Har ditt F1-intresse förändrats de senaste åren?

Kungaklassen av motorsport...

Hur har ditt intresse för F1 förändrats under de senaste fem åren?

Mycket större
10
13%
Större
5
7%
Oförändrat
22
29%
Mindre
23
31%
Mycket mindre
15
20%

Antal röster: 75

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Har ditt F1-intresse förändrats de senaste åren?

Inlägg av JTarnstrom »

Ja, enkel fråga. Under julen har kanske känslorna kommit ifatt. Jag känner att det nästan att det börjar bli en börda att vara intresserad, nästan som om jag kämpar emot för att jag inte har accepterat att ett nästan livslångt intresse är på upphällningen. Jag funderar till och med på att säga upp mina motorsportabonnemang. Slutar jag följa F1 lär jag nog inte följa något annat heller.

Skälen är många till det minskade intresset. En av anledningarna är det ständiga tjafset, bristen på profiler, en sports som är genomrutten i strukturen, pengaslöseri etc. En annan anledning är att jag har varit inblandad i motorsporten. Det är inget jag ångrar men motorsporten är långt ifrån så spännande, romantisk eller glamorös (vilket inte är något som intresserar mig ändå) som den bild jag en gång växte upp med. Det är en rätt krass bransch där folk är fullblodsegoister (och det ska de vara också, om de ska lyckas, något annat finns inte), och i längden blir det rätt enahanda att umgås i de kretsarna.

Ett Formel 1 med en annan ledning, en starkare miljöinriktning, och en mindre exkluderande framtoning, skulle kanske ha fått mitt intresse att leva vidare på samma nivå som tidigare. Eller så är det så att motorsporten idag talar till en annan generation som inte jag är del av.

Eller så är det så enkelt som att jag börjar bli gammal...
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Mitt intresse för F1 har minskat men det är mest off season som intresset är lägre. Förr räknade jag dagarna till nästa säsong skulle starta, nu vet jag inte ens vilket datum det drar igång igen. Men likväl så sitter jag där framför TV:n när det är dags för säsongspremiären.

Jag har däremot märkt att mitt intresse för motorsport har förändrats såtillvida att jag numer riktar blickarna åt andra serier, både inhemska som internationella. Ett skäl till det kan ju i o f s vara att jag har blivit lite involverad i svensk racing och fått komma den in på skinnet s a s och därmed återupptäckt att det finns annan racing som är skoj.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Patrik L

Inlägg av Patrik L »

Liknande erfarenheter som Razor: under säsong är man ju på men under off-season är det inte som förr kanske. Annan rejsing typ Le Mans har stigit i kurs här men av all tid jag lägger på motorsport tar F1 fortfarande den överlägset största delen. Totalt sett mer eller mindra status quo sista fem åren, kanke en aning mer t o m.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jag har genomgått liknande faser i stil med den här tidigare i livet och lite oroväckande är att i samtliga fall har det slutat med ett "clean break", om man säger som så. Pang, från ena dagen till den andra så ägnas inte en sekund åt det gamla, bara full fart framåt. Det är aldrig så att jag ångrar besluten eller att de är ristade i sten av princip, det bara blir så. Tänker också att med fjolårets final så har jag upplevt det mesta av spänning som sporten har att erbjuda. Bättre än så blir det inte och allt annat kommer ju att te sig rätt blekt vid en jämförelse. Funderar också på allt annat som man kan göra en söndag tillsammans med familjen. Det är en jäkla massa tid som går åt på F1 när jag tänker efter.

Förmodligen kommer jag att kolla på ett eller annat race ändå, för sällskaps skull tillsammans med farsan, men annars blir det nog långt ifrån lika mycket tittande under årets säsong.

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

JTarnstrom skrev:Tänker också att med fjolårets final så har jag upplevt det mesta av spänning som sporten har att erbjuda. Bättre än så blir det inte och allt annat kommer ju att te sig rätt blekt vid en jämförelse.
Vilken tur att jag inte såg fjolårets final, då kan det fortfarande bli bättre än det bästa jag har sett.
Jag missade dessutom finalen -07 också.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Jo, det har mattats något, men ligger nog ändå på 7 - 8 ca..

Tror det är att dagens förare är aningen bleka, enligt min åsikt.

