kas skrev:Är det nån fler som kollat när finnarna talar? Måste det till en kofot för att få dem att öppna munnen så att ljudet kommer ut? När dom är på fyllan då öppnar dom munnen i stället för att stänga den. Nån som iakttagit samma sak? Kimis entoniga läte är inte roligt att höra, det sjunger inte ett skit om rösten vare sej om han vinner eller förlorar. är det ett typisk manligt drag hos finnarna, eller?
Ett är ändå säkert:
Det behövs inte mycket iakttagningsförmåga för se att dina kunskaper räcker bara till ordbajseri. Inget annat.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
Jepp, Kimi hade mest bensin i tanken.
Han skulle aldrig annars varit så nöjd med en andraplacering i kvalet (Kimi visste ju att Massa hade mindre bränsle i Q3-kvalet).
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
Petrol skrev:Jaha - trist lopp med en snabb LH i täten ifrån start till mål med två mindre snabba Ferrari en bit bakom.
Gissar att Ferrari kommer att ta i från tårna nästa lopp och Massa kommer att vara taggad till tusen..
Massa kommer att vara ett nervvrak, inte nog med att han har chansen att bli WDC, han har det dessutom på hemmaplan! Jag tror att Carlos Reutemann vet hur Massa känner sig...
kas skrev:Är det nån fler som kollat när finnarna talar? Måste det till en kofot för att få dem att öppna munnen så att ljudet kommer ut? När dom är på fyllan då öppnar dom munnen i stället för att stänga den. Nån som iakttagit samma sak? Kimis entoniga läte är inte roligt att höra, det sjunger inte ett skit om rösten vare sej om han vinner eller förlorar. är det ett typisk manligt drag hos finnarna, eller?
Ähh spela in dig själv i fyllan och posta en länk här vetja. Så vi alla får höra hur manlig du är fyllan.
Petrol skrev:Jaha - trist lopp med en snabb LH i täten ifrån start till mål med två mindre snabba Ferrari en bit bakom.
Gissar att Ferrari kommer att ta i från tårna nästa lopp och Massa kommer att vara taggad till tusen..
Massa kommer att vara ett nervvrak, inte nog med att han har chansen att bli WDC, han har det dessutom på hemmaplan! Jag tror att Carlos Reutemann vet hur Massa känner sig...
Eller så kommer Hamilto att vara det. Hamilto har förlorat WDC titeln med bättre odds än han kommer ha i Brasilien.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Hamilton är den ende som kan förlora titeln, Massa är den som kan vinna den. Hamilton kan göra en Schumi (knuffa ut konkurrenten) och ändå vinna. Om det görs med finess (bägge får bryta) så kan Hamilton klara sig. Nu är ju detta en vidrig metod att ta hem ett WDC på, och det är därför som Senna och Schumi alltid kommer att dras med sitt rykte som "bad boys".
Kraschar eller bryter bägge (utan inblandning av någon annan), så är WDC Hamiltons. Hamilton förlorar WDC om Massa vinner eller blir tvåa och han själv inte blir bättre än sjua.
Därför hävdar jag att Hamilton bara kan förlora sin WDC i Brasilien. Å andra sidan lyckades han ju just med detta förra året....
Hamilton kan ju inte vara så bakom flötet att han kör av Massa i Brasilien. Även om han är ung har han säkert hört ett och annat om hur sånt brukar sluta. FIA skulle vara skoningslösa. Är Hamilton smart ser han till att bli tre bakom Massa och Kimi...
Fredrik i Trollhättan skrev:Hamilton kan ju inte vara så bakom flötet att han kör av Massa i Brasilien. Även om han är ung har han säkert hört ett och annat om hur sånt brukar sluta. FIA skulle vara skoningslösa. Är Hamilton smart ser han till att bli tre bakom Massa och Kimi...
Vad menar du nu, det har ju lyckats ett par gånger, enda missräkningen var ju 97 när den lille kanadicken hann undan, 94 gick det som smort och i Japan var det två killar som i slutet på 80-talet och början på 90 hade som sport att köra in i varandra, fast det är klart - det blev inte så mycket bättre då
Det enda rätta av Hamilton är ju att göra en [Schumacher] i Brasilien, han har alla rätta egenskaperna för att klara sig helskinnad med en sån manöver.
