Tv-Sändningar
-
-
- Mr Forza Motorsport
Vet du hur man kommer att göra när Moto GP, STCC och Formel 1 krockar? Kommer man då att sända motorsport i de andra betalkanalerna eller kommer de att visas i andra "MTG"-kanaler? Eller blir det bandning av Moto GP och STCC då?Blomman skrev:Vi sänder hela F1-VM i direktsändning....beroende på vilken kanal du väljer att titta på.
Den som redan nu har VS1, 2 och 3 får automatiskt dom nya kanalerna.
JB
Sådant här har ni väl redan en strategi och plan för?
-
Intressant ordval... jag, som andra, väljer att inte ha fotbolls kanalen så mina pengar slipper ni. Jag får fultanka/streama det istället. Jag hade sport kanalerna, var skönt att se träningarna och kvalet utan reklam. Det var ett val. Nu blir jag tvingad till det. Då går det bort.Blomman skrev:Vi sänder hela F1-VM i direktsändning....beroende på vilken kanal du väljer att titta på.
Den som redan nu har VS1, 2 och 3 får automatiskt dom nya kanalerna.
JB
(jag betalade gladeligen för canal digital sändningarna en gång i tiden för dom var värda pengarna...)
-
-
Det blir att hålla koll på följande länk då i fortsättningen...
http://www.myp2p.eu/competition.php?com ... otorsports
Att streama direktsändingar är då inga problem för mig samt så är det ju gratis.
http://www.myp2p.eu/competition.php?com ... otorsports
Att streama direktsändingar är då inga problem för mig samt så är det ju gratis.
ESRL Driver of the year 2002
IWSC Champion 2002
IWSC Champion 2002
-
- Utvisad
Ja, och det är ju ingen demokratisk rättighet att kolla på F1 heller. Låt oss då säga att det kostar 2500 per helår (tror att det var 209 per månad för Viasat Sport och Viasat Filmpaket). Är man tillräckligt intresserad av F1 så betalar man det. Nu var det nån som snackade om att det kunde funka med Telias Bredbandsteve, men det låter jag vara osagt. Tyvärr är det ju så här med det mesta. Hade du varit intresserad av allsvensk fotboll är det samma sak, då åker du på Canal Digitals Säsongspaket etc...ANFRAN skrev:I mitt fall handlar det om följande:EnzoF1 skrev:Det handlar alltså om att F1-nördar inte vill betala ca 100:- för att se en hel helgs F1-lopp med alla träningar, kval, intervjuer och annat.
1. Jag har nästan slutat titta på tv, jag tittar kanske tio timmar i veckan;
2. Jag har en kabel-tv-leverantör som har lagt TV3, TV6 och TV8 i sitt analoga tilläggspaket men som inte tillhandahåller några andra Viasat-kanaler vare sig analogt eller digitalt;
3. Jag ser gärna vartenda F1-pass, men mitt intresse för andra motorsportklasser är minimalt;
4. Min enda möjlighet att se F1 på tv blir att skaffa parabol och digitalbox och lämpligt abonnemang, vilket känns en aning jävla överdrivet med tanke på att jag vill se F1 och inte så många fler tv-program överhuvudtaget. Dessutom tvivlar jag på att jag kommer undan med 100 spänn per F1-helg, alltså en årskostnad på 1800 kronor.
Det är alltså det det handlar om.
Edit:
Telia verkar ta 79:- per månad för de tre viasat sport-kanalerna, men då måste man ju ha bredband via telia, men bredband har folk kanske ändå...
http://www.telia.se/privat/produkter_tj ... port.page/
Edit igen:
Det kommer att kosta 99:- per månad att få dessa 3 kanaler via IP-TV. Så det ska ju kunna funka för dig då. Förutsatt att du vill ha bredband hemma så klart.
Senast redigerad av EnzoF1 den tis okt 07, 2008 21:28, redigerad totalt 4 gånger.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Utvisad
Är du klok i hela huvudet?Patrik L skrev:Tja, vad ska man säga... Fotbolls VM eftersänt? Hockey VM? Ingen skulle komma på tanken, helt omöjligt. Inte ens snooker VM. Aldrig. Det är bara att inse att vår sport är en marginalsport och vi är i händerna på riktiga lallare som skiter i allt utom the green stuff. Har bara en sak att säga:
Ni ska skämmas!
Varför ska Viasat skämmas för att de vill ha betalt för sin produkt? Kan du förklara det för mig?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
De kan väl ta betalt bäst fan de vill, NÄSTA säsong så folk hinner skaffa vad de behöver, inte sabba de två sista loppen på säsongen för att de vill ha abonnenter till betalkanaler.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
-
www.viasatsport.se och deras F1blogg har nog fått vad den förtjänat. 150 inlägg där mer eller mindre alla är negativa till att man tar bort racet live från TV6 de två sista loppen. Nu har de flyttat ned den från toppen ned i gröten där nere.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
-
Ärligt Enso - Fatta!! Folk är i första hand förbannade för att Kina och Brasilien inte visas på ett sätt vi är vana vid och har möjlighet att ta del av. Vissa kommer inte kunna se loppen oavsett hur fett Bankkontot än är!
2009 är något annat och upp till var och en att lösa om man nu vill..
Tröstlöst obstinat va?
Tröstlöst obstinat va?
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
-
- Utvisad
Hmm. nu är det väl inte de inläggen jag svarar på direkt, eller hur.Petrol skrev:Ärligt Enso - Fatta!! Folk är i första hand förbannade för att Kina och Brasilien inte visas på ett sätt vi är vana vid och har möjlighet att ta del av. Vissa kommer inte kunna se loppen oavsett hur fett Bankkontot än är!
Tröstlöst obstinat va?
Vad folk är vana vid hör väl inte hit. Det är ju bara att gilla läget och i praktiken handlar det väl om att folk som vanligt vill ha allt gratis.
Den svenska nedladdarmentaliteten.
-
- Utvisad
Allt står på viasats hemsida. Du kan bara köpa de tre sportkanalerna tillsammans. Golfkanalen kan köpas separat.Petrol skrev:Det börjar bli många obesvarade frågor nu, krockar, sändningstimmar per dygn, repristimmar per vecka, kommer det gå att få loss kanalen som Golfkanalen t ex?
