Tv-Sändningar

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
menthol

Inlägg av menthol »

Cheever skrev:
menthol skrev:
Cheever skrev:Och på A svarar jag B och på ovanstående inlägg svarar jag samma som tidigare, jag vet allt det där menthol. Men samtidigt har jag vart med om tillräckligt många turer med digital-TV framförallt Boxer att sånt kan ändra sig snabbt, även om det är fullt. Även om jag tyvärr inte tror att det kommer att hända denna gång att man byter ut kanaler.
När har Boxer ändrat sig tidigare? De får inte ändra sig! Läs.
Du måste se bortom Sundbyberg vännen, det finns en värld därute där allt kan hända, även om det finns ett papper där det står att det inte kan hända.

Allvarligt, du misstolkar vad jag vill ha sagt, det får finnas vilka regler det vill men om Viasat och Boxer ville komma överens skulle man göra det, det är det jag menar men det är forfarande väldigt hypotetiskt efter som båda parter är alldeles förbannat stolta för att vilja försöka.
Ge mig ett exempel när Boxer har tagit in en eller flera kanaler utan att regeringen har bestämt det. Jag kan inte påminna mig en enda gång. Det GÅR INTE att få in mer i mux 1-5, hur mycket du än tror det. Taket är nått och de kanaler som har tillstånd har tillstånd, de försvinner inte.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA?
-AndersF1
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

menthol skrev:Ge mig ett exempel när Boxer har tagit in en eller flera kanaler utan att regeringen har bestämt det.
Det är inte regeringen som delar ut tillstånden, det är Radio- och TV-verket som håller på med sånt.
Viasat fick i våras tillstånd för två kanaler; TV1000 och Viasat Sport 1.
Jag har ingen aning om vad som ska sändas där Viasat Sport 1 var tänkt att ligga men så såg i alla fall tillstånden ut.

Ang. plats i muxar och hur många som finns på de olika sändarna så tänker jag inte argumentera mot dig eftersom jag inte har så bra koll på det men jag kan i alla fall säga så mycket som att man utan problem kunde ta in de flesta av de kanaler som distribueras av Boxer, i en liten avkrok i den lappländska fjällvärlden... en avkrok som fram t o m digital-TV-omläggningen inte kunde ta in TV4 i det analoga nätet eftersom den inte ens sändes där.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
menthol

Inlägg av menthol »

Razor skrev:
menthol skrev:Ge mig ett exempel när Boxer har tagit in en eller flera kanaler utan att regeringen har bestämt det.
Det är inte regeringen som delar ut tillstånden, det är Radio- och TV-verket som håller på med sånt.
Viasat fick i våras tillstånd för två kanaler; TV1000 och Viasat Sport 1.
Jag har ingen aning om vad som ska sändas där Viasat Sport 1 var tänkt att ligga men så såg i alla fall tillstånden ut.

Ang. plats i muxar och hur många som finns på de olika sändarna så tänker jag inte argumentera mot dig eftersom jag inte har så bra koll på det men jag kan i alla fall säga så mycket som att man utan problem kunde ta in de flesta av de kanaler som distribueras av Boxer, i en liten avkrok i den lappländska fjällvärlden... en avkrok som fram t o m digital-TV-omläggningen inte kunde ta in TV4 i det analoga nätet eftersom den inte ens sändes där.
Sändningstillstånden slås fast av regeringen efter att RTVV har tagit hand om ansökningsprocesserna.

Mux1 kan fås in av 99,8 procent av alla invånare. De 0,2 procent som inte kan få in SVT kan göra det gratis via satellit och också få TV4 på köpet. Mux 2 till 4 når 98 procent av befolkningen.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
-AndersF1
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

menthol skrev:Mux1 kan fås in av 99,8 procent av alla invånare. De 0,2 procent som inte kan få in SVT kan göra det gratis via satellit och också få TV4 på köpet. Mux 2 till 4 når 98 procent av befolkningen.
På vilket sätt är det relevant gentemot mitt påstående?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
menthol

Inlägg av menthol »

Razor skrev:
menthol skrev:Mux1 kan fås in av 99,8 procent av alla invånare. De 0,2 procent som inte kan få in SVT kan göra det gratis via satellit och också få TV4 på köpet. Mux 2 till 4 når 98 procent av befolkningen.
På vilket sätt är det relevant gentemot mitt påstående?
Inte alls när jag läste ordentligt vad du faktiskt skrev, ursäkta. :oops: Jag lät det stå kvar i alla fall.
-AndersF1
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

menthol skrev:Sändningstillstånden slås fast av regeringen efter att RTVV har tagit hand om ansökningsprocesserna.
Jag undrar om det inte är lite "äpplen och päron" här?

