JAPANS GP 2008 - FUJI
-
- Mr Forza Motorsport
JAPANS GP 2008 - FUJI
Loppets officiella namn: 2008 FORMULA 1 FUJI TELEVISION JAPANESE GRAND PRIX
Banbeskrivning: Fuji
Banlängd: 4.563 km, antal varv: 67, startförskjutning: 0.305 km, distans: 305.416 km
Bensinförbrukning: 2.06 kg/varv och 10 kg påverkar varvtiden med cirka 0.31 sekunder.
Tidschema (Bästa tid från 2007 inom parantes)
Fredag 2008-10-10, CET
Träning 1 03:00-04:30 (K.Räikkönen - Ferrari 1:19.119)
Träning 2 07:00-08:30 (L.Hamilton - McLaren 1:18.734)
Lördag 2008-10-11, CET
Träning 3 04:00-05:00 (A.Wurz - Williams 1:32.746)
Kvalificering 07:00-08:00 (L.Hamilton - McLaren 1:25.368)
Söndag 2008-10-12, CET
Lopp 06:30-08:30
Alla tre segrarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2007: Lewis Hamilton - McLaren # 2:00:34,579
1977: James Hunt - McLaren # 1:31:51,680
1976: Mario Andretti - Lotus # 1:43:58,860
Alla tre kvalvinnarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2007: Lewis Hamilton - McLaren # 1:25,368
1977: Mario Andretti - Lotus # 1:12,230
1976: Mario Andretti - Lotus # 1:12,770
-
-
- Mr Forza Motorsport
De har med sig mjuka och medium.Patrik L skrev:Hoppas på ett mer normalt rejs nu utan regn, sc o andra 'störande' element Riktigt kul att köra Fuji i simulatorn, undrar hur många g de drar på sig i kurva 4-5... Får se vilka däck Bridgestone tar med sig, en del kan få det lite besvärligt med det mjukaste.
Undrar du över de andra resterande loppen så finns info här: https://f1.tauzero.se/main.php?url=news&dept=F1&id=7356
-
-
Jag hoppas på ett normalt regnlopp utan SC halva loppet, men det är väl på tok för mycket begärt!
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
-
Hoppas att Hamilton vinner igen.
Kimi - the king of Spa. http://premium.f1-live.com/f1/photos-hi ... oa_347.jpg
Ladda ner ringsignalen, M.S. sista träning i den röda bilen.
http://www.zedge.net/ringtones/441669/f ... &search=f1
Ladda ner ringsignalen, M.S. sista träning i den röda bilen.
http://www.zedge.net/ringtones/441669/f ... &search=f1
-
-
Efter dagens kalldusch gällande TV6 hoppas jag innerligen att båda Ferraribilarna hamnar i räcket medan Hamilton vinner så det inte blir någon tävling de sista loppen.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
-
-
Själv hoppas jag att Hamilton kör över Ron "the croock" Dennis och sin vidrige far i depån så dessa får mycket allvarliga skador. Dennis bryter båda nyckelben så han inte kan bläddra i stulna dokument och äckelpeckel gubben Hammilton får "nikilaudaskador" så hela huvudet bandageras så man slipper se honom i rutan. Därefter kör lille Lewis in i muren och bryter båda benen så att säsongen slutar där.Allt detta medan Massa vinner och Heidfeld blir 2á.menthol skrev:Efter dagens kalldusch gällande TV6 hoppas jag innerligen att båda Ferraribilarna hamnar i räcket medan Hamilton vinner så det inte blir någon tävling de sista loppen.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Utvisad
Hoppas Kimi nollar igen... men det gör han ju så klart. Det har väl inte funnits någon Ferrariförare i modern tid som presterat så uselt som Kimi.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
Hmmm är det inte det Röda Teamet som kör över varandra i depåGösta skrev:Själv hoppas jag att Hamilton kör över Ron "the croock" Dennis och sin vidrige far i depån så dessa får mycket allvarliga skador. Dennis bryter båda nyckelben så han inte kan bläddra i stulna dokument och äckelpeckel gubben Hammilton får "nikilaudaskador" så hela huvudet bandageras så man slipper se honom i rutan. Därefter kör lille Lewis in i muren och bryter båda benen så att säsongen slutar där.Allt detta medan Massa vinner och Heidfeld blir 2á.menthol skrev:Efter dagens kalldusch gällande TV6 hoppas jag innerligen att båda Ferraribilarna hamnar i räcket medan Hamilton vinner så det inte blir någon tävling de sista loppen.
