Viasat Motor
-
- Moderator
Måste säga att det känns lite som om vi motorsportfans är en aning för snälla, kanske för att vi är tacksamma över att få se F1 öht, visa av många års erfarenhet. Viasat Motor gör ju inte satsningen för att vara snälla mot motorsportfansen, det är en satsning som ska generera pengar åt företaget. Som kund ska man ställa krav, i synnerhet nu när vi kommer att betala extra för att se det vi tidigare inte behövde betala mer för än att genomlida reklampauser mitt i loppen.
Sändningarna hittills har varit bra och vi som har betalat för kanalen har sett att vi får valuta för pengarna - som det ska vara. Trist dock om Viasat slarvar bort upplägget och skrämmer bort kunder. Det kan påverka för befintliga kunder på lång sikt.
Sändningarna hittills har varit bra och vi som har betalat för kanalen har sett att vi får valuta för pengarna - som det ska vara. Trist dock om Viasat slarvar bort upplägget och skrämmer bort kunder. Det kan påverka för befintliga kunder på lång sikt.
Senast redigerad av JTarnstrom den mån nov 03, 2008 09:00, redigerad totalt 1 gång.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Mr Forza Motorsport
Jag har fått massor med e-post angående både gårdagens abrupta slut och det att folk inte länge kommer att kunna se Formel 1. Jag tycker det är klantigt och osmidigt av dem att inte kunna dra över med 5 minuter till när ett av historiens mest spännande lopp/säsong avgjorts. Man kan även läsa på alla forum om att de upprört en hel del av tittarna.
Jag är inte rädd att kritisera dem och kommer att fortsätta vara en nagel i ögat på dem så länge deras förakt mot TV-tittarna fortsätter.
Jag är inte rädd att kritisera dem och kommer att fortsätta vara en nagel i ögat på dem så länge deras förakt mot TV-tittarna fortsätter.
-
- Utvisad
Självklart ska man kunna kritisera dem, men samtidigt så är det ändå Viasat som ger (säljer till) oss den bästa motorsportbevakning vi någonsin haft på teve. Uppenbarligen kan de inte finansiera den satsningen med enbart reklam, så då blir det en betalkanal.
Jag är ju av övertygelsen att Viasat visste vad de gjorde när de hotade att inte visade två sista loppen på TV6.
Men jag förstår inte riktigt det i mitt tycke ibland orättfärdiga gnällandet på Viasat. De ska först och främst gå med vinst och sedan tillfredsställa kunderna. Så jävla intressant är inte presskonferensen och sånt jävla nyhetsvärde har den faktiskt inte. Blomman har ju som har nämnde redan sagt hur liten andel av tittarna som faktiskt kollar på den.
Sannolikt är det alltså fler tittare som vill se på tävlingsprogrammet än på PK, så det hade kanske varit mer respektlöst mot dem.
Jag är ju av övertygelsen att Viasat visste vad de gjorde när de hotade att inte visade två sista loppen på TV6.
Men jag förstår inte riktigt det i mitt tycke ibland orättfärdiga gnällandet på Viasat. De ska först och främst gå med vinst och sedan tillfredsställa kunderna. Så jävla intressant är inte presskonferensen och sånt jävla nyhetsvärde har den faktiskt inte. Blomman har ju som har nämnde redan sagt hur liten andel av tittarna som faktiskt kollar på den.
Sannolikt är det alltså fler tittare som vill se på tävlingsprogrammet än på PK, så det hade kanske varit mer respektlöst mot dem.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Moderator
Hade de skjutit på kvällens program med tio minuter hade alla fått sitt - utom de som hade ställt in för inspelning med för lite marginal...
-
- Mr Forza Motorsport
Ja då skulle det vara ännu värre i så fall! Men jag tror inte alls på det. De tänkte abrupt avsluta denna säsong och tvinga in folk på deras paket för att annars håller man inte budgeten. Satsningen var redan klar i somras och det var noga planerat att avsluta med två lopp kvar. Jag vet detta från en säker källa.EnzoF1 skrev:Jag är ju av övertygelsen att Viasat visste vad de gjorde när de hotade att inte visade två sista loppen på TV6.