Från Radio- och TV-verkets hemsida:
Radio- och TV-verket meddelar samtliga tillstånd att sända marksänd TV, utom för public service-företagen vilka meddelas tillstånd av regeringen.
Där kan man även läsa följande från ett pressmeddelande:
Radio- och TV-verket har idag beslutat om sändningstillstånd i marknätet.
Alltså, är det inte så att RTV delar ut tillstånden för alla utom public service-företagen som får sina tillstånd av regeringen?

Det är visserligen en pseudodebatt och ett sidospår i tråden men kan kanske vara lite intressant i sig.

Äntligen!
Användarens profilbild
Tux

Inlägg av Tux »

PÅ Teracoms hemsida kan man se vilka orter som täcks av nät 1-5. De flesta har iaf 1-4.

http://teracom.se/?page=5882
Användarens profilbild
menthol

Inlägg av menthol »

Razor skrev:
menthol skrev:Sändningstillstånden slås fast av regeringen efter att RTVV har tagit hand om ansökningsprocesserna.
Jag undrar om det inte är lite "äpplen och päron" här?

Från Radio- och TV-verkets hemsida:
Radio- och TV-verket meddelar samtliga tillstånd att sända marksänd TV, utom för public service-företagen vilka meddelas tillstånd av regeringen.
Där kan man även läsa följande från ett pressmeddelande:
Radio- och TV-verket har idag beslutat om sändningstillstånd i marknätet.
Alltså, är det inte så att RTV delar ut tillstånden för alla utom public service-företagen som får sina tillstånd av regeringen?

Det är visserligen en pseudodebatt och ett sidospår i tråden men kan kanske vara lite intressant i sig.
Oklarhet verkar uppenbarligen råda i frågan. I vilket fall som helst är RTVV en myndighet som opererar under Kulturdepartementet, eller om man vill "regeringen". Public service-tillstånden lär behandlas lite annorlunda med tanke på att de avviker en hel del från de övriga kanalerna.
Tillstånd att sända meddelas av regeringen efter förslag från Radio- och TV-verket som ansvarar för att lysa ut lediga platser i nätet.
http://ec.europa.eu/information_society ... _rdswo.doc
-AndersF1
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Nu tror jag att vi är överens.

Äntligen!
Användarens profilbild
menthol

Inlägg av menthol »

Imorgon ska jag ringa till Boxers kundtjänst och fråga om de ska sända Viasat Motor från och med nyår där jag bor eller överhuvudtaget någonstans. Ni andra som har lust kan ju göra samma sak så vi får se hur pass väl deras svar stämmer överens mellan oss. Telefonnummret är 0771-21 10 00.
-AndersF1
Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Sänder man via Boxer är jag på med min hundralapp eller vad det nu kan vara...
Användarens profilbild
menthol

Inlägg av menthol »

Idag ringde jag till Boxer och frågade om de skulle ta in Viasat Motor i sitt utbud. Killen jag fick tala med hade inte så mycket koll mer än att han visste att en Viasat Sportkanal skulle börja sända efter nyår och då enligt vad han sade i hela landet(tror inte på det sistnämda).

Alltså hade han ingen koll på om Viasat Motor skulle sändas. Då allt annat pekar på att så inte kommer bli fallet tolkar jag det som att Boxer inte kommer att sända motorkanalen till nästa år.
-AndersF1
Användarens profilbild
Flamman

Inlägg av Flamman »

Bopper skrev:Nästan skrämmande hur allting kan gå ens väg ibland, skaffade Telias IP-Tv i somras (första halvåret gratis) och kompletterade med ViastaSport 1-2-3 för 79:-/månad för att kunna se lite Nascar, och helt plötsligt får Viasat för sig att placera F1 i dessa kanaler :up:

