Forza Racing?
-
Lite bilder från gula faran, läget för typ nån månad sedan:
Ny dragning av avgassystem med uppkapning av golv.
Nödvändigt p.g.a. kraftig sänkning av bilen.
Nytt ställbart främre fjäderben med egentillverkad fjäderdistans och hjälpfjäder. Ställbar konidämpare.
Distans till styrstag för att minska bump-steer.
Förlängd bärarm för ökad spårvidd och förbättrad camber samt caster.
Spacer för ökad spårvidd.
Uppflyttat fäste för övre bärarm. Nytt, lätt, batteri i ny placering.
Block och topp.
Lättat svänghjul, från 13 kg till 4 kg, typ.
Watt-länk och ställbara coilover-dämpare i nytt fäste, Koni.
Stakar.
Kolvar.
Tändningsdetalj.
Kjolar och bakskärm.
Portat och putsad topp.
Ny dragning av avgassystem med uppkapning av golv.
Nödvändigt p.g.a. kraftig sänkning av bilen.
Nytt ställbart främre fjäderben med egentillverkad fjäderdistans och hjälpfjäder. Ställbar konidämpare.
Distans till styrstag för att minska bump-steer.
Förlängd bärarm för ökad spårvidd och förbättrad camber samt caster.
Spacer för ökad spårvidd.
Uppflyttat fäste för övre bärarm. Nytt, lätt, batteri i ny placering.
Block och topp.
Lättat svänghjul, från 13 kg till 4 kg, typ.
Watt-länk och ställbara coilover-dämpare i nytt fäste, Koni.
Stakar.
Kolvar.
Tändningsdetalj.
Kjolar och bakskärm.
Portat och putsad topp.
-
- Utvisad
-
-
- Utvisad
Till höger verkar en bit vitlackerat stuprör stå... 4-tums avgasrör kanske...Razor skrev:Jag ser att ni, på sant rejsingmanér, använder riktiga high-tech-verktyg som golvmopp och yxskaft
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
-
Ja, toppen kommer ifrån den, men blocket är ifrån en vanlig 8-ventilers B230 av den kraftigare modellen. 16-ventilaren har balansaxlar och lite annat onödigt, samt är visst lite småklen.EnzoF1 skrev:Vad har ni för rova i bilen egentligen? Är det Volvos 16-ventilare eller?
Angående verktyg så har vi även spett och slägga.
-
Ni har det bra ni ...
Ni både vet var bilen är, och hur den ser ut och har bilder.
Vi, dvs jag, vet varken var bilen är, hur den ser ut längre, i vilket skick den är och om vi har några bilder längre på den.
Undrar om vi ska springa runt banorna nästa säsong?
Ni både vet var bilen är, och hur den ser ut och har bilder.
Vi, dvs jag, vet varken var bilen är, hur den ser ut längre, i vilket skick den är och om vi har några bilder längre på den.
Undrar om vi ska springa runt banorna nästa säsong?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
-
Nu ser det äntligen lite ljusare ut.
Om planen håller och infon stämmer, så är det nu beställt en givare. Felet är så gott som hittat och konstaterat. Om allt går enligt planerna nu för en gångs skull så ska bilen vara klar i börna av mars - dvs nästa vecka. Så vi hoppas få ut den på banan så fort snön är väck och våren är här. Sen blir det den debutsäsong vi hade hoppats kunna ske redan ifjol.
För att dra till med en klyscha: Inne i tunneln börjar vi skymta ljuset.
Om planen håller och infon stämmer, så är det nu beställt en givare. Felet är så gott som hittat och konstaterat. Om allt går enligt planerna nu för en gångs skull så ska bilen vara klar i börna av mars - dvs nästa vecka. Så vi hoppas få ut den på banan så fort snön är väck och våren är här. Sen blir det den debutsäsong vi hade hoppats kunna ske redan ifjol.
För att dra till med en klyscha: Inne i tunneln börjar vi skymta ljuset.
-
LuckyStrike1 skrev:Nu ser det äntligen lite ljusare ut.
Om planen håller och infon stämmer, ............. Felet är så gott som hittat och konstaterat. Om allt går enligt planerna ....... - .......... Så vi hoppas .............. vi hade hoppats .................
.
Lite många potentiella felkällor fortfarande!!!??????
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
-
-
Gula Faran har efter 1,5 års ombyggnad åter visat sig ute på banan. Teamet körde nere på Kinnekulle en shakdown. I veckan skall nu de omfattande testresultaten utvärderas och analyseras. Testet genomfördes utan det senaste aerodynamiska paketet som skall skruvas på nu, med hänsyn tagen till testresultaten, så att det kan anpassas fullt ut. Så nu undrar vi hur det går för Forzàs ekipage, är ryktet om automatlåda sant eller?