Snälla! Janne kan du kolla upp det här
Varför ska Janne kolla upp detta? Ansträng dig själv lite.
-
Tja, nåt annat än gilla läget finns väl inte att göra, men det finns väl ändå inget krav på att man måste vara glad åt det?EnzoF1 skrev:Hmm. nu är det väl inte de inläggen jag svarar på direkt, eller hur.Petrol skrev:Ärligt Enso - Fatta!! Folk är i första hand förbannade för att Kina och Brasilien inte visas på ett sätt vi är vana vid och har möjlighet att ta del av. Vissa kommer inte kunna se loppen oavsett hur fett Bankkontot än är!
Tröstlöst obstinat va?
Vad folk är vana vid hör väl inte hit. Det är ju bara att gilla läget och i praktiken handlar det väl om att folk som vanligt vill ha allt gratis.
Har man inte rätt att bli lite putt när man får det sämre, oavsett om det är snålt eller inte?
Om mjölken går upp till det dubbla så har jag råd med den ändå, men jag tycker mig ändå ha rätt att vara missnöjd.
Jag tror ändå att det är snålisen Göstas fel som inte handlar de varor som TV6-annonsörerna erbjuder. Har man så himla mycket pengar så kan man väl ställ upp och lätta lite på lädret.
-
Nej, det har du rätt i. Det ska du ha tack för att du påpekade. Jag har nämligen alltid trott att det var en demokratisk rättighet, men tänk så fel man kan ha.EnzoF1 skrev:Ja, och det är ju ingen demokratisk rättighet att kolla på F1 heller.
Du ska också ha ett (ärligt!) tack för tipset om Viasat Motor via Telias bredband. Tyvärr har jag en annan bredbandsleverantör och förhoppningsvis har jag flyttat när säsongen 2009 drar igång och dessutom har jag ingen lust att skaffa ett abonnemang för fast telefoni som tycks vara en förutsättning för Telias IP-TV.
Tills vidare kommer jag nöja mig med att streama hem ITV-sändningar som vänliga själar trycker ut på nätet för allmän beskådan. Vem vet, kanske kommer jag kunna hitta Viasat Motor också? Missförstå mig inte: jag hade kunnat tänka mig att betala 100 kronor för att se en hel F1-helg i vardagsrummet. Men för mig och många andra är verkligheten mer komplicerad än valet mellan att betala 100 kronor och att inte betala 100 kronor, och i vissa lägen ligger den svenska nedladdarmentaliten mig varmt om hjärtat.
-
- Utvisad
Har följ dina svar ett tag å tänkte inte blanda mig i det...men din syn på detta är ju helt lusig!EnzoF1 skrev:Hmm. nu är det väl inte de inläggen jag svarar på direkt, eller hur.Petrol skrev:Ärligt Enso - Fatta!! Folk är i första hand förbannade för att Kina och Brasilien inte visas på ett sätt vi är vana vid och har möjlighet att ta del av. Vissa kommer inte kunna se loppen oavsett hur fett Bankkontot än är!
Tröstlöst obstinat va?
Du kallar folk snåla för dom tycker det ä för Jäkligt att behöva KÖPA massa skit sport för vi vill se F1:
Vad fattar du inte ? Är det svårt fatta att NORMAL familj inte kan ha råd med allt, barnen vill ha den kanalen, frugan den, mannen den å anndra barnen annat.
99:- hit 200:- dit 150:- där 300 där.......i slutet blir det ENORMA summer vi TVINGAS betala för nått vi INTE vill ha.
Då kan väll Viasat komma ut så vi kan betala BARA för F1........typ 20:- racet eller va fan dom nu kan ta.
Tänker då FAN inte betala Viasat å deras jäkla sätt att sno ( JA SNO ) f1 2 lopp innan slutet.
Jag HOPPAS många av Våra F1 fans kommer bojkotta deras kanaler, med deras sätt att ÖVERHUVUD taget inte tänka ett skit på sina kunder.
Det är som att ska jag köpa Mjölk så tvingas jag köpa Lätt mjök Mellan mjölk Normal Mjölk Fil mjölk mm mm bara för jag VILL ha Normal Mjölk.
Vill jag köpa en volvo måste jag ta 3 för för dom säljs inte styckvis.
VIASAT SKÄMS PÅ ER
Mikka
PS jag har följt F1 så länge jag kan komma ihåg, å nu ser det ut som en epok slutar tack vare Viasat.
-
Håller helt med dig Mikka.
Varför pracka på kunden det den inte vill ha. Som kund så är mitt maktmedel de pengar viasat vill ha. Jag väljer en annan lösning då viasats lösning är oatraktiv.
Varför pracka på kunden det den inte vill ha. Som kund så är mitt maktmedel de pengar viasat vill ha. Jag väljer en annan lösning då viasats lösning är oatraktiv.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Varnad
Saxat från deras pressrelease:
Jag tror det här är en bra grej egentligen, men hur sjösätter man det och trillar väldigt många tittare av?
Att lyfta in F1 helt på Viasat Sport förut gick ju inte heller, så en reklamfylld fri kanal kanske är nödvändig som komplement?
Ni som har frågor kan ju skriva till dem och t.ex undra om det nya avtalet stipulerat något om tillgänglighet.[2008-10-06 8:59]
MTG: NY UPPSÄTTNING SPORTKANALER I SVERIGE OCH NORGE
Den internationella mediekoncernen Modern Times Group MTG AB (publ.) (´MTG´ eller ´Koncernen´), tillkännagav idag att man lanserar ett antal nya nationella premiumkanaler med sport i Sverige och Norge. Lanseringen av kanalerna Viasat Sport, Viasat Fotboll och Viasat Motor i Sverige, samt Viasat Sport och Viasat Motor i Norge innebär att tittare i båda länder nu kan se totalt fem sportkanaler från Viasat. Viasat Sport HD är tillgänglig i Sverie och Norge och Viasat Golf är tillgänglig över hela Skandinavien. Kanalen SportN i Norge är ett joint venture mellan Viasat och public service-bolagetNRK. Dessutom görs den norska betal-TV-kanalen TV2 Sport nu för första gången tillgänglig på Viasats satellit-TV-plattform.