Det är ju bara att titta på repriserna från 06. Det finns ju ingen som kan göra "omöjliga" körningar "a la Schumi" från sista rutan längre.

Den kryddan saknas helt enkelt.

Får verkligen hoppas någon i fältet utvecklas till en verklig superstar, det behöver sporten tror jag.
Saknar de gamla mästarna...
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Nio upplever att intresset har minskat mot fyra som tycker det har ökat. Förmodligen ingen statistisk signifikans och urvalet är ju en aning speciellt men det får en ju att undra när intresset verkar vara i dalande på ett sådant här forum. Det stämmer med mina intryck från exempelvis Autosports forum där trafiken har avtagit rejält under de senaste åren. Jag undrar om inte F1 håller på att tappa sina kärnanhängare.

Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Intresset har avtagit sakta men säkert sen Alesi la av. Visserligen fick det sig en Boost igen när [Schumacher] la av och de sista två säsongerna har vart riktigt bra med avslutningen i Brasilien sist som riktig höjdpunkt och det har vart riktigt skönt med lite nya profiler och ingen har saknat fuski.

Säga vad man vill men intresset hålls upp om man har en favorit att hålla på. Åtminstone vad det gäller mig även om jag är gammal Ferrari-fan. Sen finns självklart intresset för sporten där och har fortfarande inte missat ett lopp på ett tag.

Kanske kan jag bli riktigt intresserad om Brasiljan i pyamas kör bort sig från Ferrari och Alonso eller kanske till och med någon ny favvo kan börja köra för F. Tyvärr är nog Brasseland för stor marknad i dessa tider för att det skall hända.

Om det blir allvar av medaljer och annat skit gör jag som Tärskrom och lägger av (lätt att säga här).

Samtidigt har intresse för annan racing ökat som många andra skriver. Om inte annat än att hysa en liten dröm om att köra lite på lägsta nivå själv en vacker dag.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Cheever skrev:Om inte annat än att hysa en liten dröm om att köra lite på lägsta nivå själv en vacker dag.
Se bara till att bilen startar nästa gång så kan nog drömmen förverkligas.

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Ett par-tre finnar är allt som behövs...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Razor skrev:
Cheever skrev:Om inte annat än att hysa en liten dröm om att köra lite på lägsta nivå själv en vacker dag.
Se bara till att bilen startar nästa gång så kan nog drömmen förverkligas.
Den du tänker på är startad och funkar fint, det verkar som om den inte vill bli tävlad med, fransosisker :roll:
Men vi gör ett nytt försök i februari. Sen är just det inte tävling utan test ;)
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Det finns ju annan racing som har lockat mer, som ALMS, men det följer jag inte speciellt intensivt. Inte på samma sätt som jag har följt F1 genom åren.

Tycker att F1 har blivit lite trist, avpesonifierat i samband med att biltillverkarna har klivit in. Profiler som Eddie Jordan och Paul Stoddart var lite annat än Norbert Haug och andra företagspolitruker. Idag är det bara Williams kvar som representerar den gamla skolan. Personligen har jag svårt att identifiera mig med eller hålla på ett bilmärke.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Ett par-tre finnar är allt som behövs...
Ja, man kan aldrig få nog med rundningsmärken...

Se på förra årets säsong, ett par-tre finnar blev duktigt uppkörda på läktaren av sina stallkamrater. Sånt är bra för självförtroendet.

Jag tror Kubica och Vettel behöver nån finne som andreförare de kan lattja lite med också...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Geer

Inlägg av Geer »

JTarnstrom skrev:Det finns ju annan racing som har lockat mer, som ALMS, men det följer jag inte speciellt intensivt. Inte på samma sätt som jag har följt F1 genom åren.

Tycker att F1 har blivit lite trist, avpesonifierat i samband med att biltillverkarna har klivit in. Profiler som Eddie Jordan och Paul Stoddart var lite annat än Norbert Haug och andra företagspolitruker. Idag är det bara Williams kvar som representerar den gamla skolan. Personligen har jag svårt att identifiera mig med eller hålla på ett bilmärke.
Efterssom du gör det till en personlig tråd:
Hur är det med musik och andra saker. Utvecklas du eller är du fast i gamla banor och har svårt för nytt och förändringar ?
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Geer skrev:
JTarnstrom skrev:Det finns ju annan racing som har lockat mer, som ALMS, men det följer jag inte speciellt intensivt. Inte på samma sätt som jag har följt F1 genom åren.

