BRASILIENS GP 2008 - INTERLAGOS
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
BRASILIENS GP 2008 - INTERLAGOS
Loppets officiella namn: FORMULA 1 GRANDE PREMIO DO BRASIL 2008
Banbeskrivning: Interlagos
Banlängd: 4.309 km, antal varv: 71, startförskjutning: 0.030 km, distans: 305.909 km
Bensinförbrukning: 1.89 kg/varv och 10 kg påverkar varvtiden med cirka 0.33 sekunder.
Depåfönster, 71 varv
1 stopp: 39-43
2 stopp: 24-28, 44-27
3 stopp: 14-19, 35-39, 52-58
Tidschema (Bästa tid från 2007 inom parantes)
Fredag 2008-10-31, CET
Träning 1 13:00-14:30 (K.Räikkönen - Ferrari 1:19.580)
Träning 2 17:00-18:30 (L.Hamilton - McLaren 1:12.767)
Lördag 2008-11-01, CET
Träning 3 14:00-15:00 (F.Massa - Ferrari 1:11.810)
Kvalificering 17:00-18:00 (F.Massa - Ferrari 1:11.931)
Söndag 2008-11-02, CET
Lopp 18:00-20:00
Alla 25 segrarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2007: Kimi Räikkönen - Ferrari # 1:28:15,270
2006: Felipe Massa - Ferrari # 1:31:53,751
2005: Juan Pablo Montoya - McLaren # 1:29:20,574
2004: Juan Pablo Montoya - Williams # 1:28:01,4512
2003: Giancarlo Fisichella - Jordan # 1:31:17,748
2002: Michael Schumacher - Ferrari # 1:31:43,663
2001: David Coulthard - McLaren # 1:39:00,834
2000: Michael Schumacher - Ferrari # 1:31:35,271
1999: Mika Häkkinen - McLaren # 1:36:03,785
1998: Mika Häkkinen - McLaren # 1:37:11,747
1997: Jacques Villeneuve - Williams # 1:36:06,990
1996: Damon Hill - Williams # 1:49:52,976
1995: Michael Schumacher - Benetton # 1:38:34,154
1994: Michael Schumacher - Benetton # 1:35:38,759
1993: Ayrton Senna - McLaren # 1:51:15,485
1992: Nigel Mansell - Williams # 1:36:51,856
1991: Ayrton Senna - McLaren # 1:38:28,128
1990: Alain Prost - Ferrari # 1:37:21,258
1980: Rene Arnoux - Renault # 1:40:01,330
1979: Jacques Laffite - Ligier # 1:40:09,640
1977: Carlos Reutemann - Ferrari # 1:45:07,720
1976: Niki Lauda - Ferrari # 1:45:16,780
1975: Carlos Pace - Brabham # 1:44:41,170
1974: Emerson Fittipaldi - McLaren # 1:24:37,060
1973: Emerson Fittipaldi - Lotus # 1:43:55,600
Alla 25 kvalvinnarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2007: Felipe Massa - Ferrari # 1:11,931
2006: Felipe Massa - Ferrari # 1:10,680
2005: Fernando Alonso - Renault # 1:11,988
2004: Rubens Barrichello - Ferrari # 1:10,646
2003: Rubens Barrichello - Ferrari # 1:13,807
2002: Juan Pablo Montoya - Williams # 1:13,114
2001: Michael Schumacher - Ferrari # 1:13,780
2000: Mika Häkkinen - McLaren # 1:14,111
1999: Mika Häkkinen - McLaren # 1:16,568
1998: Mika Häkkinen - McLaren # 1:17,092
1997: Jacques Villeneuve - Williams # 1:16,004
1996: Damon Hill - Williams # 1:18,111
1995: Damon Hill - Williams # 1:20,081
1994: Ayrton Senna - Williams # 1:15,962
1993: Alain Prost - Williams # 1:15,866
1992: Nigel Mansell - Williams # 1:15,703
1991: Ayrton Senna - McLaren # 1:16,392
1990: Ayrton Senna - McLaren # 1:17,277
1980: Jean-Pierre Jabouille - Renault # 2:21,400
1979: Jacques Laffite - Ligier # 2:23,070
1977: James Hunt - McLaren # 2:30,110
1976: James Hunt - McLaren # 2:32,500
1975: Jean-Pierre Jarier - Shadow # 2:29,880
1974: Emerson Fittipaldi - McLaren # 2:32,970
1973: Ronnie Peterson - Lotus # 2:30,500
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Din lathund inför Brasiliens GP
I Brasiliens Grand Prix på Interlagosbanan avgörs årets Formel 1 VM. Men vem blir världsmästare och hur? Här kommer en lathund för dig som kan vara bra att ha framför sig när spänningen är på topp och din huvudräkning kanske är sämre än vanligt på grund av all spänning.