Den nya kanalstrukturen ersätter de nuvarande kanalerna Viasat Sport 1, 2 och 3 och återspeglar ökande efterfrågan för lokalt premiuminnehåll inom sport. De nya kanalerna fortsätter att erbjuda en bred uppsättning stora internationella sporträttigheter inklusive UEFA Champions League-fotboll och Formel 1-racing. Båda dessa exklusiva rättigheter har idag förlängts till och med slutet av säsongen 2011/2012 på exklusiv basis.
Viasat Fotboll blir Sveriges enda dedikerade fotbollskanal och har exklusiva direktsändningsrättgheter till matcherna inom UEFA Champions League, kvalmatcher inför VM 2010, inklusive Sveriges, Englands och Tysklands hemmamatcher och de Sydamerikanska nationella kvalmatcherna, den engelska FA-cupen och ligacup-matcher, Chelsea och Manchester Uniteds klubb-TV, franska ligan och tyska Bundesliga.
Norska Viasat Sport kommer även ha exklusiv täckning av det bästa ur UEFA Champions League, kvalmatcherna till fotbolls-VM 2010, den engelska FA-cupen och ligacupen, samt Formel 1, NFL, boxning, cykling och ishockey från den norska Get-ligan och även ishockey-VM.
Viasat Motor blir regionens enda kanal dedikerad till motorsport och görs tillgänglig både i Sverige och Norge. Kanalen har den bredast möjliga täckningen av Formel 1, inklusive direktsändningar från varje race samt kvalen. Kanalen har även förvärvat rättigheterna till grand prix-motorcykelserien MotoGP samt de svenska STCC-mästerskapen och sänder även NASCARS Sprint-cup från USA.
Svenska Viasat Sports tittare får tillgång till ishockey-VM, Champions Hockey League och den ryska KHL-ligan i ishockey. Svenska tittare erbjuds även den bredaste täckningen av NFL-ligan i amerikansk fotboll, ATP Masters och Davis Cup-turneringen i tennis, samt den svenska basketligan och Euroleague-turneringen i basketboll. Viasat har även rättigheterna till basket-EM och VM under 2009, respektive 2010.
Det danska erbjudandet av sportkanaler fortsätter att vara kraftfullt och inkluderar betal-TV-kanalerna TV2 Sport och TV2 Sport HD, vilka är ett joint venture, samt Viasat Golf. Fri-TV-kanalen TV3+ sänder dessutom ett brett utbud av sport, inklusive den danska elitserien i fotboll och, för första gången från och med nästa säsong, Formel 1.
Hans-Holger Albrecht, VD och koncernchef i MTG, kommenterade: "Vi har nu det mest lockande sporterbjudandet och det mest attraktiva kanalerbjudandet i samtliga skandinaviska marknader. Abonnenter vill i ökande grad ha tillgång till dedikerade kanaler med lokalt premiuminnehåll inom sport, samt täckning av de största sportevenemangen i världen, och detta är precis det vi levererar på vår egen satellit-TV-plattform samt via kabel- och IPTV-nätverk i regionen. Flytten av sändningar av premiumsport till våra betal-TV-kanaler återspeglar både det ökande antalet nationella sportkanaler som ingår i vårt betal-TV-erbjudande, samt positioneringen av dessa kanaler för att erbjuda den bästa underhållningen inom sport till våra betalande tittare. Samtidigt fortsätter vi att göra några av de högst profilerade sportevenemangen tillgängliga på våra breda underhållningskanaler kanaler i varje land, och levererar en konstant ökande nivå av innehåll via internet och mobiltelefoner."
För ytterligare information, besök www.mtg.se, eller kontakta:
Hans-Holger Albrecht, VD och koncernchef
Tel: +46 (0) 8 562 000 50
Frågor från investerare och analytiker - Matthew Hooper / Oscar Hyléen
Tel: +44 (0) 7768 440 414 / +46 (0) 707 620 024
E-post: investor.relations@mtg.se
Pressfrågor - Bert Willborg
Tel: +44 (0) 791 2280 850
E-post: bert.willborg@mtg.se
Jag tror det här är en bra grej egentligen, men hur sjösätter man det och trillar väldigt många tittare av?
Att lyfta in F1 helt på Viasat Sport förut gick ju inte heller, så en reklamfylld fri kanal kanske är nödvändig som komplement?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Anstränga mig själv - driver du med mig? Jag har sökt med ljus och lykta men har inte hittat svaren på hur kanalen är tänkt att se ut, det är därför jag vill att någon som kanske vet kan svara.EnzoF1 skrev:Allt står på viasats hemsida. Du kan bara köpa de tre sportkanalerna tillsammans. Golfkanalen kan köpas separat.Petrol skrev:Det börjar bli många obesvarade frågor nu, krockar, sändningstimmar per dygn, repristimmar per vecka, kommer det gå att få loss kanalen som Golfkanalen t ex?
Men om du har hittat alla svaren så kan du kanske lägga upp en länk - jag vill veta hur många timmar man kommer att sända per dag, hur många repristimmar i veckan, vad som händer när race krockar pga samma starttid osv..
Skryter man om en produkt så borde man ju kunna svara på allmänna frågor. Ska man köpa hus så vill man ju titta litet i källaren också - inte bara studera utsikten ifrån övervåningen.
Allt står på Viasats hemsida va?? Jösses
Senast redigerad av Petrol den ons okt 08, 2008 06:20, redigerad totalt 1 gång.
-
- Utvisad
Det tog mig mindre än 1 minut att hitta alla svar du sökte. Så jag vet inte var du sökte med ljus och lykta.Petrol skrev:Anstränga mig själv - driver du med mig? Jag har sökt med ljus och lykta men har inte hittat svaren på hur kanalen är tänkt att se ut, det är därför jag vill att någon som kanske vet kan svara.EnzoF1 skrev:Allt står på viasats hemsida. Du kan bara köpa de tre sportkanalerna tillsammans. Golfkanalen kan köpas separat.Petrol skrev:Det börjar bli många obesvarade frågor nu, krockar, sändningstimmar per dygn, repristimmar per vecka, kommer det gå att få loss kanalen som Golfkanalen t ex?
