Benbrott för Webber
-
- Moderator
Benbrott för Webber
Mark Webber kolliderade med en bil under en triatlontävling i Australien. Han ådrog sig ett benbrott som nu är opererat. Läkarna räkna med sex veckors rehabilitering. Övriga skador rapporteras vara lindriga.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
-
- Moderator
Som farsan brukar säga, vad fan skulle han ut och göra?
-
-
-
-
- Moderator
Följer man min farsas logik så är det det. Jag gjorde själv en Webber när jag var liten och fick åka ambulans till sjukhuset. Farsan åkte in till akuten för att stötta med den där fina kommentaren.Depeche skrev:Det var ju ett meningsfullt och intelligent inlägg.Razor skrev:Ja, då får han väl skylla sig själv då.
-
- Utvisad
JTarnstrom skrev:Följer man min farsas logik så är det det. Jag gjorde själv en Webber när jag var liten och fick åka ambulans till sjukhuset. Farsan åkte in till akuten för att stötta med den där fina kommentaren.Depeche skrev:Det var ju ett meningsfullt och intelligent inlägg.Razor skrev:Ja, då får han väl skylla sig själv då.
Men är din farsas logik rätt
-
- Utvisad
-
Det var väl inte mindre meningsfullt eller mindre intelligent än ditt ovanstående eller Oldtimers mm:ande?Depeche skrev:Det var ju ett meningsfullt och intelligent inlägg.Razor skrev:Ja, då får han väl skylla sig själv då.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
- Moderator
Javisst, hade jag inte gett mig ut hade jag inte blivit påkörd.Oldtimer skrev:JTarnstrom skrev:Följer man min farsas logik så är det det. Jag gjorde själv en Webber när jag var liten och fick åka ambulans till sjukhuset. Farsan åkte in till akuten för att stötta med den där fina kommentaren.Depeche skrev: Det var ju ett meningsfullt och intelligent inlägg.
Men är din farsas logik rätt
-
När det gäller Webber så skulle ha kunnat göra en Alessandro Zanardi med sina ben, ingen skulle sörja men han skulle kanske få en bättre karriär i en annan serie.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
Glada nyheter för mig i alla fall att Webber kommer testa att köra nästa vecka.
Mark Webber is using a cryogenic chamber and sub-zero therapy as a tool to returning to full fitness ahead of the 2009 World Championship.
The Australian, who badly broke the two bones in his lower right leg in late November, is scheduled to return to the cockpit of his Red Bull next week.
It emerged on Tuesday that part of his accelerated rehabilitation programme has been standing in temperatures of an incredible minus-130 degrees for three minutes at a time.
"It's very good for your general well-being, your immune system and apparently it's good for cellulite. Not much of a worry for me... but it's very good for the whole body," the 32-year-old said.
Webber claims his February return is still due to take place, but is realistic about the rigours of action in a F1 cockpit.
"Driving is not like playing tennis. A tennis player can practise before actually playing a game.
I need to get in the car and go and do it to find out about things like the vibration jolts," said Webber, who did some karting in Austria recently.
He insists he will be fit for the first race of the season in March.
"There's been some stuff in the press that I won't be 100 per cent fit for Melbourne which pissed me off. I will be 100 per cent ready to do my job," said Webber.
Mark Webber is using a cryogenic chamber and sub-zero therapy as a tool to returning to full fitness ahead of the 2009 World Championship.
The Australian, who badly broke the two bones in his lower right leg in late November, is scheduled to return to the cockpit of his Red Bull next week.
It emerged on Tuesday that part of his accelerated rehabilitation programme has been standing in temperatures of an incredible minus-130 degrees for three minutes at a time.
"It's very good for your general well-being, your immune system and apparently it's good for cellulite. Not much of a worry for me... but it's very good for the whole body," the 32-year-old said.
Webber claims his February return is still due to take place, but is realistic about the rigours of action in a F1 cockpit.
"Driving is not like playing tennis. A tennis player can practise before actually playing a game.
I need to get in the car and go and do it to find out about things like the vibration jolts," said Webber, who did some karting in Austria recently.
He insists he will be fit for the first race of the season in March.
"There's been some stuff in the press that I won't be 100 per cent fit for Melbourne which pissed me off. I will be 100 per cent ready to do my job," said Webber.
-
- Moderator
Herregud vilket larv! Och han ska kalla sig för australiensare. Det är väl för fan bara att spjäla benet med ett par grenar och två gamla t-shirts.
-
- Utvisad
Och hade han varit norrlänning hade han bara bitit ihop, hållit käften och sedan kört fortare än alla andra.JTarnstrom skrev:Herregud vilket larv! Och han ska kalla sig för australiensare. Det är väl för fan bara att spjäla benet med ett par grenar och två gamla t-shirts.
