Panik bland stallen!

Kungaklassen av motorsport...
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

De kan ju inte köra med samma smaklösa färg som Ferrari :???:
Användarens profilbild
Hampus

Inlägg av Hampus »

Hahaha Renaults baby-blå! -Deras overaller ser otroligt fåniga ut!

Jag gillar McLarens färger som jag snarare skulle säga gå i silvriga nyanser än i grå. Det ser rent och fräscht ut. Klart de snyggaste färgerna på banan! Proffsigt!
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Nej, där har du fel! Är man proffsig så bryr man sig mindre om utseendet och mera om att synas i backspeglar och på banan.

Sen att McLarens färg är ganska snygg är en annan sak. Jag har själv en silverfärgad bil.
Användarens profilbild
Jocke

Inlägg av Jocke »

Inte för att McLaren är ful som den är nu, faktum är att jag anser den vara bland de snyggaste, men nog är rödvita bilar bra mycket finare. Att bry sig om utseendet på bilarna gör alla, en snyggare bil säljer bättre.

Angående penningläget i F1 idag så visar ju saker som att man spenderar £500'000 för att få bort några gram hur överdrivet mycket vissa har att röra sig med. Har dock väldigt svårt att se hur man skulle begränsa kostnaderna. Däremot borde de mindre stallen få större del av intäkterna från TV mm.

Tobbaksreklamens försvinnande kan säkert till viss del minska intäkterna för vissa stall men å andra sidan kan det tänkas att företag nu tar avstånd från sporten just med tanke på att tobbaksreklamen få så stort utrymme.
Gäst

Inlägg av Gäst »

För att återgå till topiken;
För eventuella nytillkomna F1-fans vill jag härmed meddela att det inte gynnar F1 att hålla på Ferrari bara för att dom går bra just nu. Ferrari-challenge körs redan och det är konstant konkursfärdigt. Det enda som håller serien uppe är gentlemännen som kör som i de flesta fall är miljonärer och kan bekosta sin lekstuga själv.
Blir det ingen racing eller tävlingsmoment inom F1 igen inom kort tror jag att undergången bara är några få år bort. Jag minns hur det lät runt förra decenniumskiftet.

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Jari den 2002-04-26 07:22 ]</font>
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Nu börjar du låta desperat, Jari.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

On 2002-04-26 00:34, Jocke wrote:
Att bry sig om utseendet på bilarna gör alla, en snyggare bil säljer bättre.
Visst gör den det, men det finns viktigare faktorer inom F1.

Främst ska den synas bra i TV-rutan. Det har egentligen inget med skönhet att göra. Utan på senare tid så testar man hur snabbt ögat uppfattar en bil i en viss nyans. Jaguar hade t.ex. stora problem med sin gröna färg. Den klassiska brittiska gröna jaggafärgen passade inte alls i TV.

Det andra kriteriet brukar vara att anpassa sig till sina sponsorer.

Naturligvis vill alla att det ska se bra och coolt ut, men det blir många kompromisser... Kolla Renaultförarna. De ser ut som gatsopare, inget ont om den arbetsgruppen, men de associeras dåligt med formel 1.
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-04-26 07:35, Lemon wrote:
Jag hoppas att sporten F1 ännu en gång skall bjuda på en överraskning a la fyrverkeri, t.ex ett spännande lopp i Barcelona där Ferrari kanske inte ens hänger med, men kan du se scenariot att Ferrari skulle hamna utanför toppstriden den fyra första racen?
Annars är nog denna säsong avgjord tyvärr och hur många tittare tillkommer inför säsongsavslutningen då? Hur många tittare får man behålla över fotbolls VM?
F1 behöver racing och utmaningar, men framför allt en kamp om titlarna. Oavsett vem man håller på. Jag ville inte hoppa på medgångståget efter de första två loppen 1998, men hur hade den säsongen blivit om inte Ferrari bjöd upp till dans och McLaren hade tillförlitlighetsproblem?
Ankan

Inlägg av Ankan »

On 2002-04-26 15:03, Jari wrote:
On 2002-04-26 07:35, Lemon wrote:
Jag hoppas att sporten F1 ännu en gång skall bjuda på en överraskning a la fyrverkeri, t.ex ett spännande lopp i Barcelona där Ferrari kanske inte ens hänger med, men kan du se scenariot att Ferrari skulle hamna utanför toppstriden den fyra första racen?
Annars är nog denna säsong avgjord tyvärr och hur många tittare tillkommer inför säsongsavslutningen då? Hur många tittare får man behålla över fotbolls VM?
F1 behöver racing och utmaningar, men framför allt en kamp om titlarna. Oavsett vem man håller på. Jag ville inte hoppa på medgångståget efter de första två loppen 1998, men hur hade den säsongen blivit om inte Ferrari bjöd upp till dans och McLaren hade tillförlitlighetsproblem?
Jari, Vart bor du, det där med White Russian låter lockande? :grin:
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Det ryktas att Arrows har kapital för 2 lopp till. Efter monaco kan det vara slut. Sätter ingen större tilltro till ryktet, men vi får vänta och se.
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Kan ju också hamna i denna topic. Tåra ska tydligen testa för Toyota, snacka om Panik..... :wink:
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Arrows har ju tagits över av ett annat bolag i dagarna. Verkar som att man har hittat en konstruktion som innebär att man ställer ut aktier som säkerhet för de pengar man är skyldig för motorerna. Utan att fatta ens hälften kan man väl säga att tonen känns positiv i artiklarna.

http://www.grandprix.com/ns/ns06175.html
http://www.grandprix.com/ns/ns06181.html

Tärnström