-
- Moderator
Var det så undrar man ju vad det var för ärthjärna som trodde att folk ens skulle hinna skaffa utrustning för att hänga med på kanalbytet. det var två veckors varsel men många förstod nog inte förrän efter sändningen från Japan vad som var på gång att hända och då var vi ju nere i bara en vecka.Pastis skrev:Ja då skulle det vara ännu värre i så fall! Men jag tror inte alls på det. De tänkte abrupt avsluta denna säsong och tvinga in folk på deras paket för att annars håller man inte budgeten. Satsningen var redan klar i somras och det var noga planerad att avsluta med två lopp kvar. Jag vet detta från en säker källa.EnzoF1 skrev:Jag är ju av övertygelsen att Viasat visste vad de gjorde när de hotade att inte visade två sista loppen på TV6.
-
- Moderator
För att säga något positivt så tycker jag att både F1- och Nascar-sändningarna har blivit bättre. Att Ted W kommenterar i de amerikanska reklamavbrotten ger oss det bästa av två världar och att F1-bevakningen är fylligare har ju inte kunnat undgå någon. Tror att det är få länder som kan mäta sig med Sverige när det gäller kvaliteten på F1-sändningarna.
-
- Utvisad
Ja då ska jag inte säga emot dig.Pastis skrev:Ja då skulle det vara ännu värre i så fall! Men jag tror inte alls på det. De tänkte abrupt avsluta denna säsong och tvinga in folk på deras paket för att annars håller man inte budgeten. Satsningen var redan klar i somras och det var noga planerat att avsluta med två lopp kvar. Jag vet detta från en säker källa.EnzoF1 skrev:Jag är ju av övertygelsen att Viasat visste vad de gjorde när de hotade att inte visade två sista loppen på TV6.
Fast det anser jag vara ännu värre, det visar ju på ett förakt i så fall, istället för listig marknadsföring.
Hur som helst är jag toknöjd över att slippa reklam.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
- Mr Forza Motorsport
Jag håller med dig.JTarnstrom skrev:För att säga något positivt så tycker jag att både F1- och Nascar-sändningarna har blivit bättre. Att Ted W kommenterar i de amerikanska reklamavbrotten ger oss det bästa av två världar och att F1-bevakningen är fylligare har ju inte kunnat undgå någon. Tror att det är få länder som kan mäta sig med Sverige när det gäller kvaliteten på F1-sändningarna.
-
- Moderator
Annars tycker jag att Viasat ska känna pressen, att de är satta under lupp, så att de passar sig för mer dumheter. Tv-kanalerna har haft en enkel tillvaro hittills. Det har inte funnits alternativ för kunderna, men idag dyker det upp allt fler möjligheter för den som vill se F1 och passar sig inte Viasat så kommer de att få se att många potentiella kunder letar sig fram till alternativa lösningar på exempelvis internet. De verkar inte ha förstått vikten av att skapa goodwill utan tror att man kan ånga på i samma arroganta fotspår som tidigare. Det är dags att vakna upp ur den illusionen och börja behandla potentiella kunder så att man blir det alternativ de föredrar, för det är snart ett val det handlar om för många, inte ett tvång, och det måste Viasat inse.
-
- Moderator
Det paradoxala är ju att vi, alla motorsportfans, verkligen vill ha en kanal som visar motorsport, och enbart motorsport. Ändå har den här diskussionen och missnöjet dykt upp. Man måste fråga sig varför.
-
Jag tycker ändå inte att vi skall vara för hårda mot Viasat och deras hantering av presskonferensen på TV6 igår. De hade trots allt förskjutit de ordinarie programmen med fem minuter för att göra plats för presskonferensen. Om inte Whiting, eller vem det nu är som bestämmer när starten ska gå hade fegat ur så till den milda grad när det började regna hade vi fått se hela presskonferensen även på TV6. Det första jag tänkte när jag såg att starten skulle gå 18.10 var: "jaha, där rök presskonferensen, eventuellt de sista varven". Synd att man ska behöva tänka så.
All övrig hantering av TV6/Viasat Motor den senaste månaden har varit totalt bedrövlig dock. Att stympningen av säsongen var planerad redan i somras får en ju bara ännu mer förbannad.
