Regler 2009
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Det står ju inget om att han ska testa mer än Massa, bara att han ska testa mer i år än inför förra säsongen och stå för en stor del av testerna.
Ingenting om hur stor del det är, relativt de andra förarna.
Det är ju dessutom ganska rimligt att han får testa mer inför årets säsong eftersom det ju inte funkade riktigt så bra som man kanske förväntat sig under förra året och Ferrari har ju inget att vinna på att hålla tillbaka någon av sina förare eller hålla någon före den andra redan innan säsongen har börjat.
Man vill nog ha två förare som kan slåss om titeln.
Ingenting om hur stor del det är, relativt de andra förarna.
Det är ju dessutom ganska rimligt att han får testa mer inför årets säsong eftersom det ju inte funkade riktigt så bra som man kanske förväntat sig under förra året och Ferrari har ju inget att vinna på att hålla tillbaka någon av sina förare eller hålla någon före den andra redan innan säsongen har börjat.
Man vill nog ha två förare som kan slåss om titeln.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 590
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
Man kan ju naturligtvis läsa artikeln hur man vill men när jag läser den får jag intrycket att Kimi skulle stå för en större del än Massa. Att förarna sammantaget står för en stor del av testningen är ju knappast något att berätta.Razor skrev:Det står ju inget om att han ska testa mer än Massa, bara att han ska testa mer i år än inför förra säsongen och stå för en stor del av testerna.
Ingenting om hur stor del det är, relativt de andra förarna.
Det är ju dessutom ganska rimligt att han får testa mer inför årets säsong eftersom det ju inte funkade riktigt så bra som man kanske förväntat sig under förra året och Ferrari har ju inget att vinna på att hålla tillbaka någon av sina förare eller hålla någon före den andra redan innan säsongen har börjat.
Man vill nog ha två förare som kan slåss om titeln.
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Trots att det bara står att han ska testa mer än förra försäsongen?Fredrik i Trollhättan skrev:Man kan ju naturligtvis läsa artikeln hur man vill men när jag läser den får jag intrycket att Kimi skulle stå för en större del än Massa.
Dessutom så skulle jag nog tro att Ferrari (eller vilket annat stall som helst) vill använda båda sina raceförare så mycket som möjligt under försäsongen för att de ska få till bilarna som de vill ha dem och få upp rätt känsla för dem, i synnerhet när bilarna har förändrats så mycket som de ar inför den här säsongen.
Ändå är det just sånt som stallen häver ur sig, både i sådana här och andra sammanhang.Att förarna sammantaget står för en stor del av testningen är ju knappast något att berätta.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
Nu var det ju hurvida han förväntades testa mer eller mindre än Massa som var frågan.Razor skrev:Sorry, jag räknade fel... det står faktiskt att han ska testa mindre än förra försäsongen.
Om han nu testar mindre i år än förra året och samtidigt tar en stor del av testerna, betyder det då att Ferrari i år testar mindre än förra året.
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
60-årsjubileum.Christoffer skrev:Varför heter årets Ferrari F60?
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
Vet inte om det stått något om det tidigare eller på något annat ställe. Men för mig är det en nyhet.
http://f1bloggen.se/2009/01/28/nya-regl ... ilen-igen/
http://f1bloggen.se/2009/01/28/nya-regl ... ilen-igen/
-
- Inlägg: 260
- Blev medlem: fre mar 07, 2003 16:24
- Ort: Kristineberg
Lite om motorerna på Autosport: http://www.autosport.com/news/report.php/id/73049
Det var lite oklart om man fick böter för alla tävlingar efter man bytt till en nionde motor eller bara den enskilda tävling där bytet sker, nu gäller det senare. De får också byta delar i motorn mellan kval och rejs under förutsättning att de kan bevisa att delen är trasig och att de byter till en exakt likadan. Har dock fortfarande inte hittat hur många rejs i rad som motorerna ska sitta i, FIA hade väl aviserat 3 tidigare? Med 17 rejs o 8 tillåtna motorer samt ok att byta delar under rejshelgen låter det lite avlägset.
Edit: borde ha läst artikeln lite långsammare...
"Q. There's also some kind of uncertainty recently about the number of engines the teams will be able to use over the season…
CW: It's eight engines for the whole year. A driver will only incur a penalty if he uses a ninth engine. So the teams can use the engines as they like. There's no three consecutive race rule because there doesn't seem to be a need for it any longer. The engines will not have to do three complete events now.