Men givetvis lider jag med er som får problem att se F1 i fortsättningen och tycker det är synd att inte Viasat visar de 2 sista loppen i TV6 (direkt). Man borde kunnat visa loppen parallellt i TV6 med reklam och ViasatMotor UTAN reklam för de som tjatat om det hela säsongen (däribland jag... :D ).
För er som kan använda Telias digitalTV kan jag bara gratulera. Om ni kollar in Telias hemsida och där lirkar er vidare till digitalTV-utbudet, kommer ni att (för närvarande) få se ViaSat Sport-paketet innehållandes ViaSat Sport 1, 2 och 3. Detta kommer att innebära ViaSat Sport, Fopoll och Motor från och med fredag 17/10 enligt kundtjänst. Alltså kan man till en relativt rimlig kostnad (baspaket + ViaSat Sport-paket) få glädjen att se F1 även i fortsättningen.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

menthol skrev:Idag ringde jag till Boxer och frågade om de skulle ta in Viasat Motor i sitt utbud. Killen jag fick tala med hade inte så mycket koll mer än att han visste att en Viasat Sportkanal skulle börja sända efter nyår och då enligt vad han sade i hela landet(tror inte på det sistnämda).

Alltså hade han ingen koll på om Viasat Motor skulle sändas. Då allt annat pekar på att så inte kommer bli fallet tolkar jag det som att Boxer inte kommer att sända motorkanalen till nästa år.
Jag pratade med dom idag, fick ett klart svar NEJ vi ska inte sända Via sats motor kanal. Jag tolkade det med att säga upp mitt avtal med dom.
Användarens profilbild
menthol

Inlägg av menthol »

platt skrev:
menthol skrev:Idag ringde jag till Boxer och frågade om de skulle ta in Viasat Motor i sitt utbud. Killen jag fick tala med hade inte så mycket koll mer än att han visste att en Viasat Sportkanal skulle börja sända efter nyår och då enligt vad han sade i hela landet(tror inte på det sistnämda).

Jag pratade med dom idag, fick ett klart svar NEJ vi ska inte sända Via sats motor kanal. Jag tolkade det med att säga upp mitt avtal med dom.
Gött, jag kommer att göra detsamma, någon gång nästa år när jag fått reda på hur kanalpaketeringen kommer att se ut hos Viaspratt.
-AndersF1
skauningen

BBC

Inlägg av skauningen »

Lädte någonstan här i Forumet att BBc ska sända det.Någon som vet vilken av deras kanaler det är.För i mitt utbud på Comhem så ingår BBC
Användarens profilbild
olag

Re: BBC

Inlägg av olag »

skauningen skrev:Lädte någonstan här i Forumet att BBc ska sända det.Någon som vet vilken av deras kanaler det är.För i mitt utbud på Comhem så ingår BBC
Det kan vara så att dom bara sänder det i england..Tror inte att comhem eller liknande får sända det i två kanaler pga att viasat har licensen i sverige/norden :-?
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Ta det lite lugnt med att skaffa kanaler. Det räcker att ordna det i mars 2009 om det behövs.
Bild
Användarens profilbild
MGRacing

Inlägg av MGRacing »

Baldur skrev: Har precis som du men det jag kan se så krävs det detta:

Först måste du välja ett Intressepaket á 69 kr/mån
Sedan kan du välja Viasat Sport 1-3 för 59 kr/mån

Summan av kardemumman blir 128 kr/mån

http://www.tele2.se/files/Tele2_Kanalmeny_TVKMd.pdf
Såg precis att Tele2 har höjt priset för Viasat till 99 kr/mån nu... :x
ESRL Driver of the year 2002
IWSC Champion 2002
skauningen

VIASAT GER SIG INTE

Inlägg av skauningen »

Användarens profilbild
WilliamsF1

Inlägg av WilliamsF1 »

BBC kommer att sända F1 på BBC 1.
Användarens profilbild
menthol

Inlägg av menthol »

Ta inte så hårt på vad Telias hemsida säger om du kan få Digital-tv eller inte genom att du knappar in ditt telefonnummer. De verkar inte ha så bra koll. Jag har kollat massor av nummer, bland annat grannar o.s.v. vissa kan få digital-tv andra inte, trots att vi bor mycket nära varandra. Jag ska in i en Teliabutik och fråga hur det egentligen är när jag har tid. Jag vill nämligen hellst slippa en tefat på taket, även om det kan ta flera månader för Telia att laga teleledningar hos oss. :cry:
-AndersF1
Användarens profilbild
menthol

Inlägg av menthol »

WilliamsF1 skrev:BBC kommer att sända F1 på BBC 1.
Om man bara kunde få in kanalen via satellit i Sverige på ett normalt sätt.

