Hamilto[b]n[/b]

Allmänna frågor och svar till och från Forza Motorsport.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Hamilto[b]n[/b]

Inlägg av JTarnstrom »

Ingen av fegisarna som skriver "n" med fetstil i Hamiltons namn har kunnat lämna en trovärdig förklaring till vad det refererar till. Det är inte var och ens ensak hur man skriver, om det är så att det kan uppfattas som rasistiskt.

Finner det för övrigt beklämmande att ingen klarar av att stå för sin sak. Om det inte refererar till Hamiltons hudfärg, tala då om vad det står för. Det kan inte vara så svårt.

Jag hoppas att detta otyg upphör annars kommer vi att få en mycket otrevlig stämning på sajten. Vore jag moderator skulle jag göra processen kort med både inlägg och användare.[/b]
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

:-?
Senast redigerad av PC: den mån okt 13, 2008 13:46, redigerad totalt 1 gång.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

PC: skrev:Kan det vara så att n-et betonas som en påminnelse av det misstag Lille Lewis gjorde i Brasilien förra året... då han tryckte i "neutral" mitt under pågående race och fick se sig omkörd av ett helt koppel bilar...? :aha:
Du borde ju veta, varför frågar du?

Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

PC: skrev:Kan det vara så att n-et betonas som en påminnelse av det misstag Lille Lewis gjorde i Brasilien förra året... då han tryckte i "neutral" mitt under pågående race och fick se sig omkörd av ett helt koppel bilar...? :aha:
I den vackraste av världar.
Mer ett sätt att visa upp småunkna åsikter. Lite WT varning på det.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
PC:

Senast redigerad av PC: den mån okt 13, 2008 13:45, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
PC:

Senast redigerad av PC: den mån okt 13, 2008 13:45, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

PC: skrev:
Christoffer skrev: I den vackraste av världar.
Eehh... vadå...?
White Trash
I.Kilmister
Användarens profilbild
PC:

Jag lägger ner detta... det börjar osa betänkligt här...
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Vore det inte enklare att tala om vad det feta n:et refererar till? Du har bara kommit med en motfråga hittills.

Användarens profilbild
PC:

JTarnstrom skrev:Vore det inte enklare att tala om vad det feta n:et refererar till? Du har bara kommit med en motfråga hittills.
Fråga den som introducerade detta, så kanske du får ett svar. Jag har inget, bara en egen tolkning .
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

PC: skrev:Jag lägger ner detta... det börjar osa betänkligt här...
Jag vet inte vad folk har för åsikter, men jag har tolkat det som ett smygrasistiskt upplägg. Det tycker jag stinker. Men om det är feltolkning av mig så är jag bara tacksam om att få höra vad det egentligen är frågan om. Är det bara av slentrian för att några andra skriver så, bör man kanske tänka till lite. Det är ju onödigt att få en stämpel på sig som man inte står för.
I.Kilmister
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

JTarnstrom skrev:Vore det inte enklare att tala om vad det feta n:et refererar till? Du har bara kommit med en motfråga hittills.
Fråga den som introducerade detta, så kanske du får ett svar. Jag har inget, bara en egen tolkning .
Och vad är din tolkning? Att det ska vara så svårt att svara på den frågan...

Användarens profilbild
Baldur

Inlägg av Baldur »

Tärnström, vad jag kan se så verkar du vara moderator när man kollar vilka som är online?

I så fall är det bara att ta bort rötäggen om de inte skärper till sig. Detta är ett F1 forum och inget rasistforum...hoppas jag verkligen :o
Ferrari är den röda bilen
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Baldur skrev:Tärnström, vad jag kan se så verkar du vara moderator när man kollar vilka som är online?

I så fall är det bara att ta bort rötäggen om de inte skärper till sig. Detta är ett F1 forum och inget rasistforum...hoppas jag verkligen :o
Jag har moderatorsflaggan men jag är faktiskt inte moderator. Det är bara Pastis som har glömt slå av den.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Eftersom flera har den dåliga smaken att fortsätta spela på Hamiltons hudfärg men inte törs stå för det, så är väl det enda raka att Pastis säger hur han vill ha det. Antingen tillåter han det eller inte, och så får skribenterna anpassa sig.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Problemet är att jag inte läser allt och kan vara borta från forumet under lång tid och därmed kan jag inte hålla samma nivå på modererandet. Därför avstår jag hellre och det innebär lite anarki här. Ärligt talat skiter jag i någon skriver en fetbokstav här och där. Det finns så mycket annat här i livet som är viktigare och så länge man inte kör med personangrepp så försöker jag hålla mig undan.