In the past, as you know, the two-race engine was used only on Saturdays and Sundays. Now, for 17 races, the eight engines will have to do the three days of each Grand Prix. What the teams will do is to have a Friday engine that'll probably do the first four races or something of that nature. They'll then take the engine out and use another one for Saturday and Sunday. All we've got to do, - it'll be extra work - is to make sure that these engines remain sealed and are untouched.
Q. So, once you've started the event with one engine, you will be able to change it whenever?
CW: Exactly!"
Det var lite oklart om man fick böter för alla tävlingar efter man bytt till en nionde motor eller bara den enskilda tävling där bytet sker, nu gäller det senare. De får också byta delar i motorn mellan kval och rejs under förutsättning att de kan bevisa att delen är trasig och att de byter till en exakt likadan. Har dock fortfarande inte hittat hur många rejs i rad som motorerna ska sitta i, FIA hade väl aviserat 3 tidigare? Med 17 rejs o 8 tillåtna motorer samt ok att byta delar under rejshelgen låter det lite avlägset.
Edit: borde ha läst artikeln lite långsammare...
"Q. There's also some kind of uncertainty recently about the number of engines the teams will be able to use over the season…
CW: It's eight engines for the whole year. A driver will only incur a penalty if he uses a ninth engine. So the teams can use the engines as they like. There's no three consecutive race rule because there doesn't seem to be a need for it any longer. The engines will not have to do three complete events now.
In the past, as you know, the two-race engine was used only on Saturdays and Sundays. Now, for 17 races, the eight engines will have to do the three days of each Grand Prix. What the teams will do is to have a Friday engine that'll probably do the first four races or something of that nature. They'll then take the engine out and use another one for Saturday and Sunday. All we've got to do, - it'll be extra work - is to make sure that these engines remain sealed and are untouched.
Q. So, once you've started the event with one engine, you will be able to change it whenever?
CW: Exactly!"
Senast redigerad av Patrik L den fre jan 30, 2009 14:03, redigerad totalt 1 gång.
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
Det måste bli dyrt för FIA att ha tillräckligt med kontrollanter som ser till att de nya reglerna efterlevs.Patrik L skrev:Lite om motorerna på Autosport: http://www.autosport.com/news/report.php/id/73049
Det var lite oklart om man fick böter för alla tävlingar efter man bytt till en nionde motor eller bara den enskilda tävling där bytet sker, nu gäller det senare. De får också byta delar i motorn mellan kval och rejs under förutsättning att de kan bevisa att delen är trasig och att de byter till en exakt likadan. Har dock fortfarande inte hittat hur många rejs i rad som motorerna ska sitta i, FIA hade väl aviserat 3 tidigare? Med 17 rejs o 8 tillåtna motorer samt ok att byta delar under rejshelgen låter det lite avlägset.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
-
- Inlägg: 260
- Blev medlem: fre mar 07, 2003 16:24
- Ort: Kristineberg
De har ju höjt både anmälningsavgiften och priset på superlicensenChristoffer skrev:Det måste bli dyrt för FIA att ha tillräckligt med kontrollanter som ser till att de nya reglerna efterlevs.Patrik L skrev:Lite om motorerna på Autosport: http://www.autosport.com/news/report.php/id/73049
Det var lite oklart om man fick böter för alla tävlingar efter man bytt till en nionde motor eller bara den enskilda tävling där bytet sker, nu gäller det senare. De får också byta delar i motorn mellan kval och rejs under förutsättning att de kan bevisa att delen är trasig och att de byter till en exakt likadan. Har dock fortfarande inte hittat hur många rejs i rad som motorerna ska sitta i, FIA hade väl aviserat 3 tidigare? Med 17 rejs o 8 tillåtna motorer samt ok att byta delar under rejshelgen låter det lite avlägset.
Lite om däcken: Charlie Whiting blev intervjuvad på Autosport för ett par dar sedan där han sa att teamen måste använda två däcksversioner (compounds) under rejsen i år igen men att skillnaderna mellan versionerna kommer att göras större än förra året som ju ofta låg inom ett par tiondelar.
Han sa också att de tekniska cheferna för Ferrari, McLaren, Renault samt han själv ingått i en grupp som informellt kallats Overtaking Working Group och de är de som har tagit fram paketet med bl. a nya vingar och diffuser. Detta var nyheter för mig i alla fall.
