Tv-Sändningar
-
-
platt skrev:Du kommer aldrig att lyckas med din personliga vendetta mot viasat på detta sätt du måste fortsätta att mejla dom och kanske personliga besök.
Då tror jag det kan ge resultat.
Jag inbillar mig att Blomman har framfört allas våra åsikter angående vårat tycke. Och Pastis inflytande på medievärlden så kanske vi kan lyckas påverka gemensant /Socialdemokratiskt
Detta är inte någon vendetta alls. Det står visat fritt att fatta de beslut om sändningar och kanalpaket som de finner lämpligast. Liksom det står mig fritt att som konsument göra de val jag gör. Jag har uttryckt min åsikt fattat mina beslut, och nu är det bra med den saken. Jag valde bort volvo, saab mfl när jag köpte bil. Det är min frihet som konsument att göra det, ännu har vi inte planekonomi. Många kommer att välja viasat trotts deras agerande och produktförpackning. Det finns säkert plats för alla.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
Jag kommer få full dos. Jag oroas mer över en eventuell överdos.Razor skrev:Jag oroas över att din mentala status ska degraderas om du inte får full årsdos av F1 och jag hoppas att du är lika nöjd med ditt val den 18:e.Gösta skrev:Raz och E, varför denna omtanke gällande mitt F1 tittande?
Jag är så nöjd med det sätt jag valt att lösa mitt F1 tittande. Ni behöver inte bry er, lägg er energi på annat.
Lycka till på sönd.
-
Nästan skrämmande hur allting kan gå ens väg ibland, skaffade Telias IP-Tv i somras (första halvåret gratis) och kompletterade med ViastaSport 1-2-3 för 79:-/månad för att kunna se lite Nascar, och helt plötsligt får Viasat för sig att placera F1 i dessa kanaler
Men givetvis lider jag med er som får problem att se F1 i fortsättningen och tycker det är synd att inte Viasat visar de 2 sista loppen i TV6 (direkt). Man borde kunnat visa loppen parallellt i TV6 med reklam och ViasatMotor UTAN reklam för de som tjatat om det hela säsongen (däribland jag... ).
Men givetvis lider jag med er som får problem att se F1 i fortsättningen och tycker det är synd att inte Viasat visar de 2 sista loppen i TV6 (direkt). Man borde kunnat visa loppen parallellt i TV6 med reklam och ViasatMotor UTAN reklam för de som tjatat om det hela säsongen (däribland jag... ).
Keep on Boppin´
-
-
-
-
-
Ja det är nästan samma här. Skaffade VS1-3 mest för F1-träningens skull för 59:-/mån.Bopper skrev:Nästan skrämmande hur allting kan gå ens väg ibland, skaffade Telias IP-Tv i somras (första halvåret gratis) och kompletterade med ViastaSport 1-2-3 för 79:-/månad för att kunna se lite Nascar, och helt plötsligt får Viasat för sig att placera F1 i dessa kanaler
Samtidigt förstår jag vissa här som missar möjligheten att få se de 2 sista loppen Live samt hur nästa säsong ser ut.
-
Nja. I morse provade jag en sån där streamingsida som visade ITV parallellt på laptopen i tv-soffan. Det var en knapp minuts fördröjning och lite liten bild. Youtubestorlek. Men och andra sidan sitter jag hyfsat nära datorn och vår TV är på 24" så skillnaden var överkommlig. Kanske är jag ensam om att ha en 24"are som största tv i hushållet i dagens läge...Hannu skrev:Samtidigt förstår jag vissa här som missar möjligheten att få se de 2 sista loppen Live
Jag känner mig lugn nu när jag vet att det faktiskt fungerar och att jag inte kommer missa de två sista loppen...
-
-
Jo loppet i Japan sänds på TV6 i morgon bitti. Men loppen I kina och Brasilien kommer inte att sändas i TV6 alls, bara ett sammandrag efter loppen - sändningarna flyttar till Viasats betalkanal Viasat Motor. En kanal som många inte har eller ens har tillgång till..Battery skrev:Kan nån förklara vad det är nu bråkar om? Jag förstod inte krönikan eller vad bråket i den här tråden handlar om. Visas inte Japans GP i TV6 imorron bitti eller vadå? Jag har redan ställt klockan och i tv-bilagan står det att är sändning. Kan nån förklara utan att man måste läsa hundratals inlägg?