Men är det någon/några som vill ta sig på ansvaret och moderera så anmäl er till mig. Det viktigaste kravet är att man ska hålla en jämn nivå. Vart ribban ska vara är mindre vikltig för mig, bara man inte petar i allt.
Bild
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

N i F1-sammanhang brukar väl kallas neutral?
Eller kanske man skulle kalla det för n (tm)?
Skulle det nu ändå närma sig ordet neger, som förresten inte har någon negativ klang som t.ex "nigger" har så känns det ännu mindre beklämmande att i så fall bara märka ut det med ett n i fet stil, så blir ingen ledsen.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Finns absolut ingen anledning till att någon eller några ska sprida dolda rasistiska meddelanden på forumet. När ingen av de som har använt sig av fetstilen har kunnat svara på en rak fråga om vad som avses får det anses tämligen ryggradslöst och en bekräftelse på vad vi andra misstänker. Om inte, så kan man ju fråga sig vad det svåra består i som gör att man inte kan svara.

Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Gissar att alla som besöker det här forumet gillar F1 och att det är det som förenar oss. Låt för guds skull alla preferenser och åsikter som inte har med F1 att göra stanna kvar hos er, låt inte era ivriga fingrar löpa amok. Ja Hamilton är svart - alla vet det. Men respektera eller förkasta honom som förare och inte varifrån hans föräldrar kommer ifrån.

Jösses :evil:
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

JTarnstrom skrev:Finns absolut ingen anledning till att någon eller några ska sprida dolda rasistiska meddelanden på forumet. När ingen av de som har använt sig av fetstilen har kunnat svara på en rak fråga om vad som avses får det anses tämligen ryggradslöst och en bekräftelse på vad vi andra misstänker. Om inte, så kan man ju fråga sig vad det svåra består i som gör att man inte kan svara.
Jag tycker nog att jag svarat med tillfredställande tydlighet.
Ett dolt meddelande kan både vara ett dolt meddelande eller så betyder det ingenting alls.
Jag vill inte att vi här på forumet skall begå "brottsliga" handlingar genom att uttrycka oss som vissa vill om förare eller deras ursprung. Å andra sidan vill jag nog heller inte att allt som t.ex jag skriver läses som fan läser bibeln eller som vissa instanser av musikgranskarna i USA, börjar lyssna på skivor baklänges för att hitta de dolda budskapen.
Den typen av häxjakter har jag absolut inget till övers för och jag hatar den typen av pöbelfasoner mer än okunniga och generaliserande uttalanden om människor med annat ursprung. De går oftast att resonera tillrätta, vilket jag gjort åtskilliga gånger och dessutom låtit träffa representanter ur de olika raserna som är precis lika intelligenta och arbetsföra och sociala som de själva till allas förtjusning.
Jag gillar inte heller själva grundtanken, att det inte skulle vara nog högt i tak än att man skall kunna diskutera precis allting.
OAVSETT ÅSIKT!!!
Det är en förbannad lyx vi har att kunna såga av en människa för något eller några enskilda åsikters skull. I andra delar av världen finns människor som är mer beroende av andra och underställda deras godtycke. Vilket naturligtvis inte heller är bra. Jag efterlyser kanske bara lite mer tolerans och inte konstant gnäll och bjäbb för att någon eller några kanske har en antydning till åsikter som kanske inte är helt politiskt korrekta.
Beträffande Hamilton själv tror jag att han klarar sig alldeles utmärkt helt utan någon av er's hjälp.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Christoffer skrev:
Christoffer skrev: I den vackraste av världar.
Eehh... vadå...?
White Trash
Tror det där funkar åt alla håll och just white trash är nog ganska tydligt nedlåtande. Betydligt mer nedlåtande än något annat jag läst i den här topiken.
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Alla får tycka vad man vill i ett fritt Sverige - men varför just här? Här samlas folk som gillar Motorsport och vill diskutera det och låt det stanna där.. Det finns andra forum som passar bättre om man vill diskutera rasism.. Jag blir bara så trött :zz:
Gösta

