5 Papp (racing när den är som bäst)

Rally, rallycross, GT, F3, Formel ford, m.m.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Lilla? Den färgen känner jag inte till.
I was misled and that is the way it went
Verra Lombardi

Bevisat

Inlägg av Verra Lombardi »

Snacka om att verkligen få det bevisat! Det lönar sig att hela tiden se möjligheter – inte hinder! På grund av detta fick vi alla en mycket trevlig dag på banan. Hoppas att ni håller med?

Bra jobbat av er alla som slet, speciellt Razor, som fick en tuff start på dagen men som kom igen! Stod pall mot en kyss från en snygg italienare… :spec:

Mycket dramatik på banan som inte alltid var helt ok. Det får bli ordning på detta. Det ska vara skoj bakom det blodiga allvaret.

Var höll ZZ Racing International hus? Nog för att det var en speciell dag men jag tycker inte att det räcker som ursäkt. Ta med kvinnorna till banan istället! Får de bara en chans så tycker de nog om lite fart och smuts dom också. Eller ta med lite god mat och bjud på, det har ju fungerat för andra team… Tappra team-medlemmar slet med den tunga Mercan varv på varv för er skull. Heder till dom!

Tack Peter för en strålande middag – första grillningen för året!

Lila, inte alls min favoritfärg, men det blev en speciell symbolik för en speciell dag. Tackar lördagens team för förtroendet att köra med er och det var ju speciellt kul att det gick så bra för oss!
Har, i och för sig, alltid passat bättre med lite mer raka puckar för det är ju inte alltid så ok i kvinnokretsar att tycka att det är löjligt kul och taggande att köra runt timvis på en racebana…som ni vet!

Säger jag emot mig själv? Kanske det. Kvinnor kan man ju aldrig lita på… :wink:

Själv ser jag fram emot nästa race och våren. Nästa gång vi ses hoppas vi på en torr bana och solstolar mellan stinterna!
Njut av allt som livet erbjuder
Verra Lombardi

Re: Bevisat

Inlägg av Verra Lombardi »

Tidigare skrivet "Stod pall mot en kyss från en snygg italienare… "

Det slog mig att egentligen så fick ju Razor smaka på en barsk tysk dam istället för den vackra eldiga italienskan jag önskade honom.

Ber om ursäkt att jag blandade ihop så skilda kvaliteter... :wink:
Njut av allt som livet erbjuder
Användarens profilbild
Razor

Re: Bevisat

Inlägg av Razor »

Verra Lombardi skrev:Tidigare skrivet "Stod pall mot en kyss från en snygg italienare… "

Det slog mig att egentligen så fick ju Razor smaka på en barsk tysk dam istället för den vackra eldiga italienskan jag önskade honom.

Ber om ursäkt att jag blandade ihop så skilda kvaliteter... :wink:
Det gör ingenting... jag hade ju dig :hug:
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Ja, då är det dags igen. Den 6/12 ska ZZ Racing sopa banan med oss amatörer i Ark Racing. Gruvligt smisk är utlovat från ZZ Racings stallchef.

Kan man hoppas på en comeback från Team Maximum Attack som har mycket revansch att kräva?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Talade just med vår stjärnförare "Jim OL Clark". Han låter hälsa att han känner en "viss tillförsikt" inför testet den 6/12. Startfältet ser tufft ut och tillfälligheter kommer att spela en stor roll.

Han ser "Damon (Nisse) Hill" som sin största konkurrent. "Det hedersamma med D Nisse H är hans ärliga körstil, men det är en tuff rackare som inte ger bort en milimeter gratis. Hamnar man bakom honom så är en omkörning på egna meriter nästan omöjlig, min chans blir att stressa honom och vänta på ett misstag och försöka utnyttja den halva lucka som med lite tur kan uppstå" Låter Jim OL Clark hälsa.

Gällande de hospitalityfasciliteter som brukar installeras i depåområdet säger Jim OL Clark "hellre upplever jag svältdöden än äter den mat som patrasket från de andra stallet vill pracka på oss för dyra pengar. Dessutom verkar hygienen bristande och man vet ju vad kontaminerad mat kan ställa till med gällande ens välbefinnande"

Som sagt, detta kan utvecklas till en interessant test!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Ark Racing ser fram emot omkörningsförsöken.

