Cheever skrev:
Det är vad du tror bara, give us the facts please...
Webber kanske är en milimeter längre eventuellt och men Subtiul? Står 183 på honom, tror jag på när jag ser det
Enligt Webbers, Sutils och Coulthards hemsida: Webber
184 cm
74 kg Sutil
183 cm
75 kg Coulthard
182 cm
72.5 kg
Alltså är Webber längsta F1-föraren.
Sutil är tyngst.
Av de som är ordinarie förare i alla fall.
Annars är Wurz både längst och tyngst.
Enligt hans hemsida är han 187 cm och väger 79kg.
Kom på att Kubica också är rätt lång så jag kollade upp honom och det verkar som han är lika lång som Webber.
Verkar ju faktiskt som om man kan bli framgångsrik även som lång och "stor" i F1. Problemet är kanske att komma dit. Jag antar att det är svårt att bli bra i en Gokart om man är lång och tung.
PeppeF1 skrev:Varje liten detalj som kan irritera Lewis är ack så välkommen.
Exakt! Nu kan de brittiska medierna inte skriva "Hamilton tops..." i sina blaskor. Alonso vet säkert efter förra året att Hamilton vill vara snabbast i alla pass. Go, Alonso go!
PeppeF1 skrev:Varje liten detalj som kan irritera Lewis är ack så välkommen.
Exakt! Nu kan de brittiska medierna inte skriva "Hamilton tops..." i sina blaskor. Alonso vet säkert efter förra året att Hamilton vill vara snabbast i alla pass. Go, Alonso go!
Jag tror det är många löp av den typen klara nu för helgen och ju fler av dem som får kastas desto bättre.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Jösses, sådan press Hamilton måste känna. Bara publikens stöd till Massa måste ju sätta avtryck i sinnet på honom. Jag tror att han är under mer press än under förra året. Då tror jag inte ens att det föresvävade honom att han skulle kunna förlora titeln.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
"Let's put it this way: I think Massa will be stopping very, very early and that's a high risk strategy. It doesn't provide for safety car or weather conditions, you know, we looked at all the variables, we fully appreciate that we have some degree of risk in regards of first corner or first lap accidents but to revert to a strategy that light is ... has a higher level of risk.
"Going light introduces a very difficult situation with safety car and if there is any sort of weather interruption in the first part of the race, because you are finished if you are super light. You need to have the ability to stretch your window."
Ron Dennis, McLaren, speaking to German broadcaster Premiere
Räikkönen kommer att göra sitt för att ställa till besvär. Inte för att jag tror att han kommer att göra något ojust, medvetet, men det är en situation som han inte är van vid.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Det bästa Kimi kan göra är att släppa Hamilton förbi sig direkt och låta honom ta VM-titeln. Då är han fortfarande enda världsmästaren i stallet inför nästa år och kan starta med att tvåla till den läspande gnomen med "jag gjorde det du inte kunde året innan"...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
[quote="Jari"]Det bästa Kimi kan göra är att släppa Hamilton förbi sig direkt och låta honom ta VM-titeln. Då är han fortfarande enda världsmästaren i stallet inför nästa år och kan starta med att tvåla till den läspande gnomen med "jag gjorde det du inte kunde året innan"...[/quot
Vilken såp opera detta kan bli haha riktigt roligt
F1 när det är som bäst och jag ser verkligen fram emot i morgon när den spännande upplösningen går av stapeln på Olearys Götgatan på södermalm i stockholm.
Vem ligger med vem, vilka blir fulla och vågar de obalanserade två visa sig på plats eller stänger de in sig i sina garage.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Jari skrev:F1 när det är som bäst och jag ser verkligen fram emot i morgon när den spännande upplösningen går av stapeln på Olearys Götgatan på södermalm i stockholm.
Vem ligger med vem, vilka blir fulla och vågar de obalanserade två visa sig på plats eller stänger de in sig i sina garage.
Ska bli väldigt intressant att se loppet imorgon. Det känns som att det till stor del kommer att bli tillfälligheter som avgör. Det finns så mycket som kan ställa till det nu. Regn kan vara en sådan faktor. Kan inte vänta.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kubica är den andre som riskerar att förlora något i morgon - tredjeplatsen i VM. Snacka om framgång för Ferrari om de lyckas ta titeln och tredjeplatsen.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
JTarnstrom skrev:Kubica är den andre som riskerar att förlora något i morgon - tredjeplatsen i VM. Snacka om framgång för Ferrari om de lyckas ta titeln och tredjeplatsen.