FIA = Ferrari International Assistance
-
Det beror på hur man definierar "modern tid".EnzoF1 skrev:Hoppas Kimi nollar igen... men det gör han ju så klart. Det har väl inte funnits någon Ferrariförare i modern tid som presterat så uselt som Kimi.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
- Varnad
Det ska nog vara de senaste loppet man menar av typ 43 lopp? Så länge sen var det väl man nollade senast.Razor skrev:Det beror på hur man definierar "modern tid".EnzoF1 skrev:Hoppas Kimi nollar igen... men det gör han ju så klart. Det har väl inte funnits någon Ferrariförare i modern tid som presterat så uselt som Kimi.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
-
Med tanke på vad han har för matterial och motstånd så är han i det närmaste usel, ja.PC: skrev:Att vara regerande Mästare är verkligen uselt...EnzoF1 skrev:Hoppas Kimi nollar igen... men det gör han ju så klart. Det har väl inte funnits någon Ferrariförare i modern tid som presterat så uselt som Kimi.
-
- Utvisad
Ja, att vara regerande mästare och vara så mkt sämre än sin stallkamrat och flera andra förare är ganska uselt. När senast fick en WDC så här mkt pisk av sin stallkamrat?PC: skrev:Att vara regerande Mästare är verkligen uselt...EnzoF1 skrev:Hoppas Kimi nollar igen... men det gör han ju så klart. Det har väl inte funnits någon Ferrariförare i modern tid som presterat så uselt som Kimi.
När senaste nollade en Ferrariförare i så här många lopp i rad? Och helst en WDC också.
Kimis säsong i år är riktigt usel, sedan får ju hans fans kalla honom för den moraliske mästaren om de vill, men han har varit usel i år. Skillnaden mellan förarna är ju dessutom större än vad poängen visar.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
Får mig att tänka på någon typ som här brukar kallas "Matte", eller nåt.Gösta skrev:Med tanke på vad han har för matterial och motstånd så är han i det närmaste usel, ja.
Han körde röda bilar och hade hjälpryttare men var ändå tvingad att vingla på rakan när det usla motståndet blev för jobbigt. De två sista åren han körde förlorade han mot en usel fransk bil...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
Det luddigt sagda är det luddigt tänkta!PC: skrev:Får mig att tänka på någon typ som här brukar kallas "Matte", eller nåt.Gösta skrev:Med tanke på vad han har för matterial och motstånd så är han i det närmaste usel, ja.
Han körde röda bilar och hade hjälpryttare men var ändå tvingad att vingla på rakan när det usla motståndet blev för jobbigt. De två sista åren han körde förlorade han mot en usel fransk bil...
-
Är jag det som Kalle kallar Hobbe då, Luddskalle...?Gösta skrev:Det luddigt sagda är det luddigt tänkta!PC: skrev:Får mig att tänka på någon typ som här brukar kallas "Matte", eller nåt.Gösta skrev:Med tanke på vad han har för matterial och motstånd så är han i det närmaste usel, ja.
Fast efter att läst diverse inlägg på Forza så trodde jag inte att det var så nödvändigt att vara exakt, bara läsarna förstår...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Utvisad
Blev den där Matte slagen av sin stallkamrat med massor av poäng, utkvalad med pukor och trumpeter och dessutom poänglös i massor av lopp?PC: skrev:Får mig att tänka på någon typ som här brukar kallas "Matte", eller nåt.Gösta skrev:Med tanke på vad han har för matterial och motstånd så är han i det närmaste usel, ja.
-
Den där Matte blev väl helt utan poäng 1997 och därmed vääääldigt långt efter sin teamkamrat i sluttabellen.EnzoF1 skrev:Blev den där Matte slagen av sin stallkamrat med massor av poäng, utkvalad med pukor och trumpeter och dessutom poänglös i massor av lopp?PC: skrev:Får mig att tänka på någon typ som här brukar kallas "Matte", eller nåt.Gösta skrev:Med tanke på vad han har för matterial och motstånd så är han i det närmaste usel, ja.
