Tv-Sändningar

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Bättre med reklamlopp än inget lopp alls!! :o
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Blomman skrev:Var tog diskussionen om reklamfria lopp vägen?
Tja, fokus just nu är Viasat rent usla tajming och rycka bort säsongsavslutningen för många, många svenskar.

När ni ändrat er, ska hyllningskören ljuda och er satsning höjas till skyarna. Men innan dess får ni faktiskt stå i skamvrån.

Sorry. ;)
Bild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Pastis skrev:
pulverapa skrev:I min mening är man ingen "kund" till Viasat om man tittar gratis på TV6. Jag tycker Viasat gör helt rätt som börjar ta betalt för sig och dessutom är det ju superhärligt för alla racingfans att för 99 kr i månaden få se all typ av motorsport.
Man kan väl vara Viasatkund fast inte ha Sportpaketet? Aj fan...

För att inte tala om reklamen, de är vi tittare som betalar i slutändan, även gratis-TV. :o
Jag visste att du skulle skulle komma med exakt de argumenten. Ofta du sitter och kollar på reklamen... TV6 är gratis, du betalar inte en krona till Viasat. Du är ingen kund. Jag får tonvis med reklam i min brevlåda varje dag, inte är jag kund hos El-giganten, Siba, Ellos, Radiotjänst eller Dressman för det...

Jag visste inte att du satt klistrad framför Viasat Nature varje kväll för att kolla på apor och elefanter.
Pastis skrev:När ni ändrat er, ska hyllningskören ljuda och er satsning höjas till skyarna. Men innan dess får ni faktiskt stå i skamvrån.
Tvivlar starkt på detta. Viasatchefens uttalande om att folk vill ha saker gratis stämmer. Det kommer gnällas.
Senast redigerad av pulverapa den lör okt 11, 2008 02:34, redigerad totalt 3 gånger.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

pulverapa skrev:
Pastis skrev:
pulverapa skrev:I min mening är man ingen "kund" till Viasat om man tittar gratis på TV6. Jag tycker Viasat gör helt rätt som börjar ta betalt för sig och dessutom är det ju superhärligt för alla racingfans att för 99 kr i månaden få se all typ av motorsport.

För att inte tala om reklamen, de är vi tittare som betalar i slutändan, även gratis-TV. :o
Jag visste att du skulle skulle komma med exakt de argumenten. Ofta du sitter och kollar på reklamen... TV6 är gratis, du betalar inte en krona till Viasat. Du är ingen kund.

Jag visste inte att du satt klistrad framför Viasat Nature varje kväll för att kolla på apor och elefanter.
Det var väl då fan, ska vi sänka oss till personangrepp igen?

Jag sitter uppe i ödemarken och har vare sig marknät eller kabel-TV möjligheter. Satellite är det som gäller och betalar både till Viasat och Canaldigital.
Bild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Vad menar du med det här citatet då?
Jag kan verkligen inte se problemet med att Viasat vill ha betalt för det de gör. Folk är otroligt snåla.
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Bli inte arga nu....det är ett hett ämne men vi kan diskutera utan aggressioner. Jag försöker bara vidga diskussionen en aning emellanåt.

JB
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Fast Pulvris....Pastis är mest sur på timingen, han har råd o köpa paketet.

Det jag försöker säga är att man kanske tvingas göra som man gör eftersom timingen blev som den blev....p g a orsaker utanför F1-världen

JB
pulverapa skrev:Vad menar du med det här citatet då?
Jag kan verkligen inte se problemet med att Viasat vill ha betalt för det de gör. Folk är otroligt snåla.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Resten av F1sässongen är nu räddad. :D

Det blev "Comhem" Medium 8 favoriter. Nu har jag (om några dagar) F1 på flera kanaler. :up: Endast 159:- / Månad. Nu slipper man viasats förakt mot sina tittare. Hade dem skött det snyggt och avslutat säsongen på ett värdigt sätt så hade jag sannolikt valt dem, men som de beter sig nu ALDRIG, inte ens om jag fick det gratis.