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
-
-
-
- Utvisad
Var det inte du som var tvingad att välja mellan 3-4 märken???? Jag trodde aldrig att du med dina principer skulle acceptera en sådan utpressning.Gösta skrev:platt skrev:Du kommer aldrig att lyckas med din personliga vendetta mot viasat på detta sätt du måste fortsätta att mejla dom och kanske personliga besök.
Då tror jag det kan ge resultat.
Jag inbillar mig att Blomman har framfört allas våra åsikter angående vårat tycke. Och Pastis inflytande på medievärlden så kanske vi kan lyckas påverka gemensant /Socialdemokratiskt
Detta är inte någon vendetta alls. Det står visat fritt att fatta de beslut om sändningar och kanalpaket som de finner lämpligast. Liksom det står mig fritt att som konsument göra de val jag gör. Jag har uttryckt min åsikt fattat mina beslut, och nu är det bra med den saken. Jag valde bort volvo, saab mfl när jag köpte bil. Det är min frihet som konsument att göra det, ännu har vi inte planekonomi. Många kommer att välja viasat trotts deras agerande och produktförpackning. Det finns säkert plats för alla.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Utvisad
Jag är tillräckligt intelligent för att ha ett jobb som ger mig en inkomst som ger mig möjlighet att välja abbonemang.Mikka skrev:Man BORDE inte svara på dina idiotiska komenarer, det sägs man kan inte vinna över en idiot för han vet inte om att han är det.EnzoF1 skrev:Jag menar inte dig, utan de som just stämmer in på min beskrivning. Dvs de som är snålbögar och är vana vid att få saker gratis.Baldur skrev: Nu får du skärpa till dig och läsa vad man skriver. Jag vet att du trivs med att gnälla och hacka på folk men använd i så fall fakta. Ingenstans skrev jag i mitt inlägg att jag inte tyckte att Visats satsning var värd pengarna, det är upp till var och en att tycka om detta. Jag och många med mig, kritiserar denna säsongs förändring innan ens säsongen har tagit slut och det vet du mycket väl.
Jag är varken "snålbög" eller vill ha saker gratis, jag betalar för produkter jag gillar och som passar mitt behov. Varför har du ont av det?
Däremot har jag ont av att folk väljer att ladda ned materialet istället för att betala för det, eftersom det kan leda till att det blir dyrare för mig.
Men nu får du väll för FAN börja tänka lite .......
Vad är det du INTE fattar med att alla som har boxer å är uppbundna EJk FÅ VIASAT Genom boxer.......
Vad fattar du inte när nästa alla säger VIASAT är sviniga som tvingar ( JA TVINGAR ) Över kunder genom att helt sonica stänga ner Tv6s direktsända F1 lopp 2 LOPP innan slutet.
Vad i H***** Är det du inte fattar? Eller du är bara så DJ*** Dum att du inte kan förstå vad 99% av alla F1 fans ser ut att förstå.
Det e sååååå jäkla lätt att böla å skrika när man har tillgång till Viasat som du har........Men hade du nu suttit med Boxer å inte haft RÅD att skaffa ett abonemang till så hade du nog fan låtit anorlunda.
Kom sen inte säg att de e upp till var å en att välja bort dittan å datten.........VISSA i livet har inte lyxen som du ser ut att ha att kunna slänga pengar omkring dig.
Hur F** kan man va så KORKAD som du värkar vara.
Uhhhhhhh igen varför BRYR jag eller orkar jag ens skriva komentarer till en mäniska som dig.
Mikka
PS Fan inte edita detta heller med felstavningar i ILSKA...........blev bara värre å texten försvann när man ändra ett ord så Läs det som det är
Du verkar dock haft lite mindre tur i livets genetiska lotteri...
Du kallar mig korkad, men jag valde den plattform som gav mig möjlighet att välja och du valde återvändsgränden. Vem är egentligen korkad???