Cheever skrev:Vad menar du nu, det har ju lyckats ett par gånger, enda missräkningen var ju 97 när den lille kanadicken hann undan, 94 gick det som smort och i Japan var det två killar som i slutet på 80-talet och början på 90 hade som sport att köra in i varandra, fast det är klart - det blev inte så mycket bättre då
Det enda rätta av Hamilton är ju att göra en [Schumacher] i Brasilien, han har alla rätta egenskaperna för att klara sig helskinnad med en sån manöver.
Om du räknar så ser du att incidenten -97 är den senaste i kronologisk ordning. Jag ser det som osannolikt att man i fortsättningen kommer undan bättre än vad MS gjorde...
Hamilton kan ju inte gärna hänvisa till en 20 år gammal incident mellan Senna och Prost.
Cheever skrev:Vad menar du nu, det har ju lyckats ett par gånger, enda missräkningen var ju 97 när den lille kanadicken hann undan, 94 gick det som smort och i Japan var det två killar som i slutet på 80-talet och början på 90 hade som sport att köra in i varandra, fast det är klart - det blev inte så mycket bättre då
Om du räknar så ser du att incidenten -97 är den senaste i kronologisk ordning. Jag ser det som osannolikt att man i fortsättningen kommer undan bättre än vad MS gjorde...
Hamilton kan ju inte gärna hänvisa till en 20 år gammal incident mellan Senna och Prost.
Där ser man, jag räknade inte med att du skulle ta mitt inlägg på allvar
Självklart kommer han inte undan med en torpedering - om Massa får domarna med sig när han kör in i Bordå kommer förmodligen Hamiolton att få ett drive-thru så fort han är i närheten av Massa. Nä Hamiltons enda chans är att köra som idag i Kina, först och att inte göra några misstag a´la förra året.
VM är tyvärr avgjort. Jag kan inte se att Hamilton tappar greppet en gång till, det händer bara inte. Han behöver bara finåka in bakom Ferraribilarna. Hans McLaren har varit skrämmande tillförlitlig i år så risken att ett haveri avgör VM till hans nackdel är i det närmaste obefintlig. Då är risken större att Massa skjuter motorn.
Det enda som jag ser kan förstöra för Hamilton nu är ett tekniskt haveri eller en punktering, men visst, så tänkte jag nog förra året också.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Lewis har visat att han tillhör toppförarna när det fungerar 100% Samtidigt så står han för de största misstagen som har gjorts i F1 de sista åren. Orkar inte räkna men nog har han de 5 grövsta på topp 10. Så jag ger inte upp hoppet förrän the fat lady sings.
Jag tror att både Massa och Hamilton svarar för tidernas oschysstaste uppgörelse och med säsongen -97 som prejudikat blir båda av med alla sina poäng. Räikkönen tar titeln igen, en poäng före Kubica.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
JTarnstrom skrev:Jag tror att både Massa och Hamilton svarar för tidernas oschysstaste uppgörelse och med säsongen -97 som prejudikat blir båda av med alla sina poäng. Räikkönen tar titeln igen, en poäng före Kubica.
Nu är du negativ igen. Riktigt så illa kan det väl inte gå.
JTarnstrom skrev:Jag tror att både Massa och Hamilton svarar för tidernas oschysstaste uppgörelse och med säsongen -97 som prejudikat blir båda av med alla sina poäng. Räikkönen tar titeln igen, en poäng före Kubica.
Nu är du negativ igen. Riktigt så illa kan det väl inte gå.
Jag, negativ? Näe, nu blir jag ledsen...
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Eller så kommer Hamilto att vara det. Hamilto har förlorat WDC titeln med bättre odds än han kommer ha i Brasilien.
Jo, fast det där var ju synnerligen fint riggat!
Kimi fick titeln pga payback i den sk. spionskandalen.
