Trött på gnällspikar.

Kungaklassen av motorsport...
Gäst

Inlägg av Gäst »

Läste bland forzanyheterna och blev lite irriterad.

"" Barrichello gav sin bil till Schumi på Imola [24/4 05:50]
Enligt Italienska källor fick Rubens Barrichello ge bort sin nya F2002 till Michael Schumacher mellan kvalet och tävlingen under Imolas GP.""

Det är inte Barichellos bil. Bilen har konstruerats och byggts av Ferarri. Äganderätten och alla andra rättigheter tillhör Scuderia Ferarri. Till och med hjälmen han bär och overallen han smutsar ner ägs av Ferarri. Han gav inte bort någonting, de annsvariga tilldelade MS en av Ferarribilarna.

""Händelsen har kommenterats för tidningen Auto Sprint av ex-föraren Alex Zanardi, som inte ser något konstigt med förfarandet:
– När Barrichello kom till Ferrari pekade man omgående ut ett eget hörn åt honom, gav honom materialet och bad honom komma överens med det så gott han kunde.""

En kille som fattar hur det går till. Bra Zanardi, du är påläst och kan spelreglerna. :smile:

Såja nu känns det lite lättare att leva. :grin:

Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Rubens kvalade i Maestros reservbil. På söndagen fick Maestro tillbaka den.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

On 2002-04-24 12:02, Lemon wrote:
Det det egentligen borde stå är:

"Barrichello snatches Schumi's car away!"

Fy på sig pappas pojke...

/E
Boy

Inlägg av Boy »

Stygg apa.
/Boy
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Ja, Fischella gnäller visst på Bridgestone. Bridgestone bryr sig bara om Ferrari och gör däck som passar dem, men inte de andra Bridgestone bilarna. Släng ut gnällspiken Fisichella från F1 Låt honom köra i IRL i stället :down:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Bridgestone ser till att anpassa sina däck efter önskemål från dom som har potential att vinna WCC/WDC. Det råkar inte vara Fisichella.

Bridgestone gör en affärsmässigt korrekt tolkning och agerar förhoppningsvis därefter.

Sen får Fisichella gnälla bäst han vill. Men att slänga ut honom från F1 är väl lite att överdriva. :sad:
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Största gnällspikarna brukar ju annars vara Schumacherfantasterna...håller med kolumnisten på Forza, vill ni se spänning i helgen, gå ut och kolla på en rondell i stället.
Boy

Inlägg av Boy »

Jag föredrar motorvägen, om jag vill ha spänning. Lite extra brukar det var vid på- och avfarter...
/Boy
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Hurra, nån som läser det man skriver!

Tärnström
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Vem har gnällt????

Står ju bara ungefär som så att MS hade tillgång till två bilar... den enda som verkar gnälla är fotbolls- och Felipe Massa fantasten zz :wink:
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag tycker att ni skall bege er till någon rondell eller en motorväg, själv tittar jag med glädje på då JPM förnedras. :grin:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

On 2002-04-24 17:51, zz wrote:
Jag tycker att ni skall bege er till någon rondell eller en motorväg, själv tittar jag med glädje på då JPM förnedras. :grin:
Jag hade nästan glömt att Montoya fanns... han gör ju inget väsen av sig direkt. Och med tanke på att alla hans anhängare heller inte skriver nåt om honom (Marsupilami, Baron Von Arsle m fl...) så är det kanske dags att skriva ut honom.

Det är väl bara bastuklubben på fria ordet som fortfarande hyllar honom, men med tanke på deras tidigare preferenser så är det ju inte att förvånas över... :wink: Herregud, de tror ju fortfarande att Villeneuve är nåt att räkna med när det är fältets i särklass största föredetting (han har väl aldrig varit nåt för den delen...). Där snackar man skräddarsydd bil och stall uppbyggt runt en förare, visst det har MS också men han levererar ju...

/E

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: EnzoF1 den 2002-04-24 22:20 ]</font>
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Undrar fortfarande vem som har gnällt :???:

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-04-24 12:02, Lemon wrote:
Är detta verkligen sant?
Jag är skeptisk. Jag såg kvalet "live" och insåg att ledningen fick hicka. Man lyfte till och med Barrichello ur sin bil med ett försök kvar för att han inte skulle göra ännu bättre ifrån sig. Så länge den typen av sportslighet råder kommer F1 att dala i anseende.
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-04-25 06:40, Jari wrote:
Man lyfte till och med Barrichello ur sin bil med ett försök kvar för att han inte skulle göra ännu bättre ifrån sig. Så länge den typen av sportslighet råder kommer F1 att dala i anseende.
Hade han inte vett att hoppa ur "sin bil" själv. :grin:

Visste förästen inte om att Barichello har en "egen bil". Trodde i min enfald att han var anställd i Ferarri och att det fanns någon form av racingledning som fattad vissa beslut.

Tycker att Ferarri fattat en rad strategiskt viktiga och riktiga beslut de senaste åren. Det har givit resultat i form av en handfull WCC och några WDC.

Barichello har med tanke på sin generösa lön inte visat någon ting av värde än så länge. Det kanske kommer. Han har ju i bästa fall 13 lopp kvar att visa det på.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Undrar FORTFARANDE vem som har gnällt och var i det här sammanhanget :???:

Gäst

Inlägg av Gäst »

Fortsätt undra, det håller din lilla hjärna vaken. :grin:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

NU vet jag vem som har gnällt! Det är ju zz som har gnällt. :grin:

Men .. med tanke på rubriken i topicen... är du då trött på dig själv?

Boy

Inlägg av Boy »

Han har fortfarande inte fattat hur han kunde bli Massa fan, och blir lite frustrerad på det... :angel:
/Boy
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Visst, Schumacher är bäst, men om de andra fick bättre ordning på sina bilar så skulle man kunna mäta det på ett bättre sätt. Nu är det bara tråkkörning.

Om man skulle sätta Schumi, Montoya och Villeneuve i bilar som var närmare varandra så skulle det börja bli intressant. De är de enda intressanta förarna i F1 för de har passionen som en del andra saknar. Vem f-n bryr sig om förare som bara tar sig runt?

Boy

Inlägg av Boy »

Visst, publiken gillar väl vilda förare som Montoya, men stallen måste föredra förare som tar sig runt banan och säkrar poäng, framför förare som chansar och hamnar i sandfållan...eller...?
/Boy
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Jo, det är klart att man ska ta sig i mål och inte hamna i sandfållan. Helt rätt. Det är bara jag som saknar lite passion hos vissa förare. De där varven i Australien när Schumacher och Montoya hade något slags kamp var ju mer underhållande än hela Imolahelgen.

Det här reglementet som finns just nu gör att bilarna går snabbt rakt fram och verkar nervösa i kurvorna och jag tror man måste börja titta på någon ändring som gör det mer omkörningsmässigt.
Boy

Inlägg av Boy »

Det har man snackat om i flera år tycker jag, men det händer ju aldrig någonting...
/Boy