Ärligt talat verkar du ganska ointelligent, men nånstans verkar du förstå att du tabbat dig och tar nu ut din frustration över mig som gör intelligenta val i livet.
Ärligt talat tycker jag inte minsta synd om dig.
Det finns vinnare här i livet och så finns det förlorare.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
-
- Utvisad
EnzoF1 skrev:Jag är tillräckligt intelligent för att ha ett jobb som ger mig en inkomst som ger mig möjlighet att välja abbonemang.Mikka skrev:Man BORDE inte svara på dina idiotiska komenarer, det sägs man kan inte vinna över en idiot för han vet inte om att han är det.EnzoF1 skrev: Jag menar inte dig, utan de som just stämmer in på min beskrivning. Dvs de som är snålbögar och är vana vid att få saker gratis.
Däremot har jag ont av att folk väljer att ladda ned materialet istället för att betala för det, eftersom det kan leda till att det blir dyrare för mig.
Men nu får du väll för FAN börja tänka lite .......
Vad är det du INTE fattar med att alla som har boxer å är uppbundna EJk FÅ VIASAT Genom boxer.......
Vad fattar du inte när nästa alla säger VIASAT är sviniga som tvingar ( JA TVINGAR ) Över kunder genom att helt sonica stänga ner Tv6s direktsända F1 lopp 2 LOPP innan slutet.
Vad i H***** Är det du inte fattar? Eller du är bara så DJ*** Dum att du inte kan förstå vad 99% av alla F1 fans ser ut att förstå.
Det e sååååå jäkla lätt att böla å skrika när man har tillgång till Viasat som du har........Men hade du nu suttit med Boxer å inte haft RÅD att skaffa ett abonemang till så hade du nog fan låtit anorlunda.
Kom sen inte säg att de e upp till var å en att välja bort dittan å datten.........VISSA i livet har inte lyxen som du ser ut att ha att kunna slänga pengar omkring dig.
Hur F** kan man va så KORKAD som du värkar vara.
Uhhhhhhh igen varför BRYR jag eller orkar jag ens skriva komentarer till en mäniska som dig.
Mikka
PS Fan inte edita detta heller med felstavningar i ILSKA...........blev bara värre å texten försvann när man ändra ett ord så Läs det som det är
Du verkar dock haft lite mindre tur i livets genetiska lotteri...
Du kallar mig korkad, men jag valde den plattform som gav mig möjlighet att välja och du valde återvändsgränden. Vem är egentligen korkad???
Ärligt talat verkar du ganska ointelligent, men nånstans verkar du förstå att du tabbat dig och tar nu ut din frustration över mig som gör intelligenta val i livet.
Ärligt talat tycker jag inte minsta synd om dig.
Det finns vinnare här i livet och så finns det förlorare.
hahaha hur dum e du?
Så du menar jag har inte så mycket pengar som du, så då är det lika gott åt mig att jag missar F1
Sicken I***
Mikka
PS hmmm har du nått du vunnit ? Typ Live ra´cing eller Net racing:)? E du en vinnare som vi bör buga oss för , för att du ser ut att ha stor plånbok:)?
-
Jo, vi kan välja mellan saab, volvo, volkswagen, audi, opel samt renault. I mitt fall var maxpriset netto 366.000 sek. Så det blev en passat tdi, 170, dsg. En fantastiskt bra bil. Jag kunde välja bort dragkrok, läderklädsel mm. Otroligt stor valfrihet och jag betalade bara för precis det jag ville ha.EnzoF1 skrev:
Var det inte du som var tvingad att välja mellan 3-4 märken???? Jag trodde aldrig att du med dina principer skulle acceptera en sådan utpressning.
Det ligger lite i det Mikka säger.
-
- Utvisad
Hehehe bra poängGösta skrev:Jo, vi kan välja mellan saab, volvo, volkswagen, audi, opel samt renault. I mitt fall var maxpriset netto 366.000 sek. Så det blev en passat tdi, 170, dsg. En fantastiskt bra bil. Jag kunde välja bort dragkrok, läderklädsel mm. Otroligt stor valfrihet och jag betalade bara för precis det jag ville ha.EnzoF1 skrev:
Var det inte du som var tvingad att välja mellan 3-4 märken???? Jag trodde aldrig att du med dina principer skulle acceptera en sådan utpressning.
