Nu är du bara snål. Slå tillplatt skrev:Svårt
Måste fundera, Men lockande är det.
Viasat Motor
-
-
-
Tycker ändå det känns som konstgjord andning i väntan på F1 säsongen 2009. Jag hade hoppats på mer off-season F1 material. Kan man sända från ett officiellt test? Reportage från fabrikerna.Razor skrev:Man ska bl a visa Nascar, A1GP, GP2 Asia, F3 från Macau o s v, så det blir en del utöver repriserna.
Får väl ge Nacar ett nytt försök nästa vinter.
-
-
-
- Moderator
Skulle just påpeka det där med fotbollen...
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
-
-
-
-
-
Det känns ju riktigt hett att lägga fopoll på en "motorkanal" på bästa sändningstid och dumpa det "legendariska loppet" till den så eftertraktade slotten vid 22:40!
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
-
- Varnad
-
Razor skrev:Nej, du ska ju se F1 på HRT1 och RAI Uno...Gösta skrev:Vilken hiskelig tur att jag ännu inte betalat för skräpet.
Inte ännu. Brasiliens GP i år ser jag på tv6 (eller vilken kanal det nu blir på O´Learys). Nästa år är det lite osäkert om jag investerar i viasat eller väljer comhem där de visar F1 på HRT. Med tanke på att de visar fopoll på motorsportkanalen så stiger inte deras aktier hos mig precis.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
-
-
Jo, det är sant. Det krävs inte en "massa" aktier utan ett abonemang räcker långt. Men om det är sant att de redan börjat visa fopoll i en vad jag trodde skulle vara ren motorkanal, då kan man fråga sig hur det kommer bli efter en "massa" månader när nästa F1 sässong sätter igång. Man knäpper på tv´n för att avnjuta GP´t i Valencia och upp kommer reprisen på en fopollsmatch i Div III södra norrland istället. Hembränninge möter bakfylleborg och matchen kommenteras av Blomman med Tomas Brolin som expertkommentator.Geer skrev:Du behöver inte köpa en "massa" aktier. Det räcker med ett abonemang för några hundringar.Gösta skrev: Nästa år är det lite osäkert om jag investerar i viasat
-
- Utvisad
Visar de överhuvudtaget F1 på HRT1?Razor skrev:Du tror inte att de visar fotboll på HRT då?
Jag misstänker att de visar mer fotboll än F1 på HRT1.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
Det är nog 100% mer fotboll än F1 på HRT1.EnzoF1 skrev:Visar de överhuvudtaget F1 på HRT1?Razor skrev:Du tror inte att de visar fotboll på HRT då?
Jag misstänker att de visar mer fotboll än F1 på HRT1.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
-
Nu är ju inte % räkning min starkaste sida. Men jag skulle tro att det är ett par 100% mer fopoll än F1 på de flesta kanaler som visar både fopoll och F1.Geer skrev:Hur många procent F1 är det då ?Razor skrev:Det är nog 100% mer fotboll än F1 på HRT1.EnzoF1 skrev: Visar de överhuvudtaget F1 på HRT1?
Vill även upplysa dig om att här på Forza säger vi "fopoll" och inte "fotboll".
-
- Utvisad
Men vad är då förhållandet på HRT1? Vad blir 100% mer än noll, eller kanske 200% mer än noll?Gösta skrev:Nu är ju inte % räkning min starkaste sida. Men jag skulle tro att det är ett par 100% mer fopoll än F1 på de flesta kanaler som visar både fopoll och F1.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
-
- Moderator
Ett märkligt sätt att profilera en motorkanal... Personligen är jag inte orolig. Det kommer nog att sändas mer motorsport än vad jag kan konsumera, men jag tycker kanalen verkar ha lite problem med marknadsföringen av sina produkter.
-
Det blir jättemycket.EnzoF1 skrev:Men vad är då förhållandet på HRT1? Vad blir 100% mer än noll, eller kanske 200% mer än noll?Gösta skrev:Nu är ju inte % räkning min starkaste sida. Men jag skulle tro att det är ett par 100% mer fopoll än F1 på de flesta kanaler som visar både fopoll och F1.
-
Det är kanske för dom visarSilverkatten skrev:Fjantboll idag igen på Viasat Motor! Skandal!?!
Varför inte sända Science Fiction på History Channel?
Eller XXX film på barnkanalen?
Viasat!!!
Superleague Formula som Fotbollslagen äger.
Då måste dom visa lite riktig fotboll med
FIA = Ferrari International Assistance
-
Klaga på http://www.viasatsport.se/component/opt ... /catid,30/ istället... alla läser ju inte Forza's forum.