Dessa har jag valt som har F1.
HRT1
RAI2

Man får ett bra grundutbud och kan dessutom själv välja det man vill ha.

:up: :up: :up:

http://www.comhem.se/sport.html?cmpid=1an?attr=081007
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Gösta skrev:Resten av F1sässongen är nu räddad. :D

Det blev "Comhem" Medium 8 favoriter. Nu har jag (om några dagar) F1 på flera kanaler. :up: Endast 159:- / Månad. Nu slipper man viasats förakt mot sina tittare. Hade dem skött det snyggt och avslutat säsongen på ett värdigt sätt så hade jag sannolikt valt dem, men som de beter sig nu ALDRIG, inte ens om jag fick det gratis.

Dessa har jag valt som har F1.
HRT1
RAI2

Man får ett bra grundutbud och kan dessutom själv välja det man vill ha.

:up: :up: :up:

http://www.comhem.se/sport.html?cmpid=1an?attr=081007
Fast det blir nog svart i rutan i RAI under F1.... bara så du vet.

Det vore en viss ironi om du betalar 159 i månaden och ändå inte kan se F1, så du får väl hoppas kroatiska HRT visar F1 då.
Senast redigerad av EnzoF1 den tor okt 09, 2008 18:02, redigerad totalt 1 gång.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Gösta

Inlägg av Gösta »

HRT vet jag visar F1, Jag får luska vidare, det finns säkert fler som visar F1. Har för mig att även finsk tv visar F1. Det ger sig säkert så småningom.

Detta är det enda sättet vi konsumenter har till vårt förfogande att visa viasat att de uppför sig illa, mycket illa. Hoppas fler väljer alternativen till viasat. No offense Blomman, inte ditt fel att det är som det är.

www.comhem.se

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Gösta skrev:HRT vet jag visar F1, Jag får luska vidare, det finns säkert fler som visar F1. Har för mig att även finsk tv visar F1. Det ger sig säkert så småningom.

Detta är det enda sättet vi konsumenter har till vårt förfogande att visa viasat att de uppför sig illa, mycket illa. Hoppas fler väljer alternativen till viasat. No offense Blomman, inte ditt fel att det är som det är.

www.comhem.se
Ja, de visar F1, men gör de det även i den utländska feeden? Rai gör inte det. Det finns en stor risk att ingen av de kanaler som sänds i kabelnäten gör det. Det handlar om rättigheter i landet.

Så jag tror du riskerar att bli utan F1.

Men dina 159:- har ju gett dig valfrihet i alla fall.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Väldans vad folk är ivriga - själv tänker jag ta det lilla lugna och invänta slutet på mars innan jag bestämmer mig.

Kina och Brasilien löser sig och jag tänker inte sitta med något "paket" och betala i flera månader bara för att se de två sista loppen. :)
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Gösta skrev: Man får ett bra grundutbud och kan dessutom själv välja det man vill ha.
Varför valde du inte någon kanal som visar F1 då?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Nu har jag skrivit till viasat på pastis uppmaning.

Så här ser mitt brev ut.

Hej Thomas,

Viasats svinaktiga beteende där de öppet visar sitt förakt mot sina kunder genom att inte visa de 2 avslutande F1 loppen på TV6, som det var tänkt, är mycket lägre än glocalnet. Ni vill "tvinga" era tittare att köpa en sportkanal för att se de två sista loppen. Mycket märkligt beteende som inte kan förklaras med ekonomiska motiv. Hade ni haft någon som helst moral så hade ni med värdighet avslutat årets sässong för att storsatsa på er nya motorsportkanal 2009. Nu väljer jag och många med mig andra lösningar än viasat. Jag hoppas innerligt att er satsning blir ett praktfiasko och jag lider så med Blomman som tvingas ta mycket skit av oss F1 fantaster. Hade han fått bestämma tror jag det hade sett annorlunda ut. Han har en heder som många av er i ledningen tycks sakna.