Förar-VM
Lewis Hamilton (94 poäng) blir världsmästare ifall han blir:
Ferrari leder konstruktörs-VM med 156 poäng, före McLaren på 145, BMW Sauber 135, Renault 72 och Toyota 52. Ferrari kan bara förlora emot McLaren som i sin tur kan förlora emot BMW Sauber. Renault har redan säkrat fjärdeplatsen och får nästa år bilnummer 7 och 8. Toyota har i sin tur säkrat femteplatsen och får därmed bilnummer 9 och 10.
Scuderia Toro Rosso, Red Bull och Williams slåss om sjätteplatsen medan Honda i princip redan är klar nia och Force India tia. För inte kan någon av de sistnämnda full poäng i Brasilien?
I Brasiliens Grand Prix på Interlagosbanan avgörs årets Formel 1 VM. Men vem blir världsmästare och hur? Här kommer en lathund för dig som kan vara bra att ha framför sig när spänningen är på topp och din huvudräkning kanske är sämre än vanligt på grund av all spänning.
Förar-VM
Lewis Hamilton (94 poäng) blir världsmästare ifall han blir:
- Etta, två, trea, fyra eller femma.
- Sexa eller sjua och Massa inte vinner.
- Åtta eller sämre och Massa blir trea eller sämre.
- Etta och Hamilton blir sexa eller sämre.
- Tvåa och Hamilton blir åtta eller sämre.
Ferrari leder konstruktörs-VM med 156 poäng, före McLaren på 145, BMW Sauber 135, Renault 72 och Toyota 52. Ferrari kan bara förlora emot McLaren som i sin tur kan förlora emot BMW Sauber. Renault har redan säkrat fjärdeplatsen och får nästa år bilnummer 7 och 8. Toyota har i sin tur säkrat femteplatsen och får därmed bilnummer 9 och 10.
Scuderia Toro Rosso, Red Bull och Williams slåss om sjätteplatsen medan Honda i princip redan är klar nia och Force India tia. För inte kan någon av de sistnämnda full poäng i Brasilien?
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 260
- Blev medlem: fre mar 07, 2003 16:24
- Ort: Kristineberg
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
-
- Inlägg: 35
- Blev medlem: tis dec 06, 2005 00:05
- Ort: Riverhouse,Skåne
Han och Kova hade ny spis i Kina, och de har inte utnyttjat sitt "fria" motorbyte.....ännPatrik L skrev:Det räcker att han skjuter den under träningen för göra det lite sportsligt intressantare. Nån som vet om han kommer med en ny rot eller kör sitt andra i Brasilien?
Kova lär göra ett iallafall.....
Racemotorn sitter väl inte i förrän på 3:e träningen, eller har jag helt fel för mig
-
- Inlägg: 522
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 10:47
Man får inte byta motor i samband med det sista loppet om den inte går upp i rök eller den redan har gått två lopp. Anledningen till att McLaren inte har bytt Hamiltons motor lär vara att man inte vill riskera tio platsers nedflyttning om han skjuter motorn på kvalet eller den tredje fria träningen.Christoffer skrev:Alla har ju rätt till ett motorbyte under säsongen utan att bli bestraffade. Läge för dom som inte gjort det än att ta chansen nu.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Den här tråden är länkad till från Forzas framsida. Läsare som vill diskutera seriöst ska inte behöva mötas av en massa trams. Ett antal oseriösa inlägg bortredigerade. Nu vet ni var gränsen går - kliv inte över den igen.
Moderatorn
Moderatorn
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
Men om man skjuter motorn på kvalet, har man fortfarande den fria bytesmöjligheten?menthol skrev:Man får inte byta motor i samband med det sista loppet om den inte går upp i rök eller den redan har gått två lopp. Anledningen till att McLaren inte har bytt Hamiltons motor lär vara att man inte vill riskera tio platsers nedflyttning om han skjuter motorn på kvalet eller den tredje fria träningen.Christoffer skrev:Alla har ju rätt till ett motorbyte under säsongen utan att bli bestraffade. Läge för dom som inte gjort det än att ta chansen nu.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
Tackar för den. Klart och tydligt.PeppeF1 skrev:Således kommer ett eventuellt byte i Brasilien att bestraffas.2008 F1 Sporting Regulations
28.4
f) Except during the last Event of the Championship season, each driver will be permitted to use a replacement engine without incurring a penalty the first time this becomes necessary during the season.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
De får bara byta motorn om FIA:s tekniksnubbar anser att orsaken till DNF:n är utom stallets kontroll.
