Slarv, jag borde skämmas Och jag som är en föredetta last bils chaufför. Men till försvar ska väl vara att jag inte var född när den bil modelen fanns
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Varför ska alla ha rött på bilen???
Varför ska Alonso köra med en pyjamas på sig?
Varför är bakvingarna fula på alla bilar.
Varför har bara Renult hajfenan kvar?
Varför har bara Ferrari extravingar på sin bil med backspeglar.
Varför är inte Williams bilen svart på tävlingarna?
Varför är McLarens bil snyggast
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
platt skrev:Bilarna ser tamifan inte kloka ut, bedrövligt
Är det en skönhetstävling?
F1-bilar blir ju aldrig snygga...
Ingen skönhetstävling men många F1 bilar har varit riktigt snygga och kanske lite sexiga
EnzoF1 skrev:
Den håller nog bra i Massas händer skulle jag tro...
Jaaaa det gör den säkert om dom lägger ett par kuddar på sätet så kommer han ha huvudet över ratten...
Kimi 1 Massa 0
Kanske, men Massa är ändå den bästa Ferrariföraren under de senaste 2 säsongerna... så kudde eller inte, han är stallets titelkandidat.
Självklart!
Det är därför han har någon och hundra mille mindre i lön och får starta med siffran fyra nästa säsong medan Kimi startar med siffran 3.
Kimi 1, Massa 0.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
EnzoF1 skrev:Kanske, men Massa är ändå den bästa Ferrariföraren under de senaste 2 säsongerna... så kudde eller inte, han är stallets titelkandidat.
Hur många VM-titlar har han då?
Och? Han har fortfarande fler poäng... och utvecklas ständigt framåt, till skillnad från Kimi, som Ferrari ju tydligen ville kicka redan till denna säsong.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Pirken skrev:
Jaaaa det gör den säkert om dom lägger ett par kuddar på sätet så kommer han ha huvudet över ratten...
Kimi 1 Massa 0
Kanske, men Massa är ändå den bästa Ferrariföraren under de senaste 2 säsongerna... så kudde eller inte, han är stallets titelkandidat.
Självklart!
Det är därför han har någon och hundra mille mindre i lön och får starta med siffran fyra nästa säsong medan Kimi startar med siffran 3.
Kimi 1, Massa 0.
Som sagt, Kimi blir sämre och Massa blir bättre... svårare än så är det inte.
Nu slipper vi som det verkar Kimi snart...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
EnzoF1 skrev:Kanske, men Massa är ändå den bästa Ferrariföraren under de senaste 2 säsongerna... så kudde eller inte, han är stallets titelkandidat.
Och? Han har fortfarande fler poäng... och utvecklas ständigt framåt, till skillnad från Kimi, som Ferrari ju tydligen ville kicka redan till denna säsong.
Jag som är ett äkta gammalt Ferrari-fan värdesätter VM-titlar högre än vem som har tagit mest poäng över ett antal år eller vem som ligger i topp om man håller VM-tabellen upp och ner.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Pepparkvarnen skrev:Hur många VM-titlar har han då?
Jag som är ett äkta gammalt Ferrari-fan värdesätter VM-titlar högre än vem som har tagit mest poäng över ett antal år eller vem som ligger i topp om man håller VM-tabellen upp och ner.
Det var inte meningen att skrämma dig Pepparkvarnen. Jag är en fridens namn och tänker inte slå dig.
Vad du värdesätter och vem som varit bäst de två senaste åren går inte hand i hand.
Du behöver inte vara rädd för mig.
Jag tror att både KImi och Massa just nu har 0 poäng, men att Kimi har en titel mer.
PS Jag har också abstinenser redan... DS
Kimi har tagit hem en VM-titel till Ferrari, det har inte Massa.
[/quote]
Vänta nu, du menar att Räikkönen fick en titel av Hamilton? Knappast rättvist att det ska ligga Massa i fatet att Hamilton inte var lika bussig mot honom.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Vänta nu, du menar att Räikkönen fick en titel av Hamilton? Knappast rättvist att det ska ligga Massa i fatet att Hamilton inte var lika bussig mot honom.[/quote]
ööööö fick? han snöt den ju framför näsan på honom hur lätt som hälst Stackars pöjk . Det klarade inte brassen
Vänta nu, du menar att Räikkönen fick en titel av Hamilton? Knappast rättvist att det ska ligga Massa i fatet att Hamilton inte var lika bussig mot honom.[/quote]
Det var ju Glock som var givmild. Kimi har ju blivit tvungen att testa extra mycket nu i vinter. Oj vilket straff....
Jag tror Ferrari satsar på Kimi nästa säsong.
Pepparkvarnen skrev:Hur många VM-titlar har han då?
Det är klart det är titlar som räknas.
1:a och 3:a låter också bättre än 2:a och 4:a.
Poäng i dessa sammanhang skiter nog alla i, förutom dom som griper efter halmstrån.
