Williams på fallrepet
-
- Moderator
-
- Varnad
-
-
-
-
-
- Utvisad
Fast 10 miljoner SEK är en hel del i lön, så jag tror att det procentuellt var en rejäl sänkning... men nu gissar jag ju bara.ANFRAN skrev:Skulle vara kul att höra vad 800 000£ blev i procent. (No pun intended...)Jari skrev:Stackarna!!!
Både Head och Frank sänkte alltså sina löner med 800 000£?
Då blir det ju inte många miljoner pund över per år då?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Varnad
Jag!Sami skrev:Det är sorgligt att ett gammalt storstall ligger så risigt till.
Vem hade trott det för en 12-15 år sedan.
Först anställde de Down Hill för att sen lägga pengar på Tjack Vilinöff. Tyder på bristande omdöme minst sagt. De försökte dryga ut inkomsterna med mjölnarsonen från Colombia men det började osa katt när syndikaten började kriga med varandra och diskussionerna om "lyxknark" inom sporten tog fart.
Ron "the crook" satte stopp för "speedanvändningen" och nu framstår resultatet ganska tydligt i "Näs-car". Når han upp till topp 30?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
-
-
Vad trist det skulle vara om Williams gick omkull, det enda kvarvarande riktiga privatstallet.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
-
-
I finanskristopicen länkade jag till en artikel i DI om Islands totalkollaps. Där framgår det att det är Jón Ásgeir Jóhannesson som är ägare till Hamleys (siedpod, syns inte på bilden) som i sin tur är sponsor till Williams. Som om det inte va tillräckligt illa för Frank och grabbarna.
Så tror ni att vi har sett det sista av Williams i F1?
Allianz har visserligen förläng sitt åtagande. Men hur länge har man kontrakt med AT&T?
Så tror ni att vi har sett det sista av Williams i F1?
Allianz har visserligen förläng sitt åtagande. Men hur länge har man kontrakt med AT&T?
I was misled and that is the way it went
-
Hamleys ägs ju av Baugur Group och köpte inte de in sig i Williams när Prodrive hoppade av sitt försök att ta sig till F1, för Baugur var väl inblandat i det projektet och skulle bli Prodrives huvudsponsor eller nåt sånt?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
- Varnad
Vem är det som tror att tättingarna helt plötsligt står på ruinens brant?
F1 är fickpengar för en del och fortfarande jetset.
Skulle de riktigt äckligt rika sluta leva jetset nu bara för at några misslyckats med avkastningen det tredje och fjärde kvartalet ett år?
Skulle de riktigt äckligt rika sluta leva jetset nu bara för at några misslyckats med avkastningen det tredje och fjärde kvartalet ett år?
-
-
Ja vafan får man sin egen bank förstatligad och hela landet man bor i håller på att konka kan vem som helst få lite illa med cash och då kan det kanske vara läge att sälja av leksaksaffären och vem vet, den nya köparen kanske inte är lika intresserad av F1.Jari skrev:Vem är det som tror att tättingarna helt plötsligt står på ruinens brant?
Nu går det visst ingen nöd på honom, men det finns rätt många exempel på affärer där Islänningar vart inblandade som fått det lite kärvare.
Nu vet inte jag hur inblandade Bulgursalladen/leksaksaffären är i Williams som sagt men det finns säkert andra som kan berätta.
-
- Moderator
Japp, guldläge för Ford att kliva in igen.AndersF1 skrev:Det är en himla tur att vi har bilfabrikanterna i F1, så att vi får lite stabilitet, eftersom privatstallen ständigt går i putten.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Varnad
Hade reglerna för statligt övertagande varit likadana som här kanske man skulle vara mer orolig, men som det är nu så är det väl mer som förmyndare de går in, eller förvaltare kanske? Men jag tycker inte synd om någon bank. Om en bank anser sig ha råd att sponsra i F1, Around The World-seglingar eller annat som kostar idiotmycket oavsett hur mycket av lånen till detta som kommer från banken så sätter min svenska janteuppfostran en pinne i hjulet och tänker "högmod går före fall"...Cheever skrev:Ja vafan får man sin egen bank förstatligad och hela landet man bor i håller på att konka kan vem som helst få lite illa med cash och då kan det kanske vara läge att sälja av leksaksaffären och vem vet, den nya köparen kanske inte är lika intresserad av F1.Jari skrev:Vem är det som tror att tättingarna helt plötsligt står på ruinens brant?
