Tv-Sändningar

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Fungerande länk, tack? Jag kommer inte överleva reklamavbrotten.
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Tack!
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Eller okej, det var inte så mycket att tacka för...
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Funkar det inte?
Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Studsar upp tråden och vill diskutera BBCs F1-sändningar 2009. Vad jag förstår så sitter DC i båset i år men vad innebär det för Brundle och Blundell och dom andra? Framför allt Brundle verkar ha djupa kontakter i depån och brukar ju brottas lite med Bernie på gridden. Får dom dra sig tillbaka? DC tror jag är som klippt för rollen. Måste vara fantastiskt kul pensionering för en gammal F1-förare.
Murray Walker skulle också dyka upp men gubben är ju 85 år. Inte ska väl han resa runt på Grandprix?
Även Eddie Jordan skulle dyka upp i något sammanhang. Sändningarna är förmodligen värda att se i efterhand i nedtankat format. Spännande.
Användarens profilbild
Patrik L

Inlägg av Patrik L »

De verkar vilja göra en intressant satsning där ute på kollen i nordsjön (autosport):

"The BBC has announced that it will broadcast all Formula One sessions - including free practice – both on television and online this year.

Confirming details of its plans for 2009, the return of F1 to the BBC is being used as an opportunity for the corporation to step up coverage of the sport.

In a statement issued on Tuesday, the BBC said that the races and all qualifying sessions other than Brazil will be broadcast on BBC One. For Interlagos, BBC Two will show the fight for grid positions on the Saturday.

Practice sessions will be available via the 'red button' interactive service, or can be watched through the BBC's website.

The BBC has also promised to allow fans to customize their viewing experience – with the choice of three different video streams. There will also be options for split-screen action; a live leaderboard; in-car cameras and a choice of commentary."

BBC kör väl utan reklam?
kanotisten

Inlägg av kanotisten »

Finns det någon chans för oss svenskar att se BBC-sändningarna på nätet? Eller kommer de på något sätt att bara vara åtkomliga för de brittiska tittarna?

Jag har ingen lust att teckna avtal för digital-TV med Comhem bara för att kunna se Viasat Motor.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Patrik L skrev:De verkar vilja göra en intressant satsning där ute på kollen i nordsjön (autosport):

"The BBC has announced that it will broadcast all Formula One sessions - including free practice – both on television and online this year.

Confirming details of its plans for 2009, the return of F1 to the BBC is being used as an opportunity for the corporation to step up coverage of the sport.

In a statement issued on Tuesday, the BBC said that the races and all qualifying sessions other than Brazil will be broadcast on BBC One. For Interlagos, BBC Two will show the fight for grid positions on the Saturday.

Practice sessions will be available via the 'red button' interactive service, or can be watched through the BBC's website.

The BBC has also promised to allow fans to customize their viewing experience – with the choice of three different video streams. There will also be options for split-screen action; a live leaderboard; in-car cameras and a choice of commentary."

BBC kör väl utan reklam?
Är inte Viasats satsning betydligt mer intressant och respektingivande?
Med tanke på att vi inte har någon svensk som kör och att underlaget är betydligt mindre.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

kanotisten skrev:Finns det någon chans för oss svenskar att se BBC-sändningarna på nätet? Eller kommer de på något sätt att bara vara åtkomliga för de brittiska tittarna?

Jag har ingen lust att teckna avtal för digital-TV med Comhem bara för att kunna se Viasat Motor.
Då är du inte tillräckligt intresserad av F1 med andra ord.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

kanotisten

Inlägg av kanotisten »

EnzoF1 skrev:
kanotisten skrev:Finns det någon chans för oss svenskar att se BBC-sändningarna på nätet? Eller kommer de på något sätt att bara vara åtkomliga för de brittiska tittarna?

Antagligen inte, jag har ju bara följt sporten sedan början av 80-talet..

Allvarligt talat, om det finns möjlighet att se BBC-sändningen gratis på nätet så skulle jag föredra det framför att betala för Viasat Motor.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Man behöver väl knappast vara något geni för att inse att nätsändningarna bara är avsedda att vara tillgängliga i Storbritannien, frågan är hur enkelt eller svårt det är att kringgå den avgränsningen.

