Har vi någonsin sett en överlägsnare bil? Både Williams och McLaren har dominerat med sina bilar under 1990-talet men aldrig har jag sett en sådan suverän bil! Idag hade Schumi 1.20,355 som bästa varvtid på varv 49. Två var Montoya med 1.21,740 på varv 47!!!
Studerar man Schumis onboardkamera, så ser det ut som han är ute och söndagsåker och tittar på utsikten. Hans marinaler till kurbsen var ibland hela 1,5 meter och aldrig närmare än 0,5 meter!!! Eftersom Barcelonabanan verkligen är en bana som talar om hur bra ett chassi och däckskombination är, så ser det kört ut för i år.
Även en Ferrarivän som jag tycker det är jävligt trist! Man hoppas nästan FIA kan hitta några allvarliga fel på F2002 så att Ferrari blir av med alla årets poäng. Då skulle det bli lite spännande, men knappt det skulle hjälpa... De skulle vinna ändå.
Nej, det var roligare när Alesi och Berger körde för Ferrari. Eller är jag bara nostalgisk? Troligvis för jag led oerhört under de åren. Men kombinationen Schumi och en överlägsen bil är och urtrist. Tacka vet jag när han kör en lite sämre bil och får kämpa sig till segrarna.
Monsterbilen F2002
-
-
Williams 92 var faktiskt mer överlägsen - där skiljde det sekunder mellan Williamsbilarna och tredje bil som oftast var Senna i McLaren. Och det med förare som Mansell och Patrese ... jag håller därför Williams 92 som den mest överlägsna bil jag har sett. Men nog imponerar Ferraris monsterbil - ingen rör ju på dem, och jag är rädd för att det står sig hela året. Senast Ungern är nog VM-fighten avgjord om inte ovanligt sällsynt inträffar.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
-
- Mr Forza Motorsport
-
Minns ni min jämförelse jag gjorde förra säsongen där jag kollade hur överlägsen vissa vinnarbilar hade varit från 1988 och framåt? Ska göra en ny jämförelse när säsongen pågått ett tag. Än är det en bra bit kvar till Williams överlägsenhet 92-93. Då låg snitten under kvalen på över en sekund till närmaste konkurrent.
-
Visst är det trist men samtidigt kan man inget annat än att lyfta på hatten för Ferrari och Michael. De trasar sönder motståndet och har avgjort den här säsongen redan.
Jag kan inte se att något team kan hämta in det här försprånget trots att det kommer att finnas några banor som Ferrari kan få stryk på så räcker inte det för att rubba dem.
De har jobbat för att få bilen att hålla sedan -95, tror att nyckel till framgång sitter där.
Williams är nog inne på samma spår nu medans McLaren går bakåt och det känns som om det hänger på att de hela tiden söker efter fart och nya grejer som sedan inte visar sig hålla. Tragiskt med ett så stort team som går i samma spår år efter år.
Jag kan inte se att något team kan hämta in det här försprånget trots att det kommer att finnas några banor som Ferrari kan få stryk på så räcker inte det för att rubba dem.
De har jobbat för att få bilen att hålla sedan -95, tror att nyckel till framgång sitter där.
Williams är nog inne på samma spår nu medans McLaren går bakåt och det känns som om det hänger på att de hela tiden söker efter fart och nya grejer som sedan inte visar sig hålla. Tragiskt med ett så stort team som går i samma spår år efter år.