Utan nämnvärd aktning

(mitt namn)

PS, jag valde comhem, inte för att det är den bästa lösningen utan för det är mitt enda sätt som konsument att visa mitt förakt för ert beteende.DS

Gösta

Inlägg av Gösta »

Razor skrev:
Gösta skrev: Man får ett bra grundutbud och kan dessutom själv välja det man vill ha.
Det gjorde jag.

stoff

Inlägg av stoff »

Blomman skrev:Vad är det vi pratar om här? Det är ju inte så att vi raderat F1 från världskartan direkt....vi toksatsar och för att finansiera detta flyttar produkten över i betal-tv.
JB
Exakt vad är det ni ska göra för att förbättra produktionen? Ska ni som trean gjorde skicka iväg en blondin som flirtar med flavio och en nörd man skäms att titta på för våra pengar? Ska ni har bättre "on the scene" täckning av loppet & banan och den underbara atmosfär som en F1 helg drar upp?
Vad är det våra pengar ska gå till som gör det värt all detta drama? Förutom en till expert kommentator som kanske inte många bryr sig om, vad blir det för extra kryddning?? Det är det jag vill veta, för är det samma som idag så kan jag gott streama det utan dåligt samvete.
Användarens profilbild
MGRacing

Inlägg av MGRacing »

Gösta skrev:Nu har jag skrivit till viasat på pastis uppmaning.
Pastis "uppmaning" löd ju "De fans som vill kan gärna e-posta till presschefen på Viasat och hänvisa till denna krönika!"

Alltså ett enkelt mail med en länk till själva uppmaningen.. inte ett "hatmail".
ESRL Driver of the year 2002
IWSC Champion 2002
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

EnzoF1 skrev:
Nja, Gösta kan ju alltid beställa Viasat Sport via Comhem.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Gösta

Inlägg av Gösta »

MGRacing skrev:
Gösta skrev:Nu har jag skrivit till viasat på pastis uppmaning.
Pastis "uppmaning" löd ju "De fans som vill kan gärna e-posta till presschefen på Viasat och hänvisa till denna krönika!"

Alltså ett enkelt mail med en länk till själva uppmaningen.. inte ett "hatmail".
Det var inte mer hat i det e-brevet än vad det är i viasats beteende.

Gösta

Inlägg av Gösta »

JTarnstrom skrev:
EnzoF1 skrev:
Nja, Gösta kan ju alltid beställa Viasat Sport via Comhem.
Det blir inte "Viafjant" för min del. HRT visar F1.

Nästa vecka skall vårt betalTv abonemang på jobbet förnyas. Jag är den som är ansvarig för detta, idag har vi viasat. Det är inte en högoddsare att tro att detta inte förnyas. Vi byter leverantör. :D

Många bäckar små kan ge effekt. :up:

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Gösta skrev:
Razor skrev:
Det gjorde jag.
Nej.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

stoff skrev:
Blomman skrev:Vad är det vi pratar om här? Det är ju inte så att vi raderat F1 från världskartan direkt....vi toksatsar och för att finansiera detta flyttar produkten över i betal-tv.
JB
Exakt vad är det ni ska göra för att förbättra produktionen? Ska ni som trean gjorde skicka iväg en blondin som flirtar med flavio och en nörd man skäms att titta på för våra pengar? Ska ni har bättre "on the scene" täckning av loppet & banan och den underbara atmosfär som en F1 helg drar upp?
Vad är det våra pengar ska gå till som gör det värt all detta drama? Förutom en till expert kommentator som kanske inte många bryr sig om, vad blir det för extra kryddning?? Det är det jag vill veta, för är det samma som idag så kan jag gott streama det utan dåligt samvete.
Denna gång blir det en brunett....On the scene? Om du med det menar mer närvaro så är svaret ja. Nu är inte Viasat Motor enbart F1 även om Formel 1 är fundamentet...
Vad du gör med dina pengar är din ensak och inget jag lägger mej i, vill du streama så gör det.