Inlägg av Gösta »

eftersom Hamilton är den förste färgade föraren i F1 (vad jag känner till) så är det mitt sätt att hedra honom på. Ja jag tycker fortfarande att han är en skitstövel eftersom han kör för Ron "the croock" Dennis och är vad vi skåningar kallar för "spansk i truten". Liksom Arthur Ashe var den förste stora svarta stjärnan i tennis. Jag tycker det är mycket positivt att vi fått en svart / färgad förare i F1 och hoppas det kommer fler.

Nej jag är inte rasist eller har några som helst extrema uppfattningar om människor som inte är som jag. (Dvs vit, hetrosexuell, medelålders, laglydig, mm) Jag kan ha negativa och nedsättande åsikter om individer och det ofta på goda grunder, men jag kategoriserar inte människor i bra och dåliga på grund av deras hudfärg, religion, etnicitet, sexuella prefferenser eller andra kriterier.

Det var jag som började med att skriva Hamilton på detta sätt och det tänker jag fortsätta med. Mitt samvete i detta avseende är rent.

När jag läser vad du skriver Tärnan så undrar jag om inte du kvalificerat dig för att jobba på GB-glass så att du kan ta bort "Nogger" ur sortimentet. ÖPPNA ÖGONEN FÖR FAN MÄNNISKA
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Gösta, du verkar inte inse det, men du gör ju faktiskt det som övriga forummedlemmar som fetmarkerar Hamiltons namn inte gör - förklarar vad det står för.
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Hedra honom - fattar fortfande inte varför det ska vara med ett Fett N - känns som en nödgad efterkonstruktion. Men skit samma kanske - det behövs inget förtydligande - Lewis Hamilton är Svart - Så nu är det ute, han är avslöjad - ge er!!!!!! :evil:
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Petrol skrev:Hedra honom - fattar fortfande inte varför det ska vara med ett Fett N - känns som en nödgad efterkonstruktion. Men skit samma kanske - det behövs inget förtydligande - Lewis Hamilton är Svart - Så nu är det ute, han är avslöjad - ge er!!!!!! :evil:
Håller med dig. Tror inte att någon skulle känna sig annat än klappad på huvudet om han hedrades för sin hudfärgs skull, men om Gösta vill visa sig flott och generös så är det svårt att hindra honom.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Ett enkelt sätt för Pastis av få bort den här rasistiska dyngan från forumet vore att ersätta n med n, på samma sätt som sker när man skriver [Schumacher]. Det spelar liksom ingen roll vad Gösta eller Jari eller någon annan icke-svart förståsigpåare anser om ordet "neger"; ordet ÄR värdeladdat och jag tycker det är skamligt att Forzas forum är fullt av fega antydningar om Hamiltons hudfärg (och det kan ju påpekas att de oftast syns i inlägg som kritiserar Hamilton).

Igår fick jag nog av fetstilta N och sa ifrån i en annan tråd. Sedan använde jag sökfunktionen och såg att saken har varit uppe för diskussion tidigare. När man läser nedanstående råder det inget tvivel om vad n-en betyder.

Vad är din känsla för Lewis Hamilton?
Gösta skrev:
platt skrev: LH är den bästa rookyn genom tiderna, sen får vi se om han kan bli något mer :quest:
Han är redan något. :D
platt skrev:
Gösta skrev:
platt skrev: Men kan han bli något mer än en slemprop
Han är redan mer än en slempropp. :D
Precisera dig lite närmare.
platt skrev:
Jari skrev:
platt skrev: Precisera dig lite närmare.
Notera hur han skrivit noga och tänk på en omdiskuterad glass
Aha! Där ljusnade till lite grann i mörkret :D
Gösta skrev:Jag hatar också Hamilton

Jag gillar dig med. Du är så söt med strumpor med Musse Pigg på. :D

STORBRITANNIENS GP 2008 - SILVERSTONE
Geer skrev:
EnzoF1 skrev:
xplode skrev: det måste vara något synnerligen klipskt eftersom jag inte heller fattar vitsen med just det. förklara gärna för oss oinvigda.
n = neger = svart
Det var smart att skriva n med fet bokstav. Då behöver man inte ta fel på hudfärgen. Heja Gösta.
Rexa skrev:
EnzoF1 skrev:Jag som trodde att det var en liten man med mustasch och hans åsikter som ledde till att över sex miljoner människor mördades.