Edit: artikeln: http://www.autosport.com/news/report.php/id/73024
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
Lite om hur de nya reglerna förändrar bilarna.
http://link.brightcove.com/services/pla ... 0497901001
http://link.brightcove.com/services/pla ... 0497901001
-
- Inlägg: 260
- Blev medlem: fre mar 07, 2003 16:24
- Ort: Kristineberg
Tackar för den! Otrolig produktion, compositing koefficienten var tämligen mättadNisse skrev:Lite om hur de nya reglerna förändrar bilarna.
http://link.brightcove.com/services/pla ... 0497901001
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
Efter att ha tittat på filmerna som lagts upp på hemsidan så väcks en del frågor.
Dom nya framvingarna som förutom att dom ser ut som plogar dessutom har element som kan vinklas av föraren.
-Hur går det till rent praktiskt? Jag såg på Nick heidfelds ratt att han vrider på en spak, men hur fungerar det sen?
-Eftersom framvingen är så bred så har ganska många inklusive mig misstanke om att några stycken kommer att ryka i i första kurvan efter start. Om man byter vinge har då fortfarande föraren möjligheten att justera den efteråt?
Dom nya framvingarna som förutom att dom ser ut som plogar dessutom har element som kan vinklas av föraren.
-Hur går det till rent praktiskt? Jag såg på Nick heidfelds ratt att han vrider på en spak, men hur fungerar det sen?
-Eftersom framvingen är så bred så har ganska många inklusive mig misstanke om att några stycken kommer att ryka i i första kurvan efter start. Om man byter vinge har då fortfarande föraren möjligheten att justera den efteråt?
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Läser ni inte Forzanyheter?Patrik L skrev:Tackar för den! Otrolig produktion, compositing koefficienten var tämligen mättadNisse skrev:Lite om hur de nya reglerna förändrar bilarna.
http://link.brightcove.com/services/pla ... 0497901001
https://f1.tauzero.se/main.php?url=news&id=7522&dept=F1
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
Vadå då? När skrevs inlägget och när publicerades nyheten på Forza?Pastis skrev:Läser ni inte Forzanyheter?Patrik L skrev:Tackar för den! Otrolig produktion, compositing koefficienten var tämligen mättadNisse skrev:Lite om hur de nya reglerna förändrar bilarna.
http://link.brightcove.com/services/pla ... 0497901001
https://f1.tauzero.se/main.php?url=news&id=7522&dept=F1
Keep on Boppin´
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Då var det klart att den som har flest segrar blir WDC i år.
Poängsystemet blir kvar men avgör bara mästerskapet om två eller fler förare tar lika många segrar.
Det här är något som kommer bli mycket svårt att få acceptans för bland fansen.
Poängsystemet blir kvar men avgör bara mästerskapet om två eller fler förare tar lika många segrar.
Det här är något som kommer bli mycket svårt att få acceptans för bland fansen.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
Det är ju helt åt helvete.Razor skrev:Då var det klart att den som har flest segrar blir WDC i år.
Poängsystemet blir kvar men avgör bara mästerskapet om två eller fler förare tar lika många segrar.
Det här är något som kommer bli mycket svårt att få acceptans för bland fansen.
Att köra smart och konsekvent med höga poängplaceringar inte skall löna sig i längden. Det är bara Ferrari och McLaren som har glädje av en sån ändring.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Jag vill ha ett poängsystem där seger och podiumplacering belönas mer än idag i förhållande till att hamna utanför podiet, men där den som har flest poäng vinner WDC /WCC
Tex:
Seger=14P
2á = 10p
3á =6p
4á =2p
5á=1p
Tex:
Seger=14P
2á = 10p
3á =6p
4á =2p
5á=1p
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
Foca hade ju ett förslag som påminde om detta. Typ 12,8,6,4,3,2,1Gösta skrev:Jag vill ha ett poängsystem där seger och podiumplacering belönas mer än idag i förhållande till att hamna utanför podiet, men där den som har flest poäng vinner WDC /WCC
Tex:
Seger=14P
2á = 10p
3á =6p
4á =2p
5á=1p
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Du menar som det var förra året... hade Kimi blivit WDC då med dessa regler? Eller vem hade egentligen blivit det?Jari skrev:Jag gillar!
Det ska handla om att vinna rejsen, inte fisåka på säkra poängplatser.
