Viasat Motor
-
Jeg har nå sett treningen på Viasat Motor, og er utrolig besviken på bildekvaliteten. Det er jo mye verre enn før på Sport 1 og TV6. Det er jo nesten ikke mulig å skille de små bokstavene fra hverandre - og jeg har en splitter ny 46" Panasonic plasma. Det er ikke mulig at det kommer til å bli sånn framover. Bildet så ut som et dårlig VHS-opptak fra 80-tallet.
-
Hoppas verkligen att det blir bättre bild för dig tills i morgon och på Söndag, hatar själv att titta på tv mer dålig bild - man blir vansinnig!!F.V.H skrev:Jeg har nå sett treningen på Viasat Motor, og er utrolig besviken på bildekvaliteten. Det er jo mye verre enn før på Sport 1 og TV6. Det er jo nesten ikke mulig å skille de små bokstavene fra hverandre - og jeg har en splitter ny 46" Panasonic plasma. Det er ikke mulig at det kommer til å bli sånn framover. Bildet så ut som et dårlig VHS-opptak fra 80-tallet.
Själv fortsätter jag med TV6 säsongen ut..
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
-
- Mr Forza Motorsport
Det var intressant att höra! Jag ska ta upp det med Blomman när jag intervjuar honom i nästa vecka och höra om både kvalitet och HD.F.V.H skrev:Jeg har nå sett treningen på Viasat Motor, og er utrolig besviken på bildekvaliteten. Det er jo mye verre enn før på Sport 1 og TV6. Det er jo nesten ikke mulig å skille de små bokstavene fra hverandre - og jeg har en splitter ny 46" Panasonic plasma. Det er ikke mulig at det kommer til å bli sånn framover. Bildet så ut som et dårlig VHS-opptak fra 80-tallet.
-
- Moderator
Håller med om att bildkvaliteten inte var något att hurra över. Verkar vara något problem med själva formatet också. Oavsett inställning är klockan i toppen kapad, liksom Viasatloggan (den klarar man ju sig utan, men ändå).
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
-
- Moderator
Jag såg på reprisen.
-
Dette var interessant! Håper du får spurt ham om dette, og det hadde vært veldig bra å fått F1 i HD.Pastis skrev:Det var intressant att höra! Jag ska ta upp det med Blomman när jag intervjuar honom i nästa vecka och höra om både kvalitet och HD.F.V.H skrev:Jeg har nå sett treningen på Viasat Motor, og er utrolig besviken på bildekvaliteten. Det er jo mye verre enn før på Sport 1 og TV6. Det er jo nesten ikke mulig å skille de små bokstavene fra hverandre - og jeg har en splitter ny 46" Panasonic plasma. Det er ikke mulig at det kommer til å bli sånn framover. Bildet så ut som et dårlig VHS-opptak fra 80-tallet.
Jeg tenkte også på at det var dårlig billedkvalitet på grunn av at det var et opptak fra i natt vi så i kveld - at Viasat har tatt opp sendingene i lav bitrate. Jeg er veldig spent på hvordan direktesendingene ser ut.
-
Va! Jag jobbar i hopp med en Norrman men det är lättare med språket i tal en i skriftF.V.H skrev:Jeg har nå sett treningen på Viasat Motor, og er utrolig besviken på bildekvaliteten. Det er jo mye verre enn før på Sport 1 og TV6. Det er jo nesten ikke mulig å skille de små bokstavene fra hverandre - og jeg har en splitter ny 46" Panasonic plasma. Det er ikke mulig at det kommer til å bli sånn framover. Bildet så ut som et dårlig VHS-opptak fra 80-tallet.
-
Hehe, det tror jeg nok.platt skrev:Va! Jag jobbar i hopp med en Norrman men det är lättare med språket i tal en i skriftF.V.H skrev:Jeg har nå sett treningen på Viasat Motor, og er utrolig besviken på bildekvaliteten. Det er jo mye verre enn før på Sport 1 og TV6. Det er jo nesten ikke mulig å skille de små bokstavene fra hverandre - og jeg har en splitter ny 46" Panasonic plasma. Det er ikke mulig at det kommer til å bli sånn framover. Bildet så ut som et dårlig VHS-opptak fra 80-tallet.
Grunnen til at jeg poster her er at jeg har sett F1 på de svenske kanalene og hørt på Janne helt siden slutten på 90-tallet, og han og hans ekspertkommentatorer er så utrolig mye bedre enn de norske. Her i Norge synes de tydeligvis at det er viktigere å svare på sjuke SMS som sendes inn fra titterne i stedet for å kommentere det som skjer i løpene.