En annan får nöja sig med en gammal V70 Men den duger att köra till jobb etc etc
Mikka
-
- Utvisad
Fast du kunde inte välja den bil du ville ha, t.ex. BMW eller Mercedes väl?Gösta skrev:Jo, vi kan välja mellan saab, volvo, volkswagen, audi, opel samt renault. I mitt fall var maxpriset netto 366.000 sek. Så det blev en passat tdi, 170, dsg. En fantastiskt bra bil. Jag kunde välja bort dragkrok, läderklädsel mm. Otroligt stor valfrihet och jag betalade bara för precis det jag ville ha.EnzoF1 skrev:
Tycker du borde bojkotta ert leasingbolag som tvingar dig till en massa saker...
Var dragkrok och läderklädsel standard i bilen? Eftersom du valde bort det?
-
- Utvisad
Jag vet inte om du har mkt pengar, egentligen irrellevant i diskussionen, men du verkar göra korkade val. Det tyder oftast på att man är ganska korkad.Mikka skrev: hahaha hur dum e du?
Så du menar jag har inte så mycket pengar som du, så då är det lika gott åt mig att jag missar F1
Sicken I***
Mikka
PS hmmm har du nått du vunnit ? Typ Live ra´cing eller Net racing:)? E du en vinnare som vi bör buga oss för , för att du ser ut att ha stor plånbok:)?
Ja, det är rätt åt dig att du missar F1. Men du kan nog se på teletubbies istället, du ser nog ingen skillnad. Möjligen får du ut mer av det, det är mer anpassat till din intellektuella nivå.
Du bör alltid buga dig för mig!
-
- Utvisad
Berättar du sedan om det funkar med F1 i Rai och HRT i Comhems kabelnät?Gösta skrev:Jag kommer få full dos. Jag oroas mer över en eventuell överdos.Razor skrev:Jag oroas över att din mentala status ska degraderas om du inte får full årsdos av F1 och jag hoppas att du är lika nöjd med ditt val den 18:e.Gösta skrev:Raz och E, varför denna omtanke gällande mitt F1 tittande?
Jag är så nöjd med det sätt jag valt att lösa mitt F1 tittande. Ni behöver inte bry er, lägg er energi på annat.
Lycka till på sönd.
-
- Utvisad
Tja du nu fattar jag vad dom mena när dom skriver om digEnzoF1 skrev:Jag vet inte om du har mkt pengar, egentligen irrellevant i diskussionen, men du verkar göra korkade val. Det tyder oftast på att man är ganska korkad.Mikka skrev: hahaha hur dum e du?
Sicken I***
Mikka
Ja, det är rätt åt dig att du missar F1. Men du kan nog se på teletubbies istället, du ser nog ingen skillnad. Möjligen får du ut mer av det, det är mer anpassat till din intellektuella nivå.
Mikka
-
- Mr Forza Motorsport
-
- Utvisad
Jag tror inte du fattar nåt alls!Mikka skrev:Tja du nu fattar jag vad dom mena när dom skriver om digEnzoF1 skrev:Jag vet inte om du har mkt pengar, egentligen irrellevant i diskussionen, men du verkar göra korkade val. Det tyder oftast på att man är ganska korkad.Mikka skrev: hahaha hur dum e du?
Sicken I***
Mikka
Mikka
-
-
Jaha, här kan man inte åka bort ett par veckor utan att fan brakar lös:
Viasat får tokspel, Paul Newman går och dör och börsen kraschar.
Jag har inte hunnit igenom alla oerhört insatta och balanserade kommentarer ännu men det verkar som att den generella uppfattningen är att Viasats satsning är bra men att det är åt helvete ändå. Och jag kan inte annat än att hålla med tyvärr. Viasat har gjort ett bra jobb hitills och det är kanon med satsningen på en motorsportkanal - rent utav precis vad man ville att dom skulle göra.
