JTarnstrom skrev:Har tagit bort tre inlägg. Håll diskussionen till förare, generalisera inte om nationaliteter. Och Guuben, du kan ta och skriva ut dig om inte galoscherna passar. Innan du börjar gnälla om modereringen ska väl moderatorn kanske få chansen att se det som ska modereras först, eller tror du inte att jag har annat att göra än att sitta och lusläsa allt som skrivs?
Moderatorn
Prata inte skit.
Du har haft hur många tillfällen som helst att ta bort Enzo1,s rasistiska och ärekränkande inlägg utan att göra ett smack. Hyckleri kallas det vad håller på med.
Och om galoscherna passar avgör jag själv med ålderns rätt - det är du verkligen inte stor nog för att avgöra för mig.
Okej, om du så tydligt visar att du inte tänker iaktta forumets regler så kommer jag rekommendera Pastis att han avaktiverar ditt konto.
Moderaten
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Nu gör ni som Tärnström säger, eller så packar ni ihop och försvinner härifrån!
Jag har redan ifrågasatt det här forumet och personligen gör det mig inget att stänga ner det. Men tack vare att Tärnström försöker hålla lite ordning här så får det leva vidare så länge han orkar ta emot all skit från ett flertal användare.
Ett forum blir aldrig bättre än sina användare – tänk på det! Sluta hacka på varandra och tig hellre om ni inte har några sakargument som tillför forumet något.
Härligt att se hur Scummie fixade till orätvisorna i helgens övning. Först tog de en lunchvinare och missade att köra under hela Q1. Stackars Massa satt där med glaset i handen och konstaterade att han kunde tömma hela vinaren utan problem.
För att rätta till orätvisorna så kom nån genial typ på att om de hängde på monsundäcken och regnat började ösa ner kunde Kimi tjäna lite tid när han kom in för sitt första stopp. Att hålbarheten för monsundäcken räknas i meter på torr asfalt hade de missat.
Nåväl Kimi fick sitt dricka han med. När de andra mer tävlingsinriktade sprang omkring och funderade på vilket visir de skulle ha och om pannlampa var godkänt, så tog han på sig strandskortsen och fixade sig en grogg medans han letade efter sin delfin.
Nisse skrev:Härligt att se hur Scummie fixade till orätvisorna i helgens övning. Först tog de en lunchvinare och missade att köra under hela Q1. Stackars Massa satt där med glaset i handen och konstaterade att han kunde tömma hela vinaren utan problem.
För att rätta till orätvisorna så kom nån genial typ på att om de hängde på monsundäcken och regnat började ösa ner kunde Kimi tjäna lite tid när han kom in för sitt första stopp. Att hålbarheten för monsundäcken räknas i meter på torr asfalt hade de missat.
Nåväl Kimi fick sitt dricka han med. När de andra mer tävlingsinriktade sprang omkring och funderade på vilket visir de skulle ha och om pannlampa var godkänt, så tog han på sig strandskortsen och fixade sig en grogg medans han letade efter sin delfin.
Och nu är det Schumi som sägs vara den geniale typen.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Hehe, ganske utrolig hvor kort veg det er fra geni til idiot i dette gamet.
Allerede to runder ute i racet rapporterte man fra pit at regnet kom til å være der innen ti minutter. Dette kom klart fram på BBCs' sending. I tillegg til dette hørte vi utallige eksempel gjennom radiotrafikk på at man ventet regn hvert øyeblikk. Når så Kimi kommer inn til stop hadde man allerede antydning til regn på andre siden av banen. man tok en sjans som viste seg å ikke betale seg. Regnet kom ikke riktig før 3-4 runder senere. Dermed er teamet og Schumi idioter?
Hvordan hadde det vært hvis Kimi hadde møtt regnet i T1 etter stoppet?
Jo, da hadde Ferrari og Schumi blitt hyllet og opphøyd til genier på alle forums og aviser rundt om.
Gribbmentalitet.
Ferrari gamblet og tok feil - get over it.
Det kunne likegodt vist seg å vært en genistrek.
Slike gamblinger har vunnet mange race for Ferrari i fortiden.