Får jag fråga vad Hamiltons hudfärg har med något som helst att göra?

Varför är det bra att framhäva att han är svart?

Vad gäller att föra sig i fina salonger så bevisar väl finnarna att det inte är nåt krav för att få köra F1 så varför ska det resonemanget föras när det handlar om svarta förare.

Jag har träffat många nationaliteter i mitt liv, men finnarna tillhör de mest inskränkta jag stött på. Det är ganska känt att finnar har svårt för svarta. Ditt inlägg bevisar det.
Man kan inte gilla allt här i världen så enkelt är det .
Vad är mest fel att du inte gillar finnar än att vissa inte gillar negrer ?
Sen att du tycker vi är inskränkta tror du vi bryr oss om det ? Knappast inte jag i alla fall .
Jari skrev:Ajdå!
I det här läget brukar en del människor redan nå sin kokpunkt och i sin ilska och missriktade iver att rätta till hela världen i ett enda slag brista ut i: "Vad i helvete!?!
Är du rasist din jävel?
Intressant blir det när nästa tanke är "såna som du borde skjutas" eller liknande och det är ju ingen förutfattad mening på något sätt att tänka så?
Såna som du... Alltså, pratar vi om en halvkroat, halvitalienare och en tredjedelsskåning? (Jodå, i den personen går procenten ihop) (Man ska inte ha så mycket förutfattade meningar bara)
Såna som du säger man om man stött på "typen" förut. Eller åtminstone har en uppfattning om just en sån typ. En sån där som man inte gillar alls. En som bildat sig en uppfattning om en typ av människor som han inte ens känner och..
Va faan!?! Det här stämmer väl lika bra åt andra hållet?
Kan man kategoriskt bunta ihop en vanlig människa bland rasisterna med stort r, för att man konstaterar att någon till exempel är svart?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Neger
Jag har själv blivit kallad rasist för att jag konstaterade att Lewis Hamilton är en neger. För mig är ordet lika värdeneutralt som mulatt, ryss, kines, finne osv.
Jag tycker det är bra att man pekar ut just det faktum att Lewis är neger. Speciellt nu när vi kommer in på F1 som traditionellt varit väldigt fritt från inblandning av negrer vilket somliga kunnat tolka som att de kanske inte kan köra bil eller inte klarar sig i de fina salongerna eller t.ex kan uppföra sig enligt alla etikettens regler för de finaste salongerna. I golfen har Tiger Woods redan sopat rent. Nu är det dags att börja sopa rent i F1-salongerna.
Jag vet att vi har lika högt i tak här och utrymme för diskussioner som i golfens finrum, minst och när vi får in ett unikum som en neger som kan köra bil, så får vi väl omkalibrera de sinnen som inte trott att såna kan köra. (jämför min idé med filmtiteln "White med can't jump)
Kan vi bryta ner en fördom eller en barriär så skall vi göra det och om det behövs så kan jag också börja skriva n lite då och då.
Med det läskiga är att jag är mer orolig för han som reagerar med är du rasist än han som sa n-ordet. Det var de som reagerade som var orsaken till att det blev så enkelt att dupera nästan ett helt folk före andra världskriget att hata judar. Det är pöbeln man ska passa sig för. De som springer omrking och tror att de skall rädda världen ifrån allt ont, som såna som ser skillnad i hudfärgerna, eller som man tänkte då: såna som tar de finaste jobben och våra pengar....
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Undrar varför inte Blomman och Eje hyllar det faktum att Hamilton är neger. Funkar inte sånt i tv-rutan? Så fort en person med mörk hudfärg är framgångsrik borde det påtalas, som en sorts VDN-märkning. Det verkar ju helt logiskt.
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Kom igen Gösta - luta dig tillbaka, ta ett djupt andetag och erkänn att du gjore ett överilat misstag i ilskans tecken som du egentligen inte menar. Att fingrarna löpte amok över tangenterna och att N;et hamnade där i ren obetänksamhet..