-
1-0Hannu skrev:Den där Matte blev väl helt utan poäng 1997 och därmed vääääldigt långt efter sin teamkamrat i sluttabellen.EnzoF1 skrev:Blev den där Matte slagen av sin stallkamrat med massor av poäng, utkvalad med pukor och trumpeter och dessutom poänglös i massor av lopp?PC: skrev: Får mig att tänka på någon typ som här brukar kallas "Matte", eller nåt.
FIA = Ferrari International Assistance
-
-
Trodde att din ambition var att "alla" skulle förstå. Även vi med begränsad intelektuell förmåga!!!PC: skrev:Verkar som om de flesta begrep, trots att jag yttrade mig som en Luddskalle...
-
- Utvisad
Fast han tog poäng i loppen, viss skillnad.Hannu skrev:Den där Matte blev väl helt utan poäng 1997 och därmed vääääldigt långt efter sin teamkamrat i sluttabellen.EnzoF1 skrev:Blev den där Matte slagen av sin stallkamrat med massor av poäng, utkvalad med pukor och trumpeter och dessutom poänglös i massor av lopp?PC: skrev: Får mig att tänka på någon typ som här brukar kallas "Matte", eller nåt.
Varför denna eviga strävan efter att göra bort sig Hannu?
-
EnzoF1 skrev:Fast han tog poäng i loppen, viss skillnad.Hannu skrev:Den där Matte blev väl helt utan poäng 1997 och därmed vääääldigt långt efter sin teamkamrat i sluttabellen.EnzoF1 skrev: Blev den där Matte slagen av sin stallkamrat med massor av poäng, utkvalad med pukor och trumpeter och dessutom poänglös i massor av lopp?
Men slagen av sin teamkamrat när allt kom omkring.
Presenterade fakta även fast det mest var ironi och du kan inget annat göra än att håna mig.
-
- Varnad
En snabb fråga bara eftersom det verkar vara en del luddigheter just nu:Gösta skrev:Det luddigt sagda är det luddigt tänkta!PC: skrev:Får mig att tänka på någon typ som här brukar kallas "Matte", eller nåt.Gösta skrev:Med tanke på vad han har för matterial och motstånd så är han i det närmaste usel, ja.
håller ni på och tar fram/lanserar någon ny medicin just nu?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Utvisad
Fast du presenterade fakta som inte var relevanta i diskussionen. Matte körde ju ifrån sin stallkamrat i loppen.Hannu skrev:EnzoF1 skrev:Fast han tog poäng i loppen, viss skillnad.Hannu skrev: Den där Matte blev väl helt utan poäng 1997 och därmed vääääldigt långt efter sin teamkamrat i sluttabellen.
Presenterade fakta även fast det mest var ironi och du kan inget annat göra än att håna mig.
Låt oss säga att Massa blir diskad i år? Har han trots det inte kört bättre än Kimi i loppen?
Jag vet att det är svåra tider för dig just nu.
-
Svåra tider? Nää. Det går skitbra för mig både privat och i arbetet och jag följer F1 med spänning. Riktigt roligt faktiskt.EnzoF1 skrev:Fast du presenterade fakta som inte var relevanta i diskussionen. Matte körde ju ifrån sin stallkamrat i loppen.Hannu skrev:EnzoF1 skrev: Fast han tog poäng i loppen, viss skillnad.
Låt oss säga att Massa blir diskad i år? Har han trots det inte kört bättre än Kimi i loppen?
Vad har du för ursäkt?
-
Och trots den vingliga bilen, vann han nästan alltid..PC: skrev:Får mig att tänka på någon typ som här brukar kallas "Matte", eller nåt.Gösta skrev:Med tanke på vad han har för matterial och motstånd så är han i det närmaste usel, ja.
Så kom det sig att man ändrade reglerna i cirkusmanegen så även de mindre begåvade skulle kunna vinna ibland.
Det blev ju en riktigt söt liten saga, när vi nu hjälptes åt..
Saknar de gamla mästarna...
-
- Utvisad
Har inget att ursäkta mig för. Men du har rätt om F1, roligare än någonsin att alla nu ser att Kimi är precis så usel som jag alltid sagt han är.Hannu skrev:Svåra tider? Nää. Det går skitbra för mig både privat och i arbetet och jag följer F1 med spänning. Riktigt roligt faktiskt.EnzoF1 skrev:Fast du presenterade fakta som inte var relevanta i diskussionen. Matte körde ju ifrån sin stallkamrat i loppen.Hannu skrev:
Vad har du för ursäkt?
