Viasat motor på boxer???

Kungaklassen av motorsport...
Pirken

Viasat motor på boxer???

Inlägg av Pirken »

Pratade med boxer idag dom ligger i förhandlingar med viasat så det kan bli så att dom har viasat motor lagom till 29/3.

Den som lever får väl se.....

Kimi 1 Massa 0
Användarens profilbild
menthol

Inlägg av menthol »

Ja, det skulle jag gärna vilja se. Vem var det du pratade med?
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA?
-AndersF1
Användarens profilbild
Tux

Inlägg av Tux »

Med tanke på hur urholkat F1 verkar bli, så borde de vara glada att någon öht vill sända den kanalen... :o
Förutom de själva då...
Pirken

Inlägg av Pirken »

menthol skrev:Ja, det skulle jag gärna vilja se. Vem var det du pratade med?
Nån på kund service i sammanband med att jag skulle säga upp mitt boxer abbonemang som sa att Viasat sport var klart för boxer.Men viasat motor var under förhandling men det skulle komma ut på deras hemsida under januari månad.

that was that about that that...

Kimi 1 Massa 0
Användarens profilbild
menthol

Inlägg av menthol »

Pirken skrev:
menthol skrev:Ja, det skulle jag gärna vilja se. Vem var det du pratade med?
Nån på kund service i sammanband med att jag skulle säga upp mitt boxer abbonemang som sa att Viasat sport var klart för boxer.Men viasat motor var under förhandling men det skulle komma ut på deras hemsida under januari månad.

that was that about that that...

Kimi 1 Massa 0
Ok, bra. De kan ju knappast hålla inne med det allt för länge, eftersom många i sådana fall kommer att teckna sig för Viasats satellitpaket.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
-AndersF1
Geer

Inlägg av Geer »

Viasat har tillstånd att visa Viasat Sport 1 i marknätet.
Tror inte dom har något annat tillstånd i marknätet för sportkanaler.

Troligen kan man idag välja vilken man vill av sportkanalerna.
Sändningen skall ske med MPEG 4 (möjlighet till HD sändningar)

"Tillståndet ger Viasat Broadcasting UK Limited rätt att under hela dygnet sända TV-program i hela landet och att därvid använda den överföringskapacitet som behövs för att sända ut en programtjänst med nuvarande beteckning Viasat Sport 1.
Rätten att sända ut en programtjänst innefattar även en rätt att sända programrelaterade tilläggstjänster i rimlig omfattning.
Tillståndet gäller under perioden 1 april 2008 - 31 mars 2014. Tillståndsvillkoren gäller under samma tid, dock gäller villkoren i 1, 3, 5 och 8 §§ till och med 31 mars 2009, då en omprövning ska ske."

Det är bara att hålla tummarna för att det blir HD sändningar med F1 (folboll ligger nog bättre till).
Användarens profilbild
menthol

Inlägg av menthol »

Geer skrev:Viasat har tillstånd att visa Viasat Sport 1 i marknätet.
Tror inte dom har något annat tillstånd i marknätet för sportkanaler.

Troligen kan man idag välja vilken man vill av sportkanalerna.
Sändningen skall ske med MPEG 4 (möjlighet till HD sändningar)

"Tillståndet ger Viasat Broadcasting UK Limited rätt att under hela dygnet sända TV-program i hela landet och att därvid använda den överföringskapacitet som behövs för att sända ut en programtjänst med nuvarande beteckning Viasat Sport 1.
Rätten att sända ut en programtjänst innefattar även en rätt att sända programrelaterade tilläggstjänster i rimlig omfattning.
Tillståndet gäller under perioden 1 april 2008 - 31 mars 2014. Tillståndsvillkoren gäller under samma tid, dock gäller villkoren i 1, 3, 5 och 8 §§ till och med 31 mars 2009, då en omprövning ska ske."