Nisse vet hur man sätter igång händelsekedjor som placerar motståndarna i snövallar utan att ens vara i närheten. Vi ber dock konkurrenterna att försöka finna andra parkeringsplatser än framför serveringen.

Ark Racing låter även meddela att objudna gäster kommer att avhysas, med vapeninsatser om så krävs.

Frågan är, Kommer Alex "Gösta" Yoong att köra själv, eller enbart leda stallet och servera Gulasch?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Presstopp!

Rykten gör gällande att ZZ Racing planerar hyra in en finskättad yrkeschaufför, med vana av Vatanens gamla Ascona.

Om detta enbart är rykten återstår att se.

Gösta

Inlägg av Gösta »

Michael "Gösta" Schumacher kommer att göra en bejublad comeback och försöka köra 1 eller 2 kortare stintar. :up:

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Gösta

Inlägg av Gösta »

EnzoF1 skrev:Presstopp!

Rykten gör gällande att ZZ Racing planerar hyra in en finskättad yrkeschaufför, med vana av Vatanens gamla Ascona.

Om detta enbart är rykten återstår att se.
Härmed dementeras ovan nämnda rykte.

MVH

Jean "Gösta" Todt (Stallchef ZZ Racing International)

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Gösta skrev:Michael "Gösta" Schumacher kommer att göra en bejublad comeback och försöka köra 1 eller 2 kortare stintar. :up:
:up:

Det ser Ark Racing fram emot!!!!

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Nära tragedi i Ark Racing.

Arbetet med att färdigställa Ark Racings senaste testobjekt höll på att sluta i tragedi under kvällsskiftets arbete i Paradox igår. Vid injusteringen av bakvagnens fjädring föll vagnen av pallbocken och Ark Racings Nisse "Nisse" Waldegård var en hårsmån från att förolyckas. Då Ark Racing vanligen har minutiös ordning på sakerna så har en egen förundersökning inletts av ett flertal erfarna och kommande ipred-utredare.

Ark Racing söker tips från allmänheten om en svart VW Passat diesel av 08-års modell som cirkulerat i området. Två långa män i 35-45-årsåldern sågs röra sig i området strax innan incidenten.

Ark Racings stallchef Giovanni Palmieri säger till TT: " Vi ser mycket allvarligt på detta och kommer att utreda saken helt. Glädjande visar detta på ett sätt våra konkurrenters desperation. Ark Racing har ju en svit fina resultat med en 4 plats och 2 andraplatser under de senaste testerna och våra närmaste konkurrenter har en gång mäktat med en topp 10-placering. Ark Racings policy är självklart att aldrig försöka avgöra testerna vid sidan av banan."

Arks tredjeförare "Enzo" säger: "Vi låter vår körning tala för oss istället."

Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Ni brukar vara snabba på kommentarer och bilder från de senaste omgångarna. Nu när fler forummedlemmar är aktiva så ökar också intresset. Särskilt som F1 är på fallrepet så kanske detta får bli surrogatet för oss racingfanatiker att titta på. :D
Så hur gick det sist?
Jag läser gärna om personliga påhopp etc.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Katastrof, men vad kunde man vänta sig med såna inblandade?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Du kan ju berätta om hur bra det gick för dig när du vågade dig på 5papp, Jari.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

ZZ racing sågs ströva omkring i depån muttrande något om tjuvlarm och elände. Vet inte om de snott bilen och inte klarade av att tjuvkoppla eller det var något annat som spökade.

Ark racing startade i alla fall men efter ca: 40 minuters åkning började kylaren läcka intensivt med en kapacitet som fick syndafloden att påminna om lite nattdagg.

Så båda stallen bidar sin tid till nästa test.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag har kört två gånger och haft skitroligt båda gångerna.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Ark Racing, nu snabbare än Alx!

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Jag har kört två gånger och haft skitroligt båda gångerna.
Och blev ordentligt frånkörd av övriga forummedlemmar båda gångerna.