-
Hannu skrev:Den där Matte blev väl helt utan poäng 1997 och därmed vääääldigt långt efter sin teamkamrat i sluttabellen.
Nu frågade ju faktiskt Enzo när ovan inträffade. Som ni alla vet så var inte Schumacher regerande WDC 1997...EnzoF1 skrev:Ja, att vara regerande mästare och vara så mkt sämre än sin stallkamrat och flera andra förare är ganska uselt. När senast fick en WDC så här mkt pisk av sin stallkamrat?
Med andra ord var det länge sedan.
-
-
-
Ja, det var ju inte det citatet jag svarade på och fortfarande var det meningen som ironi mer än något annat. Du vet en sån här typ.Fredrik i Trollhättan skrev:Hannu skrev:Den där Matte blev väl helt utan poäng 1997 och därmed vääääldigt långt efter sin teamkamrat i sluttabellen.Nu frågade ju faktiskt Enzo när ovan inträffade. Som ni alla vet så var inte Schumacher regerande WDC 1997...EnzoF1 skrev:Ja, att vara regerande mästare och vara så mkt sämre än sin stallkamrat och flera andra förare är ganska uselt. När senast fick en WDC så här mkt pisk av sin stallkamrat?
Med andra ord var det länge sedan.
Sen som ni alla vet så hade Matte 2 WDC 1997.
Citatet ovan nämner inte regerande WDC utan "när senast fick en WDC...." Vilket Matte var 2 gånger om 1997.
-
Enligt väderprognosen så ska det inte bli regn i helgen, nu är ju prognoser bara prognoser men man kan ju hoppas.
Skulle vara kul med ett regnfritt Fujirace, tror att Massa tjänar mest på det och det kan hålla spänningen uppe - om han nu vinner eller så.
Hamilton i vanlig oblygsam ordning har proklamerat att han är redo att bli tidernas yngsta mästare genom tiderna. Skulle hellre se Kubica blir det..
Kval i morgonbitti och litet kul att Toyota tar i för kejsare och fosterland.
Skulle vara kul med ett regnfritt Fujirace, tror att Massa tjänar mest på det och det kan hålla spänningen uppe - om han nu vinner eller så.
Hamilton i vanlig oblygsam ordning har proklamerat att han är redo att bli tidernas yngsta mästare genom tiderna. Skulle hellre se Kubica blir det..
Kval i morgonbitti och litet kul att Toyota tar i för kejsare och fosterland.
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
-
-
Jo han hör ju hemma i sandlådan fortfarande..Fredrik i Trollhättan skrev:Det är väl dags för avåkning i depåavfarten igen...Petrol skrev:Hamilton i vanlig oblygsam ordning har proklamerat att han är redo att bli tidernas yngsta mästare genom tiderna. Skulle hellre se Kubica blir det..
-
-
-
Nej, jag tror det blir redan i helgen...platt skrev:I Kina blir det aktuelltFredrik i Trollhättan skrev:Det är väl dags för avåkning i depåavfarten igen...Petrol skrev:Hamilton i vanlig oblygsam ordning har proklamerat att han är redo att bli tidernas yngsta mästare genom tiderna. Skulle hellre se Kubica blir det..
-
HK känns inte ens nära - sorry!! Hetare då är Alonso eller någon av Toyota förarna. Om nu inte Ferrari eller McLaren gör upp om det.
Håller på BMW men det känns litet trögt och även om Kubica kör smart och bra så fattas det litet fart i bilen ännu.
Håller på BMW men det känns litet trögt och även om Kubica kör smart och bra så fattas det litet fart i bilen ännu.
-
-
http://www3.shizuokanet.ne.jp/sinet/cam.acgi
I vanliga fall ser man berget på den webkameran, så man kanske ska förbereda sig för en blöt träning och kvalificering?
I vanliga fall ser man berget på den webkameran, så man kanske ska förbereda sig för en blöt träning och kvalificering?
-
-
- Mr Forza Motorsport
-
-
- Mr Forza Motorsport