Att andra har följt din initaiativ och hakat på betyder att folk ser upp till dig, inte att du har gjort rätt.

Jag vill gärna tro dig när du säger att du inte menar något illa men upp till ansvar Gösta, Alla kan göra fel och plita ner något som eskalerar utom prportioner, men just nu är det kanske bara du som kan sätta ner foten.

Du är en betydelsefull person på det här forummet med din erfarenhen och med det kommer ett ansvar.

Gör rätt och din heder kommer att återupprättas.. :P :P
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

ANFRAN skrev:Ett enkelt sätt för Pastis av få bort den här rasistiska dyngan från forumet vore att ersätta n med n, på samma sätt som sker när man skriver [Schumacher]. Det spelar liksom ingen roll vad Gösta eller Jari eller någon annan icke-svart förståsigpåare anser om ordet "neger"; ordet ÄR värdeladdat och jag tycker det är skamligt att Forzas forum är fullt av fega antydningar om Hamiltons hudfärg (och det kan ju påpekas att de oftast syns i inlägg som kritiserar Hamilton).

Igår fick jag nog av fetstilta N och sa ifrån i en annan tråd. Sedan använde jag sökfunktionen och såg att saken har varit uppe för diskussion tidigare. När man läser nedanstående råder det inget tvivel om vad n-en betyder.
Tyvärr konstaterar jag återigen samma feghet i diskussionen när det är på väg att hetta till som senast. JHag tycker mina argument är hyggligt väl underbyggda. Tyvärr skall de tydligen ändå inte bemötas utan bara raderas, precis som om det jag invände emot inte har ett existensberättigande. Lågt, Anfran!
Jag trodde faktiskt att du med din bakgrund kunde bättre än så.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

JTarnstrom skrev:Undrar varför inte Blomman och Eje hyllar det faktum att Hamilton är neger. Funkar inte sånt i tv-rutan? Så fort en person med mörk hudfärg är framgångsrik borde det påtalas, som en sorts VDN-märkning. Det verkar ju helt logiskt.
KAN det vara för att han beter sig som ett jävla svin på banan och så fort han åker på sin egen medicin börjar gnälla om att motståndarna försöker krascha ut honom med flit?
Eller för att hans kvalitéer som förare i övrigt inte ens behöver ifrågasättas eller värderas, men att man kanske tycker han höll på att få den lite för fort och med för lite ansträngning i och med att han kommit fram med silverskeden i munnen?
Jo, jag tror nog att det i fjopl nämndes och hedrades att han är neger, men att det kanske i år inte längre har något nyhetsvärde?
För mig slutar nyhetsvärdet när vi fått den första svarta världsmästaren.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

ANFRAN skrev:Ett enkelt sätt för Pastis av få bort den här rasistiska dyngan från forumet vore att ersätta n med n, på samma sätt som sker när man skriver [Schumacher].
Vore det inte bättre att ersätta n med NEGER? Det har nog bättre effekt, tror du inte det?
Bild
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Pastis skrev:
ANFRAN skrev:Ett enkelt sätt för Pastis av få bort den här rasistiska dyngan från forumet vore att ersätta n med n, på samma sätt som sker när man skriver [Schumacher].
Vore det inte bättre att ersätta n med NEGER? Det har nog bättre effekt, tror du inte det?
Skulle ju bli slut på hymlandet i alla fall.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

För mig har ordet neger ingen värdeladdning men jag vill inte sätta pastis eller detta forum i några bekymmer i onödan. De som känner mig vet också att jag umgås flytande med både negrer och trattskallar.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Det fungerar inte. Det verkar som om censurfunktionen inte klarar av hakparanteser för jag provade just nu.
Bild
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

He he he - Gör om - Gör rätt!! :D

Natti natti för ikväll :zz:
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Pastis skrev:Det fungerar inte. Det verkar som om censurfunktionen inte klarar av hakparanteser för jag provade just nu.
Synd.

Men du kan ju ersätta alla Hamilton med HamiltoNEGER? Somliga på forumet anser ju att det är viktigt att Hamilton kallas neger, och då är det kanske lika bra att det skrivs ut?