Men om du har hittat alla svaren så kan du kanske lägga upp en länk - jag vill veta hur många timmar man kommer att sända per dag, hur många repristimmar i veckan, vad som händer när race krockar pga samma sändningstid osv..
Skryter man om en produkt så borde man ju kunna svara på allmänna frågor. Ska man köpa hus så vill man ju titta litet i källaren också - inte bara studera utsikten ifrån övervåningen.
Allt står på Viasats hemsida va?? Jösses
-
- Utvisad
Ja så är det. Tycker man det är dyrt att betala 99:- i månaden för att få all denna F1 och motorsport, då är man inte tillräckligt intresserad.Mikka skrev:Har följ dina svar ett tag å tänkte inte blanda mig i det...men din syn på detta är ju helt lusig!EnzoF1 skrev:Hmm. nu är det väl inte de inläggen jag svarar på direkt, eller hur.Petrol skrev:Ärligt Enso - Fatta!! Folk är i första hand förbannade för att Kina och Brasilien inte visas på ett sätt vi är vana vid och har möjlighet att ta del av. Vissa kommer inte kunna se loppen oavsett hur fett Bankkontot än är!
Tröstlöst obstinat va?
Du kallar folk snåla för dom tycker det ä för Jäkligt att behöva KÖPA massa skit sport för vi vill se F1:
Vad fattar du inte ? Är det svårt fatta att NORMAL familj inte kan ha råd med allt, barnen vill ha den kanalen, frugan den, mannen den å anndra barnen annat.
99:- hit 200:- dit 150:- där 300 där.......i slutet blir det ENORMA summer vi TVINGAS betala för nått vi INTE vill ha.
Då kan väll Viasat komma ut så vi kan betala BARA för F1........typ 20:- racet eller va fan dom nu kan ta.
Tänker då FAN inte betala Viasat å deras jäkla sätt att sno ( JA SNO ) f1 2 lopp innan slutet.
Jag HOPPAS många av Våra F1 fans kommer bojkotta deras kanaler, med deras sätt att ÖVERHUVUD taget inte tänka ett skit på sina kunder.
Det är som att ska jag köpa Mjölk så tvingas jag köpa Lätt mjök Mellan mjölk Normal Mjölk Fil mjölk mm mm bara för jag VILL ha Normal Mjölk.
VIASAT SKÄMS PÅ ER
Mikka
PS jag har följt F1 så länge jag kan komma ihåg, å nu ser det ut som en epok slutar tack vare Viasat.
Som sagt, Viasat ansvarar inte för att du ska kunna se enbart F1, de levererar en produkt och sedan är det upp till dig. Jag ser ingen gnälla på att man inte kan köpa enbart TV1000 Plus 1 t.ex.
Iofs kunde man faktiskt köpa ett rejs i taget med Canal Digital, men det ställde krav på att man hade nåt annat grundabb. så det blev dyrare i längden.
Jag tycker ändå att VSs nya giv låter helt suveränt. Reklamfri F1 är bra. Kan det dessutom bli multisändningar framöver och HD är det helt perfekt.
Ditt snack om bojkott är ju bara larvigt och småsint. Mitt tips är att du inte betalar enorma summor för det du inte vill ha och istället betalar mindre summor för det du VILL ha. Känns som det smartare alternativet.
-
-
- Utvisad
Ja det är ju helt rätt inställning. Men många kunder VILL nog ha VSs lösning, så vad är det attraktivt eller oattraktivt.Gösta skrev:Håller helt med dig Mikka.
Så länge du inte laddar ned material står det dig fritt att köpa vilket utbud du vill. Men jag utgår som sagt från att du inte kommer att åka hem till någon som har VS och titta på loppen då.
-
- Utvisad
Det funkar även med andra bredbandsleverantörer, så ropa inte hej.ANFRAN skrev:Nej, det har du rätt i. Det ska du ha tack för att du påpekade. Jag har nämligen alltid trott att det var en demokratisk rättighet, men tänk så fel man kan ha.EnzoF1 skrev:Ja, och det är ju ingen demokratisk rättighet att kolla på F1 heller.
Du ska också ha ett (ärligt!) tack för tipset om Viasat Motor via Telias bredband. Tyvärr har jag en annan bredbandsleverantör och förhoppningsvis har jag flyttat när säsongen 2009 drar igång och dessutom har jag ingen lust att skaffa ett abonnemang för fast telefoni som tycks vara en förutsättning för Telias IP-TV.
Tills vidare kommer jag nöja mig med att streama hem ITV-sändningar som vänliga själar trycker ut på nätet för allmän beskådan. Vem vet, kanske kommer jag kunna hitta Viasat Motor också? Missförstå mig inte: jag hade kunnat tänka mig att betala 100 kronor för att se en hel F1-helg i vardagsrummet. Men för mig och många andra är verkligheten mer komplicerad än valet mellan att betala 100 kronor och att inte betala 100 kronor, och i vissa lägen ligger den svenska nedladdarmentaliten mig varmt om hjärtat.
-
- Utvisad
Petrol skrev:Hur många timmar sänds per dygn då, hur många repristimmar?
Läser du verkligen frågorna innan du svarar?
Jag har faktiskt inte hittat nån info om repriser. Min gissning är att det kommer att variera, eftersom det inte är direktsänd motorsport varje dag.
Men resten av informationen finns lätttillgänglig.
Så jag ber om ursäkt för det. Är det verkligen antalet repriser som spelar roll för dig?
-
- Utvisad
Det är ta mig fan helt otroligt vad folk gnäller. Och här handlar det ju ändå om folk som har ett mer än genomsnittligt F1-intresse.
Det är fan rätt åt er alla om ni slipper se F1 nästa år.
Här kommer den bästa F1-satsningen (motorsportsatsningen) någonsin i svensk teve och så gnälls det mer än någonsin.
Och sedan så gnälls det över att det kommer att kosta 3 kronor om dagen för att tillgång till allt detta och mkt mer.
