Kortare race

Kungaklassen av motorsport...

Vad är din åsikt om kortare race?

Helt åt h-e!
34
94%
Kanon! Då får jag tid över till mina frimärken.
2
6%

Antal röster: 36

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Kortare race

Inlägg av JTarnstrom »

FOTA är inne på att förkorta racen och fimpa bränslepåfyllningen... Själv är jag av den åsikten att om racen kortas, då skiter jag i F1.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Re: Kortare race

Inlägg av Pastis »

JTarnstrom skrev:FOTA är inne på att förkorta racen och fimpa bränslepåfyllningen... Själv är jag av den åsikten att om racen kortas, då skiter jag i F1.
Du, om söndagens långa lopp försvinner, då lägger jag av!

Vi kan väl jämföra frimärken då?
Bild
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Pastis skrev:
JTarnstrom skrev:FOTA är inne på att förkorta racen och fimpa bränslepåfyllningen... Själv är jag av den åsikten att om racen kortas, då skiter jag i F1.
Du, om söndagens långa lopp försvinner, då lägger jag av!

Vi kan väl jämföra frimärken då?
Jag ser en framtid där Forza blir en av Sveriges finaste frimärkssajter.

Användarens profilbild
Dagon

Inlägg av Dagon »

Det är ju tjusningen med F1 att det håller på i 1½-2 timmar. Spänningen ligger ju i ens undran om ens favorit kommer vinna eller om hans motor kanske ger upp med 1 varv kvar eller dylikt.
Ska loppen kortas kan de ju lika gärna köra ett varv och sedan utse en vinnare av loppet därefter.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Ja varför ska man då titta på F1?

Jag ansluter till Forzas filatelistsällskap.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag har ett par Häkkinen frimärken och hoppas snart få tag i Kimimärkena också. Vill någon kika på dem redan nu?
(Bosse hade jag också några av såg jag...)
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Patrik L

Inlägg av Patrik L »

Jag håller med i sak men ser det mer som ett exempel på att de är beredda att vända på många stenar för att förbättra situationen. Sätta gränser för testandet är väl en bra grej t ex.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Det får gärna göra om fredagarna och köra något slags jippolopp, bara söndagens lopp är det som betyder något och ger VM-poäng.

Personligen tyckte jag det var bra när man körde tre bilar på fredagarna. Jag vill att fler unga förare ska få chansen att visa upp sig i TV och inför publik och det fick de då. Alla stallen skulle få köra med tre bilar och tredjeföraren skulle ha en åldergräns på max 23 eller något sådant. Låt dessa "ungtuppar/höns" köra två sprintlopp och likadant med de ordinarie "äldre" förarna. Sedan möts de bästa i ett avgörande sprintlopp. Låt sedan varje ungdom köra max 3-4 helger per år, så får vi se flera olika förare i varje stall. Men det blir väl för dyrt.
Bild
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Med nuvarande upplägg, med "omkörningsfria" Tilke-banor och race i form av korta sprintar mellan depåstopp, kan de lika gärna korta av skiten. Annars är förstås melodin att förbjuda tankning/däcksbyte och låta loppen avgöras på banan. Men det blir väl för farligt...
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Kortar de av racen kommer jag också sluta titta.

Du får följa med mig och titta på NASCAR istället. Långa lopp, massor med depåstopp. Kanonracing!
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Pepparkvarnen skrev:
Kortar de av racen kommer jag också sluta titta.

Du får följa med mig och titta på NASCAR istället. Långa lopp, massor med depåstopp. Kanonracing!
Jodu, kan tänka mig att Nascar är en riktigt skön upplevelse på plats. En av mina drömmar har varit att se Talladega... Just inledningsvarven, medan de jobbar på att komma upp i varv, tycker jag är grymt mäktiga. Som ett stort ånglok som tuffar på allt snabbare och snabbare, tre bilar i bredd... Att sitta längst ned på läktaren och känna vinddraget måste vara något alldeles utöver det vanliga.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Om Tärnström och PK åker iväg till USA på rejsing så hakar jag på, enbart på sociala grunder. De samtal de lär föra efter 4-5 bärs lär kunna gå til historien.

Boka in biljetter grabbar så åker vi.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Korta racen? Då kan men ju lika gärna ta i rejält och dela ut VM-poäng efter kvalresultatet. Sen skita i loppet.
Dumt förslag. Riktigt dumt.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Läste att FOCA har stort inflytande i IAFA och man ska numer bara springa 50 meter istället för 100. Ett marathonlopp blir 1532,5 m baklängeslöpning och grekerna kommer därför att gräva upp stället och flytta det närmare Athen så att historien bibehålls. Kurt Olsson komer att utforma höjdhoppet så att man hoppar så brett som möjligt.