Men det finns en liten liten hake. Det talas om snåljåpar och att betala för sig samt att ingenting är gratis, det finns en produkt att köpa och det är upp till var och en att göra det. Men det är det som är det stora problemet, Viasat har tydligen inte hört talas om distrubution? Visst, det går att köpa produkten, om man bor på rätt ställe.
Det är tillbaka till TV4-dagarna när de som "hade valt fel plattform;)" och bodde i en kabelansluten fastighet inte kunde se F1 live.
Om Viasat tror att färre kunder som betala mer är att få fler tittare som betalar mindre är det deras grej. Personligen tror jag att en sport som F1 kan gynnas av att visas på kvällstid och direkt i en marksänd fri kanal.
Viasat har ett ont öga till Boxer av någon anledning (eller om det är tvärt om) och om någon av dessa svalde lite stolthet och skrev på ett avtal skulle båda parter gynnas (och i slutänden tv-tittarna). Grunden ligger väl i att Boxer är statligt kontrollerat, men va fan! Släpp sargen, det finns inget bättre sätt att få många tittare än genom markbunden digital-TV.
Blomman, ingen är gladare än jag att ni gör en kalas-satsning på F1 (och jag ska självklart titta) men det är fortfarande så att ni (Viasat) har en kalasprodukt till en begränsad TV-publik för att det finns många som gärna betalar dessa kronor för att se sändningen men inte kan.
Att sen göra ändringen med två lopp kvar av säsongen gör bara det att det blir en annan variant av F1-tittande resten av säsongen´, jag ska se om jag kan få in Telecinco och deras superba sändning
Viasat får tokspel, Paul Newman går och dör och börsen kraschar.
Jag har inte hunnit igenom alla oerhört insatta och balanserade kommentarer ännu men det verkar som att den generella uppfattningen är att Viasats satsning är bra men att det är åt helvete ändå. Och jag kan inte annat än att hålla med tyvärr. Viasat har gjort ett bra jobb hitills och det är kanon med satsningen på en motorsportkanal - rent utav precis vad man ville att dom skulle göra.
Men det finns en liten liten hake. Det talas om snåljåpar och att betala för sig samt att ingenting är gratis, det finns en produkt att köpa och det är upp till var och en att göra det. Men det är det som är det stora problemet, Viasat har tydligen inte hört talas om distrubution? Visst, det går att köpa produkten, om man bor på rätt ställe.
Det är tillbaka till TV4-dagarna när de som "hade valt fel plattform;)" och bodde i en kabelansluten fastighet inte kunde se F1 live.
Om Viasat tror att färre kunder som betala mer är att få fler tittare som betalar mindre är det deras grej. Personligen tror jag att en sport som F1 kan gynnas av att visas på kvällstid och direkt i en marksänd fri kanal.
Viasat har ett ont öga till Boxer av någon anledning (eller om det är tvärt om) och om någon av dessa svalde lite stolthet och skrev på ett avtal skulle båda parter gynnas (och i slutänden tv-tittarna). Grunden ligger väl i att Boxer är statligt kontrollerat, men va fan! Släpp sargen, det finns inget bättre sätt att få många tittare än genom markbunden digital-TV.
Blomman, ingen är gladare än jag att ni gör en kalas-satsning på F1 (och jag ska självklart titta) men det är fortfarande så att ni (Viasat) har en kalasprodukt till en begränsad TV-publik för att det finns många som gärna betalar dessa kronor för att se sändningen men inte kan.
Att sen göra ändringen med två lopp kvar av säsongen gör bara det att det blir en annan variant av F1-tittande resten av säsongen´, jag ska se om jag kan få in Telecinco och deras superba sändning
I was misled and that is the way it went
-
Loppen brukar eftersändas i VS1 några timmar senare (dvs. oftast på kvällen) och när vi får se reklam i TV6, så fortsätter Eje och Blomman kommenterandet och detta kan man höra när man visar hela loppet i VS1.Fredrik i Trollhättan skrev:Är det inte så att Viasat redan denna säsong sänt F1 i Viasat 1-2-3? Janne brukar ju tjata om att ni där inte behöver se reklamen samt att ni får presskonfereransen.