JB
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Jag är ansvarig för ett tv-nät där jag bor. Vi har sedan jag blev ansvarig Viasatsport 1. Dels för att vi (jag) ville se F1...Men nu med att det ska bli nya kanaler så måste jag gå ut och fråga alla 76 st som är med på nätet om vilken kanal av Viasat sport, motor,fotboll vi ska ändra till...

Tyvärr vet jag svaret redan nu :cry: :cry:

Tror ni att majoriteten kommer välja Motor :-?
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Jag förstår att många är besvikna och missnöjda som inte kan skaffa kanalen. :(
Personligen är jag jättenöjd med detta.
Kommer att få mer F1 och en kanal med enbart motorsport.
Lite fundersam bara vilken annan motorsport som är planerad att visas.
STCC och MotoGP har jag läst men är det klart med någon annan serie ?
Janne kanske vet mer om det eller ?
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Man ska även visa FIA GT, Nascar och GP2.

Äntligen!
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Gösta skrev:Det blir inte "Viafjant" för min del. HRT visar F1.
Är du säker på att det inte blir svart i rutan på HRT när det är F1?

Äntligen!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Razor skrev:
Gösta skrev:
Razor skrev: Varför valde du inte någon kanal som visar F1 då?
Det gjorde jag.
Nej.
Jo.

Gösta

Inlägg av Gösta »

Razor skrev:
Gösta skrev:Det blir inte "Viafjant" för min del. HRT visar F1.
Är du säker på att det inte blir svart i rutan på HRT när det är F1?
Eftersom jag såg GP´t från Ungern samt Singapore på HRT1 så litar jag på att de visar de återstående 3 också. Men i dessa tider av nergång så kan man aldrig vara säker.

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

För din skull hoppas jag att du har rätt.
Vad hade det kostat för dig att få Viasat Motor?

Äntligen!
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Depeche skrev:Jag förstår att många är besvikna och missnöjda som inte kan skaffa kanalen. :(
F3 Macau - live

A1 GP - live höst/vinter

Super League formula - höst/vinter

GP2 Asien - live höst/vinter

FIA GT - vår/sommar

Veckomagasin

Speedcar series - live höst/vinter

RoC - live
Gösta

Inlägg av Gösta »

Razor skrev:För din skull hoppas jag att du har rätt.
Vad hade det kostat för dig att få Viasat Motor?
Inte en susning. Kanske lika mycket. Men jag faller inte för utpressning utan använder de maktmedel jag har till mitt förfogande för att visa mitt missnöje med deras beslut. Sen kan jag bara hoppas att fler väljer att göra samma sak samt be en bön att det går riktigt dåligt för deras cyniska agerande och att kanalen läggs ner. Mer kan jag inte göra.

Gösta

Inlägg av Gösta »

Om jag förstått viafjants prislista kostar det 239:- att få utpressarkanalen med F1. Men då får jag smörja som fopoll och (hör och häpna) golf på köpet :D

Hos comhem har jag avsevärt större valfrihet och kan välja 8 kanaler jag själv vill ha. Jag slipper det jag inte vill ha, kan dessutom byta mina 8 favoriter till andra kanaler när jag själv vill (med någon dags fördröjning) Men visst, Janne kommer ju inte höras under F1 sändningarna, men det får jag lära mig leva med.

Så comhem är ca 80:- billigare och ger större valfrihet.

Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Gösta skrev:Om jag förstått viafjants prislista kostar det 239:- att få utpressarkanalen med F1. Men då får jag smörja som fopoll och (hör och häpna) golf på köpet :D

Hos comhem har jag avsevärt större valfrihet och kan välja 8 kanaler jag själv vill ha. Jag slipper det jag inte vill ha, kan dessutom byta mina 8 favoriter till andra kanaler när jag själv vill (med någon dags fördröjning) Men visst, Janne kommer ju inte höras under F1 sändningarna, men det får jag lära mig leva med.