Här kommer den bästa F1-satsningen (motorsportsatsningen) någonsin i svensk teve och så gnälls det mer än någonsin.
Och sedan så gnälls det över att det kommer att kosta 3 kronor om dagen för att tillgång till allt detta och mkt mer.
-
Inte antalet repriser i sig - snarare kanalens totala utformning. Och som Pastis med flera undrat - vad händer när Moto GP eller F1 krockar med STCC t ex.EnzoF1 skrev:Petrol skrev:Hur många timmar sänds per dygn då, hur många repristimmar?
Jag har faktiskt inte hittat nån info om repriser. Min gissning är att det kommer att variera, eftersom det inte är direktsänd motorsport varje dag.
Men resten av informationen finns lätttillgänglig.
Så jag ber om ursäkt för det. Är det verkligen antalet repriser som spelar roll för dig?
Visst är satsningen ett lyft för framför allt F1 i sverige, men att fylla en hel kanal med mer eller mindre övrig ointressant motorsport och repriser känns kanske litet överdrivet. Viasat Motor smakar bra men framtiden får väl utvisa om konceptet håller - alla/många har ju fram till slutet på Mars att bestämma sig.
-
Lugn i båten...
Jag tror att vi ska sända 16-02 varje dag i veckan...
Av förklarliga skäl kommer det mesta av direktsändningarna att ske på helgerna. Vi kommer också att producera magasinsprogram av olika slag, men främst ett uppsamlande motormagasin varje vecka med intressanta gäster och inslag.
Huruvida man kan köpa loss kanalen enskilt som t ex VS Golf vet jag inte...
Om evenemangen krockar tas beslut vid respektive tillfälle, men F1 är troligen prioriterat...
JB for now
Jag tror att vi ska sända 16-02 varje dag i veckan...
Av förklarliga skäl kommer det mesta av direktsändningarna att ske på helgerna. Vi kommer också att producera magasinsprogram av olika slag, men främst ett uppsamlande motormagasin varje vecka med intressanta gäster och inslag.
Huruvida man kan köpa loss kanalen enskilt som t ex VS Golf vet jag inte...
Om evenemangen krockar tas beslut vid respektive tillfälle, men F1 är troligen prioriterat...
JB for now
Petrol skrev:Hur många timmar sänds per dygn då, hur många repristimmar?
-
Det är alltid intressant att läsa dina inlägg Enzo, antingen för humorns skull eller dina beska kommentarerEnzoF1 skrev:Det är ta mig fan helt otroligt vad folk gnäller. Och här handlar det ju ändå om folk som har ett mer än genomsnittligt F1-intresse.
Vad gäller kanalomläggningen däremot så tycker jag du har helt fel. Hade det inte varit smartare att visa F1 på en bredare kanal och kunna nyrekrytera intresserade till sporten?
Sedan handlar det inte alls om 3 kr per dag att slänga ut på detta (mer eller mindre för vissa), det handlar inte heller om snålhet utan en verklighet för många. Det kanske inte är mycket pengar för dig men för många andra är det mycket pengar att lägga ut 100-150 kr i månaden på att kunna se F1 live, alla har det inte lika bra som du Enzo
Ferrari är den röda bilen
-
Visst hade det varit att föredra en fri kanal för F1, men att TV-kanalerna har något slags missionärsansvar för sporten tror jag inte. Bedömningen som gjorts är att det går att tjäna mer pengar på att sända det i betal-tv än i fri tv av det enkla skäl att möjligheten att ta in mer reklamintäkter på just F1 är starkt begränsat. Jag tror inte att TV6 får in mindre med reklamintäkter för att F1 försvinner, istället kan man öka intäkterna på att flytta produkten till betal-tv. Det du som ev kund måste göra är att fundera på om innehållet är tillräckligt attraktivt för att köpa och om det är det är allt frid o fröjd. Viasat är, enligt många, jävla svin som tar deras F1 och flyttar det till betal-tv....Viasat väljer att storsatsa på motorsport i en dedikerad kanal vilket aldrig tidigare gjorts i Sverige och jag har svårt och se det sviniga i det.
Sen har vi frågan om paketering....som ni förstår har jag inget som helst med detta att göra men kan hålla med om att det vore bra om man kunde köpa enskilda kanaler istället för ett stort sportpaket, men det ligger också i strategin att försöka få så många som möjligt att köpa så mycket som möjligt och framförallt få alla att välja Viasats plattform. Detta gör man genom att göra innehållet så attraktivt som möjligt, t ex med F1, champions league eller vad det nu är....
Till sist tycker även jag att det är olyckligt att vi inte paralellsänder de två avslutande loppen i både VS Motor och TV6, mycket för att vi då skulle få chansen att marknadsföra den nya kanalen för alla med enbart fri tv. MEN så blev icke fallet förutom när det gäller kvalet och jag har inget annat och göra än att rätta in mej i ledet...Hoppas nu att alla tycker det är värt att betala för den nya kanalen, vi kommer iallafall att verkligen slita för att få till bästa möjliga underhållning.
JB
Sen har vi frågan om paketering....som ni förstår har jag inget som helst med detta att göra men kan hålla med om att det vore bra om man kunde köpa enskilda kanaler istället för ett stort sportpaket, men det ligger också i strategin att försöka få så många som möjligt att köpa så mycket som möjligt och framförallt få alla att välja Viasats plattform. Detta gör man genom att göra innehållet så attraktivt som möjligt, t ex med F1, champions league eller vad det nu är....
Till sist tycker även jag att det är olyckligt att vi inte paralellsänder de två avslutande loppen i både VS Motor och TV6, mycket för att vi då skulle få chansen att marknadsföra den nya kanalen för alla med enbart fri tv. MEN så blev icke fallet förutom när det gäller kvalet och jag har inget annat och göra än att rätta in mej i ledet...Hoppas nu att alla tycker det är värt att betala för den nya kanalen, vi kommer iallafall att verkligen slita för att få till bästa möjliga underhållning.