-
Som vanligt bestod provkörningen innan race av 30 m - backa ut ur garaget och sedan upp på släpet. Målflaggan fick vi naturligtvis också uppleva, efter 6 timmars racing - vi har aldrig missat målgång hittills. Vi hade ett fel - en tändkabel som hoppat av, men det var ju inte så jättesvårt att fixa.
Den gula faran verkar funka och nu återstår att skruva dit resten samt finjusteringar. Speeden och kanske framförallt lättkörbarheten var inte riktigt den bästa, vilket tillsammans med de rattrostiga förarna ledde till lite väl taskiga varvtider. Överstyrt kan låta kul, men det är svårt att köra snabbt när bakdelen gärna vill gå först in i kurvorna. Speciellt på ett sånt ställe som under bron på Kinnekulle och man helst skall undvika att köra av under 6 timmars körning.
En nackdel med att lägga ned så himla mycket mekande är att man kanske blir lite väl försiktig med bilen.
Den gula faran verkar funka och nu återstår att skruva dit resten samt finjusteringar. Speeden och kanske framförallt lättkörbarheten var inte riktigt den bästa, vilket tillsammans med de rattrostiga förarna ledde till lite väl taskiga varvtider. Överstyrt kan låta kul, men det är svårt att köra snabbt när bakdelen gärna vill gå först in i kurvorna. Speciellt på ett sånt ställe som under bron på Kinnekulle och man helst skall undvika att köra av under 6 timmars körning.
En nackdel med att lägga ned så himla mycket mekande är att man kanske blir lite väl försiktig med bilen.
-
Behöver ni extraförare? Statusen kring vår bil är positiv, men jag har dåligt tålamod och börjar bli grymt racingsugen. Att se overallen hänga därhemma och samla damm är deprimerande.
Imorgon ska jag lufta skorna och handskarna i ett hyrkartrace.
-
- Utvisad
Var det inte alldeles nyligen som du var så nöjd med er bil och tyckte den gav så mycket rejsing för pengarna?LuckyStrike1 skrev:Behöver ni extraförare? Statusen kring vår bil är positiv, men jag har dåligt tålamod och börjar bli grymt racingsugen. Att se overallen hänga därhemma och samla damm är deprimerande.
Va faan är det för problem med bilen egentligen?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
-
Du hade väl ett fin-fint erbjudande från Enzo om att köpa in dig i hans gokart? Hör med Enzo, kan tänka mig att erbjudandet finns kvar.LuckyStrike1 skrev:jag har dåligt tålamod och börjar bli grymt racingsugen. Att se overallen hänga därhemma och samla damm är deprimerande.
I morgon blir det förhoppningsvis rejs för mig och Dr AF1 i Stockholmscupen
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
-
- Utvisad
Fast nu verkar det som om den gode Razor är intresserad av att dela (vi delar dessutom även bredden ganska väl... )Lemon skrev:Du hade väl ett fin-fint erbjudande från Enzo om att köpa in dig i hans gokart? Hör med Enzo, kan tänka mig att erbjudandet finns kvar.LuckyStrike1 skrev:jag har dåligt tålamod och börjar bli grymt racingsugen. Att se overallen hänga därhemma och samla damm är deprimerande.
I morgon blir det förhoppningsvis rejs för mig och Dr AF1 i Stockholmscupen
-
-
- Utvisad
Det verkar som de bilar du kommer i kontakt med går sönder på ett eller annat sätt så det är nog lika bra.LuckyStrike1 skrev:Är inte så intresserad av att äga en go-kart, och inte ett dugg intresserad av att dela en med Enzo
Min bil, er rejsbil etc etc...
En lustig sak är att min grill kostar 2000:-, på örat samma summa som du orättfärdigt tillskansade dig i Solna för något halvår sedan...
Det verkar blir ett slags nollsummespel för din del...
-
- Utvisad
-
-
- Utvisad
Mig snor du du inga pengar av, men däremot av Razor och Gösta (han har ju råd iofs).LuckyStrike1 skrev:Jag snor med glädje pengar av dig, inkl. sönderkörd plastgrill.
Men jag såg glädjen i dina själlösa ögon när du tog maten från bordet av den fattiga trebarnsmamman... det är nog den enda gång jag sett dig riktigt glad.
-
Bara vetskapen om att de inte kom dig till godo skänkte mig en obeskrivlig glädje - i nivå med när jag siktaide in mig på duvan i Italien och kilade fast den i plastgrillen.
-
Vad är det som har hänt?