Hur är det med musik och andra saker. Utvecklas du eller är du fast i gamla banor och har svårt för nytt och förändringar ?
Du har helt rätt. Motorsport har varit något verkligt personligt för mig. Sporten har haft en stor betydelse i min uppväxt. Det fanns inget bättre än att stå och hålla farsan i handen och kolla på racing på Skarpnäck. Jag minns fortfarande smaken av varm choklad och pastejmackor med gurka på. Motorsporten blev ett mentalt skönt ställe att vara på efter det.

Vad gäller musik är jag på ständig jakt efter nya intryck. Tror att det är få som har ett sådant spektrum av musik i hyllan, och det är en del plattor, säkert 2000-2500 totalt (och då sålde jag ändå av 800 vinyler i ett svagsint ögonblick). Det finns knappt en enda musikstil som inte är representerad, allt från klassiskt till jazz, rock, pop, reggae, soul, gospel, country, singer songwriters, hårdrock, blues och allt vad du vill.

Jag är nog normalt att betrakta som en person med öppet sinne även i övrigt. Samma sak med film. Spelar ingen roll hur gammal filmen är, svartvit, färg, musikal, noir, drama, thriller, action... allt går ned bara det är bra.

Jag är även öppen för förändringar i Formel 1 men det är ju inte alla förändringar som är till det bättre. Framförallt har de senaste årens utveckling gått åt fel håll. Jag hade gärna sett andra förändringar, långt tidigare, så förändringar är jag inte emot på något sätt.

Kollade på klipp från YouTube med Tesla-bilen. Racing med elbilar skulle kunna vara en sådan grej som får mig att gå igång igen. Detta trots det närmast obefintliga motorljudet. Tror att det blir svårt att beslå mig med att enbart vara en bakåtsträvare således.

Geer

Inlägg av Geer »

JTarnstrom skrev:
Geer skrev:

Du har helt rätt. Motorsport har varit något verkligt personligt för mig. Sporten har haft en stor betydelse i min uppväxt. Det fanns inget bättre än att stå och hålla farsan i handen och kolla på racing på Skarpnäck. Jag minns fortfarande smaken av varm choklad och pastejmackor med gurka på. Motorsporten blev ett mentalt skönt ställe att vara på efter det.

Vad gäller musik är jag på ständig jakt efter nya intryck. Tror att det är få som har ett sådant spektrum av musik i hyllan, och det är en del plattor, säkert 2000-2500 totalt (och då sålde jag ändå av 800 vinyler i ett svagsint ögonblick). Det finns knappt en enda musikstil som inte är representerad, allt från klassiskt till jazz, rock, pop, reggae, soul, gospel, country, singer songwriters, hårdrock, blues och allt vad du vill.

Jag är nog normalt att betrakta som en person med öppet sinne även i övrigt. Samma sak med film. Spelar ingen roll hur gammal filmen är, svartvit, färg, musikal, noir, drama, thriller, action... allt går ned bara det är bra.

Jag är även öppen för förändringar i Formel 1 men det är ju inte alla förändringar som är till det bättre. Framförallt har de senaste årens utveckling gått åt fel håll. Jag hade gärna sett andra förändringar, långt tidigare, så förändringar är jag inte emot på något sätt.

Kollade på klipp från YouTube med Tesla-bilen. Racing med elbilar skulle kunna vara en sådan grej som får mig att gå igång igen. Detta trots det närmast obefintliga motorljudet. Tror att det blir svårt att beslå mig med att enbart vara en bakåtsträvare således.
Ok! Lite svårt att förstå hur du resonerar.
Ser fram mot 2009 med alla nya regler. Det blir mycket intressant att se hur stallen och förarna klara att anpassa sig. Har tyckt att det varit 2 spännande år med avgöranden i sista loppen. Fast jag är väldigt trött på Max och Bernie och deras politik.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Geer skrev:
Ok! Lite svårt att förstå hur du resonerar.
Kort sagt: för mycket tjafs, dåliga kompromisser, egenintressen som förstör sporten, avsaknad av kött och blod, och profiler, ingen respekt för traditioner och historia.