Keep on Boppin´
-
Jag vill varken ha BMW eller Mercedes. bilarna är säkerligen helt ok, men inget jag trånar efter. En M3 vore visserligen mums, men den kostar så mycket i förmånsvärde att jag sannolikt för att få lön hade fått betala in pengar.EnzoF1 skrev:
Fast du kunde inte välja den bil du ville ha, t.ex. BMW eller Mercedes väl?
Tycker du borde bojkotta ert leasingbolag som tvingar dig till en massa saker...
Var dragkrok och läderklädsel standard i bilen? Eftersom du valde bort det?
Leasingbolaget har inget med vilka bilar vi väljer att göra, de bara finansierar bilarna och håller koll på kostnader privat kontra tjänstekörning. Det är vi själva som satt upp en bilpolicy. Det finns några grundkrav även inom dessa fabrikat. Tex måste bilen väga minst 1350 kg, ha AC, ha larm, osv.
Nej det var inte standard, jag valde att inte köpa det fast det mycket väl rymdes inom budgeten, liksom jag valde bort viasat fast jag har råd med det.
-
Det ligger kanske något i det du säger men främst beror det dåliga utbudet i marknätet på en dålig komprimeringsstandard som orsakar att etern för närvarande är mer eller mindre full. Det går helt enkelt inte att få in fler kanaler i Boxers paket. Dessutom är tillståndsprocessen betydligt mer byråkratiserad vad det gäller vilka kanaler som ska få sända i nätet, regeringen måste ge dessa tillstånd o.s.v., till skillnad från satellittv där det bara är att tuta och köra, utan varken politiska eller frekvensrelaterade problem.Cheever skrev: Viasat har ett ont öga till Boxer av någon anledning (eller om det är tvärt om) och om någon av dessa svalde lite stolthet och skrev på ett avtal skulle båda parter gynnas (och i slutänden tv-tittarna). Grunden ligger väl i att Boxer är statligt kontrollerat, men va fan! Släpp sargen, det finns inget bättre sätt att få många tittare än genom markbunden digital-TV.
Jag tror att 80 kanaler ansökte om runt tio platser i marknätet i vintras. Det säger ju en del om vilket tryck det är att få sända i marknätet, som faktiskt är en oslagbar distributionsform som väldigt många utan allt för stora ansträngningar kan ta in.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
-
Jag tror att varför MTG ratat Boxer inte beror så mycket på förstatlighet utan förmodligen mer att Boxer valt Canal Digital som partner. Jag tror också att mpeg 4 mer ses som en kvalitetsförstärkare än kvantitet, alltså att det inte är så säkert att det blir fler kanaler av det skälet. Om PTS kan skaka fram mer eterutrymme är väl också osäkert?
-
Du har säkert rätt i sak om att det är fullt, men vill man ha plats och vill man sända görs det plats hos Terracom, det är jag ganska övertygad om. Det vore tjänstefel att inte fylla ut kanalplatserna med dravekanaler som sen kan plockas om Stenbeckarna kommer med mössan i handen.menthol skrev:Det ligger kanske något i det du säger men främst beror det dåliga utbudet i marknätet på en dålig komprimeringsstandard som orsakar att etern för närvarande är mer eller mindre full. Det går helt enkelt inte att få in fler kanaler i Boxers paket. Dessutom är tillståndsprocessen betydligt mer byråkratiserad vad det gäller vilka kanaler som ska få sända i nätet, regeringen måste ge dessa tillstånd o.s.v., till skillnad från satellittv där det bara är att tuta och köra, utan varken politiska eller frekvensrelaterade problem.Cheever skrev: Viasat har ett ont öga till Boxer av någon anledning (eller om det är tvärt om) och om någon av dessa svalde lite stolthet och skrev på ett avtal skulle båda parter gynnas (och i slutänden tv-tittarna). Grunden ligger väl i att Boxer är statligt kontrollerat, men va fan! Släpp sargen, det finns inget bättre sätt att få många tittare än genom markbunden digital-TV.