BBC sänder bara precis över de brittiska öarna ( http://www.lyngsat-maps.com/maps/astra2d.html ) och om man vill ta emot kanalerna i Sverige behövs det en parabol modell 1 meter+ i diameter. På vissa platser kan dock signalen "spilla över" t.ex. i närheten av mig i sydöstra Sverige har jag hört folk som fått in kanalen på mindre paraboler. Mälardalen ska också enligt uppgift vara bra.
-AndersF1
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jag har nu löst det år er.

Ni får se kval och lopp på sedvanligt sätt på TV6 de sista två loppen.

Ingen orsak!

/E
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
Flamman

Inlägg av Flamman »

EnzoF1 skrev:Jag har nu löst det år er.

Ingen orsak!

/E
Om det är du som lyckats vända på ViaSat till vår fördel, är du värd all beundran för detta. :up: Det skulle vara roligt för oss andra att vet hur du bar dig åt?
Zetor

Inlägg av Zetor »

Ingen orsak!

/E
Bra jobbat, dryghög :D
Användarens profilbild
Baldur

Inlägg av Baldur »

MGRacing skrev:
Baldur skrev: Har precis som du men det jag kan se så krävs det detta:

Först måste du välja ett Intressepaket á 69 kr/mån
Sedan kan du välja Viasat Sport 1-3 för 59 kr/mån

Summan av kardemumman blir 128 kr/mån

http://www.tele2.se/files/Tele2_Kanalmeny_TVKMd.pdf
Såg precis att Tele2 har höjt priset för Viasat till 99 kr/mån nu... :x
Jädra skit Tele2, ska de nu också bli girigare :evil:
Ferrari är den röda bilen
Användarens profilbild
MGRacing

Inlägg av MGRacing »

De som skyndade sig och skaffade Viasat Motor (i onödan) för att kunna se de två sista loppen.. undra om de kommer att bli kompenserade av Viasat? :roll:

Det är ju inte särskilt kul att teckna ett 12 eller 24 månaders abonnemang nu för då upphör det ju innan slutet av nästa säsong eller säsongen där på... :-?
ESRL Driver of the year 2002
IWSC Champion 2002
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

:clap: Mycket bra viasat. Det är tittarna ni ska lyssna på.......
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Flamman skrev:

Ingen orsak!

/E
Om det är du som lyckats vända på ViaSat till vår fördel, är du värd all beundran för detta. :up: Det skulle vara roligt för oss andra att vet hur du bar dig åt?
Lessen, jag arbetar bakom kulisserna.

Jag har sett till så att det verkar som att det är tittarnas protester som bidragit till detta beslut. ;)
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Nu kommer alla som har beställt Viasat till helgen gå i taket!
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Fredrik i Trollhättan

Kanon. Nu kan man med glädje skruva upp en parabol inför säsongen 2009 samt teckna ett abonnemang.
Jag är lite konspiratoriskt lagd. Håll med om att man knappast kunde få mer publicitet angående ViasatMotor. T.o.m. farsan, som är så där lagom intresserad och ibland grejar i trädgården mitt under F1-lopp, hade hört talas om historien och var lite arg att han skulle missa upplösningen på säsongen.
Kan det varit en plan att först reta upp oss allihop för att sedan bli "the goodguys" genom att falla för våra påtryckningar?
Fredrik i Trollhättan

Fredrik i Trollhättan skrev:Kanon. Nu kan man med glädje skruva upp en parabol inför säsongen 2009 samt teckna ett abonnemang.
Jag citerar mig själv och konstaterar att jag eventuellt inte skulle skrivit så om man bara meddelat att man flyttar F1 till betalkanal inför 2009....
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

JTarnstrom skrev:Nu kommer alla som har beställt Viasat till helgen gå i taket!
Ja, jävla plattarslen... jag som precis har uppgraderat till Viasat Tvilling :evil:

Äntligen!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Dags för ett upprop igen.