ESRL Driver of the year 2002
IWSC Champion 2002
IWSC Champion 2002
-
-
-
För den som är intresserad och inte har Viasat Motor ligger hela dagens "Motorstudion" ute på www.viasatsport.se.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
-
-
Nu blev han offer för den onde Kimi. Om han inte blivit påkörd så hade han blivit rejält bestraffad för att ha kört om under gul flagg. Han fick högre hjältestatus på detta sättet.olag skrev:Tittar på Viasat motor och dom visa Monacoloppet. Jag tycker fortfarande synd om Sutil...
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
FIA gick ut och sa att han inte skulle ha blivit bestraffad.Christoffer skrev:Nu blev han offer för den onde Kimi. Om han inte blivit påkörd så hade han blivit rejält bestraffad för att ha kört om under gul flagg. Han fick högre hjältestatus på detta sättet.
It is out of the question that Sutil would have been given a penalty at the Monaco Grand Prix if he had finished.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Ok då måste det svidit ordentligt.Razor skrev:FIA gick ut och sa att han inte skulle ha blivit bestraffad.Christoffer skrev:Nu blev han offer för den onde Kimi. Om han inte blivit påkörd så hade han blivit rejält bestraffad för att ha kört om under gul flagg. Han fick högre hjältestatus på detta sättet.It is out of the question that Sutil would have been given a penalty at the Monaco Grand Prix if he had finished.
Brain dead, total amnesia,
I.Kilmister
I.Kilmister
-
-
- Mr Forza Motorsport
-
Ok.Pastis skrev:Fick inte göra den... återkommer senare med mera information.menthol skrev:När kommer intervjun med Janne, Pastis?
-
-
-
-
-
- Varnad
-
-
-
- Mr Forza Motorsport
Ska man gå efter "expertintervjun" med Lövis inför gårdagens lopp lär nästa år bli antiklimax! Hans svar var ju så tråkiga och förutbestämda att man kunde grina. Det behövs lite engagemang och spets, annars kan de skippa honom helt.Kuopio skrev:Vad ska Lill-Lövis egentligen göra? Ska han springa runt på gridden och depåområdet och göra intervjuer eller ska han vara i kommentatorsbåset? (Vad händer med Eje då?)
Sedan måste Viasat få en skopa för att åter visat sitt rätta ansikte.
Först fick vi göra uppror för att överhuvudtaget se säsongens två avlutande lopp, sedan hade de det mycket dåliga omdömet att avbryta presskonferensen efter ett av historiens mest spännande lopp! Tyvärr är det här typiskt Viasat som inte har någon som helst känsla eller smidighet inför sina tittare.
Istället för att bjuda på fem minuter retar man upp en skara potentiella kunder! Men varför blir jag inte förvånad? Tja, jag har redan gett upp mina förhoppningar om att Viasat skulle kunna visa lite respekt inför sina TV-tittarna. Tänk på det ni som funderar på att abonnera på deras sportpaket! Ni kan aldrig känna er säkra, för de ändrar sina paket och gör omkastningar i programtablåerna bara för att maximera vinsterna. Så länge vi tittare bara följer med, kommer de att fortsätta i samma dåliga stil.
-
- Utvisad
Fast i ärlighetens namn verkar ju Viasat ha planerat att visa PK. Anledningen till att de bröt måste väl bero på den försenade starten och att tiden så att säga tog slut.Pastis skrev:Ska man gå efter "expertintervjun" med Lövis inför gårdagens lopp lär nästa år bli antiklimax! Hans svar var ju så tråkiga och förutbestämda att man kunde grina. Det behövs lite engagemang och spets, annars kan de skippa honom helt.Kuopio skrev:Vad ska Lill-Lövis egentligen göra? Ska han springa runt på gridden och depåområdet och göra intervjuer eller ska han vara i kommentatorsbåset? (Vad händer med Eje då?)
Först fick vi göra uppror för att överhuvudtaget se säsongens två avlutande lopp, sedan hade de det mycket dåliga omdömet att avbryta presskonferensen efter ett av historiens mest spännande lopp! Tyvärr är det här typiskt Viasat som inte har någon som helst känsla eller smidighet inför sina tittare.
Istället för att bjuda på fem minuter retar man upp en skara potentiella kunder! Men varför blir jag inte förvånad? Tja, jag har redan gett upp mina förhoppningar om att Viasat skulle kunna visa lite respekt inför sina TV-tittarna. Tänk på det ni som funderar på att abonnera på deras sportpaket! Ni kan aldrig känna er säkra, för de ändrar sina paket och gör omkastningar i programtablåerna bara för att maximera vinsterna. Så länge vi tittare bara följer med, kommer de att fortsätta i samma dåliga stil.