FIA:
- Avsluta det här snyggt nu så ska vi se till att ni kan få tävla nästa säsong, för sportens bästa...
Mamma mia vilken mardröm................ inte fler "spännande" domslut i år TACK!
Tänk att vänta på alla -blaa bla blaa, blabbla, bla bla bla
Mamma mia vilken mardröm................ inte fler "spännande" domslut i år TACK!
Nämen hej och välkommen!
Vad är allt det där blaa blaa blablaa du snackar om och varför ger du det tummen ner. Det är faktiskt bara du som skriver just blaablablaa här fn.
Klart vi måste ha lite domslut. Inte fan kan väl gnomen eller HA HA få vinna?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Nämen hej och välkommen!
Vad är allt det där blaa blaa blablaa du snackar om och varför ger du det tummen ner. Det är faktiskt bara du som skriver just blaablablaa här fn.
Klart vi måste ha lite domslut. Inte fan kan väl gnomen eller HA HA få vinna?
Ironi??
Alla roliga förklaringar om ditt o datt, och om han gjort så eller om det hade varit si eller så.........Ironi??
Hej på dig själv
Flamman skrev:
FIA:
- Avsluta det här snyggt nu så ska vi se till att ni kan få tävla nästa säsong, för sportens bästa...
Det där är ungefär på pricken som jag tror att det gick till.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Jippe skrev:
FIA:
Ja faktiskt. Det gick lite väl dåligt för Alonso och Hamilton på slutet. Oerhört välformulerad konspirationsteori.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Gösta skrev:
FIA:
Att Hamilton skulle bromsa på sig där i kurva 4 var smart regiserat.
Jippe skrev:
FIA:
Ja, och det räckte inte så då växte ett märkligt elfel fram där man med armbågen lyckades nollställa motorns styrdator till startläget....
Lika smart som den märkliga däckstrategin Kinas GP strax innan...
Är det nån som tror att FIA inte skulle kunna ställa till med en sådan grej?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Fredrik i Trollhättan skrev:
Ja, och det räckte inte så då växte ett märkligt elfel fram där man med armbågen lyckades nollställa motorns styrdator till startläget....
Kanske inte FIA men Ferrari och McLaren internt. Om vi vinner förarmästerskapet så lägger vi ner anmälan.
Fast hur hade det sett ut om FIA ger amnesti till förarna för fusket och sedan går de och vinner titeln??? Medge att det var bra märkliga misstag på slutet av McLaren.
Hade de diskat förarna hade förra årets mästerskap blivit bra trist de sista loppen, och så kan man ju inte ha det. Samtidigt kan ju heller inte Mac-förarna få vinna, med tanke på fusket.
Alltså, man iscensätter en kamp in på målsnöret som de inte får vinna.
Är det verkligen så osannolikt?
Med tanke på att det dessutom bara skilde en poäng mellan Kimi och de båda Mclarenförarna. Alonso såg till att han tog precis så många poäng som det var möjligt utan att vinna mästerskapet. Dessutom så slapp han förnedringen av att ha blivit slagen av en rookie.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
EnzoF1 skrev:
Kanske inte FIA men Ferrari och McLaren internt. Om vi vinner förarmästerskapet så lägger vi ner anmälan.
Fast hur hade det sett ut om FIA ger amnesti till förarna för fusket och sedan går de och vinner titeln??? Medge att det var bra märkliga misstag på slutet av McLaren.
Hade de diskat förarna hade förra årets mästerskap blivit bra trist de sista loppen, och så kan man ju inte ha det. Samtidigt kan ju heller inte Mac-förarna få vinna, med tanke på fusket.
Alltså, man iscensätter en kamp in på målsnöret som de inte får vinna.
Är det verkligen så osannolikt?
Ja ! Det är osannolikt. Någon har tittat för mycket på såpopera
Tja, jag tycker det är mer osannolikt att McLaren håller Hamilton ute utan någon anledning på sönderslitna däck i Kina, att Hamilton kör av i depåinfarten och att han gör två märkliga misstag i sista loppet.
