Världsmäster Massa?

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

:lol:
Jag hoppas Kimi tar det i år igen för värdigare mästare finns bara inte sen Mika slutade.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev::lol:
Jag hoppas Kimi tar det i år igen för värdigare mästare finns bara inte sen Mika slutade.
Det var länge sedan du skrev ett så roligt inlägg.

Visar på klar humor och ironi från din sida.

Jag är lite imponerad, trodde inte du hade det i dig.

:up:
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Gösta

Inlägg av Gösta »

:D :D :D

"värdigare mästare" :D :D :D

Massa har kört i åttor kring kimi i år. Tror inte någon Ferrariförare förnedrat sin stallkamrat så mycket som massa gjort med kimi. (Maestro undantagen eftersom han var exeptionell och körde i en helt annan liga än de övriga förarna)
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Gösta skrev: Tror inte någon Ferrariförare förnedrat sin stallkamrat så mycket som massa gjort med kimi. (Maestro undantagen eftersom han var exeptionell och körde i en helt annan liga än de övriga förarna)
Ja du får gå tillbaka till -95 för att hitta en tid före "Maestro" och då var det Berger och Alesi. Dom körde inte i åttor runt varandra, dom körde inte i åttor runt någon annan heller förutom möjligtvis förarna i Forti, Simtec och Pacific. :wink:
Senast redigerad av Christoffer den mån okt 06, 2008 11:30, redigerad totalt 1 gång.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
kas

Inlägg av kas »

Berger var ju en galning, korsade banan en ggn. så det var tur att det inte smällde! :down:
Användarens profilbild
Baldur

Inlägg av Baldur »

Gösta skrev:

Massa har kört i åttor kring kimi i år. Tror inte någon Ferrariförare förnedrat sin stallkamrat så mycket som massa gjort med kimi. (Maestro undantagen eftersom han var exeptionell och körde i en helt annan liga än de övriga förarna)
Haha...kört åttor kring Kimi i år, det är komik det :roll:

Kul att det finns så mycket humor i detta forumet :D
Ferrari är den röda bilen
Gösta

Inlägg av Gösta »

Baldur skrev:
Gösta skrev:

Haha...kört åttor kring Kimi i år, det är komik det :roll:

Kul att det finns så mycket humor i detta forumet :D
Här kommer lite humor till.

Segrar
KR 2
FM 5

Pole position
KR 2
FM 5

Poängskillnad 20 poäng (ca 1,3 poäng lopp)

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Lite mer humor:

Kvalresultat:

FM: 11
KR: 4
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
Baldur

Inlägg av Baldur »

2, 4, 5, 20 och 11 ser jag...men var är åttorna ni pratar om :D
Ferrari är den röda bilen
Gösta

Inlägg av Gösta »

Baldur skrev:2, 4, 5, 20 och 11 ser jag...men var är åttorna ni pratar om :D
Dom syns inte, de måste upplevas. Fråga kimi får du höra. :D

Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Baldur skrev:2, 4, 5, 20 och 11 ser jag...men var är åttorna ni pratar om :D
De ligger ner så de är oändligt långt borta, syns bara för de som vill se... :idea:
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Tivan

Respekt!

Inlägg av Tivan »

Nära Nära! Synd att Glock inte kunde hålla emot :( Men Massa är värd RESPEKT efter hur han höll ihop efter loppet. Respekt även till Vettel! Hade varit kul om HAN hade snuvat Hamilton på mästerskapet. :-?
Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

Är det här också humor?

WDC

Kimi. 1:a och 3:a

Massa. 2:a och 4:a
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

Då fick världsmästarna Räikkönen & Alonso en ny kamrat med samma bedrifter, Lewis Hamilton.

Massa har inte riktigt dom kvaliteterna.
http://uk.youtube.com/watch?v=nDnN8znB3 ... re=related

Fast han avslutade snyggt på hemmaplan.
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Kuopio skrev: Massa har inte riktigt dom kvaliteterna.
http://uk.youtube.com/watch?v=nDnN8znB3 ... re=related

Fast han avslutade snyggt på hemmaplan.
Tror att Kimi kommer får stora problem med Massa även nästa år...
PS

Inlägg av PS »

form-ola1 skrev:Är det här också humor?