Så comhem är ca 100:- billigare och ger större valfrihet.
Viasat är sugen på att köpa comhem för att kunna höja priserna nu när dom vet ditt val :D :D
FIA = Ferrari International Assistance
Gösta

Inlägg av Gösta »

olag skrev:
Viasat är sugen på att köpa comhem för att kunna höja priserna nu när dom vet ditt val :D :D
Självklart. :D

Användarens profilbild
WilliamsF1

Inlägg av WilliamsF1 »

nä det kostar 219 kr :D
Gösta

Inlägg av Gösta »

WilliamsF1 skrev:nä det kostar 219 kr :D
Du har rätt, ser det nu. Det blir billigare om man väljer fotboll, golf och porr och hoppar över de allmänbildande kanalerna. Fördumning är alltid en bra affär. :D

Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Blomman skrev:Av olika skäl startar Viasat Motor samma helg som Kinas GP, antingen kan man välja att köra loppet paralellt i TV6 och VS motor med den påföljden att incitamentet att köpa kanalen efter säsongens slut är noll eller så flyttar man över helt i VS motor redan nu och "tvingar/lockar" över tittarna medan F1-säsongen i allra högsta grad lever.
Men Blomman, vad slank ur dig nu? Du antyder att ViasatMotor är, så att säga, lite tomt att ha efter Brasiliens GP. Så tomt att det inte är värt att teckna abonnemang. Finns det en detaljerad tablå för vintern?
EnzoF1 skrev: Fast det blir nog svart i rutan i RAI under F1.... bara så du vet.

Det vore en viss ironi om du betalar 159 i månaden och ändå inte kan se F1, så du får väl hoppas kroatiska HRT visar F1 då.
Enzo har förmodligen rätt. Jag minns när TV4 hade rättigheterna men trots det inte sände en av tävlingarna i Asien i direktsändning söndag morgon. Jag tog mig hem till en kompis som hade RAI i kabelnätet och det var helt svart i rutan under loppet. Kompisen blev bananas och ringde sin kundtjänst som bara kunde meddela att TV4 hade exlusiva rättigheter och man bad om ursäkt att detta inte framgått i kabeltv-avtalet med polaren. Han fick rabatt på avgiften året ut (kundvård det!!!)
TV4 blockerade alltså RAI i sverige samtidigt som man inte sände själva. Jag var förbannad i flera veckor...
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Blomman skrev:
F3 Macau - live

A1 GP - live höst/vinter

FIA GT - vår/sommar

Veckomagasin

RoC - live
Lysande...flera formelklasser :up:
Jag ser verkligen fram emot att få denna kanalen.
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Vet inte hur långsinta vi kan vara - gissar att när väl all aggression lagt sig, lagom till våren, så står vi där alla "som kan" och tigger om ett abb.. Sad but true!!

För vem vill inte ha en bättre täckning av F1 på Svenska med besök i depån, repotage osv..

Men med detta sagt så befriar detta inte TV6 och Viasat att sända Kina och Brasilien i TV6 som man lovat..

Kom igen nu - Ge er - Visa loppen som ni lovat! :evil:
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Man tolkar in vad man vill....det är väl ingen hemlighet att F1 är det stora dragplåstret och att när den säsongen är slut så minskar intensiteten i motorvärlden....Vi kör ändå på hårt under hösten med ovanstående utbud och behöver inte skämmas för innehållet. Gnället handlar ju främst om F1, eller hur?

JB
Fredrik i Trollhättan skrev:
Blomman skrev:Av olika skäl startar Viasat Motor samma helg som Kinas GP, antingen kan man välja att köra loppet paralellt i TV6 och VS motor med den påföljden att incitamentet att köpa kanalen efter säsongens slut är noll eller så flyttar man över helt i VS motor redan nu och "tvingar/lockar" över tittarna medan F1-säsongen i allra högsta grad lever.
Men Blomman, vad slank ur dig nu? Du antyder att ViasatMotor är, så att säga, lite tomt att ha efter Brasiliens GP. Så tomt att det inte är värt att teckna abonnemang. Finns det en detaljerad tablå för vintern?
EnzoF1 skrev: Fast det blir nog svart i rutan i RAI under F1.... bara så du vet.

