KINAS GP 2008 - SHANGHAI

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

KINAS GP 2008 - SHANGHAI

Inlägg av Pastis »

Bild

Loppets officiella namn: 2008 FORMULA 1 SINOPEC CHINESE GRAND PRIX

Banbeskrivning: Shanghai
Banlängd: 5.451 km, antal varv: 56, startförskjutning: 0.190 km, distans: 305.066 km
Bensinförbrukning: 2.60 kg/varv och 10 kg påverkar varvtiden med cirka 0.38 sekunder.

Tidschema (Bästa tid från 2007 inom parantes)
Fredag 2008-10-17, CET
Träning 1 04:00-05:30 (K.Räikkönen - Ferrari 1:37.024)
Träning 2 08:00-09:30 (K.Räikkönen - Ferrari 1:36.607)
Lördag 2008-10-18, CET
Träning 3 05:00-06:00 (K.Räikkönen - Ferrari 1:36.100)
Kvalificering 08:00-09:00 (L.Hamilton - McLaren 1:35.908)
Söndag 2008-10-19, CET
Lopp 09:00-11:00

Alla fyra segrarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2007: Kimi Räikkönen - Ferrari # 1:37:58,395
2006: Michael Schumacher - Ferrari # 1:37:32,747
2005: Fernando Alonso - Renault # 1:39:53,618
2004: Rubens Barrichello - Ferrari # 1:29:12,420

Alla fyra kvalvinnarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2007: Lewis Hamilton - McLaren # 1:35,908
2006: Fernando Alonso - Renault # 1:44,360
2005: Fernando Alonso - Renault # 1:34,080
2004: Rubens Barrichello - Ferrari # 1:34,012
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Det har väl varit några riktigt skapliga lopp i Kina. Tar hårt på däcken så några enstoppare lär det väl knappast bli. Det skall bli spännande och se om Hamilton och Massa är lika skitnödiga inför säsongsavslutningen som sist för då kanske Kubica kan blanda sig i titelstriden på allvar.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Jo LH & FM kan ställa till det för varandra och sig själva. Kubica har helt klart chansen att glida förbi.

Men det vore ju roligare om han kunde kriga till sig titeln för egen maskin och inte på en bjudning. Visst kör Kubica bra men det är något som inte stämmer, vet inte om det är bilen eller Kubica som inte riktigt räcker ända fram.
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Petrol skrev:Jo LH & FM kan ställa till det för varandra och sig själva. Kubica har helt klart chansen att glida förbi.

Men det vore ju roligare om han kunde kriga till sig titeln för egen maskin och inte på en bjudning. Visst kör Kubica bra men det är något som inte stämmer, vet inte om det är bilen eller Kubica som inte riktigt räcker ända fram.
Troligtvis bilen. Heidfeld som jag anser vara en bra förare hamnar långt efter. Dessutom så har väl Kubica beklagat sig att teamet har "gett upp" för i år, men inte han själv.
I.Kilmister
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Christoffer skrev:
Petrol skrev:Jo LH & FM kan ställa till det för varandra och sig själva. Kubica har helt klart chansen att glida förbi.

Troligtvis bilen. Heidfeld som jag anser vara en bra förare hamnar långt efter. Dessutom så har väl Kubica beklagat sig att teamet har "gett upp" för i år, men inte han själv.
Renult hade oxå gett upp för året sa dom :-?
Dom hade även klagomål på att alla andra team fixa till motorerna och dom gjorde det inte :-?

Sen vinner dom helt plötsligt 2 lopp och inga nya synliga vingar har dom monterat på som alla andra har gjort :-?
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

olag skrev:
Christoffer skrev:

Renult hade oxå gett upp för året sa dom :-?
Dom hade även klagomål på att alla andra team fixa till motorerna och dom gjorde det inte :-?

Sen vinner dom helt plötsligt 2 lopp och inga nya synliga vingar har dom monterat på som alla andra har gjort :-?
Alonsos vinnarskalle blev het efter Singapore när han fick segern på ett silverfat.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Gillar banan i Kina, den är jäkligt coolt utformad. Första kurvan är ingen lek och skulle tro att den är svår att få till varv efter varv. Alltid missar man nog linjen lite.