Det är bara att hålla tummarna för att det blir HD sändningar med F1 (folboll ligger nog bättre till).
Javisst är det som du säger. Tyvärr är detta inga nyheter. HD i marknätet är inte aktuellt förrän tidigast 2012 skulle jag tro och att Viasat Motor kommer att visas på Viasats kanalplats framför Viasat Fotboll finner jag ganska otroligt.

Som du skriver måste man för att kunna se Viasat x i marknätet skaffa en ny box som klarar MPEG-4. Sedan måste Teracom bygga ut och aktivera den sjätte muxen(MPEG-4-muxen) som Viasat x ska sända i, något som man i dagsläget inte än gjort.

Visserligen har jag hört att man vid de master som man nu åker runt till och installerar mux fem på i samma veva installerar mux sex, så det kanske finns hopp om att sändningarna ska komma igång i januari i alla fall. Detta är dock obekräftade uppgifter.

En sak som är säker är dock att tillståndsprocessen för att sända i marknätet inte är någon enkel historia, utan det är regeringen/RTVV som bestämmer vilka som får tillstånd. Tillståndsgivningarna sker någon gång varannat år, när det blivit mer plats i marknätet o.s.v.

Om vi ska få se Viasat Motor i marknätet blir det antingen fullt ut, eller någon speciallösning där Viasat Motor sänder när det är F1 och Viasat Fotboll den övriga tiden. Någon egen kanalplats lär inte Viasat Motor få, i sådana fall är det en stor sensation.
-AndersF1
Användarens profilbild
menthol

Inlägg av menthol »

Ja, det ser ju riktigt ljust ut för mux 6 att dra igång!
Tio tv-kanaler utan marknät

De tio tv-kanaler som fått tillstånd i marknätets sjätte mux från 1 januari 2009 står fortfarande utan sändarnät. Varken nätbyggaren Teracom, programbolagen eller operatörerna vill ta på sig kostnaden trots intensiva förhandlingar under en längre tid.
http://dagensmedia.se/mallar/dagensmedi ... ion=207504
-AndersF1
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Man kanske pratar boxermotorer på Viasat? Fast kanske ändå inte, Subaru kastar ju in handuken som bekant...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
menthol

Inlägg av menthol »

http://dagensmedia.se/mallar/dagensmedi ... ion=208182

Viasat sport-kanalen kommer inte komma igång förrän tidigast i mars och då inte i hela landet.
-AndersF1
Användarens profilbild
menthol

Inlägg av menthol »

"Boxerkunderna blåsta på Viasat Sport och TV1000"

http://resume.se/nyheter/2008/12/30/box ... sta-pa-vi/
-AndersF1
Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Viasat Sport och Viasat Motor är ju inte samma sak...
Användarens profilbild
menthol

Inlägg av menthol »

Fredrik i Trollhättan skrev:Viasat Sport och Viasat Motor är ju inte samma sak...
I det här fallet är det precis samma sak.
-AndersF1
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Sossesverige slår till med full kraft via Teracom...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

menthol skrev:
Fredrik i Trollhättan skrev:Viasat Sport och Viasat Motor är ju inte samma sak...
Är du säker på det? Det står utryckligen "ViasatSport 1" Det är kanske akademiskt men att det skulle vara VS-motor som skulle få platsen till förmån för VS-fotboll och Sport verkar lite långsökt tycker jag.
Tillståndets innebörd och tid
Tillståndet ger Viasat Broadcasting UK Limited rätt att under hela dygnet sända TV-program i hela landet och att därvid använda den överföringskapacitet som behövs för att sända ut en programtjänst med nuvarande beteckning Viasat Sport 1.
Tillståndet gäller under perioden 1 april 2008 - 31 mars 2014. Tillståndsvillkoren gäller under samma tid, dock gäller villkoren i 1, 3, 5 och 8 §§ till och med 31 mars 2009, då en omprövning ska ske.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
menthol

Inlägg av menthol »