Kimis titel är nästan paketerad redan...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 260
- Blev medlem: fre mar 07, 2003 16:24
- Ort: Kristineberg
Har inte de senaste årens mästerskap visat på att poängsystemet fungerat? Fattar inte riktigt varför FIA ska laga nått som funkar hela tiden. Tycker personligen att de som anpassar sig bäst till en lång säsong ska premieras och tror att ett reviderat poängsystem, kanske a la FOTA, lämpat sig bäst. Med fler o fler stadstävlingar så känns det som mästerskapet urholkas än mer.
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Nu dog F1. De nya budgetreglerna är i och för sig nödvändiga men varför denna kompromiss som bara kommer att leda till en massa trixande med reglerna för att jämna ut prestandan mellan teamen. Poängsystemet... Vet inte ens var jag ska börja. Näe, nu skiter jag i F1. Kommer att kolla något enstaka race, sitta och hoppas på att det blir en krasch, mer än så blir det inte. Mitt engagemang i sporten är slut.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Det värsta är att det inte är slut på vansinnigheterna. Det kommer att bli mer fajter mellan FOTA, FIA och Bernie, och ännu fler regelkompromisser som ett resultat.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Precis! Här nedan är ett stycke som upprör mig. Det blir rena rama sandsäcksracingen det här! Jag kan garantera att man kommer att kladda ytterligare med sådant här. Det kommer till slut att bli som WTCC med straffvikter och annat skit! Det här är nog sista årets Forza Motorsport följer F1, sedan lägger jag av!JTarnstrom skrev:Det värsta är att det inte är slut på vansinnigheterna. Det kommer att bli mer fajter mellan FOTA, FIA och Bernie, och ännu fler regelkompromisser som ett resultat.
Budgets
As an alternative to running under the existing rules, which are to remain stable until 2012, all teams will have the option to compete with cars built and operated within a stringent cost cap.
The cost cap is £30m (currently approximately €33 or $42m). This figure will cover all expenditure of any kind. Anything subsidised or supplied free will be deemed to have cost its full commercial value and rigorous auditing procedures will apply.
To enable these cars to compete with those from teams which are not subject to cost constraints, the cost-capped cars will be allowed greater technical freedom.
The principal technical freedoms allowed are as follows:
1. A more aerodynamically efficient (but standard) under body.
2. Movable wings.
3. An engine which is not subject to a rev limit or a development freeze.
The FIA has the right to adjust elements of these freedoms to ensure that the cost-capped cars have neither an advantage nor a disadvantage when compared to cars running to the existing rules.
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
De nya budgetreglerna är helt sjuka, det går inte att driva ett team med förarlönerna inkluderade för 30 miljoner euro.JTarnstrom skrev:Nu dog F1. De nya budgetreglerna är i och för sig nödvändiga men varför denna kompromiss som bara kommer att leda till en massa trixande med reglerna för att jämna ut prestandan mellan teamen. Poängsystemet... Vet inte ens var jag ska börja. Näe, nu skiter jag i F1. Kommer att kolla något enstaka race, sitta och hoppas på att det blir en krasch, mer än så blir det inte. Mitt engagemang i sporten är slut.
Förarna kommer inte att få löner som idrottsmän på den nivån är värda så de bästa kommer att söka sig till andra serier eller till och med till andra sporter.
Godnatt F1!
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Det tog fem minuter, sen började FOTA klaga... Det finns ingen annan sport på den här planeten som håller på med samma j-a offentliga byktvättande som Formel 1. Aldrig är parterna överens, aldrig drar de åt samma håll.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Det verkar mer sannolikt att det blir fred i Mellanöstern innan aktörerna inom F1 börjar dra åt samma håll.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
De får "extraknäcka" med en bättre lön hos sponsorerna.Pepparkvarnen skrev:De nya budgetreglerna är helt sjuka, det går inte att driva ett team med förarlönerna inkluderade för 30 miljoner euro.JTarnstrom skrev:Nu dog F1. De nya budgetreglerna är i och för sig nödvändiga men varför denna kompromiss som bara kommer att leda till en massa trixande med reglerna för att jämna ut prestandan mellan teamen. Poängsystemet... Vet inte ens var jag ska börja. Näe, nu skiter jag i F1. Kommer att kolla något enstaka race, sitta och hoppas på att det blir en krasch, mer än så blir det inte. Mitt engagemang i sporten är slut.
Förarna kommer inte att få löner som idrottsmän på den nivån är värda så de bästa kommer att söka sig till andra serier eller till och med till andra sporter.
Godnatt F1!