-
Okej. Jag fattar liteF.V.H skrev:Hehe, det tror jeg nok.platt skrev:Va! Jag jobbar i hopp med en Norrman men det är lättare med språket i tal en i skriftF.V.H skrev:Jeg har nå sett treningen på Viasat Motor, og er utrolig besviken på bildekvaliteten. Det er jo mye verre enn før på Sport 1 og TV6. Det er jo nesten ikke mulig å skille de små bokstavene fra hverandre - og jeg har en splitter ny 46" Panasonic plasma. Det er ikke mulig at det kommer til å bli sånn framover. Bildet så ut som et dårlig VHS-opptak fra 80-tallet.
Grunnen til at jeg poster her er at jeg har sett F1 på de svenske kanalene og hørt på Janne helt siden slutten på 90-tallet, og han og hans ekspertkommentatorer er så utrolig mye bedre enn de norske. Her i Norge synes de tydeligvis at det er viktigere å svare på sjuke SMS som sendes inn fra titterne i stedet for å kommentere det som skjer i løpene.
-
Första dagen av Viasat Motor avslutad.
Vad blir det för omdömme?
SUCCE!!
Träning med analyser, GP2 kval, snabbgenomgång av hela säsongen och nyheter med förarintervjuer.
Min sambo har redan börjat flagga om att det kommer att bli sanktioner gällande mitt tv-tittande.
SUCCE!!
Träning med analyser, GP2 kval, snabbgenomgång av hela säsongen och nyheter med förarintervjuer.
Min sambo har redan börjat flagga om att det kommer att bli sanktioner gällande mitt tv-tittande.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
-
Satt oxå och titta på kanalen hela kvällen igår..Tur i oturen har jag ingen som ger mig sanktionerChristoffer skrev:Första dagen av Viasat Motor avslutad.
SUCCE!!
FIA = Ferrari International Assistance
-
Förvånad jag blev igår när jag kom hem från jobbet och slog på tv'n till grabben och bläddrade förbi Viasat Motor och såg att de visade träningarna.
Det blev inget tecknat på några timmar och som tur är gillar grabben F1
Positiv överraskning och tablån ser ju riktigt bra ut framöver.
Mycket motor är det.
Det blev inget tecknat på några timmar och som tur är gillar grabben F1
Positiv överraskning och tablån ser ju riktigt bra ut framöver.
Mycket motor är det.
-
-
-
Kan någon som har Viasat Motor förklara lite hur sändningarna fungerar för oss som inte skaffat kanalen än? Vad pratar de om kvarten innan kvalet drar igång t.ex? Hur är sändningarna runt de fria träningspassen upplagda?
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
-
-
-
Det har varit repriser på alla träningar och gp2 sändningar hela dagen. Så man kan alltid se loppen efter dom gått.menthol skrev:Kan någon som har Viasat Motor förklara lite hur sändningarna fungerar för oss som inte skaffat kanalen än? Vad pratar de om kvarten innan kvalet drar igång t.ex? Hur är sändningarna runt de fria träningspassen upplagda?
Sen hade Blomman och Eje F1 nyheter som vara i 10 min med lite intervjuer med förarna där Blomman intervjua D.C om N.K skulle få straff.
Dom tog upp lite allmänna saker oxå
Det kommer att bli en bra kanal nästa år för det har börjat bättre änn förväntat. Nu ska dom visa lite gamla F1 lopp
FIA = Ferrari International Assistance
-
Ser verkligen fram mot nästa säsong med Viasat Motor och att slippa mixtra med strömmar på Internet för att kunna se de fria träningarna, något som ger mig hemska piratkortsvibbar, usch. Jag hoppas verkligen att de gamla lopp som de ska visa antingen sänds okommenterade eller med köpta kommentarer från det tillfälle då loppet gick. Det finns då inget värre än efterkonstruerade kommentarer!
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
-
Jari skrev:Då tycker du att 200 spänn i månaden extra för fotboll är bättre?Ankan skrev:Valet är givet, Canal + med fotboll eller viasat motor etc.
Blir ju helt klart + och sluta kolla F1, vägrar betala 100kr/månader mer för att se F1.
Där gick det söndags nöjet i graven men man hittar väl nya
Då har jag inga som helst argument till dig.
Nej, men jag får mer för 250kr i månaden.
Spanska ligan, PL, Serie A , filmer (Har comhem medium med canal + total)
Mot vadå, F1 i viasat motor för 100kr/månaden?.
-
Det här med Viasat Motor kan bli hur bra som helst, bara ni får ordning på ljudsynken i direktinslagen.
Just nu känns det som att F1-fansen i Sverige har fått mycket bättre F1-bevakning än vad vi förtjänar.