Får vara hur det vill med titlar eller poäng men den som har haft brantast utvecklingkurva under de senaste åren är helt klart Massa. Kan han öka även denna säsong så är Kimi totalt akterseglad.
Att Kimi tvingas testa mer inför årets säsong säger inte så mycket. Han hatar att testa men det är ju något man måste om man ska få till en bil som kan vara med och konkurrera.
Silverkatten skrev:Att Kimi tvingas testa mer inför årets säsong säger inte så mycket. Han hatar att testa men det är ju något man måste om man ska få till en bil som kan vara med och konkurrera.
Är vi verkligen helt säkra på att det är negativt att testa mycket? Årets bil är ju ganska annorlunda jämfört med förra årets. Testresultat brukar ju leda till utveckling av bilen. Jag tror man satsar på att få bilen så mycket Kimi det bara går. Massa får försöka köra den så gott han kan...
Fredrik i Trollhättan skrev:Är vi verkligen helt säkra på att det är negativt att testa mycket?
Vad syftar du på nu?
Är det någon som har sagt att det är negativt att testa mycket, bortsett från det faktum att det kostar en massa pengar och stallen behöver spara?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
? Är det någon som har sagt att dom behöver spara ? förutom Honda?
Om jag skulle misstänka att Ferrari hade något annat än kontroll över sin finansiella status skulle jag säkert göra det också, men nu påstod ju faktiskt du någonting, men som vanligt kanske du ska passa på att backa ur nu, när det skall stärkas i argument med källor eller liknande?
Jari skrev:Om jag skulle misstänka att Ferrari hade något annat än kontroll över sin finansiella status skulle jag säkert göra det också, men nu påstod ju faktiskt du någonting, men som vanligt kanske du ska passa på att backa ur nu, när det skall stärkas i argument med källor eller liknande?
Vad exakt, påstod jag enligt dig?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Jari skrev:Om jag skulle misstänka att Ferrari hade något annat än kontroll över sin finansiella status skulle jag säkert göra det också, men nu påstod ju faktiskt du någonting, men som vanligt kanske du ska passa på att backa ur nu, när det skall stärkas i argument med källor eller liknande?
Ursäkta, men det verkar nästan som du anser att Razor ska backa upp sitt påstående med källor?
Det är väldigt olikt Razor att backa ur... det brukar mest vara nån annan som gör det...
Vad exakt, påstod jag?
Att stallen behöver spara.
stallen behöver spara?
Inga syftningar = alla stall
Min inv'äning var att Ferrari kanske inte behöver spara och du svarar "googla".
Ursäkta, men det verkar nästan som du anser att Razor ska backa upp sitt påstående med källor?
Det är väldigt olikt Razor att backa ur... det brukar mest vara nån annan som gör det...
Jaså, det återstår ju att se, se min signatur för ett bevingat citat.
Inga syftningar = alla stall
Min inv'äning var att Ferrari kanske inte behöver spara och du svarar "googla".
Jag tar inte ansvar för något som står på nätet och vem är du att kräva mig på bevis?
Pastis !
Ansvarig utgivare.
Fredrik i Trollhättan skrev:Är vi verkligen helt säkra på att det är negativt att testa mycket?
Vad syftar du på nu?
Är det någon som har sagt att det är negativt att testa mycket, bortsett från det faktum att det kostar en massa pengar och stallen behöver spara?
Jag syftar på de som antyder att Kimi blivit bestraffad med mycket test i vinter medans Massa får koppla av i gymmet eller något. Bara för att Kimi inte tycker det är roligt är det inte mindre värdefullt. Jag tyckte det var konstigt att inte Massa fick mer vintertest än Kimi. Tycker det indikerar vem man satsar mer på i Ferrari.
Fredrik i Trollhättan skrev:Jag syftar på de som antyder att Kimi blivit bestraffad med mycket test i vinter medans Massa får koppla av i gymmet eller något. Bara för att Kimi inte tycker det är roligt är det inte mindre värdefullt. Jag tyckte det var konstigt att inte Massa fick mer vintertest än Kimi. Tycker det indikerar vem man satsar mer på i Ferrari.
Nu ser det ju inte riktigt ut så, Massa har testat en dag mer än Kimi så här långt.
Fredrik i Trollhättan skrev:Jag syftar på de som antyder att Kimi blivit bestraffad med mycket test i vinter medans Massa får koppla av i gymmet eller något. Bara för att Kimi inte tycker det är roligt är det inte mindre värdefullt. Jag tyckte det var konstigt att inte Massa fick mer vintertest än Kimi. Tycker det indikerar vem man satsar mer på i Ferrari.
Nu ser det ju inte riktigt ut så, Massa har testat en dag mer än Kimi så här långt.
Massa kanske tänkte till och insåg problemet.
Här är artikeln som jag tolkade som att man skulle göra en kraftansträngning för att få 2009 års bil att passa Kimi:
Dessutom, vem som testat mer än den andre så här långt har kanske mindre betydelse än vem som testar mer fr.o.m. nu. Den nya bilen är ju precis presenterad.