Det absolut bästa loppet som Shanghai-banan bjudit på var under 2006 där [Schumacher] vann från sjätte rutan och pulvriserade sina två Renault-konkurrenter. Han hade enorma problem under kvalet men tog sig ändå in på en sjätteplats, vilket bäddade för ett bra race.
Ferrari.
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Eau Rouge skrev:Gillar banan i Kina, den är jäkligt coolt utformad. Första kurvan är ingen lek och skulle tro att den är svår att få till varv efter varv. Alltid missar man nog linjen lite.

Det absolut bästa loppet som Shanghai-banan bjudit på var under 2006 där [Schumacher] vann från sjätte rutan och pulvriserade sina två Renault-konkurrenter. Han hade enorma problem under kvalet men tog sig ändå in på en sjätteplats, vilket bäddade för ett bra race.
Var det då han blev rammad av Albers när dom finåkte för att ställa upp bilarna inför start?
I.Kilmister
Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Möjligen skulle det ju kunna vara hans desperata skrik över radion i söndags. Bilen var lite svårkörd. Tror ju inte han KÖR ifrån Mclaren/Ferrari i det materialet...
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Christoffer skrev:
Eau Rouge skrev:Gillar banan i Kina, den är jäkligt coolt utformad. Första kurvan är ingen lek och skulle tro att den är svår att få till varv efter varv. Alltid missar man nog linjen lite.

Var det då han blev rammad av Albers när dom finåkte för att ställa upp bilarna inför start?
Japp. :up:
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Nej, det var faktiskt året innan som Schumacher och Albers körde ihop när de skulle ställa upp på gridden.
Ferrari.
skauningen

Alonso

Inlägg av skauningen »

Eau Rouge skrev:Nej, det var faktiskt året innan som Schumacher och Albers körde ihop när de skulle ställa upp på gridden.
Läste att Alonso ska göra allt som står i hans makt o Hjälpa Massa till Världsmästare.Har en känsla att han inte gillar den färgade killen HamiltoN
Hmm undras om Alonso raggar en sits Ferrari lr :up: :up:
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Alonso behöver inte ragga någon sits hos Ferrari, den är hans om han vill ha den.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Med tanke på att Alonso är fältets bästa förare alla kategorier, så är han givetvis välkommen i vilket stall som helst - Nja kanske inte i McLaren då :D - Renault tappade direkt efter Alonsos flytt, och nu är man tillbaka och vill mera. Snacka om att vara värdefull för sitt stall. Hatten av för en världsmästare av rang!!! :D Nämnde jag att jag vill se honom i en BMW? :D
skauningen

Inlägg av skauningen »

Petrol skrev:Med tanke på att Alonso är fältets bästa förare alla kategorier, så är han givetvis välkommen i vilket stall som helst - Nja kanske inte i McLaren då :D - Renault tappade direkt efter Alonsos flytt, och nu är man tillbaka och vill mera. Snacka om att vara värdefull för sitt stall. Hatten av för en världsmästare av rang!!! :D Nämnde jag att jag vill se honom i en BMW? :D
Man vill knappast se honom i Honda sidan om Button.Sen var det nog lite av en näsbränna för honom att han inte fick styrningen brevid Kubica.Men som han talade om var det aldrig seriösa samtal med BMW 2 bad :down: :down:
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

skauningen skrev:
Petrol skrev:Med tanke på att Alonso är fältets bästa förare alla kategorier, så är han givetvis välkommen i vilket stall som helst - Nja kanske inte i McLaren då :D - Renault tappade direkt efter Alonsos flytt, och nu är man tillbaka och vill mera. Snacka om att vara värdefull för sitt stall. Hatten av för en världsmästare av rang!!! :D Nämnde jag att jag vill se honom i en BMW? :D
Man vill knappast se honom i Honda sidan om Button.Sen var det nog lite av en näsbränna för honom att han inte fick styrningen brevid Kubica.Men som han talade om var det aldrig seriösa samtal med BMW 2 bad :down: :down:
Tror nog han valde själv, näsbränna av BMW - knappast!! Tror att BMW är för mycket teknologi och för litet passion för Alonso - ett av Tyskarnas stora problem. Gillar BMW men det saknas just passion och vida lavita loca eller vad det nu heter he he he !! :D
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Fan, röker ni på mitt på blanka måndagen?
Alonso kör Renault och inget toppteam för att ingen vill ha honom.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Fan, röker ni på mitt på blanka måndagen?
Han kör Ferrari senast till 2010... om de nu är ett toppteam då.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
kanotisten