Det är för mycket mjäk med dagens ungdom... det är alvedon, syrgastält och subzerotreatments hit och dit...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Varnad
-
- Utvisad
Vem är det som läser illa? Har du några konkreta exempel? Har du stake ( ) att tala klarspråk, eller kör du dina fega metod?Jari skrev:Jisses, vad illa du läser!
Ett tips Jari. Håll dig till ämnet, eller i närheten av ämnet, istället för att framställa dig som en rättshaverist hela tiden.
Och undvik prinsessan på ärten-tendenserna på samma gång.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
Men det var bra mot celluliterna... sånt måste ju vara viktigt för honom.EnzoF1 skrev:Och hade han varit norrlänning hade han bara bitit ihop, hållit käften och sedan kört fortare än alla andra.JTarnstrom skrev:Herregud vilket larv! Och han ska kalla sig för australiensare. Det är väl för fan bara att spjäla benet med ett par grenar och två gamla t-shirts.
Det är för mycket mjäk med dagens ungdom... det är alvedon, syrgastält och subzerotreatments hit och dit...
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
Hade Webber varit Tony Richardsson hade han harvat i Porsche Carrera Cup och haft ett fånigt skägg.
Han hade dessutom varit flerfaldig världsmästare i sin sport, något som Webber aldrig kommer att bli.
Han hade dessutom varit flerfaldig världsmästare i sin sport, något som Webber aldrig kommer att bli.
Äntligen!
Äntligen!
-
- Utvisad
-
-
- Utvisad
-
http://se.youtube.com/watch?v=47GJdMGwX ... re=relatedEnzoF1 skrev:Den där får du gärna förklara?Christoffer skrev:Jag é inte bitter.-EnzoF1 skrev:Man kan inte klandra Webber för att vilja vara Richardsson...
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
- Utvisad
Jo, men jag förstår fortfarande inte kopplingen till Webber, men men... nog om det nu.Christoffer skrev:http://se.youtube.com/watch?v=47GJdMGwX ... re=relatedEnzoF1 skrev:Den där får du gärna förklara?Christoffer skrev: Jag é inte bitter.-
-
Jag gjorde kopplingen från Razors inlägg.EnzoF1 skrev:Jo, men jag förstår fortfarande inte kopplingen till Webber, men men... nog om det nu.Christoffer skrev:http://se.youtube.com/watch?v=47GJdMGwX ... re=relatedEnzoF1 skrev: Den där får du gärna förklara?
Kopplingen var inte menat till att förändra världen till det bättre.Hade Webber varit Tony Richardsson hade han harvat i Porsche Carrera Cup och haft ett fånigt skägg.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
- Varnad
Tärnström läser illa: han tolkar det som att Webbet klagar över sitt ben, när det i stället är ""There's been some stuff in the press that I won't be 100 per cent fit for Melbourne which pissed me off. I will be 100 per cent ready to do my job," synnerligen klart att det är media som är ute och cyklar som vanligt.EnzoF1 skrev:Vem är det som läser illa? Har du några konkreta exempel? Har du stake ( ) att tala klarspråk, eller kör du dina fega metod?Jari skrev:Jisses, vad illa du läser!
Ett tips Jari. Håll dig till ämnet, eller i närheten av ämnet, istället för att framställa dig som en rättshaverist hela tiden.
Egentligen borde jag väl kanske inte ens besvara dina attackerande poster, men du vet att jag är en sucker för dina provokationer. Lite som karaktären från Tillbaka till framtiden när han kallas för feg...
Kanske är det också så att jag till skillnad mot dig har stake. Utan kemisk assistans.
Jodå, enligt Tärnan är det ju dessutom helt självförvållat att du bara har en form av inlägg, de som gör personliga påhopp och attackerar mjukdelar på dina opponenter. Lite som i djurvärlden att de små går på skrevet och de stora inte behöver göra någonting annat än ta en dominant ställning "head on".
Med tanke på din fysiska inkapsling borde du kunna tillhöra de stora alfahannarna, men det krävs komplett uppsättning innanför skalet vilket du enligt proffsen tydligen saknade. Det var visst flera bokstäver borta.
Du började.
EN sak till, det finns inga norrlänningar i F1 så det är väl inget att sträva emot?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Varnad
En sport som körs i fyra länder borde inte kunna kalla sin final för världsmästerskap. Titeln är lika mycket värd som en i Bandy och båda dessa titlar kan F1-förare skita i utan att ha missat något mer än typ: "25% rabattt på Entrecoten på Cafe De Paris i Monaco" idag om du tar med kupongen...Razor skrev:Hade Webber varit Tony Richardsson hade han harvat i Porsche Carrera Cup och haft ett fånigt skägg.