Vi kan ju ha en omröstning om saken i demokratisk ordning? Eller nä, det behövs inte, va?
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Förhoppningsvis lägger man av med det. Men som sagt, jag lägger inte ned tid för att jaga alla som är så pass larviga att de fortsätter. för jag har så mycket annat att arbeta med. Just nu håller jag på och testa en ny videospelare för Forza och prioriterar det.

Men om du vill ANFRAN kan du får möjlighet att editera bort dem du ser.
Bild
Gösta

Inlägg av Gösta »

ANFRAN skrev:Ett enkelt sätt för Pastis av få bort den här rasistiska dyngan från forumet vore att ersätta n med n, på samma sätt som sker när man skriver [Schumacher]. Det spelar liksom ingen roll vad Gösta eller Jari eller någon annan icke-svart förståsigpåare anser om ordet "neger"; ordet ÄR värdeladdat och jag tycker det är skamligt att Forzas forum är fullt av fega antydningar om Hamiltons hudfärg (och det kan ju påpekas att de oftast syns i inlägg som kritiserar Hamilton).
Så herr politiskt korrekt anser att jag uttrycker mig nedsättande om Hamilton på det sättet jag valt att skriva hans namn på? Vet du vad du anklagar mig för?

Jag tycker det är skamligt att du anklagar mig för att vara rasist. det finns svarta människor jag tycker riktigt illa om, några har jag som mina absolut bästa vänner. Min yngste son döptes av en svart präst. Du har fan inte en jävla aning vad du pratar om som vanligt.

Ja ordet "neger" är värdeladdat, men det är feminist och miljöpartist också. Detta är också värdeladdat!!! http://sv.wikipedia.org/wiki/Negro_spiritual

Jag tror att du själv har det största problemet med svarta människor och försöker tvätta din inre kamp genom att anklaga andra. Som halvlatinsk så betyder ordet "negro" endast svart för mig. Liksom "bianco" betyder vit.

Ja, Hamilton är svart, ja han är ibland förbaskat duktig, ja han är oftast ett jävla svin på banan, ja jag ogillar honom starkt för han kör för Ron och utgör ett allvarligt hot mot min favoritförare. Och NEJ, jag ogillar inte honom för att han är svart, liksom jag har antipati för vilnöff för att han var vit.

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Gösta

Inlägg av Gösta »

ANFRAN skrev:
Pastis skrev:Det fungerar inte. Det verkar som om censurfunktionen inte klarar av hakparanteser för jag provade just nu.
Synd.

Men du kan ju ersätta alla Hamilton med HamiltoNEGER? Somliga på forumet anser ju att det är viktigt att Hamilton kallas neger, och då är det kanske lika bra att det skrivs ut?

Vi kan ju ha en omröstning om saken i demokratisk ordning? Eller nä, det behövs inte, va?
Den ende som kallat Hamilton för "neger" är du!

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Gösta skrev:
ANFRAN skrev:
Synd.

Förutom när du en gång sa nåt i stil med att "vi kan ju inte ha en jävla neger som världsmästare..." men det var kanske nån helt annan neger du syftade på.

Jag själv tar ju vad som helst utom en finsk mästare...

Varför inte bara erkänna att ni är rasister och inte gillar svarta?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Pastis skrev:Förhoppningsvis lägger man av med det. Men som sagt, jag lägger inte ned tid för att jaga alla som är så pass larviga att de fortsätter. för jag har så mycket annat att arbeta med. Just nu håller jag på och testa en ny videospelare för Forza och prioriterar det.

Tack, men nej tack. Jag trodde, naiv som jag är, att det skulle räcka med att säga ifrån. Vi får väl se om det blir förre feta N på forumet i framtiden.
Gösta

Inlägg av Gösta »

EnzoF1 skrev:
Gösta skrev:
ANFRAN skrev: Synd.

Förutom när du en gång sa nåt i stil med att "vi kan ju inte ha en jävla neger som världsmästare..." men det var kanske nån helt annan neger du syftade på.

Det låter precis som jag skulle säga en sådan sak. "That´s me"!!!!! :up:

Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Gösta skrev:
ANFRAN skrev:
Synd.

Utgår du alltid ifrån att alla i din omgivning är totalt ointelligenta?
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Gösta skrev:
EnzoF1 skrev:
Gösta skrev: Den ende som kallat Hamilton för "neger" är du!

