Hannu skrev:
Det där räcker alldeles utmärkt för mig.
Hur många poäng etc som gjorts i Ferrari de senaste 2 åren spelar inte så stor roll.
Kimi har 1 titel och tillsammans med Massa har han fixat 2 titlar till Ferrari.
Vem som är bäst?? Tja om man räknar enbart poäng och vinster och inte tar med snabbaste varv och antal titlar så visst Massa, säger inte så mycket om vem som är bäst av dom 2.
Mer om hur vissa hittat nya sätt att räkna på för jag trodde att det var titlen som gällde och inget annat.
Jag är nöjd. Kimi 1 - Massa 0
Och hur fastställer man titlar? Med snabbaste varv eller?
Genom att ta en titel såklart
Kimi 1 - Massa 0
Vem är det som får titeln? Den med flest snabbaste varv?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Razor skrev:Det uppenbara syftet är ju att framställa din favorit i bättre dager, precis som Enzo försöker göra med Massa?
Och varför brydde du dig sa du?
Förstår att du inte kan läsa eller komma ihåg allt som skrivs här på forumet men jag har tidigare skrivit om vad jag tyckt om Kimis och Massas prestationer i år och inget däri talar för att jag försökt framställa Kimi i bättre dager på något sätt gentemot Massa. I år.
Så att jag är nöjd med att Kimi har en titel och Massa ingen har inget med att jag försöker framställa något. Jag tycker bara inte Kimi är usel helt enkelt och är nöjd med att han har en Vm titel. Vilket Massa inte har.
EnzoF1 skrev:
Och hur fastställer man titlar? Med snabbaste varv eller?
Vem är det som får titeln? Den med flest snabbaste varv?
6) WORLD CHAMPIONSHIP
6.1 The Formula One World Championship driver's title will be awarded to the driver who has scored the
highest number of points, taking into consideration all the results obtained during the Events which have
actually taken place.
Men Massa är ändå den bästa Ferrariföraren de senaste två åren, då han tagit flest poäng, och poäng är ju som bekant värdemätaren i F1.
Sedan får ju var och en värdera titlar hur de vill, men i F1 är det poängen som räknas. Titlarna i sig har inget värde poängmässigt, och det har inte snabbaste varv (eller Poles heller för den delen).
Att sedan Kimi stått för den mest uppkörda titeln i F1s historia är ju också upp till var och en att värdera.
Kimi är inte usel, men högst medelmåttig. När fick en världsmästare senast så här mycket stryk av sin stallkamrat? Och mer skulle det som sagt ha varit om inte stallet klantat sig med Massa.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
EnzoF1 skrev:
Och hur fastställer man titlar? Med snabbaste varv eller?
Vem är det som får titeln? Den med flest snabbaste varv?
6) WORLD CHAMPIONSHIP
6.1 The Formula One World Championship driver's title will be awarded to the driver who has scored the
highest number of points, taking into consideration all the results obtained during the Events which have
actually taken place.
Tack, precis min åsikt! Står klart för alla utom Hannu verkar det som.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Förstår att du inte kan läsa eller komma ihåg allt som skrivs här på forumet men jag har tidigare skrivit om vad jag tyckt om Kimis och Massas prestationer i år och inget däri talar för att jag försökt framställa Kimi i bättre dager på något sätt gentemot Massa. I år.
Så att jag är nöjd med att Kimi har en titel och Massa ingen har inget med att jag försöker framställa något. Jag tycker bara inte Kimi är usel helt enkelt och är nöjd med att han har en Vm titel. Vilket Massa inte har.
Så enkelt var det.
Varför påpekade du det då?
Hade det räckt med att Kimi har fler segrar än Massa om nu Kimi hade haft noll titlar och Massa hade haft en?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Att ni orkar tjata om KImis titel, han har den och ingen kan ta den i från han. Är den uppkörd eller inte spelar det någon roll egentligen
Enligt mig, så spelar det absolut ingen roll över huvtaget.
Det som spelar en större roll är att vi har en MÄSTARE
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Förstår att du inte kan läsa eller komma ihåg allt som skrivs här på forumet men jag har tidigare skrivit om vad jag tyckt om Kimis och Massas prestationer i år och inget däri talar för att jag försökt framställa Kimi i bättre dager på något sätt gentemot Massa. I år.
Så att jag är nöjd med att Kimi har en titel och Massa ingen har inget med att jag försöker framställa något. Jag tycker bara inte Kimi är usel helt enkelt och är nöjd med att han har en Vm titel. Vilket Massa inte har.
