kvar honom i år.
Ferrari har varit tydliga med att man håller koll på Kimis prestationer från början, och om det ska utläsas att han blir historia innan säsongens slut återstår att se. Men att de är less på att betala för nån som inte levererar är nog ganska klart.
Enzo....
Du vet inte ett skit om vad ferrari vill eller inte. Dina våta fantasier kan du behålla för dig själv.Ta ett gott tips..börja titta på folk race istället
det är mer på din nivå..
Kimi 1 Massa0
-
- Utvisad
Jag förstår inte varför du inte kan bemöta åsiktern istället för att göra dig till åtlöje.Pirken skrev:EnzoF1 skrev:Det räcker inte att vinna två heller som Kimi gjorde förra året. Och eftersom han verkar ha stora problem att både köra ifrån sin stallkamrat och att låta bli att köra sönder bilen, så får Kimi vara nöjd om han tar ströpoäng i år.Jari skrev: Kimi vs Massa 1 - 0
Kimis lekstuga är över. Det räcker inte att vinna ett lopp.
Fan, Ferrari ville ju inte ens ha kvar honom i år.
Ferrari har varit tydliga med att man håller koll på Kimis prestationer från början, och om det ska utläsas att han blir historia innan säsongens slut återstår att se. Men att de är less på att betala för nån som inte levererar är nog ganska klart.
Enzo....
Du vet inte ett skit om vad ferrari vill eller inte. Dina våta fantasier kan du behålla för dig själv.Ta ett gott tips..börja titta på folk race istället
det är mer på din nivå..
Kimi 1 Massa0
Du har väl inte en jävla aning om vad jag vet, vilka fantasier jag har och har ju knappast nån rätt att uppmana mig att titta på andra sporter.
Det är ingen stor hemlighet att det var Kimi som löste in en option till ett tredje år och att Ferrari egentligen ville ha in Alonso till året. Det är heller ingen stor hemlighet att Ferrari kritiserat Kimi mellan raderna och att de mer eller mindre sagt att det är dags att leverera från början.
-----
Massa - Ferraris bäste förare under 3 år
Senast redigerad av EnzoF1 den lör mar 28, 2009 10:11, redigerad totalt 1 gång.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
Kimi står inte högt i kurs hos de italienska medierna eller hos Ferrarifansen. Det skulle inte förvåna mig om han tvingas lämna Ferrari under pågående sässong.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Utvisad
Word! Ett par sönderkörda motorer och så ifrånkörd av stallkamraten som förra året så blir han inte långvarig...Gösta skrev:Kimi står inte högt i kurs hos de italienska medierna eller hos Ferrarifansen. Det skulle inte förvåna mig om han tvingas lämna Ferrari under pågående sässong.
-
- Varnad
-
- Mr Forza Motorsport
-
- Varnad
För dem som missat det så är rejset i morgon årets första och det är ny kortlek som gäller. Varken Kimi eller Massa ser ut att slåss om segern som det ser ut, så lägg ner.
Båda de största stallen från i fjol har fått bakläxa och har etydligt större problem än vilka som kör för dem.
Alla i de stallen kan leverera om materialet duger till det.
Båda de största stallen från i fjol har fått bakläxa och har etydligt större problem än vilka som kör för dem.
Alla i de stallen kan leverera om materialet duger till det.
-
-
-
Kul med lite förändringar i toppen, hoppas nu bara att Brawn inte blir för bra för de andra stallen och att spänningen försvinner efter tre lopp.
Jäkligt kul för Barrichello, ska bli intressant att följa fortsättningen, jag som nästan gett upp hoppet om F1.
Jäkligt kul för Barrichello, ska bli intressant att följa fortsättningen, jag som nästan gett upp hoppet om F1.
Meningen med livet: Att ha jävligt skôjj!!!
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
-
- Moderator
Toyota har fått sitt kvalresultat struket på grund av flexande vingar och nu har Williams lämnat in protest mot Ferrari och Red Bull, även där gäller det flexande vingar.
Jag tror inte för ett ögonblck att det bara är Mosley som gillar förnedringssex i depån. Det verkar vara fler som gillar att pissa på den de älskar...
Jag tror inte för ett ögonblck att det bara är Mosley som gillar förnedringssex i depån. Det verkar vara fler som gillar att pissa på den de älskar...
-
Se där ja!JTarnstrom skrev:Toyota har fått sitt kvalresultat struket på grund av flexande vingar och nu har Williams lämnat in protest mot Ferrari och Red Bull, även där gäller det flexande vingar.
Går nu alla protester ang. diffusers och vingar igenom, får vi väl leta upp en segrare någonstans längst bak i resultatlistan..
(Förlåt.. inget att skratta åt)..
Saknar de gamla mästarna...
-
-
- Utvisad
Button kommer med närapå 50% säkerhet att antingen vinna eller så avbryter han. Så lär det vara för pole-föraren i Australien.
F-n vad spännande att kolla in Massa o Kimi in i första kurvan men nån nytta av Kersen kan man väl inte ha av i starten som Ferrari påstår för att på så sätt plocka in ett par placeringar...eller kan man ta upp energi i uppvärmingsvarvet- eller har jag missförståt allt....hmmmm.