WDC

Eller det här:

Massa 9 segrar, 12 pole, 191p

Kimi 8 segrar, 5 pole, 185p
Geer

Inlägg av Geer »

PS skrev:

WDC

Eller det här:

Efterssom tråden handlar om världsmästare är det ganska lätt att räkna (tyvärr).

Kimi 1 st, Massa 0 st.
Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

PS skrev:

WDC

Eller det här:

Ja, i vems overall skulle du vilja sitta.
Jag tror världsmästaren ler hela vägen till banken. :D

Massa behöver mer dommarhjälp för att bli mästare. 7 poäng räcker inte. :D
PS

Inlägg av PS »

form-ola1 skrev: Ja, i vems overall skulle du vilja sitta.
Jag tror världsmästaren ler hela vägen till banken. :D

Massa behöver mer dommarhjälp för att bli mästare. 7 poäng räcker inte. :D
Skulle inte vilja sitta i någons overall om jag ska vara ärlig. 8)

Jag är mer intresserad av att jämföra Kimis och Massas resultat. Det är klart att en VM-titel är värt mer än ingen VM-titel men tittar man lite närmare på resultaten så är det inte helt lätt att avgöra vem som är den bäste föraren. Jag har dock mina aningar...
Gösta

Inlägg av Gösta »

Texten redigerad eftersom den bryter mot Forzas regler!

// Pastis
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Bästa racet sen...?
Fan vet. Sao Paolo i fjol kanske?
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

PS skrev:

WDC

Eller det här:

Det där är inte humor, det är poesi.

Den ende av de där två som ordnat till en WDC är ju dessutom Massa, även om han gav bort den.

Kan inte vara lätt att vara Kimi-fan nuförtiden.

Hannu

Inlägg av Hannu »

Får man så mycket hjälp med att ta en WDC som Massa fick och ändå snubblar på målsnöret så undrar man ju om han någonsin kommer att lyckas. Jag tror inte det.

Det var nära och jag lider lite som sagt med Massa med tanke på hur nära det ändå var igår men nu slipper vi åtminstone 1 års tjat om tidernas största uppkörda titel i varje tråd.

Även om jag inte gillar tanken på att Hamilton tog titlen så var han trots allt värdig den även fast McLaren och Hamilton återigen vacklade.

En sak är säker. 2007 och 2008 års säsong har varit grymt bra och spännande. :up:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Hannu skrev:Får man så mycket hjälp med att ta en WDC som Massa fick och ändå snubblar på målsnöret så undrar man ju om han någonsin kommer att lyckas. Jag tror inte det.

Det var nära och jag lider lite som sagt med Massa med tanke på hur nära det ändå var igår men nu slipper vi åtminstone 1 års tjat om tidernas största uppkörda titel i varje tråd.

Även om jag inte gillar tanken på att Hamilton tog titlen så var han trots allt värdig den även fast McLaren och Hamilton återigen vacklade.

En sak är säker. 2007 och 2008 års säsong har varit grymt bra och spännande. :up:
Nja, Massa har ju fått väldigt lite hjälp egentligen av sin stallkamrat (iofs har ju Hamilton inte fått så mkt av sin stallkamrat heller, har de nåt gemensamt? ;) ).

Jag tror vi kommer att fortsätta tjata om tidernas största uppkörda titel ännu ett år då inget ändrats där. 2007 års WDC är fortfarande det.

Däremot undrar jag hur du funderar på hur Massa snubblade på målsnöret. Hade du menat Hamilton förra året så okej, men Massa gjorde allt rätt igår.

En annan sak som är säker är att båda de finska förarna fått gruvligt med pisk av sina stallkamrater. Är det verkligen inte dags att ge nån annan chansen? En föredetting och en överskattad halvrookie...

