Kvalsnigel
-
-
- Moderator
-
-
-
-
-
On 2002-04-27 13:50, ANFRAN wrote:
Han börjar mer och mer framstå som en kvalsnigel, den oöverträfflige Michael Schumacher. Med nöd och näppe tog han pole på Imola. Nu ser han ut att bli slagen av Barrichello - med bred marginal. Vad säger alla [Schumacherfans] och alla barrihaters om denna tendens?
?????????????????????????????????????????????????????????????
-
-
-
-
-
Alla hatar väl Barrichello?On 2002-04-27 15:22, regenmeister wrote:
[Schumacherfans] vet jag ungefär vilka det är. barrihaters, skulle det vara tärnan eller??
Usch vad tråkig den här säsongen verkar bli ....
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
On 2002-04-27 13:50, ANFRAN wrote:
Han börjar mer och mer framstå som en kvalsnigel, den oöverträfflige Michael Schumacher. Med nöd och näppe tog han pole på Imola. Nu ser han ut att bli slagen av Barrichello - med bred marginal. Vad säger alla [Schumacherfans] och alla barrihaters om denna tendens?
Var inte så snabb att dra förhastade slutsatser, låt grabbarna kvala klart först.
-
Ja, och inte blir det roligare av att Williams verkar vara överlägsna tvåor också. Och McLaren ganska stabila treor. Det enda som känns ovisst just nu är om JPM ska lyckas infria de höga förväntningarna på honom någon gång och klå Raffe Slim samt om Kimi ska fortsätta att göra räksallad av DC.On 2002-04-27 14:09, Ankan wrote:
Nu vet vi ju vems om klassade ut vem i kvalet Ferrari eger ju så fett nu. Tyvärr är det väldigt trist, tror jag ska skita i och se loppet imorn. Ska ju till ett haveri för o stoppa Ferrari imorn.
-
2 veckor för tidigt!On 2002-04-27 13:50, ANFRAN wrote:
-
-
- Moderator
-
-
-
Montoya hade ju lite oflyt, först fel på sin egen bil och sedan problem med reservbilen, som dessutom var inställd för Ralf. Blev lite panik på slutet. Starkt ändå att bli fyra. Jag hoppas nästan lite grand att Rubens tar starten och drar ifrån Ralf, som blockar Schumi så pass mycket att han inte kommer om förrän vid depåstoppen. Skall bli kul att se om Rubens får vinna då, eller om han helt plötslig måste tappa ett halvt varv eller nåt. Kan förstås bli nåt litet fel vid depåstoppet också... Han har verkligen varit stark på kvalen några ggr nu Rubens, eller så är inte Schumi den kvalkanon hans fans verkar tro...
-
-
Tror det är mer så att Rubens ändrat inställning till loppen nu och att nya bilen passar hans körstil bättre. Tycker dom är jämna. Sen om Ms tar Pole i sista sekunden eller i första spelar väl ingen roll? Hur som helst så är Ferrari för bra för dom övriga teamen nu.On 2002-05-11 16:29, AndersF1 wrote:
Montoya hade ju lite oflyt, först fel på sin egen bil och sedan problem med reservbilen, som dessutom var inställd för Ralf. Blev lite panik på slutet. Starkt ändå att bli fyra. Jag hoppas nästan lite grand att Rubens tar starten och drar ifrån Ralf, som blockar Schumi så pass mycket att han inte kommer om förrän vid depåstoppen. Skall bli kul att se om Rubens får vinna då, eller om han helt plötslig måste tappa ett halvt varv eller nåt. Kan förstås bli nåt litet fel vid depåstoppet också... Han har verkligen varit stark på kvalen några ggr nu Rubens, eller så är inte Schumi den kvalkanon hans fans verkar tro...
-
Jodå, tycker bara det skulle vara intressant att se om Rubens skulle få vinna om han ledde med ett halvt varv, med Schumi bakom sig. Tyckte jag läste innan säsongstarten att Ferrari lovat honom att han inte skulle behöva flytta sig om han ledde i nåt av de (6?) första loppen på säsongen.On 2002-05-11 16:36, Ozikahn wrote:
Tror du inte Williams är starka nog att slåss om segern?
Ankan:
Om Schumi måste använda sin stallkamrats inställningar för att få till ett snabbt varv och mer på tur lyckas få till ett enstaka snabbt varv, så har det betydelse. Speciellt om stallkompisen inte får göra sitt sista försök, utan tvingas kliva ur bilen igen...
-
-
Vad syftar du på, Regen?
Schumi sa ju själv att han gått på Rubens inställningar och att Rubens inte fick göra sitt sista försök var det ju inte så svårt att se, då han satt i bilen men fick kliva ur igen. Att han senare sa att han frivilligt avstod sitt tredje(men inte fjärde ) försök visar väl bara att han accepterat sin roll i stallet...
Däremot har jag inte själv hört att de lovat honom att vinna, utan det läste jag någonstans, som jag inte kommer ihåg var.
Schumi sa ju själv att han gått på Rubens inställningar och att Rubens inte fick göra sitt sista försök var det ju inte så svårt att se, då han satt i bilen men fick kliva ur igen. Att han senare sa att han frivilligt avstod sitt tredje(men inte fjärde ) försök visar väl bara att han accepterat sin roll i stallet...
Däremot har jag inte själv hört att de lovat honom att vinna, utan det läste jag någonstans, som jag inte kommer ihåg var.
-
vet ju inte ens vilket lopp du svamlar om, men eftersom du snackar om att Schumi tog Barris inställningar så antar jag att du menar Spanien. Det stämmer väl att Schumi tog inställningarma, men att Barri skulle tvingats ur bilen låter befängt. Att de inte kör alla fyra set säck i kvalet är väl snarast standard i Ferrari. Schumi har väl för det mesta bara kört tre försök senaste tiden, precis som idag.
-
Jag förstår inte riktigt det här med att schumi ska snott RB inställningar...Han ändrade för visso sina inställningar så att de liknade RB, men det har säkert RB gjort någon gång också.
Det är så ett bra teamarbete fungerar.
Personligen tycker jag att det är starkt att bara kunna byta inställningar och då bli nästan en sekund snabbare än vad man var före inställningsbytet, att anpassa sig till ett par inställningar som man inte kört med på hela helgen och direkt veta vad bilen klarar av och inte klarar av.
Det är så ett bra teamarbete fungerar.
Personligen tycker jag att det är starkt att bara kunna byta inställningar och då bli nästan en sekund snabbare än vad man var före inställningsbytet, att anpassa sig till ett par inställningar som man inte kört med på hela helgen och direkt veta vad bilen klarar av och inte klarar av.
-
Var det inte så att Barri lånade ms bil lr nåt? Aja, Barri har fått sin hämnd igår så han är nog glad ändåOn 2002-05-11 19:21, AndersF1 wrote:Jodå, tycker bara det skulle vara intressant att se om Rubens skulle få vinna om han ledde med ett halvt varv, med Schumi bakom sig. Tyckte jag läste innan säsongstarten att Ferrari lovat honom att han inte skulle behöva flytta sig om han ledde i nåt av de (6?) första loppen på säsongen.On 2002-05-11 16:36, Ozikahn wrote:
Tror du inte Williams är starka nog att slåss om segern?
Ankan:
Om Schumi måste använda sin stallkamrats inställningar för att få till ett snabbt varv och mer på tur lyckas få till ett enstaka snabbt varv, så har det betydelse. Speciellt om stallkompisen inte får göra sitt sista försök, utan tvingas kliva ur bilen igen...
-
-