F-n vad spännande att kolla in Massa o Kimi in i första kurvan men nån nytta av Kersen kan man väl inte ha av i starten som Ferrari påstår för att på så sätt plocka in ett par placeringar...eller kan man ta upp energi i uppvärmingsvarvet- eller har jag missförståt allt....hmmmm.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
Jo, dom kan nog ladda upp kersen på uppvärmningsvarvet..
Men.. det är inte långt till första kurvan från starten i Aus..
Dock har vi rakan efter, där gör nog några extra hästar lite nytta..
Som sagt, ska bli grymt spännande att se vad som händer.
Ser att Williams dragit tillbaka sin protest, så Massa o. Kimi startar alltså sexa resp. sjua..
Men.. det är inte långt till första kurvan från starten i Aus..
Dock har vi rakan efter, där gör nog några extra hästar lite nytta..
Som sagt, ska bli grymt spännande att se vad som händer.
Ser att Williams dragit tillbaka sin protest, så Massa o. Kimi startar alltså sexa resp. sjua..
Saknar de gamla mästarna...
-
"After further detailed consideration, Williams has withdrawn both protests in the interests of the sport," said a team statement.
"Williams recognises the possibility that in this area there could be more than one interpretation of the rules and therefore does not feel it appropriate to continue with the protests."
Symbolisk handling?
"Williams recognises the possibility that in this area there could be more than one interpretation of the rules and therefore does not feel it appropriate to continue with the protests."
Symbolisk handling?
-
Man får väl bara använda KERS när kärran åker i 100km/h+?guuben skrev:
-
-
Haha! Patrick Head kommer att imponera som martyr om diffusern förklaras otillåten...PeppeF1 skrev:"After further detailed consideration, Williams has withdrawn both protests in the interests of the sport," said a team statement.
Symbolisk handling?
-
Förresten så har jag hört av säkra källor att ägarna till Lego, leksaksbyggsatserna ni vet, just har varit nere i Melbourne och lämnat in en protest mot Brawn, Toyota och BMW. De kräver att stallens helvita framvingar ska lackeras om senast i morgon bitti. Varumärkesintrång ska det visst ha rubricerats som.
-
- Varnad
-
-
- Varnad
-
Det var tider tänk om man kom ihåg dom gamla goda tiderna? Å fan jag sprang runt med sockiplast då och den enda bil jag visste om var Brio special i trä
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
Ser verkligen fram för morgonens första F1 lopp och med spänning framföralt för all lycka till Barri som jag räknade ut föra året som en pensionär som skulle dra sig tillbaks nu till den stora frågan är det 8,00 det börjar? sommar eller vinter tid?
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
-
- Varnad
-
-
Ja just det, det kommer jag i hågPatrik L skrev:Vet att jag tjaffsade om det här tidigare men om jag inte har fel det bara hänt en gång att ett stall vinner det lopp där bilen introduceras och det var 42 för år sedan: Honda RA-300 med John Surtees på Monza i september 1967 Ojojoj vad jag hoppas att de gör'et igen
-
Wolf med Jody Scheckter i Argentina 1977 då?Patrik L skrev:Vet att jag tjaffsade om det här tidigare men om jag inte har fel det bara hänt en gång att ett stall vinner det lopp där bilen introduceras och det var 42 för år sedan: Honda RA-300 med John Surtees på Monza i september 1967 Ojojoj vad jag hoppas att de gör'et igen
-
- Utvisad
-
- Utvisad
Vad jag kan förstå nu så är Kimis enda chans (ens teoretiska) till vinst idag att "busköra med Kersen" direkt upp till toppen efter starten vid första varvet....ifall extra energin finns där
Eftersom exemeplvis Brawn är så mycket snabbare på varvtiderna kommer Ferrari aldrig annars att komma ens nära dom.
Eller så är Kimis hopp att Safety-car med jämna mellanrum minskar på gapet till toppen som ger nya chanser för Kers-bilarna.
Spännande, spännande ........nu bara mindre än en timme kvar till start - här i Asien lämpligt på förmiddagen
Eftersom exemeplvis Brawn är så mycket snabbare på varvtiderna kommer Ferrari aldrig annars att komma ens nära dom.
Eller så är Kimis hopp att Safety-car med jämna mellanrum minskar på gapet till toppen som ger nya chanser för Kers-bilarna.
Spännande, spännande ........nu bara mindre än en timme kvar till start - här i Asien lämpligt på förmiddagen
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Varnad
Det är ett långt rejs och mycket kan hända, både med honom och hans medtävlare. Jag tror nu i första hand att Hondorna, givet att de håller gör upp om segern ganska klart, men att poängplatserna är möjöiga för dinosaurierna. Om ett antal rejs, typ till Bahrain får vi kanske vänta innan de börjar hitta fram till täten och som det ser ut har väl Ferrari kanske en kortare väg upp just nu.
-
- Varnad
-
-
- Varnad
-
- Varnad