Har ditt F1-intresse förändrats de senaste åren?

Kungaklassen av motorsport...

Hur har ditt intresse för F1 förändrats under de senaste fem åren?

Mycket större
10
13%
Större
5
7%
Oförändrat
22
29%
Mindre
23
31%
Mycket mindre
15
20%

Antal röster: 75

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jag tycker inte att F1 är värt de pengarna idag och jag ägnar hellre övrig tid åt familjen än att kolla på varenda jämra motorsportserie som finns i världen. Kvaliteten på bevakningen ifrågasätter jag inte. Den är kanon, men det kostar som sagt för mycket för min del. Besparingarna får finansiera en loop-pedal till gitarren istället.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Jag tycker synd om dig som måste göra ett aktivt val och dumpa den sport som i så många år har varit ditt stora intresse.
Peronligen har jag det enklaste Viasatvalet vilket kändes fördelaktigt med tanke på att dom samarbetar med Bredbandsbolaget, och den enda sportkanal som ingår i baspaketet är just Viasat motor.
Jag tror förövrigt att årets säsong kommer att kunna bli mer spännande en någonsin med titelkandidater i fyra olika stall. :sun:
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Christoffer skrev:Jag tycker synd om dig som måste göra ett aktivt val och dumpa den sport som i så många år har varit ditt stora intresse.
Peronligen har jag det enklaste Viasatvalet vilket kändes fördelaktigt med tanke på att dom samarbetar med Bredbandsbolaget, och den enda sportkanal som ingår i baspaketet är just Viasat motor.
Jag tror förövrigt att årets säsong kommer att kunna bli mer spännande en någonsin med titelkandidater i fyra olika stall. :sun:
Det är inte ett dugg synd om mig. Känns väldigt skönt att fatta ett aktivt beslut. Hellre det än att hålla på och gnälla över tillvaron. Jag gillar inte riktigt Viasat Sports "satsning" med att plötsligt ta betalt för något som borde kunna finansieras via reklam och då är det vettigare att rösta med plånboken.

Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

JTarnstrom skrev:
Christoffer skrev:Jag tycker synd om dig som måste göra ett aktivt val och dumpa den sport som i så många år har varit ditt stora intresse.
Det är inte ett dugg synd om mig. Känns väldigt skönt att fatta ett aktivt beslut. Hellre det än att hålla på och gnälla över tillvaron. Jag gillar inte riktigt Viasat Sports "satsning" med att plötsligt ta betalt för något som borde kunna finansieras via reklam och då är det vettigare att rösta med plånboken.
Det som jag tycker är lite konstigt är hur det kan bli mer lönsamt att sända det utan reklam en med?
I.Kilmister
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

De lär väl ha räknat på den saken.

För övrigt tillhör jag inte de som har gnällt speciellt mycket på reklamen sändningarna. Det har varit ett helt överkomligt pris att betala. De gånger man har missat något har kunnat räknas på en handens finger.

Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Det är väl inte så svårt att förstå....

Om ett program, som kostar x miljoner att köpa in, inte säljer in mer reklam än ett program som kostar 100.000:- är det ju en bättre affär att sälja den dyra produkten via betal-tv och på så sätt ta in intäkter till rättighetskostnaden. Tro inte att F1 per automatik ger reklamintäkter som täcker alla kostnader som kanalen har för både rättigheten och kanalen i övrigt.

JB
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

F1 kostar för mycket om inte sändningarna kan finansieras med reklam, det är min åsikt. Ur sportens perspektiv är det inte heller lyckat eftersom man byter bort större tittarsiffror mot avans för kanalerna utan att egentligen få något själva (om nu inte rättigheterna kostar mer om man tar betalt för sändningarna).

Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Det handlar kanske inte om avans utan snarare om att kunna köpa rättigheten överhuvudtaget. Dessutom är det ju så att alla TV-bolag som sänder via betal-tv i världen även måste erbjuda ett fri-tv alternativ vilket även Viasat gör. Sporten får då dubbel exponering...Inte så dåligt tycker jag, nördarna får sitt och den genomsnittlige får sitt.

JB
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Blomman skrev:Det handlar kanske inte om avans utan snarare om att kunna köpa rättigheten överhuvudtaget. Dessutom är det ju så att alla TV-bolag som sänder via betal-tv i världen även måste erbjuda ett fri-tv alternativ vilket även Viasat gör. Sporten får då dubbel exponering...Inte så dåligt tycker jag, nördarna får sitt och den genomsnittlige får sitt.

JB
Intressant!
Vad menas?
I.Kilmister
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Kval och race kommer att sändas i TV6

Kvalet live och racet i ett 1-timmes sammandrag vid 17 på söndag eftermiddag

Självklart kommer bevakningen i TV6 inte att vara lika omfattande som i VS Motor, men eftersom Tärnströms intressen ändå svalnat så kanske det är ett bra alternativ....