Så enkelt var det.
Varför påpekade du det då?
Hade det räckt med att Kimi har fler segrar än Massa om nu Kimi hade haft noll titlar och Massa hade haft en?
För att jag svarade på vad Jari skrev och för att jag är nöjd ändå trots att det inte blev någon titel för Kimi i år.
Du har fortfarande inte sagt varför du brydde dig om det?
EnzoF1 skrev:
Vem är det som får titeln? Den med flest snabbaste varv?
6) WORLD CHAMPIONSHIP
6.1 The Formula One World Championship driver's title will be awarded to the driver who has scored the
highest number of points, taking into consideration all the results obtained during the Events which have
actually taken place.
Tack, precis min åsikt! Står klart för alla utom Hannu verkar det som.
Jadu jag är så korkad så jag tror att Kimi fick sin titel för att han satte flest snabbaste varv 2007 och därmed fick sin VM titel pga av det.
Har för mig att du en gång sa att det var titeln som räknades och att Kimi aldrig skulle få en. Men det var ju i och för sig innan Kimi fick sin titel 2007.
Ja vi får väl se hur statistiken ser ut när Kimi lägger av.
JAG tror inte Massa skulle få någon titel ändå, men eftersom Kimi kör vidare så är det stört omöjligt.
Jag begriper inte vad somliga här är ute efter. Enklare kan det inte bli; Kimi 1, Massa 0
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Själv är jag besviken på både Massa och Kimi... men i synnerhet Kimi!!
Vad har han sysslat med i år??
Håller inte att skylla på att det tar 15 varv innan däcken ger grepp en hel säsong
Denna säsongen trodde jag att han skulle dominera men han har blivit frånkörd ordentligt av Massa större delen av året.
Presterar inte Kimi bättre än Massa nästa år så hoppas jag att han blir utbytt mot Vettel!
Mästare till trots
F1-fan skrev:Själv är jag besviken på både Massa och Kimi... men i synnerhet Kimi!!
Vad har han sysslat med i år??
Håller inte att skylla på att det tar 15 varv innan däcken ger grepp en hel säsong
Denna säsongen trodde jag att han skulle dominera men han har blivit frånkörd ordentligt av Massa större delen av året.
Presterar inte Kimi bättre än Massa nästa år så hoppas jag att han blir utbytt mot Vettel!
Mästare till trots
Visst har hans motivation också varit ett frågetecken men kombinationen lite hårdare däck, en ovanligt kylig säsong och en bil som inte riktigt passat honom medverkat.
Det finns alltid flera skäl när man ska börtförklara något, men vi får tyvärr ingen hjälp av Kimi för detta utan spekulerar själva utifrån vad t.ex Ferrari säger.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Näää - Ingen Vettel i en röd bil - han ska ju köra BMW 2010 ihop med Kubica - Ferrari kan kanske locka över Alonso "som är bäst" till 2010 - men om det går bra för Renault så vete tusan om han lämnar dem igen - gick ju inte så bra sist - och dessutom har han ju två titlar hos Renault och det kan bli ju fler..
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
Alonso har ju nytt kontrakt med Renault för två säsonger till och både Massa och Räikkönen har kontrakt med Ferrari för två år till. Det blir nog inga inga förändringar hos Ferrari före säsongen 2011.
2010 kanske det finns en öppning hos McLaren brevid Hamilton. Alonso lär nog inte vara pigg på att pröva på McLaren igen men Vettel kanske kan tänka sig det.
Allting har ett bestför datum, som alla vet och detsamma gäller för Kimi som för Barrichello.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Jo ja Oops! 2011 kan ju Alonso köra i Ferrari - inte 2010 - My bAD!
Men Vettel ska ju till BMW och inte till McLaren - ja okej Rosberg behöver ju också en bättre bil.. Hur som, så ryker nog Kova snart ur stolen han passar i väntan på någon bättre - gissar att Ron inte är överförtjust!!
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
Jari skrev:JAG tror inte Massa skulle få någon titel ändå, men eftersom Kimi kör vidare så är det stört omöjligt.
Jag begriper inte vad somliga här är ute efter. Enklare kan det inte bli; Kimi 1, Massa 0
Varför var inte Kimi bättre än Massa i år?