All övrig hantering av TV6/Viasat Motor den senaste månaden har varit totalt bedrövlig dock. Att stympningen av säsongen var planerad redan i somras får en ju bara ännu mer förbannad.
Senast redigerad av menthol den mån nov 03, 2008 10:52, redigerad totalt 1 gång.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
-
Missnöjet kommer från dom som inte har den eller har möjlighet att skaffa sig den.JTarnstrom skrev:Det paradoxala är ju att vi, alla motorsportfans, verkligen vill ha en kanal som visar motorsport, och enbart motorsport. Ändå har den här diskussionen och missnöjet dykt upp. Man måste fråga sig varför.
Jag är toknöjd med hela paketet. Att dom sänder lite annan sport också tar jag med ro.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
-
- Moderator
Det var en retorisk fråga riktad till Viasat. De måste ju fråga sig varför diskussionens vågor går så starka och vad de själva har för ansvar för det.Christoffer skrev:Missnöjet kommer från dom som inte har den eller har möjlighet att skaffa sig den.JTarnstrom skrev:Det paradoxala är ju att vi, alla motorsportfans, verkligen vill ha en kanal som visar motorsport, och enbart motorsport. Ändå har den här diskussionen och missnöjet dykt upp. Man måste fråga sig varför.
Jag är toknöjd med hela paketet. Att dom sänder lite annan sport också tar jag med ro.
-
Men är det ett missnöje?JTarnstrom skrev:Det paradoxala är ju att vi, alla motorsportfans, verkligen vill ha en kanal som visar motorsport, och enbart motorsport. Ändå har den här diskussionen och missnöjet dykt upp. Man måste fråga sig varför.
Jag är fan tveksam och blir lite förundrad av fortsatta klagomål från dig och Pastis samtidigt som ni berömmer satsningen och innehållet. Vänta med klagolåten tills vi har sett hur Viasat sköter sig i fortsättningen.
Visst man kan klaga på att man bröt presskonfen men det kan jag fan leva med om jag vet att jag får se alla lopp utan reklam för en hyfsad penning nästa år.
Visst som kund skall vi ställa krav på Viasat och dom skall känna pressen och så vidare men efter två veckor med Viasat Motor kan inte jag klaga i alla fall. Sen om man vill vara allmännt neggo för att Viasat har betett sig illa tidigare, visst men ge dom chansen att genomföra detta innan klagolåten börjar igen.
I was misled and that is the way it went
-
- Moderator
Min uppfattning är att det finns ett missnöje. Det som är helt klart är att arrogansen inte har bemötts med någon större entusiasm på de större forumen (SM, Forza, F1bb, Flashback etc). Ta alla de som inte kommer att kunna se F1 nästa år, hur nöjda är de och hur stora ansträngningar är de villiga att göra efter den arrogans som Viasat har visat upp för att skaffa kanalen när de lika lätt, och kanske billigare, kan komma över F1 på annat sätt. Viasat missade att skapa ett gäng ambassadörer på internet, ambassadörer de hade fått gratis, för kanalen.Cheever skrev:Men är det ett missnöje?JTarnstrom skrev:Det paradoxala är ju att vi, alla motorsportfans, verkligen vill ha en kanal som visar motorsport, och enbart motorsport. Ändå har den här diskussionen och missnöjet dykt upp. Man måste fråga sig varför.
Jag är fan tveksam och blir lite förundrad av fortsatta klagomål från dig och Pastis samtidigt som ni berömmer satsningen och innehållet. Vänta med klagolåten tills vi har sett hur Viasat sköter sig i fortsättningen.
Jag tycker att Viasat ska vara tacksamma för att det debatteras eftersom det ändå visar att det finns ett engagemang för produkten de säljer.
-
-
- Utvisad
Ja, det finns säkert 100-200 aktiva forumskribenter på de större F1-bullarna, varav majoriteten verkar tycka det är bäst att ladda ned loppen i efterhand.Fredrik i Trollhättan skrev:Jag tror Viasat helt missbedömt vilken community the finns på forum angående F1 i sverige. Titta tex. på forumet på viasatsport. F1-delen har 260 ämnen och 7000 poster. Forumdelen för fotboll har enstaka inlägg. Hänger fotbollsfans någon annanstans? Finns det sidor motsvarande forza för fotboll?