Cheever skrev:
menthol skrev:
Är du säker på det? Det står utryckligen "ViasatSport 1" Det är kanske akademiskt men att det skulle vara VS-motor som skulle få platsen till förmån för VS-fotboll och Sport verkar lite långsökt tycker jag.
Tillståndets innebörd och tid
Tillståndet ger Viasat Broadcasting UK Limited rätt att under hela dygnet sända TV-program i hela landet och att därvid använda den överföringskapacitet som behövs för att sända ut en programtjänst med nuvarande beteckning Viasat Sport 1.
Tillståndet gäller under perioden 1 april 2008 - 31 mars 2014. Tillståndsvillkoren gäller under samma tid, dock gäller villkoren i 1, 3, 5 och 8 §§ till och med 31 mars 2009, då en omprövning ska ske.
Jo, att det blir en motorkanal på den kanalplatsen lär ju aldrig hända, men som det är nu är det tillståndet det enda som Viasat har i sportväg i marknätet och om det ska bli något Viasat Motor alls är det på den kanalplatsen det ska bli. Jag kan inte förstå hur det annars skulle gå till när alla andra frekvenser är fulla och regeringen måste besluta om kanalers sändningstillstånd åratal i förväg.

Att kanaler ändrar namn och liknande från det att de ansökte om sändningstillstånd till det att de börjar sända har hänt förr. Jag minns att TV6 ansökningsnamn var "seniorkanalen" och alla trodde att det skulle visas Tillbaka till Aidensfield hela dagarna, men så blev det ju inte.
-AndersF1
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jari skrev:Sossesverige slår till med full kraft via Teracom...
Utan en viss sosse hade det marksända digitalnätet inte funnits öht.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

menthol skrev:
Hur menar du? Viasat har ju, utöver fotboll och motor-kanalerna en "mainstream" sportkanal som man kallar Viasat Sport. Det är väl ganska låga odds på att det är den vi får se på boxerplatsen om något.
Viasat Sport 1 finns inte längre.

Edit:
Eller missuppfattar jag dig och du i själva verket påpekar för mig att det inte alls blir Motor i Boxer bara för att tillståndet är sökt för Viasat Sport 1 som förr sände F1?
Så måste det vara.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

JTarnstrom skrev:
Vilket skitsnack!
Självklart hade vi haft det och förmodligen hade vi inte begränsats till sönderkomprimerad signal och sosserensat från de roligaste kanalerna utan flera spelare hade haft del i utvecklingen och inte bara statliga Teracom.
Se gärna motsvarigheten i Finland.
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

VAAA styr sossarna Sverige igen???Har jag missat valet :-?
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jari skrev:
JTarnstrom skrev:
Vilket skitsnack!
Självklart hade vi haft det och förmodligen hade vi inte begränsats till sönderkomprimerad signal och sosserensat från de roligaste kanalerna utan flera spelare hade haft del i utvecklingen och inte bara statliga Teracom.
Se gärna motsvarigheten i Finland.
Istället för att ta till de stora orden så vore det i vanlig ordning bättre om du läste på, Jari. Moderaterna var motståndare till det digitala marknätet och Ulvskog var den som gick i bräschen för genomförandet tillsammans med folkpartiet och centern. Nu var det ju så att det var socialdemokraterna som var i regeingsställning under de år som det digitala marknätet genomfördes så hur du kan få det till något annat är ju en gåta. Hade det varit en borgerlig regering under den perioden hade det av självklara skäl inte blivit något eftersom folkpartiet och centern knappast hade ställt upp på sossarnas förslag.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Men herregud människa!!!
Tror du på fullt allvar att moderaterna och deras anhang hade varit mindre intresserade av progressen?
Förmodligen hade de gjort det bättre, snabbare och till en bättre kostnad än aom det är gjort nu, för det vi har nu suger riktig åsneballe.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jari skrev:Men herregud människa!!!
Tror du på fullt allvar att moderaterna och deras anhang hade varit mindre intresserade av progressen?
Förmodligen hade de gjort det bättre, snabbare och till en bättre kostnad än aom det är gjort nu, för det vi har nu suger riktig åsneballe.
Jari... du är fan i mig helt hopplös. LÄS PÅ!