Förut när man googlade Forza så kom sajten alltid upp som nr två. Nu måste man bläddra någon sida innan man kommer fram.
Sedan fick man upp en sida som sa välkommen till nya Foza 2002. Med info att sajten var först med att visa bilder på Mclaren MP4-17.
Förut när man googlade Forza så kom sajten alltid upp som nr två. Nu måste man bläddra någon sida innan man kommer fram.
Sedan fick man upp en sida som sa välkommen till nya Foza 2002. Med info att sajten var först med att visa bilder på Mclaren MP4-17.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
- Mr Forza Motorsport
-
- Utvisad
För att anknyta till trådens ämne så avser Ark Racing att debutera på asfaltsbana i maj i Stockholm med en seriös Peugeot-satsning.
Bilbyggandet går enligt plan än så länge och helbur ankommer stallets anläggning Paradox i veckan.
Jag kan även bekräfta att svenska Auto Motor & Sport besökt Paradox under veckan och uppvisat stort intresse för Ark Racing.
Bilbyggandet går enligt plan än så länge och helbur ankommer stallets anläggning Paradox i veckan.
Jag kan även bekräfta att svenska Auto Motor & Sport besökt Paradox under veckan och uppvisat stort intresse för Ark Racing.
-
Sorry!EnzoF1 skrev:För att anknyta till trådens ämne så avser Ark Racing att debutera på asfaltsbana i maj i Stockholm med en seriös Peugeot-satsning.
Eftersom tråden hette "forza racing?" så trodde jag den handlade om hemsidan "forza-motorsport.se".
Brain dead, total amnesia,
I.Kilmister
I.Kilmister
-
Tro det eller ej men Forzas gamla BMW "skakades ner" i lördags! Bara fem år efter premiärturen.
När Fredrik Lestrup med högra handen Gert fick fatt i bilen mekade dom dag och natt och trollade på något sätt så att fanskapet rullar, inte illa!
Knappa minuten in i filmen dyker orangea faran upp
http://www.youtube.com/watch?v=ojzEEZUgzo4
När Fredrik Lestrup med högra handen Gert fick fatt i bilen mekade dom dag och natt och trollade på något sätt så att fanskapet rullar, inte illa!
Knappa minuten in i filmen dyker orangea faran upp
http://www.youtube.com/watch?v=ojzEEZUgzo4
I was misled and that is the way it went
-
-
Det står J. Blomqvist på den första Mini Coopern. Är det den J. Blomqvist?Cheever skrev:http://www.youtube.com/watch?v=ojzEEZUgzo4
-
Ja, just den.ANFRAN skrev:Det står J. Blomqvist på den första Mini Coopern. Är det den J. Blomqvist?Cheever skrev:http://www.youtube.com/watch?v=ojzEEZUgzo4
I was misled and that is the way it went
-
- Mr Forza Motorsport
-
Ja, han körde ett race i den förra året men vi har inte tagit bort förardekalerna från den gången. Han var inte med i helgen, annat än så klart i hjärta och sinne.ANFRAN skrev:Det står J. Blomqvist på den första Mini Coopern. Är det den J. Blomqvist?Cheever skrev:http://www.youtube.com/watch?v=ojzEEZUgzo4
-
Hittade lite bilder.LuckyStrike1 skrev:Ja, han körde ett race i den förra året men vi har inte tagit bort förardekalerna från den gången. Han var inte med i helgen, annat än så klart i hjärta och sinne.ANFRAN skrev:Det står J. Blomqvist på den första Mini Coopern. Är det den J. Blomqvist?Cheever skrev:http://www.youtube.com/watch?v=ojzEEZUgzo4
Keep on Boppin´
-
-
-
Så så, nu ska vi vara snällaANFRAN skrev:Det var därför jag undrade om det verkligen var han. Hur viktfördelningen påverkades är nästa fråga...AndersF1 skrev:Det ser inte ut att vara så överdrivet mycket plats över för vissa i den där Minin.
Meningen med livet: Att ha jävligt skôjj!!!
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
-
-
För han hade ingen takluckaNisse skrev:Inte lätt för dem. Cheever kunde inte ens krångla sig in i sitt ekipage.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
-
Har du varit på Bauhaus och inhandlat en tigersågCheever skrev:Bilen byggd efter pygmé Lucy. Det var lite som Mansell när han gjorde comeback i McLarenplatt skrev:För han hade ingen takluckaNisse skrev:Inte lätt för dem. Cheever kunde inte ens krångla sig in i sitt ekipage.
Men det skall ordnas.
Instand roof-hatch
-
-
Om ha sitter i baksättet och framsättet är utplockatNisse skrev:Här är en bil som till och med Cheever skulle kunna sträcka ut sig i.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "