Regler 2009

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Razor
Inlägg: 8384
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Nära, men ändå inte

Inlägg av Razor »

Det står ju inget om att han ska testa mer än Massa, bara att han ska testa mer i år än inför förra säsongen och stå för en stor del av testerna.
Ingenting om hur stor del det är, relativt de andra förarna.

Det är ju dessutom ganska rimligt att han får testa mer inför årets säsong eftersom det ju inte funkade riktigt så bra som man kanske förväntat sig under förra året och Ferrari har ju inget att vinna på att hålla tillbaka någon av sina förare eller hålla någon före den andra redan innan säsongen har börjat.
Man vill nog ha två förare som kan slåss om titeln.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

#88
Äntligen!
Användarens profilbild
Razor
Inlägg: 8384
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Nära, men ändå inte

Inlägg av Razor »

Fredrik i Trollhättan skrev:Massa kanske tänkte till och insåg problemet.
Jag tror faktiskt inte att det går till så.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

#88
Äntligen!
Användarens profilbild
Silverkatten
Inlägg: 590
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00

Inlägg av Silverkatten »

Naturligtvis är det positivt att få så mycket tid i bilen som möjligt. Det negativa för Kimi är ju att han verkligen avskyr att testa. Blir ju iofs bättre under säsong då han helt slipper. Kanske jämnar ut sig.
Fredrik i Trollhättan
Inlägg: 977
Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Razor skrev:Det står ju inget om att han ska testa mer än Massa, bara att han ska testa mer i år än inför förra säsongen och stå för en stor del av testerna.
Ingenting om hur stor del det är, relativt de andra förarna.

Det är ju dessutom ganska rimligt att han får testa mer inför årets säsong eftersom det ju inte funkade riktigt så bra som man kanske förväntat sig under förra året och Ferrari har ju inget att vinna på att hålla tillbaka någon av sina förare eller hålla någon före den andra redan innan säsongen har börjat.
Man vill nog ha två förare som kan slåss om titeln.
Man kan ju naturligtvis läsa artikeln hur man vill men när jag läser den får jag intrycket att Kimi skulle stå för en större del än Massa. Att förarna sammantaget står för en stor del av testningen är ju knappast något att berätta.
Användarens profilbild
Razor
Inlägg: 8384
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Nära, men ändå inte

Inlägg av Razor »

Fredrik i Trollhättan skrev:Man kan ju naturligtvis läsa artikeln hur man vill men när jag läser den får jag intrycket att Kimi skulle stå för en större del än Massa.
Trots att det bara står att han ska testa mer än förra försäsongen?

Dessutom så skulle jag nog tro att Ferrari (eller vilket annat stall som helst) vill använda båda sina raceförare så mycket som möjligt under försäsongen för att de ska få till bilarna som de vill ha dem och få upp rätt känsla för dem, i synnerhet när bilarna har förändrats så mycket som de ar inför den här säsongen.
Att förarna sammantaget står för en stor del av testningen är ju knappast något att berätta.
Ändå är det just sånt som stallen häver ur sig, både i sådana här och andra sammanhang.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

#88
Äntligen!
Fredrik i Trollhättan
Inlägg: 977
Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Razor skrev:Trots att det bara står att han ska testa mer än förra försäsongen?
Var i artikeln läser du det?
Användarens profilbild
Razor
Inlägg: 8384
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Nära, men ändå inte

Inlägg av Razor »

Sorry, jag räknade fel... det står faktiskt att han ska testa mindre än förra försäsongen.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

#88
Äntligen!
Fredrik i Trollhättan
Inlägg: 977
Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Razor skrev:Sorry, jag räknade fel... det står faktiskt att han ska testa mindre än förra försäsongen.
Nu var det ju hurvida han förväntades testa mer eller mindre än Massa som var frågan.
Om han nu testar mindre i år än förra året och samtidigt tar en stor del av testerna, betyder det då att Ferrari i år testar mindre än förra året.
Användarens profilbild
Razor
Inlägg: 8384
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Nära, men ändå inte

Inlägg av Razor »

Nej, inte nödvändigtvis.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

#88
Äntligen!
Användarens profilbild
Christoffer
Inlägg: 2564
Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
Ort: Stockholm

Inlägg av Christoffer »

Är det inte större begränsningar i hur mycket teamen får testa i år?
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Razor
Inlägg: 8384
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Nära, men ändå inte

Inlägg av Razor »

Jo, inga tester under säsongen förutom racehelgernas fredagar.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

#88
Äntligen!
Användarens profilbild
Christoffer
Inlägg: 2564
Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
Ort: Stockholm

Inlägg av Christoffer »

Men dessförinnan får dom testa hur mycket dom vill?
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Razor
Inlägg: 8384
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Nära, men ändå inte

Inlägg av Razor »

Jag vet faktiskt inte, det finns säkert någon restriktion då också men jag vet inte vad den i så fall innebär eller om det är någon skillnad mot föregående år.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

#88
Äntligen!
Användarens profilbild
Christoffer
Inlägg: 2564
Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
Ort: Stockholm

Inlägg av Christoffer »

Varför heter årets Ferrari F60?
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator
Inlägg: 11651
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av JTarnstrom »

Christoffer skrev:Varför heter årets Ferrari F60?
60-årsjubileum.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad
Inlägg: 8219
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av EnzoF1 »

F = Felipe... eller Fyllo, beroende på vem som kör den...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
olag
Inlägg: 2469
Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
Ort: Sveriges sydligaste stad

Inlägg av olag »

EnzoF1 skrev:F = Felipe... eller Fyllo, beroende på vem som kör den...
:D
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
Nisse
Inlägg: 3027
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Ankeborg

Inlägg av Nisse »

Vet inte om det stått något om det tidigare eller på något annat ställe. Men för mig är det en nyhet.


http://f1bloggen.se/2009/01/28/nya-regl ... ilen-igen/
Användarens profilbild
Patrik L
Inlägg: 260
Blev medlem: fre mar 07, 2003 16:24
Ort: Kristineberg

Inlägg av Patrik L »

Lite om motorerna på Autosport: http://www.autosport.com/news/report.php/id/73049

Det var lite oklart om man fick böter för alla tävlingar efter man bytt till en nionde motor eller bara den enskilda tävling där bytet sker, nu gäller det senare. De får också byta delar i motorn mellan kval och rejs under förutsättning att de kan bevisa att delen är trasig och att de byter till en exakt likadan. Har dock fortfarande inte hittat hur många rejs i rad som motorerna ska sitta i, FIA hade väl aviserat 3 tidigare? Med 17 rejs o 8 tillåtna motorer samt ok att byta delar under rejshelgen låter det lite avlägset.

Edit: borde ha läst artikeln lite långsammare... :oops:

"Q. There's also some kind of uncertainty recently about the number of engines the teams will be able to use over the season…

CW: It's eight engines for the whole year. A driver will only incur a penalty if he uses a ninth engine. So the teams can use the engines as they like. There's no three consecutive race rule because there doesn't seem to be a need for it any longer. The engines will not have to do three complete events now.

In the past, as you know, the two-race engine was used only on Saturdays and Sundays. Now, for 17 races, the eight engines will have to do the three days of each Grand Prix. What the teams will do is to have a Friday engine that'll probably do the first four races or something of that nature. They'll then take the engine out and use another one for Saturday and Sunday. All we've got to do, - it'll be extra work - is to make sure that these engines remain sealed and are untouched.

Q. So, once you've started the event with one engine, you will be able to change it whenever?

CW: Exactly!"
Senast redigerad av Patrik L den fre jan 30, 2009 14:03, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Christoffer
Inlägg: 2564
Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
Ort: Stockholm

Inlägg av Christoffer »

Patrik L skrev:Lite om motorerna på Autosport: http://www.autosport.com/news/report.php/id/73049

Det var lite oklart om man fick böter för alla tävlingar efter man bytt till en nionde motor eller bara den enskilda tävling där bytet sker, nu gäller det senare. De får också byta delar i motorn mellan kval och rejs under förutsättning att de kan bevisa att delen är trasig och att de byter till en exakt likadan. Har dock fortfarande inte hittat hur många rejs i rad som motorerna ska sitta i, FIA hade väl aviserat 3 tidigare? Med 17 rejs o 8 tillåtna motorer samt ok att byta delar under rejshelgen låter det lite avlägset.
Det måste bli dyrt för FIA att ha tillräckligt med kontrollanter som ser till att de nya reglerna efterlevs.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Patrik L
Inlägg: 260
Blev medlem: fre mar 07, 2003 16:24
Ort: Kristineberg

Inlägg av Patrik L »

Christoffer skrev:
Patrik L skrev:Lite om motorerna på Autosport: http://www.autosport.com/news/report.php/id/73049

Det var lite oklart om man fick böter för alla tävlingar efter man bytt till en nionde motor eller bara den enskilda tävling där bytet sker, nu gäller det senare. De får också byta delar i motorn mellan kval och rejs under förutsättning att de kan bevisa att delen är trasig och att de byter till en exakt likadan. Har dock fortfarande inte hittat hur många rejs i rad som motorerna ska sitta i, FIA hade väl aviserat 3 tidigare? Med 17 rejs o 8 tillåtna motorer samt ok att byta delar under rejshelgen låter det lite avlägset.
Det måste bli dyrt för FIA att ha tillräckligt med kontrollanter som ser till att de nya reglerna efterlevs.
De har ju höjt både anmälningsavgiften och priset på superlicensen ;)

Lite om däcken: Charlie Whiting blev intervjuvad på Autosport för ett par dar sedan där han sa att teamen måste använda två däcksversioner (compounds) under rejsen i år igen men att skillnaderna mellan versionerna kommer att göras större än förra året som ju ofta låg inom ett par tiondelar.
Han sa också att de tekniska cheferna för Ferrari, McLaren, Renault samt han själv ingått i en grupp som informellt kallats Overtaking Working Group och de är de som har tagit fram paketet med bl. a nya vingar och diffuser. Detta var nyheter för mig i alla fall.

Edit: artikeln: http://www.autosport.com/news/report.php/id/73024
Användarens profilbild
Christoffer
Inlägg: 2564
Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
Ort: Stockholm

Inlägg av Christoffer »

Overtaking Working Group
Det låter annars som ett gäng Honda F1 borde kontakta.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Nisse
Inlägg: 3027
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Ankeborg

Inlägg av Nisse »

Lite om hur de nya reglerna förändrar bilarna.

http://link.brightcove.com/services/pla ... 0497901001
Användarens profilbild
Patrik L
Inlägg: 260
Blev medlem: fre mar 07, 2003 16:24
Ort: Kristineberg

Inlägg av Patrik L »

Nisse skrev:Lite om hur de nya reglerna förändrar bilarna.

http://link.brightcove.com/services/pla ... 0497901001
Tackar för den! Otrolig produktion, compositing koefficienten var tämligen mättad :)
Fredrik i Trollhättan
Inlägg: 977
Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Häftig filmsnutt. :up:
Användarens profilbild
Christoffer
Inlägg: 2564
Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
Ort: Stockholm

Inlägg av Christoffer »

Efter att ha tittat på filmerna som lagts upp på hemsidan så väcks en del frågor.
Dom nya framvingarna som förutom att dom ser ut som plogar dessutom har element som kan vinklas av föraren.
-Hur går det till rent praktiskt? Jag såg på Nick heidfelds ratt att han vrider på en spak, men hur fungerar det sen?
-Eftersom framvingen är så bred så har ganska många inklusive mig misstanke om att några stycken kommer att ryka i i första kurvan efter start. Om man byter vinge har då fortfarande föraren möjligheten att justera den efteråt?
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport
Inlägg: 8551
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Fjällen

Inlägg av Pastis »

Inte för jag vet, men det finns säkert en elektrisk koppling som finns i fästet för hela noskonen. Så det lär inte vara några problem.

Som du säger, just bredden kommer säkert att skapa lite problem. Det är tur att David Coulthard är borta, han hade kraschat framvingar på löpande band.
Bild
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport
Inlägg: 8551
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Fjällen

Inlägg av Pastis »

Patrik L skrev:
Nisse skrev:Lite om hur de nya reglerna förändrar bilarna.

http://link.brightcove.com/services/pla ... 0497901001
Tackar för den! Otrolig produktion, compositing koefficienten var tämligen mättad :)
Läser ni inte Forzanyheter? ;)
https://f1.tauzero.se/main.php?url=news&id=7522&dept=F1
Bild
Användarens profilbild
Bopper
Inlägg: 1364
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Vimmerby

Inlägg av Bopper »

Pastis skrev:
Patrik L skrev:
Nisse skrev:Lite om hur de nya reglerna förändrar bilarna.

http://link.brightcove.com/services/pla ... 0497901001
Tackar för den! Otrolig produktion, compositing koefficienten var tämligen mättad :)
Läser ni inte Forzanyheter? ;)
https://f1.tauzero.se/main.php?url=news&id=7522&dept=F1
Vadå då? När skrevs inlägget och när publicerades nyheten på Forza? :wink:
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
Razor
Inlägg: 8384
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Nära, men ändå inte

Inlägg av Razor »

Då var det klart att den som har flest segrar blir WDC i år.
Poängsystemet blir kvar men avgör bara mästerskapet om två eller fler förare tar lika många segrar.

Det här är något som kommer bli mycket svårt att få acceptans för bland fansen.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

#88
Äntligen!
Användarens profilbild
Christoffer
Inlägg: 2564
Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
Ort: Stockholm

Inlägg av Christoffer »

Razor skrev:Då var det klart att den som har flest segrar blir WDC i år.
Poängsystemet blir kvar men avgör bara mästerskapet om två eller fler förare tar lika många segrar.

Det här är något som kommer bli mycket svårt att få acceptans för bland fansen.
Det är ju helt åt helvete.
Att köra smart och konsekvent med höga poängplaceringar inte skall löna sig i längden. Det är bara Ferrari och McLaren som har glädje av en sån ändring.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

Jag gillar!
Det ska handla om att vinna rejsen, inte fisåka på säkra poängplatser.
Kimis titel är nästan paketerad redan...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Gösta
Inlägg: 8027
Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
Ort: Solna

Inlägg av Gösta »

Jag vill ha ett poängsystem där seger och podiumplacering belönas mer än idag i förhållande till att hamna utanför podiet, men där den som har flest poäng vinner WDC /WCC

Tex:

Seger=14P
2á = 10p
3á =6p
4á =2p
5á=1p
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Christoffer
Inlägg: 2564
Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
Ort: Stockholm

Inlägg av Christoffer »

Gösta skrev:Jag vill ha ett poängsystem där seger och podiumplacering belönas mer än idag i förhållande till att hamna utanför podiet, men där den som har flest poäng vinner WDC /WCC

Tex:

Seger=14P
2á = 10p
3á =6p
4á =2p
5á=1p
Foca hade ju ett förslag som påminde om detta. Typ 12,8,6,4,3,2,1
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad
Inlägg: 8219
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Jag gillar!
Det ska handla om att vinna rejsen, inte fisåka på säkra poängplatser.
Kimis titel är nästan paketerad redan...
Du menar som det var förra året... hade Kimi blivit WDC då med dessa regler? Eller vem hade egentligen blivit det?




:D
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad
Inlägg: 8219
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av EnzoF1 »

Hmm... hade Keke blivit WDC? ;)
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
Patrik L
Inlägg: 260
Blev medlem: fre mar 07, 2003 16:24
Ort: Kristineberg

Inlägg av Patrik L »

Har inte de senaste årens mästerskap visat på att poängsystemet fungerat? Fattar inte riktigt varför FIA ska laga nått som funkar hela tiden. Tycker personligen att de som anpassar sig bäst till en lång säsong ska premieras och tror att ett reviderat poängsystem, kanske a la FOTA, lämpat sig bäst. Med fler o fler stadstävlingar så känns det som mästerskapet urholkas än mer.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport
Inlägg: 8551
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Fjällen

Inlägg av Pastis »

Jävla tokskallar! Det hade varit bättre de godkänt FOTA:s förslag!
Bild
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator
Inlägg: 11651
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av JTarnstrom »

Nu dog F1. De nya budgetreglerna är i och för sig nödvändiga men varför denna kompromiss som bara kommer att leda till en massa trixande med reglerna för att jämna ut prestandan mellan teamen. Poängsystemet... Vet inte ens var jag ska börja. Näe, nu skiter jag i F1. Kommer att kolla något enstaka race, sitta och hoppas på att det blir en krasch, mer än så blir det inte. Mitt engagemang i sporten är slut.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Gösta
Inlägg: 8027
Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
Ort: Solna

Inlägg av Gösta »

Pastis skrev:Jävla tokskallar! Det hade varit bättre de godkänt FOTA:s förslag!
Eller Göstas. :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator
Inlägg: 11651
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av JTarnstrom »

Det värsta är att det inte är slut på vansinnigheterna. Det kommer att bli mer fajter mellan FOTA, FIA och Bernie, och ännu fler regelkompromisser som ett resultat.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport
Inlägg: 8551
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Fjällen

Inlägg av Pastis »

JTarnstrom skrev:Det värsta är att det inte är slut på vansinnigheterna. Det kommer att bli mer fajter mellan FOTA, FIA och Bernie, och ännu fler regelkompromisser som ett resultat.
Precis! Här nedan är ett stycke som upprör mig. Det blir rena rama sandsäcksracingen det här! Jag kan garantera att man kommer att kladda ytterligare med sådant här. Det kommer till slut att bli som WTCC med straffvikter och annat skit! Det här är nog sista årets Forza Motorsport följer F1, sedan lägger jag av!

Budgets

As an alternative to running under the existing rules, which are to remain stable until 2012, all teams will have the option to compete with cars built and operated within a stringent cost cap.

The cost cap is £30m (currently approximately €33 or $42m). This figure will cover all expenditure of any kind. Anything subsidised or supplied free will be deemed to have cost its full commercial value and rigorous auditing procedures will apply.

To enable these cars to compete with those from teams which are not subject to cost constraints, the cost-capped cars will be allowed greater technical freedom.

The principal technical freedoms allowed are as follows:

1. A more aerodynamically efficient (but standard) under body.
2. Movable wings.
3. An engine which is not subject to a rev limit or a development freeze.

The FIA has the right to adjust elements of these freedoms to ensure that the cost-capped cars have neither an advantage nor a disadvantage when compared to cars running to the existing rules.
Bild
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport
Inlägg: 8551
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Fjällen

Inlägg av Pastis »

Efter första loppet kommer X att klaga och be om att få slippa varvtalsregleringen, eftersom de byggt en sämre bil... :barf:
Bild
PeppeF1
Inlägg: 3111
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av PeppeF1 »

Detta verkar ha kommit som svar på en undersökning man gjort bland fansen vilket är bra, vad som är mindre bra är att de tolkade "segrarna bör bli mer betydelsefulla" som "segrar är det enda som ska betyda nåt", nära på.
Användarens profilbild
Pepparkvarnen
Inlägg: 4443
Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
Ort: Norrköping

Inlägg av Pepparkvarnen »

JTarnstrom skrev:Nu dog F1. De nya budgetreglerna är i och för sig nödvändiga men varför denna kompromiss som bara kommer att leda till en massa trixande med reglerna för att jämna ut prestandan mellan teamen. Poängsystemet... Vet inte ens var jag ska börja. Näe, nu skiter jag i F1. Kommer att kolla något enstaka race, sitta och hoppas på att det blir en krasch, mer än så blir det inte. Mitt engagemang i sporten är slut.
De nya budgetreglerna är helt sjuka, det går inte att driva ett team med förarlönerna inkluderade för 30 miljoner euro.
Förarna kommer inte att få löner som idrottsmän på den nivån är värda så de bästa kommer att söka sig till andra serier eller till och med till andra sporter.

Godnatt F1!
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Geer
Inlägg: 1021
Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13

Inlägg av Geer »

Förarna kan alltså inte nöja sig med en 2:a eller 3:e plats för att säkra poäng. Dom måste jaga 1:a platsen ända in till mållinjen. Fyf..n vad tråkigt. Jag kommer INTE att titta mera på F1 :saucy:
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator
Inlägg: 11651
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av JTarnstrom »

Det tog fem minuter, sen började FOTA klaga... Det finns ingen annan sport på den här planeten som håller på med samma j-a offentliga byktvättande som Formel 1. Aldrig är parterna överens, aldrig drar de åt samma håll.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator
Inlägg: 11651
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av JTarnstrom »

Det verkar mer sannolikt att det blir fred i Mellanöstern innan aktörerna inom F1 börjar dra åt samma håll.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport
Inlägg: 8551
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Fjällen

Inlägg av Pastis »

Det är dags för FOTA att starta en egen serie! FIA har gjort sitt!
Bild
PeppeF1
Inlägg: 3111
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av PeppeF1 »

Pepparkvarnen skrev:
JTarnstrom skrev:Nu dog F1. De nya budgetreglerna är i och för sig nödvändiga men varför denna kompromiss som bara kommer att leda till en massa trixande med reglerna för att jämna ut prestandan mellan teamen. Poängsystemet... Vet inte ens var jag ska börja. Näe, nu skiter jag i F1. Kommer att kolla något enstaka race, sitta och hoppas på att det blir en krasch, mer än så blir det inte. Mitt engagemang i sporten är slut.
De nya budgetreglerna är helt sjuka, det går inte att driva ett team med förarlönerna inkluderade för 30 miljoner euro.
Förarna kommer inte att få löner som idrottsmän på den nivån är värda så de bästa kommer att söka sig till andra serier eller till och med till andra sporter.

Godnatt F1!
De får "extraknäcka" med en bättre lön hos sponsorerna.