Vad finns det att missbedöma?
-
-
-
-
Sådärja. Har idag sagt upp boxer-abonnemanget och fick även jag nöjet att skylla det hela på just Formel 1 sändningarna.
I kundtjänst hade man stor förståelse...
Därefter bar det iväg till den enda riktiga butiken för TV-utrustning vid sidan av Siba, elgiganten, onoff osv.
Där har man oftast bara försäljare med bristande kunskap enligt min erfarenhet. På sin höjd har man läst broshyren.
Nu fick jag prata med en klassisk elektronik-nörd som blev riktigt uppspelt av att få komma hem till mig och skruva parabol.
Ett duktigt komplett paket blev det med både hårddiskbox, tvilling- och trilling-kort. I ett nafs ökade TV-kostnaden med 100% till nästan 500kr/månad... men nu får ungarna sin egen tv att permanent ha disneychannel på och vi får en skärm i sovrummet till sena deckaren.
Så nu sitter man fast och argumenten att man var snål som spottade på Viasats tvära kast bleknar lite. Se till att det här blir bra. Inget trams nu...
I kundtjänst hade man stor förståelse...
Därefter bar det iväg till den enda riktiga butiken för TV-utrustning vid sidan av Siba, elgiganten, onoff osv.
Där har man oftast bara försäljare med bristande kunskap enligt min erfarenhet. På sin höjd har man läst broshyren.
Nu fick jag prata med en klassisk elektronik-nörd som blev riktigt uppspelt av att få komma hem till mig och skruva parabol.
Ett duktigt komplett paket blev det med både hårddiskbox, tvilling- och trilling-kort. I ett nafs ökade TV-kostnaden med 100% till nästan 500kr/månad... men nu får ungarna sin egen tv att permanent ha disneychannel på och vi får en skärm i sovrummet till sena deckaren.
Så nu sitter man fast och argumenten att man var snål som spottade på Viasats tvära kast bleknar lite. Se till att det här blir bra. Inget trams nu...
-
-
- Moderator
Snart blir det nya ägare till CVC och kanalbyte
-
-
Har varit ute på nättet och snurrat och snurrat runt ordentligt så nu vet jag inte vilket hål jag ska stoppa huvudet i. Ska jag skaffa Bredbandsteve okej ett stort problem uppstår ungarna skriker högt dom får inte se på MTV på sina rum för det funkar bara på en teve okej ska vi skaffa parabål (skit fult) då kan man ju ha tvilling kort. Men nu har jag hittat något som hetter Cardsplitter, verkar ju skit bra för att jag kan blåsa Viasat på lite pengar. Men nu undrar jag om det kanske skulle funka på Bredbandsteve? Vad jag har förståt så ska det funka med parabål.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Moderator
CVC är delägare i Delta3 som är det holdingbolag som i sin tur äger Formula One Group, den företagsgrupp som representerar alla sportens kommersiella intressen, däribland tv-rättigheter. F1-stallen är nu förbannade på att så mycket av intäkterna från tv-rättigheterna går åt till att betala räntor på de lån som Delta3 har till CVC. Samtidigt har Bernie problem med att allt fler arrangörer har problem att möta hans krav, vilket minskar intäkterna för Delta3. Lägg därtill att det nu ryktas om att Bernies fru håller på att lämna honom (Bernie har 10% i Delta3 men nästan allt är skrivet på frun). Det kan hända grejer framöver. Det är ju Formel 1, för sjutton!platt skrev:Berätta mer CVC, vadå!JTarnstrom skrev:Snart blir det nya ägare till CVC och kanalbyte
Nåväl, glöm nu inte var ni läste detta först.