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gud vad skönt det är att inte ha varit Massafan någon gång!
Det måste kännas för jävligt idag... :D
Tivan

Inlägg av Tivan »

Jari skrev:Gud vad skönt det är att inte ha varit Massafan någon gång!
Nejdå det är lugnt, han utklassade ju iallafall sin team-kompis! :lol:
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Tivan skrev:
Nja, utklassning är nog ett lite starkt ord med tanke på att Kimi faktiskt lyckades i fjol med det Massa inte gjorde i år trots samma stöd från stallkamraten.
Tivan

Inlägg av Tivan »

Jari skrev:
Tivan skrev:
Nja, utklassning är nog ett lite starkt ord med tanke på att Kimi faktiskt lyckades i fjol med det Massa inte gjorde i år trots samma stöd från stallkamraten.
Jaja men det var ju förra året, jag pratar om den sensate säsongen! :P
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Absolut inte. Det viktigaste var att Kimi framstår som den klara tvåan i stallet och att Massa är den bättre under de två år han kört med Kimi.

Massa visar vad det innebär att vara en riktig racer som kör för teamet, och tyvärr räckte det inte ända fram.

Men hur bittert det måste kännas att hålla på finska förare kan inte ens jag gissa mig till. Så utskåpade som de blev i år har väl aldrig hänt tidigare.

Jag är toknöjd över att Ferrari äntligen fått den försteförare de saknat sedan Maestro slutade.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:
Tivan skrev:
Utklassning är inte ett tillräckligt starkt ord... det räcker ända tills man ska beskriva det Hamilton gjorde med Kovalainen.

Dessutom hade Massa inte så bra stöd av Kimi som varit alldeles för dålig i år. Han behövde ta mer poäng av konkurrenterna men lyckades inte med det. Istället visade han hur usel han var i regn, och hur roande det än är att se Kimi dansa som Bambi på hal is, så är det inte värt priset.

Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

Hur mycket hjälp behöver Massa ha för att ta titeln. :o

Utan att se tillbaka allt för mycket så nollade Kimi Hamilton, i varje fall 2 ggr, på en topplacering och dommarna drog felaktigt av 7 poäng av Hamilton och så orkar "Bambi" inte över 100 poäng.

Med den hjälp han fick av den regerande världsmästaren och dommarna borde han kört hem detta mästerskap lätt men nej.

I efterhand känns Massas gratispoäng ganska bra, det blev ju en suverän avslutning på året. :up:

Detta vinteruppehåll blir nog lika bra som det förra. :D
Hannu

Inlägg av Hannu »

Känns rätt bra att vara Kimi-fan trots allt med tanke på just den hjälp han gav Massa när vi alla vet att han knappt fick något av Massa förra året.

Visst han var före Hamilton i sista racet vilket givetvis hjälpte men i övrigt vart det ingen vidare hjälp där inte och han fick kämpa om poängen mot Massa länge.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Hannu skrev:Känns rätt bra att vara Kimi-fan trots allt med tanke på just den hjälp han gav Massa när vi alla vet att han knappt fick något av Massa förra året.

Visst han var före Hamilton i sista racet vilket givetvis hjälpte men i övrigt vart det ingen vidare hjälp där inte och han fick kämpa om poängen mot Massa länge.
Kimi gav två poäng till Massa i år. Men han borde ju ha varit bättre med i tabellen. Se förra året, när Massa tog fler poäng av konkurrenterna.

Det visar ju bara att Massa gjorde ett bättre jobb.

Enkel matte helt enkelt. Massa är den bästa föraren i Ferrari de senaste två åren.

Det gläder mig att du är Kimifan, snart kör inte Kimi F1 längre.

Jag blir faktiskt inte ett dugg förvånad om Kimi annonserar sin pension. Så här knäckt av en stallkamrat har en WDC väl aldrig blivit.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

form-ola1 skrev:...och dommarna drog felaktigt av 7 poäng av Hamilton och så orkar "Bambi" inte över 100 poäng.
Felaktigt? Vilka är det som dömer?

Släpp bitterheten nu.

Nästa år kommer vi att se en härlig fight om titeln mellan Massa, Hamilton och Alonso och ev. kommer Kubica och Vettel att vara där också. Som tur är kommer ingen av dem att ha nån andreförare som sticker ut, så det kan bli riktigt spännande.

Sedan, till 2010, så har vi Alonso och Massa i Ferrari och då jävlar... då kommer det att köras om det, och det ska bli kul att se om Alonso grejar det första året.

Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

EnzoF1 skrev:
form-ola1 skrev:...och dommarna drog felaktigt av 7 poäng av Hamilton och så orkar "Bambi" inte över 100 poäng.
Felaktigt? Vilka är det som dömer?

Släpp bitterheten nu.

Nästa år kommer vi att se en härlig fight om titeln mellan Massa, Hamilton och Alonso och ev. kommer Kubica och Vettel att vara där också. Som tur är kommer ingen av dem att ha nån andreförare som sticker ut, så det kan bli riktigt spännande.

Sedan, till 2010, så har vi Alonso och Massa i Ferrari och då jävlar... då kommer det att köras om det, och det ska bli kul att se om Alonso grejar det första året.
Jag är supernöjd med årets mästare och på strålande humör. :youpi:
När Hamilton körde om Glock med några kurvor kvar skrämde jag barnen med ett vrålhögt JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :dance:

Vill Kimi så kör han för Ferrari även 2010. :up:
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag ska göra det väldigt enkelt så alla förstår:
Kimi 1, Massa 0.
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

EnzoF1 skrev:Massa är den bästa föraren i Ferrari de senaste två åren.
Precis som Finland brukar vara det bästa hockeylaget fram till finalen. :D
Användarens profilbild
Flamman

Inlägg av Flamman »

EnzoF1 skrev:
Hannu skrev:Känns rätt bra att vara Kimi-fan trots allt med tanke på just den hjälp han gav Massa när vi alla vet att han knappt fick något av Massa förra året.

Kimi gav två poäng till Massa i år. Men han borde ju ha varit bättre med i tabellen. Se förra året, när Massa tog fler poäng av konkurrenterna.

Det visar ju bara att Massa gjorde ett bättre jobb.

Enkel matte helt enkelt. Massa är den bästa föraren i Ferrari de senaste två åren.

Det gläder mig att du är Kimifan, snart kör inte Kimi F1 längre.

Jag blir faktiskt inte ett dugg förvånad om Kimi annonserar sin pension. Så här knäckt av en stallkamrat har en WDC väl aldrig blivit.
Vad anser du om Alonsos förhållande till Hamilton 2007? Om inte Fernando blev knäckt av rookien då, då undrar jag vad för betydelse du lägger i i uttrycket "knäckt".
Geer

Inlägg av Geer »

EnzoF1 skrev: Enkel matte helt enkelt. Massa är den bästa föraren i Ferrari de senaste två åren.
WDC: Kimi 1, Massa 0
Enklare kan det inte bli.

Nästa år kan allt hända. Slicks och lite vingar lär ge helt nya förutsättningar.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Så enkelt är det!
Men nu har vi en läspande gnome som kommer ut ylandes efter en titel nästa år och det bästa han kan hoppas på är att Kimi fortfarande bara är lite halvintresserad av F1 och den andra halvan går åt till att åka 100-miljonersbåt...
Då kanske han har chansen, men jag tvivlar.
Eller så är Massa knäckt och får köra Fisichellas bil efter nästa säsong.
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Håller med EnzoF1 om att det kommer bli en spännande batalj om det nästa år.

Hamilton kommer att få det hett om öronen i den nya bilen - kommer han lyckas få till bilen?

Ny bil gynnar nog Alonso mest av alla, verkar vara grym på att med stallets hjälp skapa en snabb bil. Vilken poängskörd sista loppen den mannen fixar. :)

Vad gäller Ferrari så har Kimi en del att bevisa och jag tror han kommer vara stekhet, liksom Massa som så gärna vill ha sin titel. Hoppas att depåarbetet inte drabbar förarna som i år - trist - jättetrist.

BMW då? Jo det kan ta fart ordentligt och Kubia som tappade farten rejält på slutet vill nog vara med där uppe på allvar nästa år - hoppas han och teamet får till den nya bilen och att alla sura miner i stallet försvinner.

Honda och Toyota har ju lovat att skärpa upp sig så det ska bli kul att se om de talar sanning. RBR & STR vet jag inte var jag har - Vettel är ju kul att följa och vill mycket - hoppas stallet hjälper honom.