Sätt upp en stor parabol (minst 110 - 120 cm om du bor i Mälardalen) och rikta den mot Astra 28,8° öst istället, BBC:s kanaler är FTA.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Patrik L

Inlägg av Patrik L »

EnzoF1 skrev:
Patrik L skrev:De verkar vilja göra en intressant satsning där ute på kollen i nordsjön (autosport):

BBC kör väl utan reklam?
Är inte Viasats satsning betydligt mer intressant och respektingivande?
Med tanke på att vi inte har någon svensk som kör och att underlaget är betydligt mindre.
Inte en aning, eftersom jag förmodligen inte kommer att kunna titta på F1 live i år så har jag inte fördjupat mig men du får gärna stolpa upp viasats planer så vi kan jämföra.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

kanotisten skrev:
EnzoF1 skrev:

Antagligen inte, jag har ju bara följt sporten sedan början av 80-talet..

Allvarligt talat, om det finns möjlighet att se BBC-sändningen gratis på nätet så skulle jag föredra det framför att betala för Viasat Motor.
Ja det är som vanligt i dessa tider. Allt ska vara gratis.

Men är man inte villig att betala det det kostar i detta fall för att få en så bra F1-produkt, ja då är man i mitt tycke inte tillräckligt intresserad.

Lombardi

Inlägg av Lombardi »

Varför är Enzo så arg jämt? Nån som har någon teori?
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

Lombardi skrev:Varför är Enzo så arg jämt? Nån som har någon teori?

Kan vara den gula snön ? . Men men bara en gissning från min sida :D
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Det är ganska enkelt att gå runt nätkontrollen. Koppla bara upp dig mot en proxy i GB. Sen vet jag inte om de sänder F1 över webben direkt osv.

Sen kan jag nog tycka att det är värt ett par spänn att få det serverat i TV-direkt utan trassel.
Zetor

Inlägg av Zetor »

Silverkatten skrev:Det är ganska enkelt att gå runt nätkontrollen. Koppla bara upp dig mot en proxy i GB. Sen vet jag inte om de sänder F1 över webben direkt osv.

Sen kan jag nog tycka att det är värt ett par spänn att få det serverat i TV-direkt utan trassel.
Exakt hur många spänn om man inte har parbol?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Vad har du för nät hemma för tv?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Zetor

Inlägg av Zetor »

Jari skrev:Vad har du för nät hemma för tv?
Har endast marksänd mottagning, bor i villa.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Sätt upp en parabol då.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Zetor skrev:
Jari skrev:Vad har du för nät hemma för tv?
Har endast marksänd mottagning, bor i villa.
Har du tillgång till ADSL? Då finns ju iptv som alternativ.

och man kan ju dessutom se kvalet direkt och loppet eftersänt gratis via marknätet om man tycker "ett par spänn" är för mycket.
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
REP

Inlägg av REP »

Silverkatten skrev:Det är ganska enkelt att gå runt nätkontrollen. Koppla bara upp dig mot en proxy i GB. Sen vet jag inte om de sänder F1 över webben direkt osv.
Ett problem är att en proxy i GB kanske vill ta betalt per månad !
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Egen villa, dags för parabol!
PM:a för tips!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Här kommer några tips!

Bild

Bild

Bild
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Mittenbilden, är det Jaris nyrenoverade palats? :wink:
Gösta

Inlägg av Gösta »

Några modeller till!

Bild

Bild
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Den nedersta skulle nog behöva ett eget vindkraftverk för att vrida runt :D
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Zetor skrev:

99kr/månad om man har telias bredbands-tv.
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

REP skrev:
Ett problem är att en proxy i GB kanske vill ta betalt per månad !
En del vill ha betalt andra inte. Samma där som för de traditionella tv-sändningarna. Gratis är lite krångligare och osäkrare än om man betalar.
Användarens profilbild
menthol

Inlägg av menthol »

Silverkatten skrev:
Zetor skrev:

Men då måste man samtidigt ha Telias sketna bredband för minst 199 kronor i månaden. :up:

Ingen ny info om hur det går för Viasat Motor på Boxer? Hörde ju i någon tråd att det var mer eller mindre klart för den kanalen till säsongsstarten i Melbourne. :roll:
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA?
-AndersF1
Användarens profilbild
Patrik L

Inlägg av Patrik L »

Av tidigare års erfarenhet gör man nog bäst i att ta det lite piano med vad som är säkert eller inte med Viasats F1 sändningar till 2-3 dar innan Melbourne. Fick brev att Boxer går upp från 159 till 199 så nu fick man ju ett lite mer vatten på sin kvarn att byta till kombort så kanske att det blir lite live F1 i alla fall :)
Användarens profilbild
Patrik L

Inlägg av Patrik L »

Förresten: nån som vet om F2 kommer att sändas i en svensk kanal?