JB
-
Men snälla Janne, hur länge ska man blunda för kärnfrågan? Det finns många som inte har möjlighet att köpa kanalen med mindre att man skaffar två abonnemang. Bindningstider på 24 månader är inte ovanliga i tv-branschen. Längre framförhållning än 2 veckor är ett måste speciellt när hårdvara måste skruvas upp på fasaden.Blomman skrev:Hoppas nu att alla tycker det är värt att betala för den nya kanalen, vi kommer iallafall att verkligen slita för att få till bästa möjliga underhållning.
JB
Man snubblar på mållinjen. Hade man sänt de två sista racen i TV6 hade situationen varit en helt annan. Hela vintern skulle man kunnat ängna till parabolmeckande.
Vad för motorsport ska kanalen vissa på vintern när F1 och de flesta andra serier ligger nere?
Om man tecknar Viasat abonnemang, vad har man för garantier att man får se hela säsong 2009? Jag tror vi behölver det skriftligt från Viasat den här gången...
-
- Utvisad
Det handlar om snålhet i vissas fall, där jag vet att de mkt väl har råd att betala detta.Baldur skrev:Det är alltid intressant att läsa dina inlägg Enzo, antingen för humorns skull eller dina beska kommentarerEnzoF1 skrev:Det är ta mig fan helt otroligt vad folk gnäller. Och här handlar det ju ändå om folk som har ett mer än genomsnittligt F1-intresse.
Vad gäller kanalomläggningen däremot så tycker jag du har helt fel. Hade det inte varit smartare att visa F1 på en bredare kanal och kunna nyrekrytera intresserade till sporten?
Sedan handlar det inte alls om 3 kr per dag att slänga ut på detta (mer eller mindre för vissa), det handlar inte heller om snålhet utan en verklighet för många. Det kanske inte är mycket pengar för dig men för många andra är det mycket pengar att lägga ut 100-150 kr i månaden på att kunna se F1 live, alla har det inte lika bra som du Enzo
Det kostade pengar även på CDs tid, och då fick man en bra produkt.
Uppenbarligen tycker inte Viasat att det lönar sig att sända F1 på en gratiskanal, annars hade de säkerligen gjort så. Nu har företaget gjort den affärsmässiga bedömningen att de kommer att tjäna mer på det här sättet.
Om man tycker det är för dyrt att betala för F1 Live, ja då får man låta bli. Alla gör vi våra prioriteringar. Jag väljer att dricka en 6a G&T mindre i månaden och vips, kan jag se F1 live på teve.
Visst, för vissa kanske dessa pengar är liv och död, men då är det så. Jag har heller inte råd att åka Mersa 600 och det är vara för mig att gilla läget.
-
Det är vår rättighet att få uttala vår åsikt, den du så föraktfullt kallar för gnäll.EnzoF1 skrev:Det är ta mig fan helt otroligt vad folk gnäller. Och här handlar det ju ändå om folk som har ett mer än genomsnittligt F1-intresse.
Den goda F1 satsningen är INTE gjord för att det finns ett särskilt stort F1 intresse på viasat. Utan en cynisk (med all rätt och viss förståelse) för ett vinstmaximeringsintresse. Man gör således inte satsningen för att man har en passion för motorsport utan för att tjäna pengar. Det är i och för sig OK. Men jag som potentiell konsument har fortfarande min fria rätt att uttrycka en åsikt om detta och agera med de maktmedel jag har till mitt förfogande utan att någon potentiell skattebrottsling med höga inkomster från förorten skall orera om snålhet och dylikt. Det finns människor med en annan ekonomisk verklighet än vad du är van vid. Nu får vi hoppas att räntan går upp till 20-30% så får vi se vad det är du drar ner på.
-
- Utvisad
Bindningstider på 24 månader gäller bara vid en motprestation, dvs om du får en box på köpet eller liknande. Annars är det en vanlig uppsägningstid på en månad eller liknande.Fredrik i Trollhättan skrev:Men snälla Janne, hur länge ska man blunda för kärnfrågan? Det finns många som inte har möjlighet att köpa kanalen med mindre att man skaffar två abonnemang. Bindningstider på 24 månader är inte ovanliga i tv-branschen. Längre framförhållning än 2 veckor är ett måste speciellt när hårdvara måste skruvas upp på fasaden.Blomman skrev:Hoppas nu att alla tycker det är värt att betala för den nya kanalen, vi kommer iallafall att verkligen slita för att få till bästa möjliga underhållning.
JB
Man snubblar på mållinjen. Hade man sänt de två sista racen i TV6 hade situationen varit en helt annan. Hela vintern skulle man kunnat ängna till parabolmeckande.
Vad för motorsport ska kanalen vissa på vintern när F1 och de flesta andra serier ligger nere?
Om man tecknar Viasat abonnemang, vad har man för garantier att man får se hela säsong 2009? Jag tror vi behölver det skriftligt från Viasat den här gången...
De säger inte emot dig om du vill säga upp avtalet så.
-
Tv6 är INTE en gratiskanal. Vi tittare betalar för det via reklamen. (vill du att jag förklarar sambandet mellan reklamkostnader, produktpris, och produktpositionering? )EnzoF1 skrev:
Uppenbarligen tycker inte Viasat att det lönar sig att sända F1 på en gratiskanal, .
-
- Utvisad
Självklart får du välja vilken produkt du vill, men jag förstår inte varför man kallar normala företag för cyniska.Gösta skrev:Det är vår rättighet att få uttala vår åsikt, den du så föraktfullt kallar för gnäll.EnzoF1 skrev:Det är ta mig fan helt otroligt vad folk gnäller. Och här handlar det ju ändå om folk som har ett mer än genomsnittligt F1-intresse.
Den goda F1 satsningen är INTE gjord för att det finns ett särskilt stort F1 intresse på viasat. Utan en cynisk (med all rätt och viss förståelse) för ett vinstmaximeringsintresse. Man gör således inte satsningen för att man har en passion för motorsport utan för att tjäna pengar. Det är i och för sig OK. Men jag som potentiell konsument har fortfarande min fria rätt att uttrycka en åsikt om detta och agera med de maktmedel jag har till mitt förfogande utan att någon potentiell skattebrottsling med höga inkomster från förorten skall orera om snålhet och dylikt. Det finns människor med en annan ekonomisk verklighet än vad du är van vid. Nu får vi hoppas att räntan går upp till 20-30% så får vi se vad det är du drar ner på.