Eftersom Massa kör vidare så kan ju Kimi inte få fler titlar enligt din "logik". Han är ju sämre än Massa numera.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Lenny skrev:Det här snacket om att Kimi har ständigt kalla däck har ju varit rent löjeväckande hela säsongen. Liksom att han ständigt är tungt tankad..
Han har ju helt enkelt inte hängt med Massa i år, bara att konstatera faktum.
Kimi är så klart en bra förare, men en Vettel eller Alonso bredvid Massa vore allt bra mycket roligare..
Kimi har tankat en gång i år, före starten i Australien, sedan har han kört på samma bakelitdäck hela året.
Ja, och så gick motorn bara på 4 cylindrar... tankad med diesel.
Framförallt har Kimi utklassat Massa när det varit blött... alla lopp. I synnerhet i Monaco där Massa var så usel att han var av banan en gång... och lyckades inte med att paja vingen.
Kimi gör det mer ordentligt, och passade även på att göra Sutil en tjänst.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
BMW hade ju Vettel i sitt näste under en period men gjorde sig av med honom. Hur långt kontrakt har Vettel med Redbull?
Sedan så är Vettel ännu ett otestat kort ven om det gott väldigt bra för honom i vissa av årets lopp. Nästa år får han en bättre stallkamrat och då får vi en bättre bild om hur bra Vettel verkligen är.
Sami skrev:Alonso har ju nytt kontrakt med Renault för två säsonger till och både Massa och Räikkönen har kontrakt med Ferrari för två år till. Det blir nog inga inga förändringar hos Ferrari före säsongen 2011.
Var inte för säker på det.
Alla tre kontrakt lär innehålla olika klausuler som kan förändra saker och ting och det är heller inte uteslutet att någon eller alla tre har det sista året i kontraktet på option.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Undrar om RBR är bättre än STR nästa år? Visst kan det styras upp internt men jag tror inte Vettel får några problem med Webber - han kör snabbt över honom
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
Hade inte Alonso längre kontrakt med McLaren än ett år?
Jo, så så mycket är ett kontrakt värt. Dessutom sägs det ju att det var Kimi som valde att lösa in en option på ett år till, och inte Ferrari. Smart, då det innebär mer pengar till honom.
Santander sägs ju vara villiga att köpa in Alonso i Ferrari, så det är absolut inget märkvärdigt om Kimi får gå till 2010. Jag tror dessutom han gör det med glädje då han ju blir så frånkörd som han gör.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Petrol skrev:Undrar om RBR är bättre än STR nästa år? Visst kan det styras upp internt men jag tror inte Vettel får några problem med Webber - han kör snabbt över honom
Jag trodde det var mekaniker som dom körde över, inte teamkompisar.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Petrol skrev:Undrar om RBR är bättre än STR nästa år? Visst kan det styras upp internt men jag tror inte Vettel får några problem med Webber - han kör snabbt över honom
Vettel kommer att krossa Webber, det kan man nog säkert utgå från. Hoppas bara de har ordning på bilen så han kan vara med och slåss om segrar.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
EnzoF1 skrev:Hade inte Alonso längre kontrakt med McLaren än ett år?
Jo, så så mycket är ett kontrakt värt. Dessutom sägs det ju att det var Kimi som valde att lösa in en option på ett år till, och inte Ferrari. Smart, då det innebär mer pengar till honom.
Santander sägs ju vara villiga att köpa in Alonso i Ferrari, så det är absolut inget märkvärdigt om Kimi får gå till 2010. Jag tror dessutom han gör det med glädje då han ju blir så frånkörd som han gör.
Ok - men i krisens tidevarv så är det mycket skattepengar som pumpas in i banker osv.. Vet någon hur det blir med RBS? Där finns det knappast några pengar äns nere på botten av kassakistan..
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
Tror jag läste att just Santander är en av de få banker (i världen) som fortfarande går hyggligt...
"I konsortiet är det bara Santander som lyckats väl.
Första halvåret tjänade Santander 4,7 miljarder euro och förefaller oberört av bankkrisen trots att den spanska ekonomin tvärstannar när fastighetssektorn kollapsar. Verksamheten växer i Storbritannien.
2004 köptes den sjätte största banken Abbey och nu håller Santander på att överta Alliance & Leicester. Igår meddelade finansdepartementet i Storbritannien att Bradford & Bingleys kontorsnät och sparkonton hade överlåtits till Abbey/Santander för 612 miljoner pund. Santander kommer totalt att få närmare 1300 kontor i Storbritannien."