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Tärnström, seriöst nu!
Jag kommer inte kunna ändra historien eller köra om hästen hade haft spenar-liknelser, men en sak vet jag helt säkert. Utvecklingen kommer även i fortsättningen gå framåt och när hela världen digitaliserar TV så gör även Sverige det. Om inte sossarna (som då satt i den positionen) inte hade tagit det beslutet så hade någon annan gjort det om de suttit i samma position. Hur beslutet tas och villkoren för dem hade säkerligen inte sett exakt likadana ut, men beslut om digitalisering av TV hade definitivt blivit av även utan en sossetant som ändå bara är en front och ett språkrör för den oundvikliga utvecklingen.
Så sluta var så himla naiv nu och framför allt sluta tro att Ulvskog ensamt uträttat ett jävla smack, trots att det är hennes signaturer som till slut pryder papperen. Sånt där jobbas fram bakom kulisserna, både förslagen och utformningarna av dem och hennes jobb är bara att skriva på och övertyga de enfaldiga väljarna om varför detta är bäst för dem.

Motståndet kan mycket väl ha varit mot ett statligt monopol mot marksänd digital-TV och det är jag också motståndare till.
Vet du hur mycket vi betalar för skräpet som levereras vare sig vi har det eller inte?
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jari skrev:Tärnström, seriöst nu!
Jag kommer inte kunna ändra historien eller köra om hästen hade haft spenar-liknelser, men en sak vet jag helt säkert. Utvecklingen kommer även i fortsättningen gå framåt och när hela världen digitaliserar TV så gör även Sverige det. Om inte sossarna (som då satt i den positionen) inte hade tagit det beslutet så hade någon annan gjort det om de suttit i samma position. Hur beslutet tas och villkoren för dem hade säkerligen inte sett exakt likadana ut, men beslut om digitalisering av TV hade definitivt blivit av även utan en sossetant som ändå bara är en front och ett språkrör för den oundvikliga utvecklingen.
Så sluta var så himla naiv nu och framför allt sluta tro att Ulvskog ensamt uträttat ett jävla smack, trots att det är hennes signaturer som till slut pryder papperen. Sånt där jobbas fram bakom kulisserna, både förslagen och utformningarna av dem och hennes jobb är bara att skriva på och övertyga de enfaldiga väljarna om varför detta är bäst för dem.

Motståndet kan mycket väl ha varit mot ett statligt monopol mot marksänd digital-TV och det är jag också motståndare till.
Vet du hur mycket vi betalar för skräpet som levereras vare sig vi har det eller inte?
Moderaterna var motståndare till en utbyggnad av ett marksänt digitalnät. Hade de suttit vid rodret hade det inte blivit något. Det är bara att läsa på, Jari.

http://www.riksdagen.se/Webbnav/index.a ... 003/04:120

I vanlig ordning snackar du om saker du inte har en aning om. Motståndet mot ett digitalt marknät var stort. Många på högersidan ville inte ha tekniken öht. Inte heller fanns det bland marknadsaktörerna någon vilja att satsa på ett marknät eftersom de satt väldigt nöjda med sin monopolsituatin gentemot enskilda kunder. Främst var det sossarna som drev igenom marknätet och det ska de ha kred för, i synnerhet Ulvskog som inte backade en meter. Mycket har sagts om Ulvskog men på den här punkten gjorde hon helt rätt enligt min mening och utan hennes styrka hade det inte blivit något.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

JTarnstrom skrev:

Moderaterna var motståndare till en utbyggnad av ett marksänt digitalnät. Hade de suttit vid rodret hade det inte blivit något. Det är bara att läsa på, Jari.