Men huvudsaken är så klart att du hade skoj. Det hade vi också!

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Christoffer skrev:Ni brukar vara snabba på kommentarer och bilder från de senaste omgångarna. Nu när fler forummedlemmar är aktiva så ökar också intresset. Särskilt som F1 är på fallrepet så kanske detta får bli surrogatet för oss racingfanatiker att titta på. :D
Så hur gick det sist?
Jag läser gärna om personliga påhopp etc.
Ja du, det är inga många på forumet som fått äran att köra ifrån Alx på en bana...

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Nisse skrev:Så båda stallen bidar sin tid till nästa test.
Det är väl officiellt en tävling sedan man införde licensen, alltså inget test?

Äntligen!
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jag frågade inte om du hade kul, vilket ju i o f s var det viktigaste... jag bad dig berätta hur det gick eftersom du gick på om "katastrof" när Christoffer frågade om hur det gick för oss.

Vi har alltid haft skitkul på 5papp, varenda gång och oavsett resultatet.

Nisse har redan redogjort för hur det gick för oss men jag kan tillägga att vi råkade ut för ett mindre elproblem direkt efter det första obligatoriska depåstoppet.
Först misstänkte vi att det var något glapp i batterikabeln men efter en liten stund upptäckte vi att en kontaktplint satt löst och vips så var vi på rull igen.
Dessvärre började kylaren läcka och resten vet ni redan.

Nästa gång kanske vi t o m har en backspegel.

Äntligen!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Katastrof, men vad kunde man vänta sig med såna inblandade?
Såna inblandade som kört skjortan av dig oavsett bana och underlag menar du?

Vad gör det i så fall dig till?

Gösta

Inlägg av Gösta »

Nisse skrev:
Ark racing startade i alla fall men efter ca: 40 minuters åkning började kylaren läcka intensivt med en kapacitet som fick syndafloden att påminna om lite nattdagg.

Ni körde sönder matterialet! :D

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Gösta skrev:Ni körde sönder matterialet! :D
Vi körde i alla fall, vilket är mer än man säga om ZZ Racing.

Äntligen!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Gösta skrev:
Nisse skrev:

Ska sanningen fram så blev vi påkörda... men vi hade väl byggt en för klen bil.

Vi slog i alla fall ZZ Racing rejält i alla fall.

Gösta

Inlägg av Gösta »

EnzoF1 skrev:
Gösta skrev:
Nisse skrev:

Slog?? En DNF slår inte en DNS.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Gösta skrev:
EnzoF1 skrev:
Gösta skrev: Ni körde sönder matterialet! :D

Klart det gör. Vi körde fler varv än er.

Svårare än så är det inte.

Men det är så klart roligare om ni kommer till start, det är alltid kul att köra om bilar.

Du måste sluta umgås med din dryckesbroder. Det klär dig inte att vara dålig förlorare och komma med märkliga ursäkter.

Gösta

Inlägg av Gösta »

EnzoF1 skrev:
Gösta skrev:
EnzoF1 skrev: Ska sanningen fram så blev vi påkörda... men vi hade väl byggt en för klen bil.

Men det är så klart roligare om ni kommer till start, det är alltid kul att köra om bilar.

Du måste sluta umgås med din dryckesbroder. Det klär dig inte att vara dålig förlorare och komma med märkliga ursäkter.
Placerade ni Er?

Vi gjorde det inte!

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Gösta skrev:
EnzoF1 skrev:
Gösta skrev: Slog?? En DNF slår inte en DNS.

Placerade ni Er?

Vi gjorde det inte!
Vi körde fler varv än er. Alltså ett bättre utfört test. Svårare än så är det inte.

Till och med Jari kommer ju ut på banan...

Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Razor skrev:
Jag frågade inte om du hade kul, vilket ju i o f s var det viktigaste... jag bad dig berätta hur det gick eftersom du gick på om "katastrof" när Christoffer frågade om hur det gick för oss.

Vi har alltid haft skitkul på 5papp, varenda gång och oavsett resultatet.

