Vad hände R-Schumacher?

Kungaklassen av motorsport...
SLC

Inlägg av SLC »

Det var ju inte världens mest spännande race så man somnade till lite där under loppet.... För helt plötsligt låg R-Schumacher bland dom sista från den klara andra platsen han hade när man sist var vid medvetande , Nån som vet varför?
Moderator-polis ;-)
Användarens profilbild
mopar

Inlägg av mopar »

Han gick väl för hårt på curbsen i ingången till kurvan och flög ut på curbsen efter curbsen och sabbade frontvingen.. så såg det i vart fall ut på min TV.. varför han senare bröt är jag inte säker på men det sprutade kylvatten i vart fall
//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Jo, det var väl så en annan tolkade det också. Nu vart ju Worldfeeden ur usel, så man fick inte se särskilt mycket.

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Ralf gick för hårt in i en kurva, understyrde kraftigt ut på Nissan-rakan ut över curbsen, slog sönder nåt under bilen och gick i depå där stallet bytte framvinge i tron om att det var den som fått sig en smäll men så var inte fallet.

Värt att notera är att Ralf när han körde av var under press från Montoya en halv sekund bakom som kört ikapp Ralfs tidigare lucka på 2,5 sekunder och vid den tidpunkten i racet var snabbare än Ralf...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

JPM gick ju om Ralfan och är nu nr1 hos Williams igen :smile: Ralfan är lite darrig under press.
Användarens profilbild
mopar

Inlägg av mopar »

Dom bytte frontvinge igen på depåstoppet.. jag misstänker att dom i brådskan fick på JP's vinge..
//mopar
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Ralf säger att han gjoprde ett misstag i sista kurvan innan depån. Kanske han förstörde vingen en gång till där.

Tärnström
Marsupilami

Inlägg av Marsupilami »

Ralf är en komplett förare som inte är dålig under press och kommunicerar bra med depåpersonalen om vad som händer med hans bil. :crazy:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Marsipansalami,

5 lopp är avverkade och 12 återstår. Gör nu inte som ANFRAN, ge :monkey: lite tid att göra några avåkningar och ett halvt dussin motorbränder. :grin:
Marsupilami

Inlägg av Marsupilami »

Jag återspeglar bara den rådande tendensen bäste herr Znorkis :wink:
Användarens profilbild
Integralmannen

Inlägg av Integralmannen »

On 2002-04-29 11:20, Marsupilami wrote:
Ralf är en komplett förare som inte är dålig under press och kommunicerar bra med depåpersonalen om vad som händer med hans bil. :crazy:
Jag tar inte ställning i denna diskussion men visst går detta lite stick i stäv med en gammal nyhet på forza från igår?

https://f1.tauzero.se/main.php?url=news&id=1644&dept=F1
Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

F1-red på Forza bara ljuger. :grin:
Jag kom inte sist!
Användarens profilbild
Integralmannen

Inlägg av Integralmannen »

Jo det måste nog vara så :razz:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

F1-red på Forza har alltid rätt :smash:

Våga inte säga annat - dessutom förstår jag inte riktigt diskussionen den här gången :quest: :???:

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Vadå "den här gången"? :crazy:
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Tyst med dig :crie:

Jag har rätt
Du har fel

Per definition :bang:

Användarens profilbild
mopar

Inlägg av mopar »

Patrick Head has awesome experience with Formula One and the world's best drivers. The race in Spain last weekend was hard to understand for Head as his driver, Ralf Schumacher failed to keep himself and Sam Michael informed as to what had happened with his "off" during the race.

Patrick said "Juan was behind him and he said he slightly missed an apex and understeered off the track. I'm sure Ralf isn't too happy about what happened, but what caused him to do that I don't know. After he had been off he was very uncommunicative to us in terms of telling us what had happened. He didn't say I've been off and I've damaged the front wing. He just said there may be something wrong with the front wing. So when he came in we changed the nose but there was loads of grass and rubbish hanging from the car."

Montoya was humble with his teammates' error considering their rivalry "I didn't see much" he said. "As I was coming up the hill I noticed him miss the apex, and then when I got to the top of the hill, he was off on the gravel."

//mopar