http://www.riksdagen.se/Webbnav/index.a ... 003/04:120
Jag har läst och hittar ingenting som styrker ditt bergsäkra "hade inte blivit något". Jag tycker du ska läsa mitt tidigare inlägg en gång till och värdera den mot de enstaka debattinlägg i ärendet som du länkade till.
Jag ser också att du inte brytt dig om att svara på vad detta kostat oss skattebetalare hittills och att du dessutom helt valt att ignorera hur vår omvärld löst det här med digitaliseringen.
I vanlig ordning snackar du om saker du inte har en aning om. Motståndet mot ett digitalt marknät var stort. Många på högersidan ville inte ha tekniken öht. Inte heller fanns det bland marknadsaktörerna någon vilja att satsa på ett marknät eftersom de satt väldigt nöjda med sin monopolsituatin gentemot enskilda kunder. Främst var det sossarna som drev igenom marknätet och det ska de ha kred för, i synnerhet Ulvskog som inte backade en meter. Mycket har sagts om Ulvskog men på den här punkten gjorde hon helt rätt enligt min mening och utan hennes styrka hade det inte blivit något.
Jisses!
Hur bär du dig åt för att filtrera fram enbart det ensidigaste i propagandadelen av den debatt som fördes i ämnet?
Moderaterna har aldrig varit emot en digitalisering av TV. De var emot det sätt sossarna vill genoföra digitalisertingen och med facit i hand hade de rätt.
Läs gärna på lite själv och förstå att det protokollet inte är det enda som yttrats om digital-tv.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jari skrev:
Jag har läst och hittar ingenting som styrker ditt bergsäkra "hade inte blivit något". Jag tycker du ska läsa mitt tidigare inlägg en gång till och värdera den mot de enstaka debattinlägg i ärendet som du länkade till.
Jag ser också att du inte brytt dig om att svara på vad detta kostat oss skattebetalare hittills och att du dessutom helt valt att ignorera hur vår omvärld löst det här med digitaliseringen.
Varför ska jag svara på vad marksända nätet har kostat skattebetalarna när frågan gäller vem som drev igenom utbyggnaden av det marksända digitalnätet? Nu försöker du glida undan.

Förstår inte alls vad du menar med att jag ignorerar hur omvärlden har löst digitaliseringen. Vad har den frågan att göra med diskussionen om vem som drev igenom utbyggnaden av marknätet i Sverige att göra? Återigen, dimridåer och undanglidningsförsök.
Jari skrev:
Jisses!
Hur bär du dig åt för att filtrera fram enbart det ensidigaste i propagandadelen av den debatt som fördes i ämnet?
Moderaterna har aldrig varit emot en digitalisering av TV. De var emot det sätt sossarna vill genoföra digitalisertingen och med facit i hand hade de rätt.
Läs gärna på lite själv och förstå att det protokollet inte är det enda som yttrats om digital-tv.
Jag har inte påstått att moderaterna var emot digitalisering i sig, däremot var de emot utbyggnaden av ett digitalt marknät.

Försök inte göra den här diskussionen till en annan fråga än vad den ursprungligen handlade om. Det är en genomskinlig strategi du använder dig av när slaget är förlorat. Hur var det med den där förmågan att medge fel?

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jag kommer inte kunna ändra historien eller köra om hästen hade haft spenar-liknelser
En sådan idiotisk liknelse hade ju annars varit helt i linje med din normala stil... ty även hästar har spenar.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

JTarnstrom skrev:
Jari skrev:
Varför ska jag svara på vad marksända nätet har kostat skattebetalarna när frågan gäller vem som drev igenom utbyggnaden av det marksända digitalnätet? Nu försöker du glida undan.

Förstår inte alls vad du menar med att jag ignorerar hur omvärlden har löst digitaliseringen. Vad har den frågan att göra med diskussionen om vem som drev igenom utbyggnaden av marknätet i Sverige att göra? Återigen, dimridåer och undanglidningsförsök.
Jari skrev: Jisses!
Jag har inte påstått att moderaterna var emot digitalisering i sig, däremot var de emot utbyggnaden av ett digitalt marknät.