Tja, men det var ju ordagrant mer eller mindre vad du sa, om det var på skämt eller inte vet ju bara du. Att du sedan införde n:et i fetstil stärker ju inte riktigt din oskuld. Egentligen skiter jag i det här, är folk så korkade att de lägger in värderingar i hudfärg så är det ju faktiskt värst för dem.

Som Jari sa, Hamilton lider ju inte av detta, men det kan ju iofs finnas svarta skribenter på forumet som tar illa vid sig.

Gösta

Inlägg av Gösta »

ANFRAN skrev:
Pastis skrev:Förhoppningsvis lägger man av med det. Men som sagt, jag lägger inte ned tid för att jaga alla som är så pass larviga att de fortsätter. för jag har så mycket annat att arbeta med. Just nu håller jag på och testa en ny videospelare för Forza och prioriterar det.

Tack, men nej tack. Jag trodde, naiv som jag är, att det skulle räcka med att säga ifrån. Vi får väl se om det blir förre feta N på forumet i framtiden.
Ja du Anfran, varför skulle det inte bli några feta N på forumet? För att du säger det. Jag känner få människor som är så inskränkta och fulla av fördomar som du verkar vara!!!

Gösta

Inlägg av Gösta »

EnzoF1 skrev:
Gösta skrev:
EnzoF1 skrev: Förutom när du en gång sa nåt i stil med att "vi kan ju inte ha en jävla neger som världsmästare..." men det var kanske nån helt annan neger du syftade på.

Tja, men det var ju ordagrant mer eller mindre vad du sa, om det var på skämt eller inte vet ju bara du. Att du sedan införde n:et i fetstil stärker ju inte riktigt din oskuld. Egentligen skiter jag i det här, är folk så korkade att de lägger in värderingar i hudfärg så är det ju faktiskt värst för dem.

Som Jari sa, Hamilton lider ju inte av detta, men det kan ju iofs finnas svarta skribenter på forumet som tar illa vid sig.
Självklart är det som du säger Enzo. Du är trovärdig och en rakt igenom ärlig människa. Du skulle aldrig säga något sådant om mig eller någon annan på forumet. Vi litar på dig! :up: Du har aldrig använt andra medlemmars inloggning och utgett dig för att vara dem. Du är rakt igenom en ärlig och trovärdig människa. Jag har sett amöbor i mikroskop som har mer ryggrad än vad du har, och sett kastrerade maneter som har mer "cohones"

Någon större rasist än mig har du aldrig träffat. Det var jag som startade Solnaavdelningen av KKK och är ordförande i Sverigedemokraterna på min gata.

Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Gösta skrev:
ANFRAN skrev:

Ja du Anfran, varför skulle det inte bli några feta N på forumet? För att du säger det. Jag känner få människor som är så inskränkta och fulla av fördomar som du verkar vara!!!
Mmm, visst är det upprörande? Jag hör nästan hur adrenalitet sprutar mellan raderna. HUR HAR JAG MAGE att be dig sluta lägga in ett N för Neger i Hamilton? VA! Det är ju oförskämt av mig! Om du vill poängtera Hamiltons hudfärg i vartenda inlägg du skriver om Lewis Hamilton har du ju all rätt att göra det! Det är liksom en grundbult i yttrandefriheten att du ska få uttrycka dig hur du vill, och om någon av alla som läser det du skriver SÄGER IFRÅN och manar till eftertanke, då utgör denna någons uttalande ett allvarligt hot mot DIN yttrandefrihet och DIN demokratiska rättighet att oupphörligen påpeka att Lewis Hamilton (som du händelsevis råkar tycka illa om) inte är lika vit som du och jag! Ungefär så är det, eller hur?
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Som moderator vill jag nu be er att självmant sluta använda referenser till Hamiltons hudfärg där den inte är relevant för trådens ämne. Hudfärg, rasism och annat kan diskuteras i förhållande till motorsport i dedikerade trådar, då utan att använda uttryck som kan uppfattas som nedvärderande, det inkluderar N-orden.

För att den här diskussionen ska få ett slut (för jag ser inte att vi kommer någon vart) och för att det som gäller fortsättningsvis ska tydliggöras så låser jag den här tråden.