Blomman har väl dessutom hintat att det bara är ett fåtal som verkligen kollar på PK jämfört med loppet.
Men vissa verkar ju aldrig bli nöjda. Jag menar, det viktiga är väl loppet? Nu har jag ingen koll på det efterföljande programmet, men det handlar väl om deras åtagande gentemot dessa, reklam etc.
-
Nja, jag håller inte med riktigt, som sagt vart starten uppsjuten och visst, presskonfen är intressant för oss som följer F1 men jag tycker nog att det inte var någon större katastrof att bryta den.Pastis skrev:Ska man gå efter "expertintervjun" med Lövis inför gårdagens lopp lär nästa år bli antiklimax! Hans svar var ju så tråkiga och förutbestämda att man kunde grina. Det behövs lite engagemang och spets, annars kan de skippa honom helt.Kuopio skrev:Vad ska Lill-Lövis egentligen göra? Ska han springa runt på gridden och depåområdet och göra intervjuer eller ska han vara i kommentatorsbåset? (Vad händer med Eje då?)
Sen målar du fan på väggen Ja Viasat är ett skitföretag som har dribblat med kanalpaket hit och dit. Men nu har skitföretaget gjort en riktig satsning på F1 och motorsport, i princip vad varje motorsport-fan vill ha
Börjar Viasat dribbla med kanalpaket och priser kommer jag att vara den första som klagar - men att få en egen kanal med motorsport och storsatsning på F1 är fan inte illa och det skall Viasat ha beröm för.
I was misled and that is the way it went
-
- Moderator
Lite flexibilitet måste man ju kunna visa och här blev ju Viasat bjudna på ett tillfälle att raka in lite goodwill efter den trista starten på satsningen, men de verkar tyvärr vara fullständigt tondöva för allt vad goodwill heter.
Lill-lövis är ett oskrivet kort än så länge. Han brukade ju skriva lite krönikor i SvD, eller var det DN, då och då för några år sedan. Mitt intryck då var att han faktiskt inte följde F1 så noga som... ja, vi andra gör, och risken är att han inte kommer att tillfredställa de mer initierades behov. Jag minns till och med att han var ute och cyklade en gång så att jag satte frukostmackan i halsen. Kommer dock inte riktigt ihåg vad det var som var galet. Men Lill-lövis är ju en hjälte och jag hoppas på att han tar sig med tiden.
Lill-lövis är ett oskrivet kort än så länge. Han brukade ju skriva lite krönikor i SvD, eller var det DN, då och då för några år sedan. Mitt intryck då var att han faktiskt inte följde F1 så noga som... ja, vi andra gör, och risken är att han inte kommer att tillfredställa de mer initierades behov. Jag minns till och med att han var ute och cyklade en gång så att jag satte frukostmackan i halsen. Kommer dock inte riktigt ihåg vad det var som var galet. Men Lill-lövis är ju en hjälte och jag hoppas på att han tar sig med tiden.
-
- Moderator
Chevan,
jag tror inte att det är någon som har tillgång till Viasat Motor som klagar på kanalinnehållet i sig. Jag ser själv fram emot programutbudet och priset är minst sagt rimligt men sättet kanalen förhåller sig till kunderna är ju under all kritik. Vad som förvånar mig mest är dock hur man kan göra ett så grovt självmål och marknadsföra en sådan satsning så dåligt. Först skulle man lura publiken på avslutningen av säsongen med bara någon veckas varsel, sedan kör man fotboll i den kanal som skulle vara 100 procent motor (för tittare som börjar bli vana vid att deras sporter misshandlas är det ett illavarslande tecken), och nu klarar man inte att göra en vettig bedömning av nyhetsvärdet i att sända presskonferensen på sexan - ett utmärkt tillfälle att kanske vinna nya tittare.
jag tror inte att det är någon som har tillgång till Viasat Motor som klagar på kanalinnehållet i sig. Jag ser själv fram emot programutbudet och priset är minst sagt rimligt men sättet kanalen förhåller sig till kunderna är ju under all kritik. Vad som förvånar mig mest är dock hur man kan göra ett så grovt självmål och marknadsföra en sådan satsning så dåligt. Först skulle man lura publiken på avslutningen av säsongen med bara någon veckas varsel, sedan kör man fotboll i den kanal som skulle vara 100 procent motor (för tittare som börjar bli vana vid att deras sporter misshandlas är det ett illavarslande tecken), och nu klarar man inte att göra en vettig bedömning av nyhetsvärdet i att sända presskonferensen på sexan - ett utmärkt tillfälle att kanske vinna nya tittare.