Det är även mkt märkligt att förarnas agerande anses vara så allvarligt att man tilldömer McLaren 100 miljoner i böter för det men sedan släpper förarna utan straff.
Det är ganska osannolikt att sporten klarat att en av de förarna blir WDC med det i bagaget, så därför är det ganska sannolikt att FIA agerat på detta sätt.
Apropå såpopera, se på Mosleyaffären? Hur sannolik var den innan?
Tittar man på starten från Brasilien förra året, så ser man att det är Alonso som stör Hamilton så pass mycket att han blir så stressad och tappar bort sig helt.
EnzoF1 skrev:Apropå såpopera, se på Mosleyaffären? Hur sannolik var den innan?
Mosleyaffären? Ja just det. Det var ju när prydda brittiska tidningar la sig i Moseleys sexvanor. De somo kritiserar mosley för det där kan ju börja med att redovisa sina egna sexliv...
EnzoF1 skrev:Apropå såpopera, se på Mosleyaffären? Hur sannolik var den innan?
Mosleyaffären? Ja just det. Det var ju när prydda brittiska tidningar la sig i Moseleys sexvanor. De somo kritiserar mosley för det där kan ju börja med att redovisa sina egna sexliv...
Jag kritiserar inte honom. Jag anser att det är upp till honom vad han sysslar med privat så länge det inte är olagligt.
Men FIA gjorde en ganska stor affär av det, vilket kan jämställas med en såpopera och häpp... så har vi konspirationen bakom McLarens konstiga avslut på säsongen som ett inte helt osannolikt scenario.
Fredrik i Trollhättan skrev:Ron Dennis har i så fall gått i teaterskola. Han var ju rätt deprimerad i intervjun med ITV precis efter målgång i Brasilien.
Ron tror jag om vad som helst, så han har säkert en bakgrund i balettskola med rosa trikåer också....
Det var tur för Hamilton att han slapp bestraffas i spionaffären som han inte var inblandad i. Han gjorde misstag i sista loppet för att hjälpa sin kompis Alonso som var inblandad i affären. Ron kom undan nästan helt utan straff. Bara strukna konstruktörs poäng och 100 M i böter. Vilken lättnad för McLaeren att FIA var så tillmötesgående. Det var helt klart värt att fejka dålig avslutning för att komma undan så billigt.
Undrar varför Ferrari fejkar dåliga lopp i år. Kanske har dom mixtrat med motorn och för att det inte skall läcka ut har dom lovat FIA att inte vinna. Dom skruvade loss Kimis avgasrör och har tvingat Kimi köra med inställningar som är helt okörbara. Sista loppet kommer Ferrari att bryta om inte Hamilton har tillräckligt bra possition. Allt detta är helt logiskt efterssom Max drog ner byxorna vid fel tidpunkt.
Geer skrev:Det var tur för Hamilton att han slapp bestraffas i spionaffären som han inte var inblandad i. Han gjorde misstag i sista loppet för att hjälpa sin kompis Alonso som var inblandad i affären. Ron kom undan nästan helt utan straff. Bara strukna konstruktörs poäng och 100 M i böter. Vilken lättnad för McLaeren att FIA var så tillmötesgående. Det var helt klart värt att fejka dålig avslutning för att komma undan så billigt.
Undrar varför Ferrari fejkar dåliga lopp i år. Kanske har dom mixtrat med motorn och för att det inte skall läcka ut har dom lovat FIA att inte vinna. Dom skruvade loss Kimis avgasrör och har tvingat Kimi köra med inställningar som är helt okörbara. Sista loppet kommer Ferrari att bryta om inte Hamilton har tillräckligt bra possition. Allt detta är helt logiskt efterssom Max drog ner byxorna vid fel tidpunkt.
Det är uppenbarligen lättare att göra sig dum än att försöka förstå.
Kort sagt:
McLaren avslöjas med en stor skandal. Man straffar stallet hårt, men kan inte diska förarna då publiken skulle tappa intresset för återstoden av mästerskapet och ger därför McLaren möjlighet att fortsätta showen, dvs, kör på men förlora förarmästerskapet, annars diskar vi er kommande år.