-
Vilken vacker kvinna skulle inte lämna Bernie, vilka vackra pengar som ska fylla hennes kontoJTarnstrom skrev:CVC är delägare i Delta3 som är det holdingbolag som i sin tur äger Formula One Group, den företagsgrupp som representerar alla sportens kommersiella intressen, däribland tv-rättigheter. F1-stallen är nu förbannade på att så mycket av intäkterna från tv-rättigheterna går åt till att betala räntor på de lån som Delta3 har till CVC. Samtidigt har Bernie problem med att allt fler arrangörer har problem att möta hans krav, vilket minskar intäkterna för Delta3. Lägg därtill att det nu ryktas om att Bernies fru håller på att lämna honom (Bernie har 10% i Delta3 men nästan allt är skrivet på frun). Det kan hända grejer framöver. Det är ju Formel 1, för sjutton!platt skrev:Berätta mer CVC, vadå!JTarnstrom skrev:Snart blir det nya ägare till CVC och kanalbyte
Nåväl, glöm nu inte var ni läste detta först.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
Måla parapolen skitsnygg då! En stegrande pålle, en blå propeller eller vad som nu ligger närmast hjärtat! Eller varför inte enplatt skrev:Har varit ute på nättet och snurrat och snurrat runt ordentligt så nu vet jag inte vilket hål jag ska stoppa huvudet i. Ska jag skaffa Bredbandsteve okej ett stort problem uppstår ungarna skriker högt dom får inte se på MTV på sina rum för det funkar bara på en teve okej ska vi skaffa parabål (skit fult) då kan man ju ha tvilling kort. Men nu har jag hittat något som hetter Cardsplitter, verkar ju skit bra för att jag kan blåsa Viasat på lite pengar. Men nu undrar jag om det kanske skulle funka på Bredbandsteve? Vad jag har förståt så ska det funka med parabål.
-
Såvitt jag vet funkar det INTE med Viasat och inte heller med Telias IP-tv.platt skrev:Har varit ute på nättet och snurrat och snurrat runt ordentligt så nu vet jag inte vilket hål jag ska stoppa huvudet i. Ska jag skaffa Bredbandsteve okej ett stort problem uppstår ungarna skriker högt dom får inte se på MTV på sina rum för det funkar bara på en teve okej ska vi skaffa parabål (skit fult) då kan man ju ha tvilling kort. Men nu har jag hittat något som hetter Cardsplitter, verkar ju skit bra för att jag kan blåsa Viasat på lite pengar. Men nu undrar jag om det kanske skulle funka på Bredbandsteve? Vad jag har förstått så ska det funka med parabål.
http://www.supportcardsplitter.se/viewtopic.php?id=484
Däremot fungerar det alldeles utmärkt med Boxer (gissa hur jag vet... ), fast det hjälper ju inte om man vill se F1...
-
-
-
-
- Utvisad
Det finns ju alternativ som ligger mer i gråzonen. En del har ett kort som de delar mellan sina mottagare i hemmet via nätverk. Enligt folk på diskussionsforum är det inte olagligt. Ja du blåser Viasat på pengar för tvillingkort, men de kan sannolikt inte göra nåt åt det.platt skrev:Jaha, det var tråkigt Då får det förmodligen bli en ful jävla tallrik på taket och betalning för flera kort
-
Jag har precis fått en vink om detta och håller på att bestämma möte med vederbörande för mer information och kanske lite hjälp hoppas jag, men tack för tipsetEnzoF1 skrev:Det finns ju alternativ som ligger mer i gråzonen. En del har ett kort som de delar mellan sina mottagare i hemmet via nätverk. Enligt folk på diskussionsforum är det inte olagligt. Ja du blåser Viasat på pengar för tvillingkort, men de kan sannolikt inte göra nåt åt det.platt skrev:Jaha, det var tråkigt Då får det förmodligen bli en ful jävla tallrik på taket och betalning för flera kort
-
- Utvisad
Ska skärgårdsbon lura på dig cardsharing utanför hemmet nu?platt skrev:Jag har precis fått en vink om detta och håller på att bestämma möte med vederbörande för mer information och kanske lite hjälp hoppas jag, men tack för tipsetEnzoF1 skrev:Det finns ju alternativ som ligger mer i gråzonen. En del har ett kort som de delar mellan sina mottagare i hemmet via nätverk. Enligt folk på diskussionsforum är det inte olagligt. Ja du blåser Viasat på pengar för tvillingkort, men de kan sannolikt inte göra nåt åt det.platt skrev:Jaha, det var tråkigt Då får det förmodligen bli en ful jävla tallrik på taket och betalning för flera kort
-
Det tror jag inte, ska jag känna skärgårdsbon? vem är det?EnzoF1 skrev:Ska skärgårdsbon lura på dig cardsharing utanför hemmet nu?platt skrev:Jag har precis fått en vink om detta och håller på att bestämma möte med vederbörande för mer information och kanske lite hjälp hoppas jag, men tack för tipsetEnzoF1 skrev: Det finns ju alternativ som ligger mer i gråzonen. En del har ett kort som de delar mellan sina mottagare i hemmet via nätverk. Enligt folk på diskussionsforum är det inte olagligt. Ja du blåser Viasat på pengar för tvillingkort, men de kan sannolikt inte göra nåt åt det.