Edit: eurosport tydligen, bingo!
kanotisten

Inlägg av kanotisten »

Går det att förklara på ett någorlunda enkelt sätt hur man kopplar upp sig mot en brittisk proxy?
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Du anger proxyns IP-adress och port i webbläsarens proxyinställningar men det är inte säkert att det funkar med en proxy heller.

Äntligen!
Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Jari skrev:Den nedersta skulle nog behöva ett eget vindkraftverk för att vrida runt :D
Eller så kan man ha den som vindfångare mellan racen.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Fredrik i Trollhättan skrev:
Jari skrev:Den nedersta skulle nog behöva ett eget vindkraftverk för att vrida runt :D
Eller så kan man ha den som vindfångare mellan racen.
Perfekt om man behöver hängs upp mycket tvätt! :D
Meytrim

Formel 1 2009

Inlägg av Meytrim »

Jaha grabbar, formel 1 är på ingång, viasat motor har tagit över sändningarna, så vad jag söker är en invite till https://www.racing-underground.com samt en länk på internet där dom visar formel 1 live, även qualifying om det går, gärna svenska tv stream dvs viasat motor kanalen, men går även med engelska samt finska MTV3 om det går. Hojta till om ni vet nåt, skicka gärna email meytrim@gmail.com

Meytrim
Användarens profilbild
Christoffer

Re: Formel 1 2009

Inlägg av Christoffer »

Meytrim skrev:Jaha grabbar, formel 1 är på ingång, viasat motor har tagit över sändningarna, så vad jag söker är en invite till https://www.racing-underground.com samt en länk på internet där dom visar formel 1 live, även qualifying om det går, gärna svenska tv stream dvs viasat motor kanalen, men går även med engelska samt finska MTV3 om det går. Hojta till om ni vet nåt, skicka gärna email meytrim@gmail.com

Meytrim
Vad menar du med invite till racing-underground?
Det är ju bara att regga sig.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Tux

Inlägg av Tux »

O vad betyder "THE INVITATION CODE IS EITHER MISSING OR INCORRECT" isf?
Användarens profilbild
Tervo

Inlägg av Tervo »

Tux skrev:O vad betyder "THE INVITATION CODE IS EITHER MISSING OR INCORRECT" isf?
Racing Underground har Invite-only-system nu.

För många hit & run´s annars.
Formula One is the Ignite in Life!
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Så gratisåkarna gillar inte när andra åker gratis på deras prylar?

Äntligen!
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Hur man än gör har man arslet därbak vet ni....

JB
Simpsson

Inlägg av Simpsson »

menthol skrev:
Silverkatten skrev:
Zetor skrev: Exakt hur många spänn om man inte har parbol?
Men då måste man samtidigt ha Telias sketna bredband för minst 199 kronor i månaden. :up:

Ingen ny info om hur det går för Viasat Motor på Boxer? Hörde ju i någon tråd att det var mer eller mindre klart för den kanalen till säsongsstarten i Melbourne. :roll:
Jag beställde Telia digital tv idag.
bra deal, bytade från boxer 159:-/mån
fick stora kanalpaketet inkl. viasat sport för 79,5kr/mån (de första 6 månaderna....därefter, tom 12 månader, 159+99:-
summasumarum så sparar jag pengar på att få fler kanaler + Viasat sport!
Ett tips om ni är i samma sits och har deras adsl.

Frågade boxer om deras planer på viasat sport...dom önskade...men hade ingen info om det
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Hoppas Viasat Motor ingår i det där också.
Simpsson

Inlägg av Simpsson »

Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Tervo skrev:
Tux skrev:O vad betyder "THE INVITATION CODE IS EITHER MISSING OR INCORRECT" isf?
Racing Underground har Invite-only-system nu.

För många hit & run´s annars.
Jag såg det nu.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag såg för en stund sedan kavalkaden från 2008 och är grymt sugen på en ny säsong!!!
Funduro

Vilket tjat om om en massa skit!

Inlägg av Funduro »

Finns det nån som på allvar kan lista lite tips på bra sidor där man kan se F1 2009, det är ju dags!!!!!!
Funduro
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag tror inte många här har lämnat sånt här åt slumpen utan har sett till att de kan se rejsen på minst en tv-kanal. För säkerhets skull har jag F1 på närmare tio kanaler och nästan lika många språk.
Det kommer ju reklam och skit på vissa, så man kan zappa då. =)
Hur bor du, villa, lägenhet, radhus?
Vad har du för abbonemang nu?