Just nu känns det som att F1-fansen i Sverige har fått mycket bättre F1-bevakning än vad vi förtjänar.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Ihåliga argument på ett F1-forum. Spanska ligan? Är det förortsmaffian? Sen när visade filmkanalerna en film som inte haft DVD-premiär, d.v.s. finns i toppkvalitet på nätet.Ankan skrev:Spanska ligan, PL, Serie A , filmer (Har comhem medium med canal + total)
Som sagt, vill du betala 250kr för fotboll men inte 100kr för F1 så kan du väl lika gärna avregistrera dig på forumet.
-
Så här ska man inte vara registrerad om man inte är hardcore F1-fan, eller vad menar du?Fredrik i Trollhättan skrev:Ihåliga argument på ett F1-forum. Spanska ligan? Är det förortsmaffian? Sen när visade filmkanalerna en film som inte haft DVD-premiär, d.v.s. finns i toppkvalitet på nätet.Ankan skrev:Spanska ligan, PL, Serie A , filmer (Har comhem medium med canal + total)
Som sagt, vill du betala 250kr för fotboll men inte 100kr för F1 så kan du väl lika gärna avregistrera dig på forumet.
-
Något som spontant stör mig är alla egenproducerade skyltar som man kör med i world feeden och som täcker dess skyltar. Dessa borde försvinna, annars är det jag som sett på TV6 riktigt bra!
Edit: "musik" som ska komma upp i tid och otid är också ett otyg.
Edit: "musik" som ska komma upp i tid och otid är också ett otyg.
-
-
-
-
Jag såg loppet på TV6 men jag måste ändå berömma uppladdningen inför starten. Snygg disposition med förarintervjuerna – och allra viktigast: allt trams var borta! Banan beskrevs med ombordkamera i stället för ett inslag om Shanghai som skulle platsa i ett ytligt turistreseprogram och Viasat besparade oss sina hemgjorda tabeller som mest har fungerat som dubbletter till skyltarna i huvudproduktionen.
Dessutom gjorde Blomman sin bästa sändning på länge. Sedan en tid tillbaka har jag tyckt att han har babblat för mycket, men idag vågade han vara tyst emellanåt och det tjänade nog alla på. Om detta berodde på att loppet var så händelsefattigt eller att andhämntningspauserna har försvunnit med reklamavbrotten låter jag vara osagt. Bra blev det hur som helst.
Dessutom gjorde Blomman sin bästa sändning på länge. Sedan en tid tillbaka har jag tyckt att han har babblat för mycket, men idag vågade han vara tyst emellanåt och det tjänade nog alla på. Om detta berodde på att loppet var så händelsefattigt eller att andhämntningspauserna har försvunnit med reklamavbrotten låter jag vara osagt. Bra blev det hur som helst.
-
- Moderator
Jag tänker vänta med att betygsätta Viasat Motor eftersom kanalen handlar om så mycket mer än bara F1, men helt klart var själva F1-sändningen ett lyft.
-
-
-
Vad hände idag innan och efter TV6 började och sluta sända? Hur fyllde de upp en halvtimme efter presskonferensen t.ex?
-
Jag har ViaSat Motor genom Telia DigitalTV sen igår och det fungerade strålande. Mycket bättre bildkvalité än tidigare Boxer, och vad skönt utan reklamavbrott!
Kul att alla belackare av ViaSats motorsatsning blev helt torra på vatten till sin gnällkvarn, snyt er nu och skaffa ett abonnemang dom ger er tillgång till denna förträffliga kanal! Det blir ju F1-klassiker i veckan....
Kul att alla belackare av ViaSats motorsatsning blev helt torra på vatten till sin gnällkvarn, snyt er nu och skaffa ett abonnemang dom ger er tillgång till denna förträffliga kanal! Det blir ju F1-klassiker i veckan....
-
- Moderator
Jag tror inte jag har sett en enda "belackare" som har kritiserat satsningen på en motorkanal i sig. Kritiken har handlat om Viasats agerande gentemot de som har följt F1 under året. En del av kritiken kommer att kvarstå och det tycker jag är befogat - det finns fortfarande många som inte kommer att kunna se F1 nästa år.Flamman skrev:Jag har ViaSat Motor genom Telia DigitalTV sen igår och det fungerade strålande. Mycket bättre bildkvalité än tidigare Boxer, och vad skönt utan reklamavbrott!
-
Före TV6-sändningen av loppet hade de en hel del förarintervjuer, samt ett collage av säsongen fram tills nu, dessutom ett lite djupare kvalsammandrag. Efter den officiella presskonferensen hände inte så mycket mer, sändningen var slut ca 11:15 och de visade bara repriser från racet samt lite uppladdning inför Brasiliens GP.menthol skrev:Vad hände idag innan och efter TV6 började och sluta sända? Hur fyllde de upp en halvtimme efter presskonferensen t.ex?