Enzo har förmodligen rätt. Jag minns när TV4 hade rättigheterna men trots det inte sände en av tävlingarna i Asien i direktsändning söndag morgon. Jag tog mig hem till en kompis som hade RAI i kabelnätet och det var helt svart i rutan under loppet. Kompisen blev bananas och ringde sin kundtjänst som bara kunde meddela att TV4 hade exlusiva rättigheter och man bad om ursäkt att detta inte framgått i kabeltv-avtalet med polaren. Han fick rabatt på avgiften året ut (kundvård det!!!)
TV4 blockerade alltså RAI i sverige samtidigt som man inte sände själva. Jag var förbannad i flera veckor...
Användarens profilbild
Tux

Inlägg av Tux »

Webbsidan på Teknikens Värld skrev:– Alla kan egentligen få tillgång till Viasat Motor, bara man gör ett aktivt operatörsval, säger Per Tellander, sportchef på Viasat Sverige, till teknikensvarld.se.
Karin Zingmark, presschef på Viasat Sverige skrev:Jag förstår att det råder upprörda känslor, men det är viktigt att vi får till rätt information vad gäller hur man kan få in den nya kanalen Viasat Motor. Att man inte kan få in den om man bor i kabelnät och har Canal Digital stämmer inte. Om man abonnerar på Canal Digital via parabol kan man inte få in den den vägen. Däremot finns Viasat Sport-paketet tillgängligt för Viasats parabolkunder, i Com Hems, Tele2s och Canal Digitals kabel-TV-nät, i Telias och Bredbandsbolagets IPTV-utbud samt i ett antal mindre kabelnät, så kallad SMATV.
JB
Jaha ja... så vi dumma stackare som i vår totala okunnighet har valt Boxer och som inte har Telia eller Bredbandsbolaget ska alltså byta antingen TV- eller internetoperatör? Eller kanske båda? Det har inte gått upp för något snille på Viasat att Sveriges största operatör (dvs. Boxer) inte har någon av de här kanalerna? De finns ju inte ens i något tilläggspaket... Skulle jag sätta igång o byta ut boxar o sätta upp en wokpanna på taket bara för det här? Skulle väl inte tro det...
Fredrik i Trollhättan

Blomman skrev:Man tolkar in vad man vill....det är väl ingen hemlighet att F1 är det stora dragplåstret och att när den säsongen är slut så minskar intensiteten i motorvärlden....Vi kör ändå på hårt under hösten med ovanstående utbud och behöver inte skämmas för innehållet. Gnället handlar ju främst om F1, eller hur?

JB
Definitivt handlar det om F1, iallafall för mig. Jag skulle aldrig drömma om att teckna abonnemang på en motorsportkanal utan F1. De andra serierna intresserar mig helt enkelt inte.

Inte omöjligt att jag skaffar parabol till våren när dessutom bindningstiden för mitt boxer gått ut.
Tills dess får det väl bli internet. Ska bli intressant och se hur det fungerar med streamad TV den vägen...
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Det är tur att vi har dig Pastis :up: Inte visste jag att du hade ett så stort inflytande på media värden, så att dom ringer up dig :wink: . Bra :up:

Till en annan sak.
Kollade in Bredbands bolagets Tv abonnemang, är det någon som har erfarenhet eller kunskap om detta.
Det kan vara ett alternativ för oss bakåtsträvare som inte vill prydda våra hus med paraboler och ändå få kolla på F1.
Vore tacksam för åsikter det brinner i knuttarna, det är snart dags för Kina GP
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Varför tror du man gör detta? För att konkurera kanske? Kanske för att man vill ha kundera på Viasats plattform och inte hos Boxer eller Canal Digital? Den dagen det finns plats åt Viasasts sportpaket i marknätet kan du säkert välja det där också...Att byta leverantör är ju var och ens beslut, om alternativen är bättre någon annanstans kanske beslutet blir lättare.