Axelsson

Inlägg av Axelsson »

Tror Moto Gp skulle passa dig bättre.
McFuckers
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Nej, jag tror NASCAR är den perfekta serien för Tärnström.

Där har man traditioner, profiler och historia.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Gott nytt år på er föresten, varit frånvarande och haft andra trevligare saker för mig.

Mitt intresse under vintersäsongen är numera mycket litet. Tidigare räknade jag dagarna när de nya bilarna skulle visas och testas, nu vet jag inte ens när det sker...

Förr var jag stolt över att gilla F1 där reglerna inte ändrade sig inför varje år, utan det var ganska stabilt under 3-5 års perioder. Nu duttar man hela tiden med regler och annat, även under pågående säsonger och det gör mig spyfärdig.

I mars vaknar säkert intresset till liv igen. Men något Viasat Motor blir det inte för mig, mitt gamla abonnemang tar slut 1 februari och det har jag sagt upp. Det säger kanske en hel del om mitt falnande intresset... Jag ser F1 på andra sätt.
Bild
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Mitt intresse är "mycket mindre". De här sista regeländringarna plus det som kommer inför 2010 var spiken i kistan.

Troligtvis kommer jag nog att se loppen, men jag kommer inte planera mina söndagar efter dem, jag kommer att spela in loppen och titta på dem när jag får tid istället.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

47 procent anger mindre eller mycket mindre intresse gentemot 13 procent som anger ökat intresse. Jag som trodde att jag representerade en minoritet...

Näe, Peppris, Nascar är inte svaret för mig. Visserligen gillar jag sättet man vårdar sina traditioner och odlar personmyterna men mer än några enstaka race blir det inte för egen del. Är inte heller helt bekväm med en del av de förändringar som har gjorts, som "slutspelet", till exempel.

Användarens profilbild
Ferrariboys

Inlägg av Ferrariboys »

:-?
Nää!!
Mitt intresse har svalnat men det går upp och ner..
Har följt F1 i många år saknar en Svensk Förare den sista som körde Race var ju Lövis..Sen kom Björn /Alx men föll bort
Har inget hopp om ...
En svenska föraren nu när Marcus Flydde till Japan ..
Det sämsta som kunde hända.. svårt att gå vidare när Japanska serier inte är Status längre (Se Björn med flera).. Seb är ju kvar här och kör F2 .men räcker nog inte till.
Kommer att följa med även i år det vet jag..Spela in varje Race oxå..
Hoppas nu att Bmw och Red-Bull spö de stora stallet nu så man kan
Få lite nytt att hoppas på..Då stiger mitt intresse. :P
Pirken

Inlägg av Pirken »

:up: :up:
Gösta

Inlägg av Gösta »

Pirken skrev:
Spelar ingen roll hur många finnarna är, de åker bort alla.

Bild
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

Gösta skrev:
Pirken skrev:
Spelar ingen roll hur många finnarna är, de åker bort alla.

Bild

Ha ha ha den va bra ha ha :D
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Ja, fast noitera gärna gärna den produkten i övre högra hörnet som säger det som behövs. Det där är bara "Hope In A Jar"... =)
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

Mitt intresse dog ganska mycket när kungen av kungar slutade SCHUMACHER . Men det har väll att göra med att mitt intresse va på topp när han började sin stora framgång . PS va på spa när Häkkinen körde åttor runt SCHUMACHER på sissta varvet de va ett riktigt härligt lopp . :up:
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

Jari skrev:Ja, fast noitera gärna gärna den produkten i övre högra hörnet som säger det som behövs. Det där är bara "Hope In A Jar"... =)

Men nära ha ha
PS

Inlägg av PS »

Jag håller med om att intresset eller entusiasmen svalnar under vinteruppehållet. Jag var också en sån som räknade dagarna till säsongsstarten och slukade allt jag kunde hitta om de senaste testerna och bilpresentationerna. Jag känner inte samma entusiasm eller förväntan längre men jag tror faktiskt det mest har att göra med att man blivit äldre och har en massa annat omkring sig som tar tid och uppmärksamhet. När säsongen väl drar igång är jag helt säker på att jag ändå kommer att sitta som klistrad framför TV:n. De gånger man är upptagen av annat blir det till att spela in och kolla efteråt, men så långt det är möjligt kommer jag att se alla kval och race live på Viasat Motor.