Försök inte göra den här diskussionen till en annan fråga än vad den ursprungligen handlade om. Det är en genomskinlig strategi du använder dig av när slaget är förlorat. Hur var det med den där förmågan att medge fel?
Den enda som försöker glida undan är du!
Du vägrar att förstå att digitaliseringen av TV är och var oundviklig och att det därför inte pga sossarna vi fått den. Det jag och moderaterna motsatte sig var sätte på vilket det skulle genomföras. Vi blev mao överkörda och fick ett monopoliserat skitbolag som Boxer med skitdålig teknik till långt högre kostnader än det var värt. Du tror att Ulvskog räddat TV i stort sett...
Både jag och den sittande regeringen vet att det kunnat skötas mycket bättre.
Senast redigerad av Jari den tor jan 01, 2009 16:13, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Razor skrev:
Jag kommer inte kunna ändra historien eller köra om hästen hade haft spenar-liknelser
En sådan idiotisk liknelse hade ju annars varit helt i linje med din normala stil... ty även hästar har spenar.
Ytterligare en oneliner helt utan annat innehåll än tjyvnyp mot person.
Det är få som tror att jag menat något annat än spenar typ dem korna har, för då hade det varit en ko.
Dags at börja om på dagis för dig snart?
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

För att inte skräpa ner tråden allt för mycket och förarga moderatorn så svarar jag här istället.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jari skrev:
JTarnstrom skrev:
Jari skrev:

Jari skrev: Jisses!

Den enda som försöker glida undan är du!
Du vägrar att förstå att digitaliseringen av TV är och var oundviklig och att det därför inte pga sossarna vi fått den. Det jag och moderaterna motsatte sig var sätte på vilket det skulle genomföras. Vi blev mao överkörda och fick ett monopoliserat skitbolag som Boxer med skitdålig teknik till långt högre kostnader än det var värt. Du tror att Ulvskog räddat TV i stort sett...
Både jag och den sittande regeringen vet att det kunnat skötas mycket bättre.
Återigen, jag har aldrig påstått att oppositionen mot det marksända nätet var emot digitalisering i sig. Du fortsätter att vilja diskutera päron när frågan handlar om äpplen. Oppositionens förslag var bland annat att använda satellit istället. Helt stenkorkat eftersom det inte hade gett samma valfrihet till de som idag kan ta emot marksänd signal i stort sett överallt.

Teracom/Boxer är inget monopoliserat skitbolag. FÖr det första bildades Teracom med den dåvarande borgerliga regeringens goda minne redan i början på 90-talet, för det andra innebär statligt ägande inte per automatik att något är monopoliserat, lika lite som om någon annan ägare hade drivit verksamheten.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Men herregud karl?
Har boxer alltså inte monopol på marksänd digital tv i sverige och är Teracom inte ett staligt bolag?
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jari skrev:Men herregud karl?
Har boxer alltså inte monopol på marksänd digital tv i sverige och är Teracom inte ett staligt bolag?
Har Boxer/Teracom monopol på digitala utsändningar?

Återigen läser du som en kratta, om du ens läser öht. Var påstod jag att Teracom inte var statligt ägt?

Och återigen undviker du diskussionen eftersom den redan är förlorad för din del.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Razor skrev:För att inte skräpa ner tråden allt för mycket och förarga moderatorn så svarar jag här istället.
För sent och nästa topik tjänar heller inget annat syfte än för tjuvnyp mot enskild person, dvs mot forumets regler och vanlig netikett.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

JTarnstrom skrev:

Återigen läser du som en kratta, om du ens läser öht. Var påstod jag att Teracom inte var statligt ägt?

Och återigen undviker du diskussionen eftersom den redan är förlorad för din del.
Ja, Boxer har monopol på marksänd digital-TV i Sverige så du har fel på alla punkter hittills.
Jag kan inte begripa hur jag kan ha förlorat en diskussion där jag har rätt på varje punkt i sak och att det dessutom är mycket diskuterbart huruvida Ulvskog räddat os från "svart i rutan"...
Vi har däremot fortfarande svedan kvar i arslet för extrautgifterna och vi har fortfarande skitdålig service från Boxer.
Tidigast 2012 får vi HD-kanaler och F1 får vi bara drömma om eller leta via satellit.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev:
Razor skrev:För att inte skräpa ner tråden allt för mycket och förarga moderatorn så svarar jag här istället.
För sent och nästa topik tjänar heller inget annat syfte än för tjuvnyp mot enskild person, dvs mot forumets regler och vanlig netikett.
Den mesta föroreningen står du ju för själv så varför klagar du på mig?