Vad kallar du din egen bransch då? Ni lämnar ju faktiskt folk att dö om de inte kan betala era hutlösa priser? Ingen dör ju av att inte se F1 t.ex.
Däremot accepterar jag inte folk som "protesterar" genom att stjäla och ladda ned loppet. Då är man fel ute.
Välj hellre, som du tänker göra, en annan leverantör, i detta fall RTL. Det respekterar jag helt och fullt.
Men att klaga på att Viasat vill ha betalt, det köper jag inte. Deras uppgift är att gå med vinst, inte att leverera F1 gratis till snålbögar.
-
Då kanske du kan hjälpa mig?EnzoF1 skrev:
Det tog mig mindre än 1 minut att hitta alla svar du sökte. Så jag vet inte var du sökte med ljus och lykta.
Jag har ett Viasat silverabonnemang via bredbandsbolaget. Deras kundservice sa till mig igår att dom inte vet hur upplägget blir för oss abonnenter. Men om du vet så vill jag gärna veta. Jag är beredd att uppgradera till guld om det krävs. Vad jag inte gillar är ovissheten.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
- Utvisad
Christoffer skrev:Då kanske du kan hjälpa mig?EnzoF1 skrev:
Det tog mig mindre än 1 minut att hitta alla svar du sökte. Så jag vet inte var du sökte med ljus och lykta.
Jag har ett Viasat silverabonnemang via bredbandsbolaget. Deras kundservice sa till mig igår att dom inte vet hur upplägget blir för oss abonnenter. Men om du vet så vill jag gärna veta. Jag är beredd att uppgradera till guld om det krävs. Vad jag inte gillar är ovissheten.
Om du redan nu har VS3 i Silver så bör du få motorkanalen, eftersom det är VS3 som blir motorkanalen. Om BBB ändrar på det, så är det ju inte Viasats fel, eller hur.
I guld ingår ju alla tre kanaler, så då lär du vara säker.
-
- Utvisad
Fast du betalar inte för det i form av abb.avgift.Gösta skrev:Tv6 är INTE en gratiskanal. Vi tittare betalar för det via reklamen. (vill du att jag förklarar sambandet mellan reklamkostnader, produktpris, och produktpositionering? )EnzoF1 skrev:
Uppenbarligen tycker inte Viasat att det lönar sig att sända F1 på en gratiskanal, .
I tevesammanhang räknas det som gratiskanal, eftersom du inte betalar för att ta emot den.
Dvs, du betalar inte mer för att se på TV6 som att låta bli.
Ska jag förklara sunt förnuft för dig?
-
- Utvisad
-
Jag antar att du har rätt. Men vad jag saknar är fakta. Jag och du tror att VS3 blir motorkanal. Det vore toppen eftersom jag inte behöver köpa in något extra. Att bara köpa sportkanalerna för sig går inte vad jag vet. Antingen guld eller silver. Tar man guld så får man alla sportkanalerna ett antal filmkanaler och porr. Visst kan det vara eggande med porr, men jag har en moralisk invändning om det och vill av princip inte betala för något som jag finner ganska förnedrande.EnzoF1 skrev:Du ska kunna köpa enbart sportpaketet via BBBs IP-teve som jag fattat det. Dvs, du ska inte behöva nåt guldpaket. Men vänta nån dag så får de säkert informationen.Christoffer skrev:Då kanske du kan hjälpa mig?EnzoF1 skrev:
Om du redan nu har VS3 i Silver så bör du få motorkanalen, eftersom det är VS3 som blir motorkanalen. Om BBB ändrar på det, så är det ju inte Viasats fel, eller hur.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
- Utvisad
EnzoF1 skrev:Ja så är det. Tycker man det är dyrt att betala 99:- i månaden för att få all denna F1 och motorsport, då är man inte tillräckligt intresserad.Mikka skrev:Har följ dina svar ett tag å tänkte inte blanda mig i det...men din syn på detta är ju helt lusig!EnzoF1 skrev: Hmm. nu är det väl inte de inläggen jag svarar på direkt, eller hur.
VIASAT SKÄMS PÅ ER
Mikka
Som sagt, Viasat ansvarar inte för att du ska kunna se enbart F1, de levererar en produkt och sedan är det upp till dig. Jag ser ingen gnälla på att man inte kan köpa enbart TV1000 Plus 1 t.ex.
Iofs kunde man faktiskt köpa ett rejs i taget med Canal Digital, men det ställde krav på att man hade nåt annat grundabb. så det blev dyrare i längden.
Jag tycker ändå att VSs nya giv låter helt suveränt. Reklamfri F1 är bra. Kan det dessutom bli multisändningar framöver och HD är det helt perfekt.
Ditt snack om bojkott är ju bara larvigt och småsint. Mitt tips är att du inte betalar enorma summor för det du inte vill ha och istället betalar mindre summor för det du VILL ha. Känns som det smartare alternativet.
Vet inte vem du är men uppenbarligen är du inte en pappa eller gift.
För du fattar inte poängen? Eller vill du inte fatta den.
Läs igen vad jag sa sen kanske du kan fatta vi är många som inte tycker 99:- här å där är lite när man plusar ihop allt vad familjen vill ha eller se.
Mikka
-
Alternativ?
Jag gillar inte behandlingen av trogna tv-tittare att bara kapa bort dom sista två racen och ersätta med korta sammandrag.
Men det är pengar som styr, ledningen är inte intresserade av att sprida F1 evangeliet, dom vill få in stålar.
Alternativ är att kolla andra kanaler, vilket paket ska man ta då?
Sen kan man väl streama ner också eller hämta via torrents, frågan om det finns någon pålitlig källa varje helg?
Men det är pengar som styr, ledningen är inte intresserade av att sprida F1 evangeliet, dom vill få in stålar.
Alternativ är att kolla andra kanaler, vilket paket ska man ta då?
Sen kan man väl streama ner också eller hämta via torrents, frågan om det finns någon pålitlig källa varje helg?