JB
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

platt skrev:Det är tur att vi har dig Pastis :up: Inte visste jag att du hade ett så stort inflytande på media värden, så att dom ringer up dig :wink: . Bra :up:

Till en annan sak.
Kollade in Bredbands bolagets Tv abonnemang, är det någon som har erfarenhet eller kunskap om detta.
Det kan vara ett alternativ för oss bakåtsträvare som inte vill prydda våra hus med paraboler och ändå få kolla på F1.
Efter att dom justerat modemen så funkar det bra. Men avvakta med vilket abonnemang du skall ha. Om det är som det verkar så räcker det med ett silverabonnemang 179:-/mån för att få in motorkanalen eftersom Viasatsport 3 ingår i det. Annars väljer du guld 299:-/mån och får alla sportkanalerna, filmkanalerna och porr.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Tux skrev:
Karin Zingmark, presschef på Viasat Sverige skrev:Jag förstår att det råder upprörda känslor, men det är viktigt att vi får till rätt information vad gäller hur man kan få in den nya kanalen Viasat Motor. Att man inte kan få in den om man bor i kabelnät och har Canal Digital stämmer inte. Om man abonnerar på Canal Digital via parabol kan man inte få in den den vägen.
Nähä, inte det? Förklarade Zingmark hur man går tillväga för att få in den? Eller blev det ett "inte" för mycket?
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Jag vill ha Motorsport - F1 - och inte porr - aven om F1 Är Porr på sätt och vis! :D
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Blomman skrev:
Depeche skrev:Jag förstår att många är besvikna och missnöjda som inte kan skaffa kanalen. :(
F3 Macau - live

A1 GP - live höst/vinter

FIA GT - vår/sommar

Veckomagasin

RoC - live
Bra att ni inte visar IndyCar. Vi vill ju inte bli bortskämda med bra racing.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Fredrik i Trollhättan

Blomman skrev:Varför tror du man gör detta? För att konkurera kanske? Kanske för att man vill ha kundera på Viasats plattform och inte hos Boxer eller Canal Digital? Den dagen det finns plats åt Viasasts sportpaket i marknätet kan du säkert välja det där också...Att byta leverantör är ju var och ens beslut, om alternativen är bättre någon annanstans kanske beslutet blir lättare.
Visst vill man konkurrera. Men även Viasat använder ju bindningstid på abonnemang, något som är väldigt vanligt i branschen. Detta medför att om man ska locka över kunder från konkurrentern behöver man ha framförhållning. Få kan byta operatör med två veckors varsel. Att hoppas på det är optimistiskt. Speciellt som de flesta i sverige har boxer d.v.s. det krävs hårdvara på fasaden och helt ny utrustning.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Christoffer skrev:
platt skrev:Det är tur att vi har dig Pastis :up: Inte visste jag att du hade ett så stort inflytande på media värden, så att dom ringer up dig :wink: . Bra :up:

Till en annan sak.
Efter att dom justerat modemen så funkar det bra. Men avvakta med vilket abonnemang du skall ha. Om det är som det verkar så räcker det med ett silverabonnemang 179:-/mån för att få in motorkanalen eftersom Viasatsport 3 ingår i det. Annars väljer du guld 299:-/mån och får alla sportkanalerna, filmkanalerna och porr.
Jag tror säkert det fungerar, men jag är mest undrande om hur man kopplar i hopp grejerna (jag är inte så bra på tekniska prylar som du kanske minns) ska man dra en kabel genom hela huset från modemet till Teven. Jag ser det framför mig :roll: inget vidare snyggt.
Påverkardet bild eller Datorn när man använder dom samtidigt.
Man kan förmodligen bara ha det på en teve apparat?