Äntligen!
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jari skrev:
JTarnstrom skrev:

Ja, Boxer har monopol på marksänd digital-TV i Sverige så du har fel på alla punkter hittills.
Jag kan inte begripa hur jag kan ha förlorat en diskussion där jag har rätt på varje punkt i sak och att det dessutom är mycket diskuterbart huruvida Ulvskog räddat os från "svart i rutan"...
Vi har däremot fortfarande svedan kvar i arslet för extrautgifterna och vi har fortfarande skitdålig service från Boxer.
Tidigast 2012 får vi HD-kanaler och F1 får vi bara drömma om eller leta via satellit.
Ja, Boxer har idag monopol på marksända digitalutsändningar. Har inte påstått något annat, däremot har de inte monopol på digitala utsändningar.

Utan Ulvskog och sossarna hade det inte blivit någon utbyggnad av det marksända digitalnätet. Det hade ändå inte funnits något intresse från några andra aktörer att ta den enorma kostnad som byggandet av infrastrutkuren krävde. Återigen, det hade inte blivit en utbyggnad av det marksända digitalnätet om inte sossarna hade drivit igenom frågan. Moderaterna ville inte och på den öppna marknaden fanns ingen motivation att bygga ut ett dylikt nät. Hade det funnits en sådan efterfrågan hade vi inte behövt använda skattepengar för den sakens skull. Då hade marknaden löst det själv. En anledning till att utbyggnaden av nätet blir dyr är att i stort sett alla medborgare ska ha möjlighet att ta emot signal vilket skulle ha gjort det olönsamt för marknadsaktörer att ge sig in en utbyggnation.

Dessutom ligger Sverige långt fram vid en internationell jämförelse när det gäller marksänd digital-tv, även om de som är beroende av möjligheten inte har samma urval som de som kan ta emot signal via kabel eller satellit och naturligtvis tycker att utbyggnaden går för långsamt.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Razor skrev:
Jari skrev:
Den mesta föroreningen står du ju för själv så varför klagar du på mig?
Jaha, men i stället för att försöka nypa nån med "oneliners" hela tiden så försöker jag delta i diskussionen som topiken handlar om.
Sen om du håller med i ämnet skiter jag i. Du borde prova hålla dig till ämnena och inte bara svartmåla enskild person här...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

JTarnstrom skrev:
Jari skrev:
JTarnstrom skrev: Har Boxer/Teracom monopol på digitala utsändningar?

Ja, Boxer har idag monopol på marksända digitalutsändningar. Har inte påstått något annat, däremot har de inte monopol på digitala utsändningar.
Så då ger du mig rätt nu då?

Utan Ulvskog och sossarna hade det inte blivit någon utbyggnad av det marksända digitalnätet.
Det där är ren och skär spekulation från din sida. Du kan omöjligt veta hur det blivit i den alternativa världen.
Det hade ändå inte funnits något intresse från några andra aktörer att ta den enorma kostnad som byggandet av infrastrutkuren krävde.
Mer spekulationer!
Det finns pengar i att ha TV-bolag men inte på en monopolmarknad. Det funkar i andra länder runt om i hela europa.
Återigen, det hade inte blivit en utbyggnad av det marksända digitalnätet om inte sossarna hade drivit igenom frågan. Moderaterna ville inte och på den öppna marknaden fanns ingen motivation att bygga ut ett dylikt nät.
Fler spekulationer. Moderaterna ville inte likadant som sossarna, inget annat. Det finns bättre lösningar och det var det moderaterna ville hellre. Se resten av europa återigen.
Hade det funnits en sådan efterfrågan hade vi inte behövt använda skattepengar för den sakens skull. Då hade marknaden löst det själv.
Vem vill betala till ett monopol utan att få chans att själv försöka dra hem sin vinst på det hela?
Man kan jaga bort alla eventuellt intresserade med att sätta krav som bara en skattefinansierad lösning kan lösa ut och få undermålig teknik till hutlösa priser i stället eller införa valfrihet och spjutspetsteknologi för dem som vill betala för det.
En anledning till att utbyggnaden av nätet blir dyr är att i stort sett alla medborgare ska ha möjlighet att ta emot signal vilket skulle ha gjort det olönsamt för marknadsaktörer att ge sig in en utbyggnation.
Tyvärr så levererar de ju själva fortfarande inte till alla, men det kanske inte är lika viktigt nu när staten själva håller i det med skattepengar?