En namninsamling så att vi kan påverka Viasat att ompröva sitt beslut att återigen visa de sista två loppen på TV6.

Detta beslut innebär ju faktiskt ekonomisk skada för vissa.

Gösta

Inlägg av Gösta »

Nu har jag skrivit till Viasats medarbetare och bett om ursäkt för de hårda ord jag fällde i ett e-brev. :up:

Ett klokt och modigt beslut av viasat. :up:

Comhempappren ligger hemma och väntar på underskrift. De kommer inte bli underskrivna utan det blir Viasat vid årsskiftet i stället. :up:
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Är det verkligen nån som tror att insamlingen spelat roll????

Det är klart detta var planerat i förhand, snacka om marknadsföring.

Smart gjort av Viasat!

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Gösta skrev:Resten av F1sässongen är nu räddad. :D

Det blev "Comhem" Medium 8 favoriter. Nu har jag (om några dagar) F1 på flera kanaler. :up: Endast 159:- / Månad. Nu slipper man viasats förakt mot sina tittare. Hade dem skött det snyggt och avslutat säsongen på ett värdigt sätt så hade jag sannolikt valt dem, men som de beter sig nu ALDRIG, inte ens om jag fick det gratis.

Dessa har jag valt som har F1.
HRT1
RAI2

Man får ett bra grundutbud och kan dessutom själv välja det man vill ha.

:up: :up: :up:

http://www.comhem.se/sport.html?cmpid=1an?attr=081007
:D

Bra för dig Gösta! Nu slipper du stå utan F1 i helgen!

Användarens profilbild
Freddan

Inlägg av Freddan »

Kul att det fixa sig till slut och att vi får se de två avslutande loppen i 6:an. All ära åt er som fick Viasat att ändra sig :)

Någon som har Japan loppet på datorn och kan tänka sig att bränna en DVD skiva o skicka till mig?

Jag var inne på piratebay igår men det tar en evighet att få hem loppet. Filen var på 1.3 Gb och jag hade en nerladdningshastighet på typ nada kb/s :-?
-Red Bull Racing
Fredrik i Trollhättan

Som jag har förstått det hela ska vi i helgen (och helgen om två veckor) få smaka på hur F1 sändningarna i ViasatMotor kommer se ut 2009. Har jag förstått rätt? Riktigt smart av Viasat i så fall. Har man kanske kontaktat en PR-byrå?
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Fredrik i Trollhättan skrev:Som jag har förstått det hela ska vi i helgen (och helgen om två veckor) få smaka på hur F1 sändningarna i ViasatMotor kommer se ut 2009. Har jag förstått rätt? Riktigt smart av Viasat i så fall. Har man kanske kontaktat en PR-byrå?
Om du har Viasat Motor, den gamla Viasat Sport 3. Där sänder de ett upplägg som kommer att likna nästa års.

I TV6 sänder de ungefär som vanligt, med lite inför, men inte alls som i Viasat Motor.
Bild
Användarens profilbild
Nigel

Inlägg av Nigel »

Kundanpassning är inte Viasats bästa gren, men nu har någon där ändå tagit sitt förnuft till fånga. Tack för det!
Fredrik i Trollhättan

Ok, det får duga. Man kan väl inte få tid i TV6. Där har man ju en massa viktiga program så tidigt på morgonen. Kunde man fått bättre marknadsföring än ett gratis smakprov av vad som komma ska...
Fredrik i Trollhättan

Saxat från Viasatsport.se:

"Nu kommer vi kunna visa den stora F1-publiken vilken typ av F1-sändningar som Viasat Motor kommer att bjuda på i framtiden."

"- Vi har lyssnat på alla de tittare som hört av sig till oss efter beslutet att lägga loppen på Viasat Motor. Nu har vi chansen att visa fler tittare vilken kvalitetshöjning vi gör i Viasat Motor genom att visa de två loppen även i TV6, samtidigt som vi tar landets motorentusiaster på allvar" säger Per Tellander, Sportchef på Viasat.

Hmm. Vad menar man?
Jag tolkar det som att man ska utöka sina sändningar i TV6 den här säsongen för att visa vad man kan...
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Fredrik i Trollhättan skrev:Saxat från Viasatsport.se:

"Nu kommer vi kunna visa den stora F1-publiken vilken typ av F1-sändningar som Viasat Motor kommer att bjuda på i framtiden."