-
- Moderator
Nej, jag läste inte illa. Mitt inägg var en kommentar till de lite märkliga rehabiliteringsmetoder som Webber använder sig av.Jari skrev:Tärnström läser illa: han tolkar det som att Webbet klagar över sitt ben, när det i stället är ""There's been some stuff in the press that I won't be 100 per cent fit for Melbourne which pissed me off. I will be 100 per cent ready to do my job," synnerligen klart att det är media som är ute och cyklar som vanligt.EnzoF1 skrev:Vem är det som läser illa? Har du några konkreta exempel? Har du stake ( ) att tala klarspråk, eller kör du dina fega metod?Jari skrev:Jisses, vad illa du läser!
Egentligen borde jag väl kanske inte ens besvara dina attackerande poster, men du vet att jag är en sucker för dina provokationer. Lite som karaktären från Tillbaka till framtiden när han kallas för feg...
Kanske är det också så att jag till skillnad mot dig har stake. Utan kemisk assistans.
Jodå, enligt Tärnan är det ju dessutom helt självförvållat att du bara har en form av inlägg, de som gör personliga påhopp och attackerar mjukdelar på dina opponenter. Lite som i djurvärlden att de små går på skrevet och de stora inte behöver göra någonting annat än ta en dominant ställning "head on".
Med tanke på din fysiska inkapsling borde du kunna tillhöra de stora alfahannarna, men det krävs komplett uppsättning innanför skalet vilket du enligt proffsen tydligen saknade. Det var visst flera bokstäver borta.
Du började.
EN sak till, det finns inga norrlänningar i F1 så det är väl inget att sträva emot?
-
Det är fler aktiva nationer i speedway än i F1 XXXXXXXXXXXXXXXXXJari skrev:En sport som körs i fyra länder borde inte kunna kalla sin final för världsmästerskap. Titeln är lika mycket värd som en i Bandy och båda dessa titlar kan F1-förare skita i utan att ha missat något mer än typ: "25% rabattt på Entrecoten på Cafe De Paris i Monaco" idag om du tar med kupongen...
Modererat
Äntligen!
Äntligen!
-
- Utvisad
Snälla Razor, var inte så hård mot Jari. Han är mycket väl medveten om vad Kimis titel egentligen är värd och hur löst Kimi ändå hänger i F1 just nu. Strö inte alltför mycket salt i hans sår...
-
- Varnad
-
- Varnad
KOmmer han hit och är obstinat för att slippa sånt på sitt eget forum?Razor skrev:Det är fler aktiva nationer i speedway än i F1 XXXXXXXXXXXXXXXXXJari skrev:En sport som körs i fyra länder borde inte kunna kalla sin final för världsmästerskap. Titeln är lika mycket värd som en i Bandy och båda dessa titlar kan F1-förare skita i utan att ha missat något mer än typ: "25% rabattt på Entrecoten på Cafe De Paris i Monaco" idag om du tar med kupongen...
Modererat
-
- Utvisad
Fast det var inte jag som drog upp Kimi.Jari skrev:Aaaaah, nu känner man igen honom.
Vad är det för Webbertråd utan Kimi?
Jag slog bara in en öppen dörr...
-
- Utvisad
Samtidigt är det lite passande att prata om de båda samtidigt... de har en del gemensamt.Jari skrev:Aaaaah, nu känner man igen honom.
Vad är det för Webbertråd utan Kimi?
-
-
-
- Moderator
När jag mönstrade en gång i tiden var den enda fråga jag brydde mig om att svara rätt på i intelligenstestet den om vad ordet "obstinat" betydde. "Oss lurar du inte," sade pyskologen. "Så här dum är inte ens en apa," sade hon när hon läste upp resultatet på testet. Fick mönstra om året därpå.Razor skrev:Vet du ens vad obstinat betyder?Jari skrev: KOmmer han hit och är obstinat för att slippa sånt på sitt eget forum?
-
Gick det bättre då eller var du undantaget som bekräftar regeln?JTarnstrom skrev:När jag mönstrade en gång i tiden var den enda fråga jag brydde mig om att svara rätt på i intelligenstestet den om vad ordet "obstinat" betydde. "Oss lurar du inte," sade pyskologen. "Så här dum är inte ens en apa," sade hon när hon läste upp resultatet på testet. Fick mönstra om året därpå.Razor skrev:Vet du ens vad obstinat betyder?Jari skrev: KOmmer han hit och är obstinat för att slippa sånt på sitt eget forum?
I.Kilmister
I.Kilmister
-