-
Aha, tack för svaret.Flamman skrev:Före TV6-sändningen av loppet hade de en hel del förarintervjuer, samt ett collage av säsongen fram tills nu, dessutom ett lite djupare kvalsammandrag. Efter den officiella presskonferensen hände inte så mycket mer, sändningen var slut ca 11:15 och de visade bara repriser från racet samt lite uppladdning inför Brasiliens GP.menthol skrev:Vad hände idag innan och efter TV6 började och sluta sända? Hur fyllde de upp en halvtimme efter presskonferensen t.ex?
-
Precis. Jag tror han helt missat debatten....JTarnstrom skrev: Jag tror inte jag har sett en enda "belackare" som har kritiserat satsningen på en motorkanal i sig. Kritiken har handlat om Viasats agerande gentemot de som har följt F1 under året. En del av kritiken kommer att kvarstå och det tycker jag är befogat - det finns fortfarande många som inte kommer att kunna se F1 nästa år.
Den som inte lyckas skaffa förutsättningar för att kunna se ViasatMotor på 5 månader vill inte tillräckligt hårt.
10 dagar var en helt annan sak...
-
-
Dette var mye bedre enn jeg hadde håpet på: ENDELIG får vi det vi fortjener: å få se F1 uten å få løpene maltraktert av reklame. Nesten for godt til å være sant.
Way to go, Viasat!
Kunne de bare kostet på seg å øke bitraten noen hakk hadde det vært perfekt.
Og tusen takk Janne og Eje for at dere ikke kaster bort tid med å svare på hundretalls idiotiske SMS som sendes inn av titterne - det gjør de nemlig i Norge!
Way to go, Viasat!
Kunne de bare kostet på seg å øke bitraten noen hakk hadde det vært perfekt.
Og tusen takk Janne og Eje for at dere ikke kaster bort tid med å svare på hundretalls idiotiske SMS som sendes inn av titterne - det gjør de nemlig i Norge!
-
Att svara på SMS under sändningen tyder ju mest på att kommentatorn inte har tillräckligt intresse för det pågående loppet. Det har förekommit ibland under WTCC- och MotoGP-sändningar på Eurosport att de svenska kommentatorerna tagit till SMS-tricket när de inte haft något annat att säga.F.V.H skrev:Og tusen takk Janne og Eje for at dere ikke kaster bort tid med å svare på hundretalls idiotiske SMS som sendes inn av titterne - det gjør de nemlig i Norge!
Nej, även under ett relativt händelselöst lopp som Kinas GP har Janne och Eje alltid något att prata om, och visst gör de det bra!
-
Jag kanske har fel men det känns inte riktigt som att det är upp till kommentatorerna att säga till om dom skall svara på sms (Åtminstone inte Eurosports).PS skrev:Att svara på SMS under sändningen tyder ju mest på att kommentatorn inte har tillräckligt intresse för det pågående loppet. Det har förekommit ibland under WTCC- och MotoGP-sändningar på Eurosport att de svenska kommentatorerna tagit till SMS-tricket när de inte haft något annat att säga.F.V.H skrev:Og tusen takk Janne og Eje for at dere ikke kaster bort tid med å svare på hundretalls idiotiske SMS som sendes inn av titterne - det gjør de nemlig i Norge!
Nej, även under ett relativt händelselöst lopp som Kinas GP har Janne och Eje alltid något att prata om, och visst gör de det bra!
Den inkomstkällan kan vara bra om man vill ha betalt som kommentator, för ingen tror väl att dom har sms-frågesport för att tittarna ska lära sig mer
Enda jag hört/sett som funkat är när Viacci eller hur fan han stavar svarar när bloddopingmaffian trampar runt i sydeuropa på somrarna.
I was misled and that is the way it went
-
Jag börjar känna mig lite missmodig, snart slutar F1 och när man läser att Viasat motor är så jäkla bra, så börjar jag fundera om jag inte skulle ta och skaffa det redan nu. Men tänk om dom bara sänder skräp ända tills F1 startar igen. Jag tror jag blir galen, ska jag eller inte ska jag vänta kanske eller
-
-
-
De visar ju NASCAR!platt skrev:Jag börjar känna mig lite missmodig, snart slutar F1 och när man läser att Viasat motor är så jäkla bra, så börjar jag fundera om jag inte skulle ta och skaffa det redan nu. Men tänk om dom bara sänder skräp ända tills F1 startar igen. Jag tror jag blir galen, ska jag eller inte ska jag vänta kanske eller
Sen kommer du ju at visa A1GP med Danica, det får du inte missa.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
Det lär väl bli en hel del repriser och några gamla F1-lopp som man egentligen lika gärna kan ladda ned från valfri racing-torrentsite på nätet.Fredrik i Trollhättan skrev:Vad ska man visa i vinter egentligen?
-
-