JB
Senast redigerad av Blomman den lör feb 07, 2009 14:53, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Blomman skrev:Kval och race kommer att sändas i TV6

Kvalet live och racet i ett 1-timmes sammandrag vid 17 på söndag eftermiddag

JB
:up: Tack för ett snabbt svar.
I.Kilmister
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Blomman skrev:Det handlar kanske inte om avans utan snarare om att kunna köpa rättigheten överhuvudtaget. Dessutom är det ju så att alla TV-bolag som sänder via betal-tv i världen även måste erbjuda ett fri-tv alternativ vilket även Viasat gör. Sporten får då dubbel exponering...Inte så dåligt tycker jag, nördarna får sitt och den genomsnittlige får sitt.

JB
Fast det bästa hade ju varit om rättigheterna inte hade varit så jäkla dyra, det är snarast det som är felet. Sporten är övervärderad. Den ende som inte tycks inse det är Bernie. Frågan är vad han ska göra framöver. Stallen vill ha mer av tv-intäkterna samtidigt som CVC behöver stålar för att betala lånen som har finansierat köpet av de kommersiella rättigheterna. Är det tv-tittarna som ska betala för att sporten inte kan matcha intäkter mot utgifter? Det har gått överstyr.

Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

Jag kommer lagom till premiären att skaffa viasat-motor. Dom 2 senaste åren har varit dom bästa sen jag började se F1.
Det har varit spänning ända tills sista loppet, ja dom sista hundra metrarna, det kan väl inte bli bättre.

Att det sen finns korpar (som förutspått att F1 ska ha dött till 2009 och att den kapitalistiska världen, som vi känner den, gått samma öde till mötes) som kraxar för kraxandes skull får vi nog stå ut med. Dom tittar nog ändå på F1 när det börjar.
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

form-ola1 skrev:Jag kommer lagom till premiären att skaffa viasat-motor. Dom 2 senaste åren har varit dom bästa sen jag började se F1.
Det har varit spänning ända tills sista loppet, ja dom sista hundra metrarna, det kan väl inte bli bättre.

Att det sen finns korpar (som förutspått att F1 ska ha dött till 2009 och att den kapitalistiska världen, som vi känner den, gått samma öde till mötes) som kraxar för kraxandes skull får vi nog stå ut med. Dom tittar nog ändå på F1 när det börjar.
Lagom till premiären?

Du måste skaffa det redan nu, annars missar du Daytona 500 och andra viktiga NASCAR-lopp.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Pepparkvarnen skrev:Du måste skaffa det redan nu, annars missar du Daytona 500 och andra viktiga NASCAR-lopp.
På tal om det, när börjar racingsäsongen på riktigt?
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Fredrik i Trollhättan skrev:
Pepparkvarnen skrev:Du måste skaffa det redan nu, annars missar du Daytona 500 och andra viktiga NASCAR-lopp.
I natt 02:00 börjar det med Budweiser Shootout.

I morgon 8/2 19:00 är det kval för Daytona 500, men bara position 1 och 2 avgörs.

Sen på torsdag 12/2 20:00 är det dags för Gatorade Duels Qualifying Races där resten av startpositionerna avgörs.

Och på söndagen den 15/2 klockan 20:00 är det dags för säsongens första lopp, Daytona 500.

Allt detta racegodis visas på den förträffliga kanalen Viasat Motor.

Missa inte det.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Pepparkvarnen skrev:
Fredrik i Trollhättan skrev:
I natt 02:00 börjar det med Budweiser Shootout.

I morgon 8/2 19:00 är det kval för Daytona 500, men bara position 1 och 2 avgörs.

Sen på torsdag 12/2 20:00 är det dags för Gatorade Duels Qualifying Races där resten av startpositionerna avgörs.

Och på söndagen den 15/2 klockan 20:00 är det dags för säsongens första lopp, Daytona 500.

Allt detta racegodis visas på den förträffliga kanalen Viasat Motor.

Missa inte det.
Tack! det är antecknat och utskrivet. I natt så sover jag men 19.00 ser jag på Viasat :up:
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

Pepparkvarnen skrev:
form-ola1 skrev:Jag kommer lagom till premiären att skaffa viasat-motor. Dom 2 senaste åren har varit dom bästa sen jag började se F1.

Lagom till premiären?

Du måste skaffa det redan nu, annars missar du Daytona 500 och andra viktiga NASCAR-lopp.
Tack, Pepparn.
Jag har ju lovat dej att försöka nå dom andra motorsporterna med lite hjälp av dej.
Jag ringer i morgon.
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

form-ola1 skrev:
Pepparkvarnen skrev:

Lagom till premiären?

Tack, Pepparn.
Jag har ju lovat dej att försöka nå dom andra motorsporterna med lite hjälp av dej.
Jag ringer i morgon.
Ok, vi hörs!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Är det stalkern som tittar ut igen?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Nu är ju nästa konfrontation under uppsegling. Förarna verkar vilja göra allvar av att ta striden med FIA när det gäller superlicenserna... Det politiska maktspelet var intressant en gång i tiden men de senaste åren har skandalerna och konflikterna fått mer utrymme än sporten. Tjafset om superlicenserna är ytterligare en soppa som sporten skulle kunna vara utan, speciellt i dessa tider och det gör inte mitt intresse större.