Det är ändå lite sköna vårkänslor när racingsäsongen drar igång, och inte bara Formel 1. Även om jag inte orkar följa hela Nascar-säsongen så är det något speciellt med säsongsstarten Daytona 500 i februari. Visserligen en bit kvar av vintern men man känner att det börjar närma sig. Vid det laget, i februari/mars, börjar det också visa sig vilka F1-bilar och förare som går bäst på testerna och då vaknar intresset till liv mer och mer.

Men jag håller med Tärnström om att man blir less på allt tjafs och politik i Formel 1. Dessa ständiga utspel och påhopp på och av sportens makthavare, med regeländringar hit och dit och vem som ska ha mest pengar. Nej, Mosley och Ecclestone har gjort mycket bra med Formel 1 men nu är de bara gamla och gaggiga. Kunde man bli av med båda två på en gång så hade det varit en lättnad. Men sportens utövare kan jag inte påstå att jag blir less på. Jag tycker förarna, stallcheferna, ingenjörerna är F1-sportens stora behållning. Kanske att det är lite för medialt tillrättalagt ibland men visst finns det profiler även i dagens startfält! Alonso, Massa, Vettel och Kubica är några förare som åtminstone jag tycker bjuder på god underhållning på såväl som utanför banan.

Annat som gör säsongen 2009 intressant är de radikala tekniska förändringarna (aerodynamiken, slicksen m.m.) som mycket väl kan förändra styrkeförhållandena mellan stallen. Hur kommer t.ex. KERS att fungera i praktiken? Kommer något stall att dra mer nytta av det än andra? Även om det brukar stabilisera sig ganska snabbt på det tekniska området kan det ändå ge upphov till överraskningar inledningsvis. Och överraskningar är alltid kul!

Så totalt sett får man nog säga att mitt F1-intresse är minst lika starkt som för fem år sedan. Det kanske inte direkt har ökat heller, så jag väljer alternativet Oförändrat.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

I morgon tar jag steget...

Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

JTarnstrom skrev:I morgon tar jag steget...

Ock steget är :quest:
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Oldtimer skrev:

Ock steget är :quest:
Nu är det sträckbänk, ser jag... :)

Användarens profilbild
Averell

Inlägg av Averell »

Mitt intresse har ökat mycket.

Som uppvuxen 200 m från Falkenbergs Motorbana har mitt motorintresse alltid varit stort, mycket svensk racing och F1 men framförallt MotoGP. Men F1 var under en lång tid från -95 nånstans till -03 nästan dött. Jag "upptäckte" Indy o lärde mig att älska deras inställning till showen. Sen började jag titta året när Mansell kom dit (-92?) och där fanns både profiler och ständiga omkörningar.
Bristen på jämnhet mellan teamen var nog det som främst gjorde mig ointresserad av F1, samtidigt är det den nya jämnheten och fler team med möjligheter som är en del av förklaringen att intresset ökat igen. Men den absolut största anledningen är att jag börjat åka på F1! Jag har upplevt några av mitt livs största händelser där. Ljudet som är obeskrivbart vackert och som jag inte ens för fem öre hade kunnat tänka mig var så högt som det var innan. Nu räcker det med min ringsignal med F1 för att jag ska få ståpäls och kalla kårar.

För min del så är fortfarande MotoGP o Superbike det allra största, profilerna och personligheterna är större, jämnheten är enorm. Tyvärr gör detta i år att mitt redan dyra TV-tittande med Canal Digital blir än dyrare när jag måste skaffa Viasat Motor för MotoGP o F1...Men som man brukar säga, det kostar att ligga på topp. :lol: Blir liknande I-landsproblem som i år när det var både MotoGP, DTM och V8 Supercars samtidigt..
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing."
David Jefferies 1972 - 2003
Martin_Granberg

Inlägg av Martin_Granberg »

Intresset har varit på topp i snart 20 år. Pga småbarn och annat som "stör" har de senaste åren inte givit lika mycket möjligheter att kolla på all träning och läsa alla testrapporter in i minsta detalj, men kval och race ser jag alltid.

Inför dessa säsong måste jag säga att intresset är större än senaste åren, mycket nya ändringar vilket kan skaka om lite och vem som ramlar ner i täten blir ju högintressant.