Dessutom ligger Sverige långt fram vid en internationell jämförelse när det gäller marksänd digital-tv, även om de som är beroende av möjligheten inte har samma urval som de som kan ta emot signal via kabel eller satellit och naturligtvis tycker att utbyggnaden går för långsamt.
Nej, vi har gammal teknik, skitdålig och alltför hårt komprimerad signal och utvecklingen går inte långsamt, den är helt stendöd. Det är få länder i europa som har så dålig tv just nu till ett så högt pris och tyvärr stämmer det snart sagt på det mesta.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Så ditt påstående om att vi har fått betala mer för att det är ett statligt projekt än om det hade varit ett privat kan alltså beläggas empiriskt? Om svaret är nej, så är det lika mycket en spekulation.

Lika mycket är det en spekulation från din sida att marknätet hade blivit utbyggt öht men väldigt mycket mindre underbyggd än mitt påstående eftersom det inte finns något som tyder på att oppositionen var intresserad av det - det är något som det åtminstone finns papper på.

Ditt gormande om sossesverige slår till och gud vet vad visar på en oförmåga att ta till sig en betydligt mer komplicerad verklighet. I synnerhet ter sig svavelosandet som mindre genomtänkt med tanke på att vi har en borgerlig regering.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

JAG vet inte om du hört talas om det, men det finns faktiskt en värld utanför sverige också och tro mig. De har också TV.
Det finns ingen spekulation i det.
Användarens profilbild
menthol

Inlägg av menthol »

-AndersF1
Användarens profilbild
menthol

Inlägg av menthol »

http://www.boxer.se/?page=188&display=169:4678

Kanske en ljusning för Viasat motor i marknätet lagom tills sändningsrättigheterna ska förhandlas om och hamna någon annanstans istället?
-AndersF1
PerP

Inlägg av PerP »

menthol skrev:http://www.boxer.se/?page=188&display=169:4678

Kanske en ljusning för Viasat motor i marknätet lagom tills sändningsrättigheterna ska förhandlas om och hamna någon annanstans istället?
Tror du på allvar att Viasat skulle välja Viasat Motor till marknätet. Möjligen en Mix kanal iofs
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

PerP skrev:

Tror du på allvar att Viasat skulle välja Viasat Motor till marknätet. Möjligen en Mix kanal iofs
Eftersom det är för pöbeln lär det bli en kanal typ viasat fotboll, för det är det ju stor brist på.
Jag är helt säker på att det finns en albansk fotbollsserie som ännu inte visas i någon kanal, så bered utrymme snarast...
Användarens profilbild
menthol

Inlägg av menthol »

PerP skrev:

Nej, det tror jag inte, men jag vet att Viasat en gång i tiden fick sändningstillstånd för "Viasat sport 1", som kanalen då hette. Vad de tänkt stoppa in på den platsen vet jag inte, men en kombo med lite F1 och fotboll kanske inte är helt otänkbart.
-AndersF1
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

I och med att Viasat ändrar och flyttar om hela tiden så är det ju inte omöjligt att de döperom/skapar en passande kanal för marknätet med både fotboll och F1. Viasat Premium kanske?