Geer

Inlägg av Geer »

Jag tycker det är intessant att följa utvecklingen i licensfrågan och det ökar mitt intresse.
Tar man sig tid att skriva om det i ett F1 forum så tar frågan en plats i medvetandet och därmed har intresset (kanske omedvetet) ökat.
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Finns det någon bra länk till superlicenstrubbelet?
I.Kilmister
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Det finns flera artiklar om det på Autosport, det här är den senaste.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

Pepparkvarnen skrev:
form-ola1 skrev:
Pepparkvarnen skrev:Lagom till premiären?

Tack, Pepparn.
Jag ringer i morgon.
Ok, vi hörs!
Nu har jag uppgraderat med viasat-sport. Kopplas in om 10 minuter.
Första 6 mån gratis, sen kostar det 70 kr mer i månaden. Som hittat.

Nu djä...r ska vi kolla på Nascar. :up:
Användarens profilbild
Tervo

Inlägg av Tervo »

Jag svarar väl på huvudfrågan i tråden eftersom trådskaparen frågade i huvudsak om den. ;)

Mitt eget F1-intresse är enormt nu, Formula One känns hetare än nånsin nu när reglementet gjorts om och slicksen kommit tillbaka.

Jag är en sån där tok som räknar dagarna under vintern och verkligen framemot säsongsdebuten i Australien.

Hoppas nu detta år att det kanske kan vara 3 stall däruppe och slåss om titeln ända fram till sista loppet bara, då skulle det vara mumma.

MVH Tervo
Formula One is the Ignite in Life!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

:up: :aha:
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

JTarnstrom skrev:
Att det inte är synd om dig vet vi, det blir väl dina vänner som får fler besök av dig som passar in av en händelse till loppen. :D
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Nisse skrev:
JTarnstrom skrev:
Att det inte är synd om dig vet vi, det blir väl dina vänner som får fler besök av dig som passar in av en händelse till loppen. :D
Jag litar på dig, Nisse :)

Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Tärnan du får komma till mig och titta jag lovar och jag lider inte :D
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

platt skrev:Tärnan du får komma till mig och titta jag lovar och jag lider inte :D
Jahaja, allt funkar bra nu?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Jari skrev:
platt skrev:Tärnan du får komma till mig och titta jag lovar och jag lider inte :D
Jahaja, allt funkar bra nu?
Klagar bara i bland mest när jag ska betala :D
Halle

Inlägg av Halle »

Mitt intresse för F1 växer hela tiden. 8)
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Mitt intresse för F1 är mycket stort och absolut inte mindre nu inför den här säsongen.
Ska bli skitkul när det drar igång igen.
Hoppas att något annat stall överraskar.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Mitt intresse har minskat kopiöst och det har ju självklart att göra med Michael Schmachers "retirement". Jag får väl säga att jag var väl mer intresserad av honom som förare än vad jag var av själva sporten, eller efter att ha hållit på honom 14 år så kändes det som han "VAR SPORTEN" för mig och därför så dog även intresset rätt så rejält med honom. Dock önskar jag verkligen att jag kunde få tillbaka den där känslan i kroppen som jag brukade ha vartannat söndag och även den glädje och sorg som sporten fick mig att känna vid vinster, förlustar etc...
Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

Dom 2 senaste åren har bjudit på riktig rysarunderhållning vad det gäller slutsegern.
Årets serie kunde väl ha börjat bättre, vad det gäller Ferrari, men vilken premiär.

Dom nya reglerna :up: , Brown GP :up:, Viasatsport:s sändning :up:

Mitt intresse sjönk nog från 10 till 8 under vintern men har efter premiären stigit till 9 och om bara Kimi skärper till sig och rattar in lite poäng så är det snart uppe i 10 igen.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Crazy F1 skrev:Mitt intresse har minskat kopiöst och det har ju självklart att göra med Michael Schmachers "retirement". Jag får väl säga att jag var väl mer intresserad av honom som förare än vad jag var av själva sporten, eller efter att ha hållit på honom 14 år så kändes det som han "VAR SPORTEN" för mig och därför så dog även intresset rätt så rejält med honom. Dock önskar jag verkligen att jag kunde få tillbaka den där känslan i kroppen som jag brukade ha vartannat söndag och även den glädje och sorg som sporten fick mig att känna vid vinster, förlustar etc...
Lite så känner jag det också. Jag har tittat under herrans massa år, hade även varma sympatier för Lauda och Prost. Nu känns det lite avslaget, det finns ingen riktig profil inom sporten längre. Möjligtvis så ser jag Alonso och Button som de som har lite personlighet. Men resten är ganska anonyma tråkmånsar.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

F1 dog när Irvine slutade och begravdes när Maestro la av...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.