Märkligt att McLaren valde att tanka Kovalainen så tungt (som det verkar). Den strategin gör ju att Kovalainen inte har någon möjlighet att agera hjälpryttare åt Hamilton. Risken är att han inte heller kommer iväg bra i starten vilket öppnar för attacker mot Hamilton av både Alonso och Vettel in i första böjen. Om McLarens beslut är signifikativt för hur de kommer att hantera resten av tävlingen så ligger Hamilton risigt till.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Jag har en magkänsla som säger att det brakar åt helvete får allas våran vän Hamilton i morgon, detta är deprimerande för en som är en McLaren fan att man inte har en förare som man kan hurra fram för en värdig WM titel. Men jag hoppas att HK gör sitt jobb så att McLaren får sin välförtjänta Konstruktör titel.
Jag såg också kvalet på ITV, mycket bra, med mycket finna bilder om tiden som har varit
Jag tror de överkompenserat i vanlig ordning och har räknat in både säkerhetsbilar och pissväder till i morgon och därför ansett sig behöva ett större fönster för eventualiteter inna de går i depå.
ferraribilarna seglar iväg i morgon i starten om det inte regnar och trots att åtminstone Massa går i depå bra mycket tidigare än Hamilton är HA HA milton för långt bak för att kunna hota.
Heikki med fritt vald taktik hade nog till och med tagit pole här. Han har soppa för minst tre varv mer än HA HA milton och just den begriper jag bara inte om det inte bara ska vara så att han ska hålla sig bakom HA HA.
Han har fått välja själv en gång i år och det var på Silverstone.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Kul det här!! Hamilton ligger risigt till eftersom hans starkaste kort inte är att hålla huvudet kallt. Klarar han av att släppa Ferraribilarna före sig och sedan bevaka sin plats så fixar han det här. Men jag tror att hans största fiende är han själv.
Dessutom så får han passa sig jävligt noga för Vettel och Alonso som knappast kommer att vika ner sig om LH försöker samma fasoner som på Monza - då blir det nog en liten naturupplevelse för LH.
Första varvet blir ruggigt spännande,,
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
The weather is closing in slightly slower than anticipated, but almost every weather source on the planet now predicts rain later as we move towards the start of this vital race.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Ron verkar tvärsäker på att de framför Lewis är på tre-stoppare.
Q. Almost all of the time that Lewis is giving away to Massa is in the middle sector on that Q3 run. It's almost four tenths in the middle sector?
RD: The guys at the front are on three-stop strategies - simple as that. It's just fuel load. You don't have the level of competitiveness that we had in practice and Q1 and Q2 and then suddenly lose it.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Ron Dennis påstår att McLaren aldrig har varit så förberedda som inför dagens drabbning. Ju mer förberedda McLaren är, desto sämre verkar de vara på att hantera det oförutsedda. Ron Dennis har alltid haft en övertro på att allt går att kontrollera, att konkurrenternas varenda drag ska kunna förutses, men när det inte går enligt planerna så brukar allt falla ihop som ett korthus. Saken är den att det enda McLaren kan och ska göra är att hantera dagens tävling som vilken som helst och låta Hamilton göra sin grej. Klarar han inte att hantera det, tough luck, men gör det inte mer komplicerat än vad det är.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Även om regn spelar McLarens strategi i händerna lutar jag åt Ross Brawns analys - bättre att starta långt fram och kontrollera händelserna därifrån. Allt Hamilton behöver är en femteplats och om de skulle vara på samma strategi som resten av de som kvalar långt fram så har de inget att oroa sig för. Om en trestoppare är en dålig strategi så drabbar det ju även Massa. Poängen är att Hamilton hade sluppit att starta från en så sårbar position.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Känns som om regnrace inte skulle gynna någon av de två kombatanterna. Snarare till Alonsos eller Vettels fördel. Hamilton kan ju råka ut för precis vad som helst i starten och Massa är väl knappast den vars aktier stärks mest av dåligt väder.
Hua, kan knappt sitta still i stolen. Planen är att jobba fram till ca 17:00 och sen ägna mig åt racet. Som det ser ut nu kommer jag bara sitta och lusläsa forum och bloggar hela tiden fram till racet.
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
(Mario Andretti)
Blomman och Eje har tittat för lite på Champ Car. Tracy hade en perfekt placerad kamera i hjälmen för ett par år sedan. Tycker att det är lite symtomatiskt att när F1 plockar fram en lösning, kameror, grafik eller vad det nu är, så är det redan bättre gjort på annat håll. Det finns en hel del att göra på den fronten, även om det har blivit bättre.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.