Nu går det visst ingen nöd på honom, men det finns rätt många exempel på affärer där Islänningar vart inblandade som fått det lite kärvare.
Nu vet inte jag hur inblandade Bulgursalladen/leksaksaffären är i Williams som sagt men det finns säkert andra som kan berätta.
Du tänkte inte klart på den andra delen jag tyckte mig se att du faktiskt var inne och snuddade vid:
om en sponsor försvinner så finns det massor av andra som lätt antingen tar över den platsen inom teamet av sponsorer eller så plockar man in nya friska pesetas av någon annan som bara väntat på att få gå bra.
-
- Varnad
Ford klev väl av innan skiten träffade fläkten när de började känna att det inte håller?JTarnstrom skrev:Japp, guldläge för Ford att kliva in igen.AndersF1 skrev:Det är en himla tur att vi har bilfabrikanterna i F1, så att vi får lite stabilitet, eftersom privatstallen ständigt går i putten.
Till skillnad mot garagestallen som envisas med att köra vidare fast man vet att det inte håller med konkurser och allmän auktion på lösöret som följd.
-
De är kanske med av en annan anledning än fabriksstallen? De ser kanske lite mer romantiskt på det hela och är med för racingens skull, och inte avkastningen.Jari skrev:Ford klev väl av innan skiten träffade fläkten när de började känna att det inte håller?JTarnstrom skrev:Japp, guldläge för Ford att kliva in igen.AndersF1 skrev:Det är en himla tur att vi har bilfabrikanterna i F1, så att vi får lite stabilitet, eftersom privatstallen ständigt går i putten.
Till skillnad mot garagestallen som envisas med att köra vidare fast man vet att det inte håller med konkurser och allmän auktion på lösöret som följd.
-
- Varnad
Skitsnack, det skulle sälja jaggor som Ferrari säljer sina bilar med draghjälp av racingen och GT-vagnarna gav inte förväntat resultat.Flamman skrev:De är kanske med av en annan anledning än fabriksstallen? De ser kanske lite mer romantiskt på det hela och är med för racingens skull, och inte avkastningen.Jari skrev:Ford klev väl av innan skiten träffade fläkten när de började känna att det inte håller?JTarnstrom skrev: Japp, guldläge för Ford att kliva in igen.
-
Nu ska Sir Frank försöka sälja av delar av stallet för att kunna leva vidare ett tag. Synd att min mäklare inte säljer aktier på frankfurtbörsen, då hade jag kanske handlat en när man sparkar Barrichello på kul.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/89305
http://www.autosport.com/news/report.php/id/89305
-
Det är lätt att förstå !Sami skrev:Det är sorgligt att ett gammalt storstall ligger så risigt till.
Vem hade trott det för en 12-15 år sedan.
Dessa två gamla gubbar har inte vilja ta emot nya idéer från yngre generationer eller yngre anställda. De gubbar kör i gamla spår som leder till konkurs !
Ni förstår väl vad jag menar. Rent historisk har det i alla området varit en nackdel om en auktoritär suttit för länge, det blir implosion av det.
-
-
-
-
-
-
-
Du måste utveckla din fantasi.Silverkatten skrev:och hur skulle det funka?LuckyStrike1 skrev:FIA.Silverkatten skrev:Vem menar du skulle tivngat bort honom?
"Om inte du stannar hemma i England på GP-helger kommer jag och Bernie skvallra om vad du gjorde sommaren 91 i Brighton"
-
Men när den bevisade stor fuskaren Briatore fick en avstänging av FIA så gick det ju så där, han överklagade och får återigen delta i F1. Tror därför inte att FIA lyckats med samma bravad när det gäller Ron.
Nä, vill man stallet/företaget väl i långa loppet så gäller det att låta företaget generationsväxla. Ron är väl fortfarande ordförande och ledare för standardbil divisionen, om jag inte förstått fel.
Nä, vill man stallet/företaget väl i långa loppet så gäller det att låta företaget generationsväxla. Ron är väl fortfarande ordförande och ledare för standardbil divisionen, om jag inte förstått fel.
-
Ron har ju börjat synas i depån igen. Fundera lite på vem som inte syns på loppen längre. Sammanföll konstigt nog med att Briatore helt plötsligt började synas igenSilverkatten skrev:Men när den bevisade stor fuskaren Briatore fick en avstänging av FIA så gick det ju så där, han överklagade och får återigen delta i F1. Tror därför inte att FIA lyckats med samma bravad när det gäller Ron.