Williams - tja ska man orka kämpa på mot de stora elefanterna?

Force India - Harvar nog bara på i bottenskiktet är jag rädd..
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
Hannu

Inlägg av Hannu »

Jari skrev:Jag ska göra det väldigt enkelt så alla förstår:
Kimi 1, Massa 0.
Det där räcker alldeles utmärkt för mig.

Hur många poäng etc som gjorts i Ferrari de senaste 2 åren spelar inte så stor roll.
Kimi har 1 titel och tillsammans med Massa har han fixat 2 titlar till Ferrari.

Vem som är bäst?? Tja om man räknar enbart poäng och vinster och inte tar med snabbaste varv och antal titlar så visst Massa, säger inte så mycket om vem som är bäst av dom 2.
Mer om hur vissa hittat nya sätt att räkna på för jag trodde att det var titlen som gällde och inget annat.

Jag är nöjd. Kimi 1 - Massa 0
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Hannu skrev:Det där räcker alldeles utmärkt för mig.
Ja, det är ju klart att det räcker för dig, det passar ju ditt syfte.

Hade situationen varit det omvända, att det var Massa som hade en titel och Kimi var utan så hade nog både du och Jari räknat som Enzo gör nu eller på något annat sätt som hade passat era syften bättre.

Sånt här går ju att vända och vrida på i all jävla evighet; t ex så var Alan Jones en bättre förare än både Gilles Villeneuve och Ronnie Peterson enligt ditt och Jaris synsätt, men jag tror nog att många vill hävda motsatsen.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Hannu skrev:
Kimi 1, Massa 0.

Hur många poäng etc som gjorts i Ferrari de senaste 2 åren spelar inte så stor roll.

Vem som är bäst?? Tja om man räknar enbart poäng och vinster och inte tar med snabbaste varv och antal titlar så visst Massa, säger inte så mycket om vem som är bäst av dom 2.
Mer om hur vissa hittat nya sätt att räkna på för jag trodde att det var titlen som gällde och inget annat.

Och hur fastställer man titlar? Med snabbaste varv eller?

Jag är också nöjd, då Massa är Ferraris bäste förare de senaste två åren, och trenden är ganska tydlig.

Hannu

Inlägg av Hannu »

Razor skrev:
Hannu skrev:Det där räcker alldeles utmärkt för mig.
Ja, det är ju klart att det räcker för dig, det passar ju ditt syfte.

Hade situationen varit det omvända, att det var Massa som hade en titel och Kimi var utan så hade nog både du och Jari räknat som Enzo gör nu eller på något annat sätt som hade passat era syften bättre.

Sånt här går ju att vända och vrida på i all jävla evighet; t ex så var Alan Jones en bättre förare än både Gilles Villeneuve och Ronnie Peterson enligt ditt och Jaris synsätt, men jag tror nog att många vill hävda motsatsen.
Jag är inte som Enzo så dra inte in mig i hans sätt att se på saker.

Vart ville du komma med ditt inlägg förresten. Att jag inte får tycka att Kimis VM titel är bra och att jag tycker att det gör honom bättre än Massa?
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Du får tycka precis vad fan du vill, men försök inte inbilla mig att du inte vrider och vänder på siffrorna så att de passar dina syften för du har precis bevisat att det är det du gör, precis som alla andra.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Hannu

Inlägg av Hannu »

EnzoF1 skrev:
Hannu skrev:
Kimi 1, Massa 0.

Och hur fastställer man titlar? Med snabbaste varv eller?
Genom att ta en titel såklart :D

Kimi 1 - Massa 0
Hannu

Inlägg av Hannu »

Razor skrev:Du får tycka precis vad fan du vill, men försök inte inbilla mig att du inte vrider och vänder på siffrorna så att de passar dina syften för du har precis bevisat att det är det du gör, precis som alla andra.
Så du vänder och vrider alltså på siffror för att passa ditt syfte?
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Ibland, men inte i den här tråden.
Förnekar du att du gör det?

Äntligen!
Hannu

Inlägg av Hannu »

Razor skrev:Ibland, men inte i den här tråden.
Förnekar du att du gör det?
Nej. Ibland gör jag det men inte i den här tråden.