Inlägg av kanotisten »

Visst fan vill de ha honom! Men allt utom en klockren roll som försteförare är totalt uteslutet för honom. Stannar han hos Renault så lär de inte anställa någon bättre andreförare än någon i "Piquet-klass".
Användarens profilbild
Dawe

Inlägg av Dawe »

wtf. får inte igång någon livestream för FP2... nån som får det att funka?
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev: Alonso kör Renault och inget toppteam för att ingen vill ha honom.
Jag visste att du kunde slänga ur dig roliga saker, men inte så här roliga. :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

kanotisten skrev:
Visst fan vill de ha honom! Men allt utom en klockren roll som försteförare är totalt uteslutet för honom. Stannar han hos Renault så lär de inte anställa någon bättre andreförare än någon i "Piquet-klass".
Eftersom han då inte får någon andra chans i McLaren, som han förresten blåste riktigt kapitalt kan han räkna med att nästa stall är sämre och nästa ännu sämre osv. Han kommer sluta i Force India om de finns kvar
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:
Lika roligt som HA HA?
Haha, bitschslappad av en rookie Redigerat av moderator - hudfärg inte relevant för diskussionen.snorvalp...
CyBeerShot

Inlägg av CyBeerShot »

Razor skrev:Alonso behöver inte ragga någon sits hos Ferrari, den är hans om han vill ha den.
Instämmer. Hoppas han och Kimi blir teammates. :up:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:
Gösta skrev:
Lika roligt som HA HA?
Haha, bitschslappad av en rookie mörkhyad snorvalp...
Spelar det roll att han är mörkhyad? Blir det roligare då?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Inga fler inlägg om Hamiltons hudfärg. De kommer att redigeras bort oavsett intentioner från författaren. Synpunkter skickas via PM eller diskuteras i Om Forza Motorsport.
Senast redigerad av JTarnstrom den fre okt 17, 2008 13:16, redigerad totalt 1 gång.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

Men Jari!
Kom igen nu!
Alonso är ju överlägsen ALLA i dagens fält.

Kan Du förklara hur detta hände ihop under 2007
Kimi lämnar McLaren - Fernando kommer dit och VIPS går bilen fortare.
Fernando lämnar Renault - VIPS så går bilen sakta
Lite äldre, lite långsammare :smash: :zz: :zz:
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

CyBeerShot skrev:
Razor skrev:Alonso behöver inte ragga någon sits hos Ferrari, den är hans om han vill ha den.
Instämmer. Hoppas han och Kimi blir teammates. :up:
Så blir inte fallet, ledsen att behöva göra dig besviken.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jacob skrev:Men Jari!
Kom igen nu!

Nytt år ny bil, inget svårt med det.
Förklara det här då:
Alonso går till McLaren och får pisk fram och bakifrån, men är ändå bästa föraren?
Nä, jag fattar inte.
Nu sitter han i Renault, fältets tredje bästa bil efter att ha FÅTT SPARKEN och någon tror att han är attraktiv?
Äsch, kyss mig...
Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

Fältets tredje bästa bil?

Hur rankar Du?

1 Hamiltons bil
2 Kimis bil
3 Alonsos bil
4 Massas bil
5 Heikis bil

Eller hur menar Du?
Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Låt oss gissa att han ser mclaren och Ferrari som två bilar...
Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

Med Jari kan man aldrig gissa :D
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:
Kom igen nu!

Nytt år ny bil, inget svårt med det.
Förklara det här då:
Alonso går till McLaren och får pisk fram och bakifrån, men är ändå bästa föraren?
Nä, jag fattar inte.
Nu sitter han i Renault, fältets tredje bästa bil efter att ha FÅTT SPARKEN och någon tror att han är attraktiv?
Äsch, kyss mig...
Hur förklarar du att Kimi får över 1000% mer smisk än Alonso, men ändå anses vara bästa föraren?