-
- Utvisad
En skärgårdsbo och okänd skribent på detta forum terroriserade mig för ett tag sedan med frågor om hur man skulle kunna se betalkanaler utan att betala för sig. Jag trodde att det kanske var han som skulle lura på dig nån olaglig lösning.platt skrev:Det tror jag inte, ska jag känna skärgårdsbon? vem är det?EnzoF1 skrev:Ska skärgårdsbon lura på dig cardsharing utanför hemmet nu?platt skrev: Jag har precis fått en vink om detta och håller på att bestämma möte med vederbörande för mer information och kanske lite hjälp hoppas jag, men tack för tipset
-
Kan du beskriva för mig vad dit förslag går ut på, för en som inte är så haj på det här och framföralt är det olagligt eller inte?EnzoF1 skrev:En skärgårdsbo och okänd skribent på detta forum terroriserade mig för ett tag sedan med frågor om hur man skulle kunna se betalkanaler utan att betala för sig. Jag trodde att det kanske var han som skulle lura på dig nån olaglig lösning.platt skrev:Det tror jag inte, ska jag känna skärgårdsbon? vem är det?EnzoF1 skrev: Ska skärgårdsbon lura på dig cardsharing utanför hemmet nu?
-
- Utvisad
Alltså, man kan ha ett kort och sedan skicka dess koder till olika tevemottagare via nätverk, dvs att ett kort betjänar flera mottagare. I såna här kretsar anses det accepterat att göra det inom hushållet.platt skrev:Kan du beskriva för mig vad dit förslag går ut på, för en som inte är så haj på det här och framföralt är det olagligt eller inte?EnzoF1 skrev:En skärgårdsbo och okänd skribent på detta forum terroriserade mig för ett tag sedan med frågor om hur man skulle kunna se betalkanaler utan att betala för sig. Jag trodde att det kanske var han som skulle lura på dig nån olaglig lösning.platt skrev: Det tror jag inte, ska jag känna skärgårdsbon? vem är det?
-
Har du någon länk, så man kan läsa lite mer ingående. Jag hittar bara sider om Card splitter och det funkar inte med Viasat.EnzoF1 skrev:Alltså, man kan ha ett kort och sedan skicka dess koder till olika tevemottagare via nätverk, dvs att ett kort betjänar flera mottagare. I såna här kretsar anses det accepterat att göra det inom hushållet.platt skrev:Kan du beskriva för mig vad dit förslag går ut på, för en som inte är så haj på det här och framföralt är det olagligt eller inte?EnzoF1 skrev: En skärgårdsbo och okänd skribent på detta forum terroriserade mig för ett tag sedan med frågor om hur man skulle kunna se betalkanaler utan att betala för sig. Jag trodde att det kanske var han som skulle lura på dig nån olaglig lösning.
-
- Varnad
-
Jag vet, därför så berätar jag inte mer än nödvändigt för honom. Men det kunde ju vara skoj om man kunde få reda på om han är bevandrad i den undra teve värdenJari skrev:Snacka inte för mycket med Enzo! HAN hugger kniven i ryggen på dig och vrider om i tio år om han får veta något väsentligt.