Honda körde ju det tricket första året som man hade tvåraceregeln för motorerna och tog in båda bilarna trots att de hade kunnat fullfölja loppet. Efter den händelsen täppte FIA till det kryphålet i reglerna.
Alltså, om FIA anser att "den ökade luftkonsumtionen" i Kovalainens motor inte är tillräckliga skäl för en DNF "utom stallets kontroll" så får man inte byta hans motor utan bestraffning.
Så ser reglerna ut, om det sedan är någon reell risk för straff om McLaren byter hans motor tänker jag inte spekulera i.
Honda körde ju det tricket första året som man hade tvåraceregeln för motorerna och tog in båda bilarna trots att de hade kunnat fullfölja loppet. Efter den händelsen täppte FIA till det kryphålet i reglerna.
Alltså, om FIA anser att "den ökade luftkonsumtionen" i Kovalainens motor inte är tillräckliga skäl för en DNF "utom stallets kontroll" så får man inte byta hans motor utan bestraffning.
Så ser reglerna ut, om det sedan är någon reell risk för straff om McLaren byter hans motor tänker jag inte spekulera i.
Senast redigerad av Razor den mån okt 20, 2008 19:43, redigerad totalt 2 gånger.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
-
- Inlägg: 414
- Blev medlem: fre sep 19, 2008 20:23
- Ort: Uppsala
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
Japp där var jag torsk!Cuscino skrev:Avdelningen nostalgi
Undrar hur många av dagens fjollor till förare som skulle våga sig runt ett varv på denna fantastiska bana!
Och vilken bana är då detta?
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
-
- Inlägg: 53
- Blev medlem: mån jul 07, 2008 11:18
-
- Inlägg: 260
- Blev medlem: fre mar 07, 2003 16:24
- Ort: Kristineberg
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
-
- Inlägg: 50
- Blev medlem: fre aug 24, 2007 20:48
Har mycket svårt att se Felipe Massa förlora det här loppet. På den här banan är han överlägsen. Frågan är om Hamilton blir nervös om Massa drar ifrån... Jag tror att det är mer spännande än det ser ut på förhand. Det kanske till och med blir så att fyra, fem man är snabbare än Hamilton bara...
Som jag ser det 70% Hamilton tar titeln. 30% Massa tar titeln.
Som jag ser det 70% Hamilton tar titeln. 30% Massa tar titeln.
-
- Inlägg: 414
- Blev medlem: fre sep 19, 2008 20:23
- Ort: Uppsala
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
Poäng där. Ponera att Massa tar pole med Hamilton tvåa och Kimi trea. I starten blir Hamilton lite utprejad och både Alonso, Kubica sist Kimi kommer om. Massa drar iväg och Kimi börjar köra defensivt. Hamilton blir....vänta nu...han blir ju i så fall femma och vinner likförbannat VM... Hamilton måste få tekniska problem för att förlora det här....pulverapa skrev:Har mycket svårt att se Felipe Massa förlora det här loppet. På den här banan är han överlägsen. Frågan är om Hamilton blir nervös om Massa drar ifrån... Jag tror att det är mer spännande än det ser ut på förhand. Det kanske till och med blir så att fyra, fem man är snabbare än Hamilton bara...
Som jag ser det 70% Hamilton tar titeln. 30% Massa tar titeln.
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
-
- Inlägg: 522
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 10:47
En sådan situation är ju väldigt svårhanterlig.Fredrik i Trollhättan skrev:Lite kul skulle det ju vara om ovanstående händer men med Kova på femte och Hamilton på sjätte. Så får vi se hur Mclaren hanterar det...
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
-
- Inlägg: 35
- Blev medlem: tis dec 06, 2005 00:05
- Ort: Riverhouse,Skåne
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
Jag såg att bilden hette Lagos men kopplade ändå inte till trådenFlamman skrev:Skojar du??? Jämför med banan i första posten.Christoffer skrev:Japp där var jag torsk!Cuscino skrev:Avdelningen nostalgi
Undrar hur många av dagens fjollor till förare som skulle våga sig runt ett varv på denna fantastiska bana!
Och vilken bana är då detta?
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
De tre första kurvorna - alla på ytterslingan egentligen - är bankade. Curva 3 efter den km-långa rakan har 20 m avåkningszon (gräs!) följt av en mur...Petrol skrev:Gillar Historien bakom banan med byggarbröderna som trodde att de gjorde ett klipp på tomten för att bygga bostäder - blev sååå lurade. Hur som happ så blev det en racerbana mitt i stan istället - och vilken bana sen.
