2009

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Pepparkvarnen skrev:Danica därimot vore nåt för Toro Rosso.
Då får de väl döpa om stallet till Mucca Rossa istället.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Razor skrev:
Pepparkvarnen skrev:Danica därimot vore nåt för Toro Rosso.
Då får de väl döpa om stallet till Mucca Rossa istället.
:D
Fan Razor du hjälper en annan att bli slipad på googelsökningar.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jag ser det som ett kall.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Jag har inte googlat kan dåligt med latinska språk men om Mucca betyder något annat än kossa blir jag förvånad, men DC ska väl inte göra comeback?
Våga vägra Gogogla..
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Cheever skrev:Jag har inte googlat kan dåligt med latinska språk men om Mucca betyder något annat än kossa blir jag förvånad, men DC ska väl inte göra comeback?
:D
Vem vet?

Äntligen!
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Force India bekräftar samarbetet med McLaren/Mercedes-Benz
Idag presenterade Force India sitt samarbete med McLaren och Mercedes-Benz i sina lokaler i Silverstone. För det första så kommer nästa års Force India bil VJM02 att ha en Mercedes-Benz motor.

Men samarbetet är mycket större än så. Även McLarens växellåda, KERS och hydrauliska system kommer att användas av Force India. Avtalet gäller för 5 år och innebär även ett tekniskt samarbete på andra områden och möjligheter för Force India att utnyttja McLarens stora kontaktnät.
Jag hoppas att McLaren får lite nytta av Force Indias tekniska kunnande, samt positiv förarfeedback från Fisichella.
I.Kilmister
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Christoffer skrev: Jag hoppas att McLaren får lite nytta av Force Indias tekniska kunnande, samt positiv förarfeedback från Fisichella.
Gösta är lycklig att en av hans favoritförare äntligen får köra en bil med inslag av McLaren och guden Ron har han under sin vinge :D :D :D
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Tydligen vägrar Bernie ett Kanadas GP nästa år för att han inte har fått betalt i tid av den tidigare promotorn. Säga vad man vill, men han glömmer inte en oförätt den mannen även om det nu är F1-publiken och andra som får betala.
I publicerade brev mellan parterna får man även reda på vad det kostar att arrangera ett F1-lopp. $20.000.000 i dessa tider måste vara rena rama rean :roll: Dessutom 75% av vinsten direkt till Mr E på de första $10 millarna i nettovinst samt att alla intäkter för reklam tre första åren av fem. Ja, det är ingen tillfällighet att gubben har pengar.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Kanske hade Bernie kunnat lätta på kraven om det inte hade varit så att stallen kommer att kräva en större del av kakan (samtidigt som en stor del av CVC:s kostnader består av räntor). Jag tror att det här är ytterligare en tickande bomb.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Fan! Tärnan, snart är det du som kommer att spränga ås i små bittar. Din domedagsprofet :D
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

platt skrev:Fan! Tärnan, snart är det du som kommer att spränga ås i små bittar. Din domedagsprofet :D
Faktum är att jag skulle garva gott om F1 gick under. Sporten är nog en av de mest misskötta på den här planeten. Dock anser jag att Max och Bernie har gjort en jäkla massa gott för sporten. Att man inte har lyckats produktifiera F1 beror på en massa saker, inte minst alla egenintressen som saknar motstycke jämfört med andra sporter.

Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Cheever skrev:Dessutom 75% av vinsten direkt till Mr E på de första $10 millarna i nettovinst samt att alla intäkter för reklam tre första åren av fem. Ja, det är ingen tillfällighet att gubben har pengar.
Vilket ytterligare visar vilken liten skitgubbe han är. Ska bli skönt när han försvinner :up:
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Detta är ju hemskt för mig/ås McLaren fan. Pedro de la Rosa ska tydligen bytta stall för att vara testförare åt McLarens nya lillebrors stall Force India, vilket ner bytte. Synd tycker jag.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Nu ska de göra om kval-systemet igen.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/72203
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Lite som idag.
Varför inte.
I.Kilmister
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Tycker att de ska ge fan i att hålla på och ändra på reglerna stup i kvarten. Även om det nya systemet skulle visa sig vara bättre vill jag inte ha det. Jag vill se kontinuitet, inte ständiga förändringar. Ändrarr de nu kommer de ändå att ändra om ett eller två år igen, vilet in och för sig inte spelar någon roll för då är det inte mycket kvar av F1 ändå...

Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

JTarnstrom skrev:Tycker att de ska ge fan i att hålla på och ändra på reglerna stup i kvarten. Även om det nya systemet skulle visa sig vara bättre vill jag inte ha det. Jag vill se kontinuitet, inte ständiga förändringar. Ändrarr de nu kommer de ändå att ändra om ett eller två år igen, vilet in och för sig inte spelar någon roll för då är det inte mycket kvar av F1 ändå...
Dagens kvalsystem tycker jag inte är så lyckat då Q3 bara är intressant de sista 3min.
Enligt det där förslaget så måste alla försöka sätta bra tider från början.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Dagon

Inlägg av Dagon »

Det där lät som ett riktigt intressant kvalsystem. Jag undrar bara vem får köra ut först? Startar de på start-gridden kanske? Det blir ju spännande hela tiden i alla fall tycker jag.
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

JTarnstrom skrev:Tycker att de ska ge fan i att hålla på och ändra på reglerna stup i kvarten. Även om det nya systemet skulle visa sig vara bättre vill jag inte ha det. Jag vill se kontinuitet, inte ständiga förändringar. Ändrarr de nu kommer de ändå att ändra om ett eller två år igen, vilet in och för sig inte spelar någon roll för då är det inte mycket kvar av F1 ändå...
Håller med dig fullständigt.
Tycker i och för sig att om de ska ändra kvalet så ska de gå tillbaka till envarvskval. Det tycker jag var klockrent.
Man fick se alla bilar ett helt varv och man hade riktig koll på kvalet.
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Galen idé. Om de vill ändra något så kan de ju låta förarna tanka efter kvalet.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Silverkatten skrev:Galen idé. Om de vill ändra något så kan de ju låta förarna tanka efter kvalet.
Jag håller med :up:
Vissa vad bilen går vid det optimala.
Sen vid start en helt annan strategi :up:
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Ja, exakt. Dessutom öppnar såna regler för att förare som råkar få ett dåligt kval kan kompensera det med taktiken i race. Vi får då bilar på olika strategi och med olika prestanda, det öppnar för omkörningar (om man nu vill ha det).
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Hmm - och så här jävla snygga kan bilarna se ut - http://www.youtube.com/watch?v=3_PfqNNsYw0 :D

Ser ut som Nick har litet svårt med greppet - bredare ballongdäck var ju ett tag sen.. :D
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)