-
- Varnad
Han har ett tekniskt intresse och till visa delar är han inne på bra spår men i huvudsak är han fortfarande ganska långt borta.platt skrev:Jag vet, därför så berätar jag inte mer än nödvändigt för honom. Men det kunde ju vara skoj om man kunde få reda på om han är bevandrad i den undra teve värdenJari skrev:Snacka inte för mycket med Enzo! HAN hugger kniven i ryggen på dig och vrider om i tio år om han får veta något väsentligt.
Han kan nog däremot Dreamboxen hyggligt.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Att syssla med cardsharing är i dagens läge inte olagligt för slutanvändaren. Därimot är det olagligt att bjuda ut abonnemang i "andra hand". Men det är väl som med fildelning, du måste syssla med det i stor skala för att dra uppmärksamheten till sig. Inte sällan är cardsharing något polisen snubblar över vid utredning av andra brott...
http://www.folkbladet.se/nyheter/norrko ... id=4096708
-
- Utvisad
Du vrider som vanligt verkligheten till nåt som passar ditt syfte.Jari skrev:Snacka inte för mycket med Enzo! HAN hugger kniven i ryggen på dig och vrider om i tio år om han får veta något väsentligt.
För att inte vilja ha nåt med mig att göra så beter du dig lite märkligt.
Du borde vara tacksam, det är trots allt tack vare mig du fick pippa häromhelgen...
Med tanke på att du är den mest ryggradslöse man (?) jag vet så ska du nog inte prata om att hugga kniven i ryggen på folk.
Senast redigerad av EnzoF1 den sön nov 23, 2008 20:28, redigerad totalt 1 gång.
-
- Utvisad
Det var ju nån snubbe i Skåne som hade hundratals abonnenter och han åkte väl dit på det. Jag tror inte det är olagligt i sig, däremot handlar det väl om avtalsbrott.Fredrik i Trollhättan skrev:Att syssla med cardsharing är i dagens läge inte olagligt för slutanvändaren. Därimot är det olagligt att bjuda ut abonnemang i "andra hand". Men det är väl som med fildelning, du måste syssla med det i stor skala för att dra uppmärksamheten till sig. Inte sällan är cardsharing något polisen snubblar över vid utredning av andra brott...
På det forum jag läser på så är det tillåtet att diskutera CS inom det egna hushållet, dvs om man delar kort mellan olika rum i hemmet. Fast det är väl sannolikt förbjudet enligt det avtal man skriver med leverantören det med.
-
- Utvisad
Vad är det du vet? Har jag gjort dig något?platt skrev:Jag vet, därför så berätar jag inte mer än nödvändigt för honom. Men det kunde ju vara skoj om man kunde få reda på om han är bevandrad i den undra teve värdenJari skrev:Snacka inte för mycket med Enzo! HAN hugger kniven i ryggen på dig och vrider om i tio år om han får veta något väsentligt.
-
Den där killen känner jag till, han sålde importerad sprit i en lägenhet i Mariannelund. De som har varit där sa att det var som att gå in på systembolaget.Fredrik i Trollhättan skrev:Att syssla med cardsharing är i dagens läge inte olagligt för slutanvändaren. Därimot är det olagligt att bjuda ut abonnemang i "andra hand". Men det är väl som med fildelning, du måste syssla med det i stor skala för att dra uppmärksamheten till sig. Inte sällan är cardsharing något polisen snubblar över vid utredning av andra brott...
Men cardsharingen som han höll på med var bara arabiska kanaler, inga svenska kanaler hade han överhuvudtaget.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
Inte alls. Men jag har sett bilder innanför mina ögon lock när du hugger folk i hällarna och det är det jag försöker undvika.EnzoF1 skrev:Vad är det du vet? Har jag gjort dig något?platt skrev:Jag vet, därför så berätar jag inte mer än nödvändigt för honom. Men det kunde ju vara skoj om man kunde få reda på om han är bevandrad i den undra teve värdenJari skrev:Snacka inte för mycket med Enzo! HAN hugger kniven i ryggen på dig och vrider om i tio år om han får veta något väsentligt.
Och som sagt det hade varit skoj "om man kunde få reda på om han är bevandrad i den undra teve värden"