Svårare än så behöver det inte vara.
Jag säger inte att det ÄR så, men det är inte alls orimligt, och det skulle förklara de märkliga misstagen som skedde i sista loppen.
Hamilton har ju stått för märkliga misstag i år också.
Vad säger det er då om Massa blir världsmästare i år?
1. Att Hamilton är klantig och inte kan hålla nerverna i styr.
2. Att det är dags för Massa att få ett mästerskap iscensatt av McLaren och Ferrari.
3. Att det är dags för Massa att få ett mästerskap iscensatt av FIA, McLaren och Ferrari.
Det pratades ju om att McLaren eventuellt skulle bli uteslutna i år så varför inte.
Geer skrev:Det var tur för Hamilton att han slapp bestraffas i spionaffären som han inte var inblandad i. Han gjorde misstag i sista loppet för att hjälpa sin kompis Alonso som var inblandad i affären. Ron kom undan nästan helt utan straff. Bara strukna konstruktörs poäng och 100 M i böter. Vilken lättnad för McLaeren att FIA var så tillmötesgående. Det var helt klart värt att fejka dålig avslutning för att komma undan så billigt.
Kort sagt:
McLaren avslöjas med en stor skandal. Man straffar stallet hårt, men kan inte diska förarna då publiken skulle tappa intresset för återstoden av mästerskapet och ger därför McLaren möjlighet att fortsätta showen, dvs, kör på men förlora förarmästerskapet, annars diskar vi er kommande år.
Jag säger inte att det ÄR så, men det är inte alls orimligt, och det skulle förklara de märkliga misstagen som skedde i sista loppen.
Den stora skandalen stod väl ändå N Stepney för som tog infon från sin arbetsgivare och gav den till anställda hos McLaren? Vad har förresten hänt med honom i den här affären?
Nu var det ju faktiskt precis det man gjorde. Anledningen till att man gav förarna amnesti kan mycket väl vara den du beskriver...
Det var ju i förarmästerskapet jag menade så klart.
Äsch, det är ju bara en teori, men helt orimligt är det knappast. Spontant känns det ju som att diskning av förarna vore det enda rimliga straffet, eftersom stallet fick så feta böter, men då hade man ju pajat spänningen i förarmästerskapet.
Hannu skrev:Hamilton har ju stått för märkliga misstag i år också.
2. Att det är dags för Massa att få ett mästerskap iscensatt av McLaren och Ferrari.
3. Att det är dags för Massa att få ett mästerskap iscensatt av FIA, McLaren och Ferrari.
Det pratades ju om att McLaren eventuellt skulle bli uteslutna i år så varför inte.
Spännande värre det blir i Brasilien nu
Fast så märkliga misstag har han väl knappast stått för. Den som varit sämst och gjort flest märkliga misstag i så fall är ju Kimi som satt bilen i muren flera gånger, kört på Sutil i Monaco (efter att ha satt bilen i muren) etc. Man skulle ju mer kunna tro att Ron fortfarande betalar Kimi för att de inte ska ta några mästerskap i år.
Nu kommer Massa att ta detta då Hamilton skjuter motorn i nästa lopp.
Kort sagt:
FIA för politiken ut på banan och tvingar förarna fejka misstag.
Det tror inte jag om FIA, fast jag är ju å andra sidan dum
Fast så märkliga misstag har han väl knappast stått för. Den som varit sämst och gjort flest märkliga misstag i så fall är ju Kimi som satt bilen i muren flera gånger, kört på Sutil i Monaco (efter att ha satt bilen i muren) etc. Man skulle ju mer kunna tro att Ron fortfarande betalar Kimi för att de inte ska ta några mästerskap i år.
Eller så kommer Hamilton att göra misstag och så tar Massa det iscensatt av Fia. Inte helt orimligt.
Eller så kommer Hamilton att göra misstag och så tar Massa det iscensatt av Fia. Inte helt orimligt.
Fast det är mer orimligt med tanke på att Massa och Ferrari inte gjort sig skyldiga till ett så grovt regelbrott som McLaren gjorde förra året.