Nisse har redan redogjort för hur det gick för oss men jag kan tillägga att vi råkade ut för ett mindre elproblem direkt efter det första obligatoriska depåstoppet.
Först misstänkte vi att det var något glapp i batterikabeln men efter en liten stund upptäckte vi att en kontaktplint satt löst och vips så var vi på rull igen.
Dessvärre började kylaren läcka och resten vet ni redan.

Nästa gång kanske vi t o m har en backspegel.

ARK racing var som vanligt i farten i helgen, utan backspeglar. :D

Bild

Lite fler bilder http://rally.jennie-akerblom.se/#3.0

Nu laddar vi på nytt inför 24- timmars på Barkarby. :o och ser gärna fram emot flera från forumet som ställer upp. :up:

Edit fel av mig skall tydligen bara vara ett sprintrace på 6-timmar, likväl kul grej. :D
Senast redigerad av Nisse den mån mar 09, 2009 09:13, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Nisse skrev:ARK racing var som vanligt i farten i helgen, utan backspeglar. :D
Som vanligt blev det en framskjuten placering... det börjar nästan bli lite tjatigt men har man väl fått smak på framgång så är det svårt att sluta.

Äntligen!
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Tyckte inte det var någon mening att nämna något om placering för oss. Det verkar som inga vågar ställa upp längre. :D
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Nisse skrev:Tyckte inte det var någon mening att nämna något om placering för oss. Det verkar som inga vågar ställa upp längre. :D
Nej, ZZ Racing verkar hålla sig till datorbaserad racing och Team Maximum Attack har kanske insett att de inte är av "the right stuff"...

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Nisse skrev:Tyckte inte det var någon mening att nämna något om placering för oss. Det verkar som inga vågar ställa upp längre. :D
Hade det inte varit för mannen ovanför här hade det säkert varit fler med.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Menar du att det var Enzos fel att Maximum Attack gjorde fiasko på banan?

Äntligen!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Nu tyckte jag nog att Jaris teamkompisar körde hyfsat, och ingen skugga ska fall på dem bara för att Jari inte kan köra när det är halt ute.

Jag misstänker att det snarare är så att ingen vill ha med Jari längre... ett visst mått av rattvridarkompetens kan man ju kräva...

Jari är väl less på att bli frånkörd av alla... oavsett underlag och bil.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Razor skrev:Menar du att det var Enzos fel att Maximum Attack gjorde fiasko på banan?
Nej, varken jag eller någon i teamet tyckte det var tråkigt oavsett resultat någon av gångerna.
Resten däremot ger oss sura uppstötningar och dessa står du och Enzxo för helt och hållet.
Ert raljerande och mästrande om något som alla kanske kunde tycka hade varit roligt avskräcker ifrån deltagande, för ni ger er aldrig och oavsett hur man bär sig åt får man äta skit resten av sina liv.

Jag personligen avråder ifrån allt samröre med er, för ni är inte friska och framför allt, ni har inget annat att säga eller göra än stå och pissa på andra.
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Jari skrev:
Vad förväntar du dig för svar :roll:
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Nisse skrev:
Jari skrev:
Inga alls. Det var ingen fråga utan ett konstaterande.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:
Razor skrev:Menar du att det var Enzos fel att Maximum Attack gjorde fiasko på banan?
Nej, varken jag eller någon i teamet tyckte det var tråkigt oavsett resultat någon av gångerna.
Resten däremot ger oss sura uppstötningar och dessa står du och Enzxo för helt och hållet.
Ert raljerande och mästrande om något som alla kanske kunde tycka hade varit roligt avskräcker ifrån deltagande, för ni ger er aldrig och oavsett hur man bär sig åt får man äta skit resten av sina liv.

Jag personligen avråder ifrån allt samröre med er, för ni är inte friska och framför allt, ni har inget annat att säga eller göra än stå och pissa på andra.
Så ditt raljerande innan alla liknande träffar tror du inte har med saken att göra.

Som sagt Jari, var är det egna ansvaret??? Varför inte bete dig som en man istället för som en kärring hela tiden. Nu kör du iofs som en kärring...