Jag tror att 80 kanaler ansökte om runt tio platser i marknätet i vintras. Det säger ju en del om vilket tryck det är att få sända i marknätet, som faktiskt är en oslagbar distributionsform som väldigt många utan allt för stora ansträngningar kan ta in.
Senast redigerad av Cheever den sön okt 12, 2008 15:55, redigerad totalt 1 gång.
-
-
- Varnad
-
-
-
-
Skitsnack. Det är tekniskt omöjligt i dagens läge, i alla fall om man bortser från Mälardalen och Stockholmsregionen, men överbevisa mig gärna genom att citera mailkonversationen här eller dylikt.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
-
Säger bara vad dom har talat om för mig är bosatt i Trollhättan och Boxer påstår att du ska kunna få in Viasat Motor efter Nyår Skitsnack lr inte bara talar om vad dom informerade mig om.menthol skrev:Skitsnack. Det är tekniskt omöjligt i dagens läge, i alla fall om man bortser från Mälardalen och Stockholmsregionen, men överbevisa mig gärna genom att citera mailkonversationen här eller dylikt.
Var i kontakt med dom i veckan som varit.Någon annan info har jag inte!!
-
-
Jaha, jaja, men jag tvivlar starkt på att de vet vad de talar om. Det enda alternativet för ett rikstäckande ViasatMotor i marknätet skulle vara om de kastade ut någon annan Viasatkanal till förmån för just motorkanalen, eftersom att nätet är fullt och några nya tillstånd vad jag vet inte är planerade att ges.skauningen skrev:Säger bara vad dom har talat om för mig är bosatt i Trollhättan och Boxer påstår att du ska kunna få in Viasat Motor efter Nyår Skitsnack lr inte bara talar om vad dom informerade mig om.menthol skrev:Skitsnack. Det är tekniskt omöjligt i dagens läge, i alla fall om man bortser från Mälardalen och Stockholmsregionen, men överbevisa mig gärna genom att citera mailkonversationen här eller dylikt.
Var i kontakt med dom i veckan som varit.Någon annan info har jag inte!!
Rättigheten som Viasat tidigare det här året fick gällde för VS1 och nu blev ju som bekant VS1 ViasatFotboll. Visst kan de sända motorkanalen där lika gärna, men hur troligt är det på en skala?
Haken med VS1-licensen är att de kommer att få sända kanalen i ett nät som i dagens läge vad jag har förstått endast täcker Uppsala, Stockholm och Västerås, d.v.s. en inte speciellt tillfredställande yta. När jag mailade Teracom förra veckan för att få svar på hur utbyggnadsplanen för det här nätet för tillfället ser ut fick jag det här svaret:
Behöver jag tillägga att jag inte ens har tillgång till det femte i dagsläget? Det känns ju väldigt hoppfullt inför det sjätte.Hej och tack för ditt mail.
I dagsläget så har vi ingen plan för det sjätte sändarnätet. Vi ska först
och främst göra klart det femte.
Med vänlig hälsning
Emma
Teracom Kundtjänst
-
- Mr Forza Motorsport
-
Ja, men det är en sanning med modifikation. Alla stora sändare vilka ungefär 98 % av alla tittare har sin antenn riktad mot har mux 1-4. Slavsändarna som är betydligt fler finns på orter där mottagningen kan vara knivig, men oftast inte omöjlig ändå. Slavarna är mest till för att Agda 93 inte ska behöva krångla för mycket med sin antenn för att få se Rapport.Pastis skrev:Det är en allmän missuppfattning att hela Sverige är utbyggd med marksänd digital-TV, då de flesta "boxer"-sändare bara har 1 mux! Det innebär endast SVT kanaler!