Avslutningen på förra året gav mig puls som det var länge sedan jag upplevt i F1. Faktum är att pumpen betedde sig skumt i över en månad efter det loppet men verkar ha lugnat ner sig igen nu :)
Uffe

Inlägg av Uffe »

Nu har det gått en vecka, ramlade du eller vad var det som hände :(
Paintball, The ultimate adrenalinerush sport in the world!
Uffe

Inlägg av Uffe »

Kan säga att mitt intresse har svalnat betydligt idag gentemot hur det varit dom senast 10-15 åren.

Hur orkar Bernie och Max hålla på och ändra på regler mm hela tiden?
Fattar dom inte att dom totalt kör sporten i diket när dom håller på, vem orkar hålla reda på alla ändringar mm hela tiden?

Jag har varit ett STORT fan av F1 i många år, men nu orkar jag inte ens bry mig om när det börjar, när dom visar dom nya bilarna, och än mindre ta till mig dom nya reglerna :down:

Jag kommer fortsättningsvis att kolla F1 på nätet, dom gånger jag har tid, tyvärr tror jag ViaSat's satsning kom 5 år för sent för att lyckas (och hur kan man för övrig utannonsera att det är 100% Motor som gäller när man sänder fotboll på kanalen också???, Jag har aldrig sett fotboll på Golfkanalen, fast det kanske jag missat???)

Nej, jag håller med om att när sporten förlorar sina hängivna fans som hängt med i 10+ år, då är sporten snart ute i kylan, tyvärr.

Bara mina 5 ören, men ändå.

Formula One, Bernie Vision - R.I.P
Användarens profilbild
Redbullgerdigvingar

.

Inlägg av Redbullgerdigvingar »

Oldtimer skrev:Mitt intresse dog ganska mycket när kungen av kungar slutade SCHUMACHER . Men det har väll att göra med att mitt intresse va på topp när han började sin stora framgång . PS va på spa när Häkkinen körde åttor runt SCHUMACHER på sissta varvet de va ett riktigt härligt lopp . :up:
Ralf Schumacher <3
Hamilton förlorar vm i de 3 sista loppen :=)
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Re: .

Inlägg av Oldtimer »

Redbullgerdigvingar skrev:
Oldtimer skrev:Mitt intresse dog ganska mycket när kungen av kungar slutade SCHUMACHER . Men det har väll att göra med att mitt intresse va på topp när han började sin stora framgång . PS va på spa när Häkkinen körde åttor runt SCHUMACHER på sissta varvet de va ett riktigt härligt lopp . :up:
Ralf Schumacher <3

japp de är inte att föringa vilken insatts .
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Uffe skrev:
Something came up... Jag kommer ändå att ta steget inom de närmsta dagarna. Om inte...

Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

JTarnstrom skrev:
Uffe skrev:
Something came up... Jag kommer ändå att ta steget inom de närmsta dagarna. Om inte...
Tärnström om du hade varit inlagd på min klinik och skriver såna saker så hade jag verkat för ett LPT med frigång enbart tillsammans med personal. :-?
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Martin_Granberg

Inlägg av Martin_Granberg »

Hänger man inte med i F1 off season kan man missa ett och annat guldkorn. Som det här utdraget ur en intervju med Bernie:
Q. What was your reaction to recent comments by Jackie Stewart about your running of the sport - taking too much money out, that the teams were not making enough, criticising the cancellation of the races in North America...

BE: Most times when people get older, they become a bit senile. He has just caught it a bit earlier, this is all.
(Från Autosport)

/Martin
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jo, lika barn leker väl bäst antagligen. Undrar om de brukar haka på Max ibland?
Uffe

Inlägg av Uffe »

JTarnstrom skrev:
Uffe skrev:
Om inte... :quest:
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Nu är steget taget.

Användarens profilbild
Pepparkvarnen

JTarnstrom skrev:Nu är steget taget.
Vad var det som fick dig att ta steget?
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Det minskade intresset i kombination med att kostnaderna för tv-tittandet är alldeles för höga.

Användarens profilbild
Pepparkvarnen

JTarnstrom skrev:Det minskade intresset i kombination med att kostnaderna för tv-tittandet är alldeles för höga.
Säger du upp Viasat motor nu?
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Japp.

Användarens profilbild
Pepparkvarnen

JTarnstrom skrev:Japp.
Om det inte vore för NASCAR så skulle jag också göra det.