Som när du kom fram på Sundsta och skröt över att det inte gick att köra snabbare än vad ni gjorde, och ändå var både vi och TTC flera sekunder snabbare än er... och då gick du surt iväg.

Eller ditt snack om att det bara var proffs och aldrig sämre än tvåa...

Inta en ödmjuk attityd eller bevisa ditt skryt... som du håller på har du enbart dig själv att skylla och det blir bara patetiskt när du framställer dig som ett offer.

Inte ens din teamkamrat i gokart stod ju ut med dig... men även det skulle du ju skylla på mig.

Börja bete dig som en man Jari så ska du se att du får vara med och leka med andra...

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag har gott om lekkamrater som inte envisas med att pissa på sina vänner, tack.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Jag har gott om lekkamrater som inte envisas med att pissa på sina vänner, tack.
Annars är det ju lätt att misstänka att det är ungefär så ni leker... i bastun och så...

Klart det är skönt med egen bastu nu när klubbarna stängt... :roll:

Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Jari skrev:
Nisse skrev:
Jari skrev: Hade det inte varit för mannen ovanför här hade det säkert varit fler med.
På samma sätt som du beskyllde mig för att ha kört dig av banan på Sundsta, tills filmen visade att jag var på andra halvan av varvet när du plöjde av. :roll:
Men att ha stake och ta tillbaka dina anklagelser om den händelsen är väl inget att räkna med. Utan i stället fortsätter du och går på. :down:
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Synd att ni inte kör fler lopp... det hade varit kul att slå er på banan igen.

Äntligen!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Nisse skrev:
Jari skrev:
Nisse skrev: Vad förväntar du dig för svar :roll:
På samma sätt som du beskyllde mig för att ha kört dig av banan på Sundsta, tills filmen visade att jag var på andra halvan av varvet när du plöjde av. :roll:
Men att ha stake och ta tillbaka dina anklagelser om den händelsen är väl inget att räkna med. Utan i stället fortsätter du och går på. :down:
Samtidigt får man ju ursäkta Jari till viss del, han var ju av 3-4 gånger det varvet... :D

Men Jari saknar ju som bekant ryggrad och vet inte vad det innebär att vara man... vi får väl hoppas det kommer piller som får senan i ryggen stt styvna på samma sätt som hans blåa piller funkar för lilleman...

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Razor skrev:Synd att ni inte kör fler lopp... det hade varit kul att slå er på banan igen.
Det finns ingen som vill köra med Jari...

Men jag misstänker faktiskt han var med i lördags under falskt namn... jag tyckte mig känna igen hans körstil...

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Nisse skrev:
Jari skrev:
Nisse skrev: Vad förväntar du dig för svar :roll:
Det vore verkligen trist om du också skulle börja härja i en alternativ verklighet nu. Det är en bil mellan er och vår bil i samband med avkörningen alla bilder är på och inget annat. Kolla filmen igen. Det hade också lika gärna kunnat vara ni och jag var den förste att erkänna att det inte var ni den gången och har aldrig efter det ens tagit upp situationen.
Du får ta det med pisspojkarna om det är mer som är oklart.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

EnzoF1 skrev:Men jag misstänker faktiskt han var med i lördags under falskt namn... jag tyckte mig känna igen hans körstil...
Jag tror att du har rätt... det här ser ut som en typisk Jari-pose
Bild

Äntligen!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:
Nisse skrev:
Jari skrev: Inga alls. Det var ingen fråga utan ett konstaterande.
Det vore verkligen trist om du också skulle börja härja i en alternativ verklighet nu. Det är en bil mellan er och vår bil i samband med avkörningen alla bilder är på och inget annat. Kolla filmen igen. Det hade också lika gärna kunnat vara ni och jag var den förste att erkänna att det inte var ni den gången och har aldrig efter det ens tagit upp situationen.
Du får ta det med pisspojkarna om det är mer som är oklart.
"Den förste att erkänna..."

Du gick på som fan och inte ens när videon dök upp så kunde du erkänna det direkt utan yrade om att Nisse dragit igång nån kedjereaktion...

Du betedde dig som en kärring även den gången.