-
Det finns liksom inte mer plats att ge, tyvärr. Det är fullt.Cheever skrev:Du har säkert rätt i sak om att det är fullt, men vill man ha plats och vill man sända görs det plats hos Terracom, det är jag ganska övertygad om. Det vore tjänstefel att inte fylla ut kanalplatserna med dravekanaler som sen kan plockas om Stenbeckarna kommer med mössan i handen.menthol skrev:Det ligger kanske något i det du säger men främst beror det dåliga utbudet i marknätet på en dålig komprimeringsstandard som orsakar att etern för närvarande är mer eller mindre full. Det går helt enkelt inte att få in fler kanaler i Boxers paket. Dessutom är tillståndsprocessen betydligt mer byråkratiserad vad det gäller vilka kanaler som ska få sända i nätet, regeringen måste ge dessa tillstånd o.s.v., till skillnad från satellittv där det bara är att tuta och köra, utan varken politiska eller frekvensrelaterade problem.Cheever skrev: Viasat har ett ont öga till Boxer av någon anledning (eller om det är tvärt om) och om någon av dessa svalde lite stolthet och skrev på ett avtal skulle båda parter gynnas (och i slutänden tv-tittarna). Grunden ligger väl i att Boxer är statligt kontrollerat, men va fan! Släpp sargen, det finns inget bättre sätt att få många tittare än genom markbunden digital-TV.
Hur man får tillstånd att sända i marknätet:
http://www.boxer.se/?page=375Regeringen ger sändningstillstånd
För att utnyttja det digitala marknätets begränsade utrymme för största möjliga yttrandefrihet, är det regeringen som ger programföretagen sändningstillstånd. Då sändningstillstånden går ut, prövar regeringen varje tillstånd var för sig och behandlar nya som kommit in. Vid varje sådan prövning kan utbudet i marknätet komma att förändras. Det kan handla om förändringar av både det okodade och Boxers utbud. Sådana förändringar är en naturlig del av förutsättningarna för det digitala marknätet.
Det vill säga inte speciellt flexibelt.
-
Och på A svarar jag B och på ovanstående inlägg svarar jag samma som tidigare, jag vet allt det där menthol. Men samtidigt har jag vart med om tillräckligt många turer med digital-TV framförallt Boxer att sånt kan ändra sig snabbt, även om det är fullt. Även om jag tyvärr inte tror att det kommer att hända denna gång att man byter ut kanaler.
-
När har Boxer ändrat sig tidigare? De får inte ändra sig! Läs.Cheever skrev:Och på A svarar jag B och på ovanstående inlägg svarar jag samma som tidigare, jag vet allt det där menthol. Men samtidigt har jag vart med om tillräckligt många turer med digital-TV framförallt Boxer att sånt kan ändra sig snabbt, även om det är fullt. Även om jag tyvärr inte tror att det kommer att hända denna gång att man byter ut kanaler.
-
Du måste se bortom Sundbyberg vännen, det finns en värld därute där allt kan hända, även om det finns ett papper där det står att det inte kan hända.menthol skrev:När har Boxer ändrat sig tidigare? De får inte ändra sig! Läs.Cheever skrev:Och på A svarar jag B och på ovanstående inlägg svarar jag samma som tidigare, jag vet allt det där menthol. Men samtidigt har jag vart med om tillräckligt många turer med digital-TV framförallt Boxer att sånt kan ändra sig snabbt, även om det är fullt. Även om jag tyvärr inte tror att det kommer att hända denna gång att man byter ut kanaler.
Allvarligt, du misstolkar vad jag vill ha sagt, det får finnas vilka regler det vill men om Viasat och Boxer ville komma överens skulle man göra det, det är det jag menar men det är forfarande väldigt hypotetiskt efter som båda parter är alldeles förbannat stolta för att vilja försöka.
-
Viasat Sport 1:s sändningstillstånd finnes för den som är intresserad för beskådan på länken nedan.
http://www.rtvv.se/_upload/tillstandsvi ... Sport1.pdf
http://www.rtvv.se/_upload/tillstandsvi ... Sport1.pdf
Tillståndet ger Viasat Broadcasting UK Limited rätt att under hela dygnet sända TV-program i hela landet och att därvid använda den överföringskapacitet som behövs för att sända ut en programtjänst med nuvarande beteckning Viasat Sport 1.
Programtjänsten ska senast den 1 januari 2009 kunna tas emot i de områden som tillgänglig nätinfrastruktur och frekvensresurser för det aktuella sändarnätet medger.
Vid utsändning av programtjänsten ska komprimeringstekniken MPEG4 användas.