Vidare har kommer alla Alpina evenemang nu skall avgöras i liften upp istället för nerför.

Internationella skidförbundet meddelar att alla evenemang kommer att hållas på sommaren eftersom det är så förbannat kallt på vintern, Bahrain och Qatar kommer gemensamt att hålla vinter-OS 2018 meddelas det vidare från Olympiska kommitén.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Gevalia

Inlägg av Gevalia »

Jag skulle kunna tänka mig rena sprintlopp som komplement, men aldrig som ersättning.

Ett kort sprintlopp på lördagen inför söndagens ordinarie race.
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Du glömde fotbollen - 2 ggr 15min nästa år - Det är ju så jävla svettigt att kuta runt i 90min. :D
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Dom måste ha fått hjärnblödning, det är inte fel med ny ider men har dom missat hela grejen med F1. En viktig sak i F1 är väl uthållighet i bilarna, att dom ska hålla och spänningen om dom ska göra det.
Mycket dåligt förslag :down: :down: Men jag tror att man inte behöver bekymra sig, många förslag blir presenterade över allt som sedan rinner ut i sanden.
Jag är gärna med i er ny startade klubb, men snälla finns det inget roligare än frimärken?
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Cuscino skrev:Med nuvarande upplägg, med "omkörningsfria" Tilke-banor och race i form av korta sprintar mellan depåstopp, kan de lika gärna korta av skiten. Annars är förstås melodin att förbjuda tankning/däcksbyte och låta loppen avgöras på banan. Men det blir väl för farligt...
Det måste vara banorna som är problemet eftersom det körs om så mycket på de andra banorna som inte Tilke ritat.
Geer

Inlägg av Geer »

Idiotiskt förslag med kortare race.

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Fredrik i Trollhättan

Petrol skrev:Du glömde fotbollen - 2 ggr 15min nästa år - Det är ju så jävla svettigt att kuta runt i 90min. :D
Eller bara 45 minuter. Så slipper man "depåstoppet"...
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Artswim utan vatten i poolen men med näsklämma. :up:

Golf utan hål för att öka jämlikheten. :idea:

Hockey i 50 metersbassängen. :roll:

Bowling på culingbanan och vise versa. :up:

Listan kan göras lång på nydanande av sporter där intresset lätt åtgärdat kan ökas :D
Fredrik i Trollhättan

Eller varför inte göra som i STCC, vikttillägg till den bästa bilen?
Och varför inte ge Zlatan en ryggsäck på låt säga 20kg. Så det blir "jämnare matcher"...
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Tycker nog att loppen borde ha en minimitid på 2tim, inte maxtid!!

Tour de france på träningscyklar?
Marathon på löpband?
Och innan vi vet ordet så får i se grabbarna köra F1 på Tv-spel - billigare, miljövänligare och så slipper man bullret. :D
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Patrik L skrev:Jag håller med i sak men ser det mer som ett exempel på att de är beredda att vända på många stenar för att förbättra situationen. Sätta gränser för testandet är väl en bra grej t ex.
Problemet som jag ser det är att de flesta ändringar som gjorts har tagit lite av tjusningen från sporten.

Ta kvalen som exempel. Jag gillade skarpt när det var en timme på fredag och en timme på lördag, de flesta körde en hel del och man hade bra drag hela helgen.

Så kom 12-varvskvalen, rätt OK men mindre action så nu slog man massor med kloka huvuden ihop. Envarvskval med ensamma förare men både fredag och lördag. Helt utan spänning på lördag, gjorde favoriten en blunder så var han rökt. Justering på justering i flera säsonger utan att egentligen få det mer spännande en två entimmas kval.

Det finns ett bra amerikanskt uttryck, "don't fix it, if it's not broken"
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Har loppen alltid varit på 30 mil eller är det en sentida konstruktion?
Vissa gamla banor var ju riktigt långa som Spa och Nürburgrings nordschliefe.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

PeppeF1 skrev:Det måste vara banorna som är problemet eftersom det körs om så mycket på de andra banorna som inte Tilke ritat.
Du tänker på Spa, Silverstone, Suzuka, Interlagos...? Glöm för all del inte bilarna (vingarna) - de ställer också till det!