Gösta

Inlägg av Gösta »

Hamilto är snabb men har inte förstått att det gäller att ha flest poäng när sässongen är över. Jag tror Porrflavio har rätt gällande Hamilto.

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
CyBeerShot

Inlägg av CyBeerShot »

Gösta skrev:Hamilto är snabb men har inte förstått att det gäller att ha flest poäng när sässongen är över. Jag tror Porrflavio har rätt gällande Hamilto.
:up:
Användarens profilbild
Flamman

Inlägg av Flamman »

Kom igen nu!

Kimi lämnar McLaren - VIPS blir WDC i sitt nya team Ferrari
Kimi kommer till Ferrari - VIPS återför WDC-fanan till Ferrari efter två år hos Renault, trots Schumi bakom ratten

(Ursäkta att jag tog upp handsken, Jari)
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Flamman skrev:
Kom igen nu!

Kimi kommer till Ferrari - VIPS återför WDC-fanan till Ferrari efter två år hos Renault, trots Schumi bakom ratten

:quest: Jag kanske é dum?
Gösta

Inlägg av Gösta »

Alla dessa "garantier" om Hamiltos bränslemängder.

Nu 15 sek efter kvalet låter det lite annorlunda. Nu gäller inte garantierna längre. Har Janne blivit inspirerad av Jari eller rent av gått på hans bränslestrategiskola. Själv tror (inga garantier) jag att Hamilto är den av topp 6 på gridden med minst bränsle.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Flamman skrev:
Kom igen nu!

Du är hjärtligt välkommen!
:up:
Användarens profilbild
MGRacing

Inlägg av MGRacing »

Finns det någon väderprognos inför morgondagen?
ESRL Driver of the year 2002
IWSC Champion 2002
Användarens profilbild
Dawe

Inlägg av Dawe »

Gösta skrev:Alla dessa "garantier" om Hamiltos bränslemängder.

Nu 15 sek efter kvalet låter det lite annorlunda. Nu gäller inte garantierna längre. Har Janne blivit inspirerad av Jari eller rent av gått på hans bränslestrategiskola. Själv tror (inga garantier) jag att Hamilto är den av topp 6 på gridden med minst bränsle.
Såg just polevarvet, det var inget bra varv, Hamilton är nog bra lätt jo.
Gösta

Inlägg av Gösta »

MGRacing skrev:Finns det någon väderprognos inför morgondagen?
Klart det finns väderprognoser!!!!

Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Viasat Sports hemsida ligger nere, så jag ställer frågan här.

Blomman! Sitter du och Eje i Stockholm eller Kina? Eftersom ni inte pratade i munnen på varann antar jag att ni sitter på samma ställe...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

HUr som helst var det ett bra varv av Hamilton.

Massa är def. tyngre än Kimi och sannolikt även än Hamilton. Nu ska Kimi inte ge en millimeter till Hamilton. Är det nån gång Kimi ska lyssna på Maestro är det nu. Han kan alla tricks ;)

Imorgon tar Massa detta och Hamilton bryter.

Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

MGRacing skrev:Finns det någon väderprognos inför morgondagen?
Till och med på Forzas förstasida...
Bild
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

ANFRAN skrev:Viasat Sports hemsida ligger nere, så jag ställer frågan här.

Blomman! Sitter du och Eje i Stockholm eller Kina? Eftersom ni inte pratade i munnen på varann antar jag att ni sitter på samma ställe...
Onsite :D
Rexa
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Rexa »

Blomman skrev:

Kan du inte sabba hamilton och Massas bilar dom sista 2 loppen *L* [/b]
Mvh Rexa
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Av topp tre så har Kimi mest bränsle i tanken , sen Hamilton och minst har Massa.
Av nån anledning är jag rätt säker på min sak :-) . Således:

Kimi
Hamilton
Massa
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Blomman skrev:

Åh! Då borde man kanske försöka skaffa det där Viasat Motor! ;)
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Gösta skrev:Hamilton är snabb men har inte förstått att det gäller att ha flest poäng när sässongen är över. Jag tror Porrflavio har rätt gällande Hamilton.
Nej, Hamilton är verkligen inte helt stabil. Men det känns å andra sidan inte som att hans främste utmanare har bättre kontroll på den mentala biten...