"- Vi har lyssnat på alla de tittare som hört av sig till oss efter beslutet att lägga loppen på Viasat Motor. Nu har vi chansen att visa fler tittare vilken kvalitetshöjning vi gör i Viasat Motor genom att visa de två loppen även i TV6, samtidigt som vi tar landets motorentusiaster på allvar" säger Per Tellander, Sportchef på Viasat.

Hmm. Vad menar man?
Jag tolkar det som att man ska utöka sina sändningar i TV6 den här säsongen för att visa vad man kan...
Pravda skriver:
Viasat Motor kommer att lanseras på fredag, där får tittarna ett exklusivt material redan i samband med den första träningen och det blir en längre sändning med förarkommentarer och analyser i samband med loppet på söndagen. Dessutom är det utan reklamavbrott. För alla Viasat Sports kunder finns kanalen med i utbudet från och med fredag.

I TV 6 däremot kommer kvalet och loppet att sändas, med samma struktur på sändningen som det varit under hela säsongen och med de obligatoriska reklamavbrotten.
Bild
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Pastis skrev:

Hmm. Vad menar man?
Pravda skriver:
Viasat Motor kommer att lanseras på fredag, där får tittarna ett exklusivt material redan i samband med den första träningen och det blir en längre sändning med förarkommentarer och analyser i samband med loppet på söndagen. Dessutom är det utan reklamavbrott. För alla Viasat Sports kunder finns kanalen med i utbudet från och med fredag.

I TV 6 däremot kommer kvalet och loppet att sändas, med samma struktur på sändningen som det varit under hela säsongen och med de obligatoriska reklamavbrotten.
Pastis, läser man Viasats pressmeddelande får man intrycket att satsningen spiller över från Viasatmotor till tv6 i de två sista loppen, vilket det självklart gör eftersom man bara gör en produktion. Men själva sändningstiden utökas ju inte som den gör med fredagsträningar och annat om man har Viasatmotor.
http://www.viasat.se/Pressmeddelanden/
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Cheever skrev:
Pastis skrev:

Hmm. Vad menar man?
Pravda skriver:

Pastis, läser man Viasats pressmeddelande får man intrycket att satsningen spiller över från Viasatmotor till tv6 i de två sista loppen, vilket det självklart gör eftersom man bara gör en produktion. Men själva sändningstiden utökas ju inte som den gör med fredagsträningar och annat om man har Viasatmotor.
http://www.viasat.se/Pressmeddelanden/
Jag tycker det är mycket otydligt och undrar verkligen varför Pravda då skriver annorlunda?

Nu orkar jag inte ta reda på sanningen om det här, men har i alla fall bokat tid med en intervju med Blomman i nästa vecka. Där tänkte jag ställa mycket specifika frågor om hur de ska kommentera de gamla F1-loppen, vilka fler kommenterar i kanalen och så vidare.

Skriv gärna vilka frågor ni vill jag ska ta upp med honom så kanske tar jag betar av de bästa/intressantaste. I slutet av nästa vecka bör intervjun dyka upp på Forzas förstasida.
Bild
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Gösta skrev:Nu har jag skrivit till Viasats medarbetare och bett om ursäkt för de hårda ord jag fällde i ett e-brev. :up:

Ett klokt och modigt beslut av viasat. :up:

Comhempappren ligger hemma och väntar på underskrift. De kommer inte bli underskrivna utan det blir Viasat vid årsskiftet i stället. :up:
Det var stort av dig. :up:
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Mycket bra gjort av Viasat :up: och skönt för mig att jag inte skrivit på papprena från Bred bandsbolaget och slipper med andra ord betala för två abonnemang Viasat har nog insett att många tvekar att bytta så snabbt pga. uppsägningstid som dom flesta har. För på radion i dag gjorde dom reklam för Motor kanalen med ett erbjudande att man skulle få 3 månaders abonnemang gratis. Men nu bet dom sig själv i handen, när dom nu sänder dom sista loppen i 6an
Men en en gång Tack Viasat för era grymma affärer :up: :D
Användarens profilbild
menthol

Inlägg av menthol »

Vad är det frågan om på TV6? Först någon norsk kommentator i bakgrunden och sedan publikvrål som överröstar allt.
-AndersF1