-
- Inlägg: 522
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 10:47
Är det någon som har koll på hur asfalten har försämrats tills iår? Förra året var den ju nylagd.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
Ferrari har det säkert. Man har nog varit där, brutit upp en bit och lyckats lägga en liknande, ett år gammal beläggning på Fiorano där Massa testat hela veckan. Att man redan lagt ny asfalt på Fiorano tidigare inför Singapours GP är överspelat. Det racet har ju redan varit.menthol skrev:Är det någon som har koll på hur asfalten har försämrats tills iår? Förra året var den ju nylagd.
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
-
- Inlägg: 590
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Det är väl inga som helst problem. Då släpper helt enkelt Kova om Hamilton. Och det är fulständigt tillåtet att göra så bara inte stallet kommenderar föraren med hårda ordalag.Fredrik i Trollhättan skrev:Lite kul skulle det ju vara om ovanstående händer men med Kova på femte och Hamilton på sjätte. Så får vi se hur Mclaren hanterar det...
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
Jag vet, men skulle man hymla om det eller säga som det är?Silverkatten skrev:Det är väl inga som helst problem. Då släpper helt enkelt Kova om Hamilton. Och det är fulständigt tillåtet att göra så bara inte stallet kommenderar föraren med hårda ordalag.Fredrik i Trollhättan skrev:Lite kul skulle det ju vara om ovanstående händer men med Kova på femte och Hamilton på sjätte. Så får vi se hur Mclaren hanterar det...
-
- Inlägg: 1389
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Tumba
Eller både och som Ferrari nu sist.Fredrik i Trollhättan skrev:Jag vet, men skulle man hymla om det eller säga som det är?Silverkatten skrev:Det är väl inga som helst problem. Då släpper helt enkelt Kova om Hamilton. Och det är fulständigt tillåtet att göra så bara inte stallet kommenderar föraren med hårda ordalag.Fredrik i Trollhättan skrev:Lite kul skulle det ju vara om ovanstående händer men med Kova på femte och Hamilton på sjätte. Så får vi se hur Mclaren hanterar det...
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
Precis.Hannu skrev:Eller både och som Ferrari nu sist.Fredrik i Trollhättan skrev:Jag vet, men skulle man hymla om det eller säga som det är?Silverkatten skrev: Det är väl inga som helst problem. Då släpper helt enkelt Kova om Hamilton. Och det är fulständigt tillåtet att göra så bara inte stallet kommenderar föraren med hårda ordalag.
-
- Inlägg: 590
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Jag kollar på väderprognosen och där ser det blött ut. Nu har jag druckit nästan en hel öl (50 centiliter) och jag är därmed inte att lita på, men... Men ändå. Visst är det så att förarmästerskapet har avgjorts, eh... Ett antal gånger har det avgjorts i säsongens sista tävling. Nu ska vi se om jag minns rätt:
(Jag lämnar stenåldern därhän)
1986
1994
1996
1997
1998
1999
(Sidospår: Sviten som föranledde regeländringarna efter 2002?)
2003
2006
2007
Det jag vill komma fram till är förstås att... Samtliga ovanstående lopp har körts på torr bana, eller hur?
Det var det jag tänkte på.
Fatta om det blir blött! Det blir första, eh, gör-eller-dö-mästerskapsavgörande säsongsfinalen sedan stenåldern!
(Jag lämnar stenåldern därhän)
1986
1994
1996
1997
1998
1999
(Sidospår: Sviten som föranledde regeländringarna efter 2002?)
2003
2006
2007
Det jag vill komma fram till är förstås att... Samtliga ovanstående lopp har körts på torr bana, eller hur?
Det var det jag tänkte på.
Fatta om det blir blött! Det blir första, eh, gör-eller-dö-mästerskapsavgörande säsongsfinalen sedan stenåldern!
-
- Inlägg: 522
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 10:47
Säsongen 2000 var öppen ända till sista tävlingen den med.
För övrigt ser jag fram mot loppet på söndag och hoppas på ett ordentligt monsunregn i stil med det vi fick se 2003. Det hade varit en perfekt säsongsavslutning.
För övrigt ser jag fram mot loppet på söndag och hoppas på ett ordentligt monsunregn i stil med det vi fick se 2003. Det hade varit en perfekt säsongsavslutning.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 522
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 10:47
Du har rätt. Jag glömde att man körde på Sepang EFTER Suzuka, fel av mig.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
-
- Inlägg: 522
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 10:47
Enligt weather.com är det nu 100 % risk för regn på söndag. Yr.no förutspår något liknande.
http://www.yr.no/place/Brazil/S%C3%A3o_ ... A3o_Paulo/
http://www.weather.com/outlook/travel/b ... k_business
http://www.yr.no/place/Brazil/S%C3%A3o_ ... A3o_Paulo/
http://www.weather.com/outlook/travel/b ... k_business
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00