-
Jodå, nog är det cyniskt av Viasat att göra upplägget som de har gjort, dvs att inte visa hela säsongen i TV6 utan ändra på förutsättningarna. I det hänseendet är inte Viasat ett normalt företag som värnar om sina kunder.EnzoF1 skrev: Självklart får du välja vilken produkt du vill, men jag förstår inte varför man kallar normala företag för cyniska.
Däremot accepterar jag inte folk som "protesterar" genom att stjäla och ladda ned loppet. Då är man fel ute.
Välj hellre, som du tänker göra, en annan leverantör, i detta fall RTL. Det respekterar jag helt och fullt.
Men att klaga på att Viasat vill ha betalt, det köper jag inte. Deras uppgift är att gå med vinst, inte att leverera F1 gratis till snålbögar.
Sedan är det inte stöld att ladda ned loppet och se på det, utan ett brott mot upphovsrättlagen. Det är faktiskt en skillnad även om du anser att det är stöld med din rättsuppfattning.
Sedan som Gösta säger, jodå, vi har all rätt att klaga på Viasat och deras affärsmetoder. Beter man sig tvivelaktigt mot sina kunder så självklart har man rätt att kritisera.
Sedan kan man diskutera om Viasat kommer att öka sin vinst genom att lägga F1 i deras betalkanal, jag tvivlar starkt på detta
Danska TV2 sänder också F1, ett tips för er som inte kanske vill ha RTL
Ferrari är den röda bilen
-
- Varnad
Va faan!
Är porr förnedrande?
Porr är explicit sex och om någon förnedras så gäller det alla medverkande. Sex är fint säger jag.
Enligt mig ligger problemet inte hos dem som konsumerar porr utan dem som är emot att andra konsumerar porr.
Med vilken rätt sätter man sig till doms över något så naturligt?
Spränga skallar och blodskvätt går ändå bra?
(vadå OT?!)
Är porr förnedrande?
Porr är explicit sex och om någon förnedras så gäller det alla medverkande. Sex är fint säger jag.
Enligt mig ligger problemet inte hos dem som konsumerar porr utan dem som är emot att andra konsumerar porr.
Med vilken rätt sätter man sig till doms över något så naturligt?
Spränga skallar och blodskvätt går ändå bra?
(vadå OT?!)
Senast redigerad av Jari den ons okt 08, 2008 09:50, redigerad totalt 1 gång.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Utvisad
Fast det är ju klart att VS3 är den kanal som blir motorkanal. Det står ju redan angivet.Christoffer skrev:Jag antar att du har rätt. Men vad jag saknar är fakta. Jag och du tror att VS3 blir motorkanal. Det vore toppen eftersom jag inte behöver köpa in något extra. Att bara köpa sportkanalerna för sig går inte vad jag vet. Antingen guld eller silver. Tar man guld så får man alla sportkanalerna ett antal filmkanaler och porr. Visst kan det vara eggande med porr, men jag har en moralisk invändning om det och vill av princip inte betala för något som jag finner ganska förnedrande.EnzoF1 skrev:Du ska kunna köpa enbart sportpaketet via BBBs IP-teve som jag fattat det. Dvs, du ska inte behöva nåt guldpaket. Men vänta nån dag så får de säkert informationen.Christoffer skrev: Då kanske du kan hjälpa mig?
-
Var? Ge mig gärna en länk på det.EnzoF1 skrev:Fast det är ju klart att VS3 är den kanal som blir motorkanal. Det står ju redan angivet.Christoffer skrev:Jag antar att du har rätt. Men vad jag saknar är fakta. Jag och du tror att VS3 blir motorkanal. Det vore toppen eftersom jag inte behöver köpa in något extra. Att bara köpa sportkanalerna för sig går inte vad jag vet. Antingen guld eller silver. Tar man guld så får man alla sportkanalerna ett antal filmkanaler och porr. Visst kan det vara eggande med porr, men jag har en moralisk invändning om det och vill av princip inte betala för något som jag finner ganska förnedrande.EnzoF1 skrev: Du ska kunna köpa enbart sportpaketet via BBBs IP-teve som jag fattat det. Dvs, du ska inte behöva nåt guldpaket. Men vänta nån dag så får de säkert informationen.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
- Utvisad
Jag är både pappa och gift!Mikka skrev: Vet inte vem du är men uppenbarligen är du inte en pappa eller gift.
Läs igen vad jag sa sen kanske du kan fatta vi är många som inte tycker 99:- här å där är lite när man plusar ihop allt vad familjen vill ha eller se.
Mikka
Det handlar inte om att prioritera bort för familjen, det handlar om att den som vill se F1 väljer bort nåt annat. Så är det i hela livet.
-
- Utvisad
"Jag har idag endast Viasat Sport 3, vilken kanal får jag istället?Christoffer skrev:Var? Ge mig gärna en länk på det.EnzoF1 skrev:Fast det är ju klart att VS3 är den kanal som blir motorkanal. Det står ju redan angivet.Christoffer skrev: Jag antar att du har rätt. Men vad jag saknar är fakta. Jag och du tror att VS3 blir motorkanal. Det vore toppen eftersom jag inte behöver köpa in något extra. Att bara köpa sportkanalerna för sig går inte vad jag vet. Antingen guld eller silver. Tar man guld så får man alla sportkanalerna ett antal filmkanaler och porr. Visst kan det vara eggande med porr, men jag har en moralisk invändning om det och vill av princip inte betala för något som jag finner ganska förnedrande.
Viasat Sport 3 ersätts med Viasat Motor, eftersom Viasat Motor har mest gemensamt med Viasat Sport 3."
viasatsport.se
-
- Utvisad
EnzoF1 skrev:Jag är både pappa och gift!Mikka skrev: Vet inte vem du är men uppenbarligen är du inte en pappa eller gift.
Mikka
Det handlar inte om att prioritera bort för familjen, det handlar om att den som vill se F1 väljer bort nåt annat. Så är det i hela livet.
Aaaaaaa nu fattar jag Ok jag väljer bort mat.hmmm näää kläder.......nä medecin.....eller kanske pojkarnas fotbolls träning eller flickans ridning........ääää va fan jag väljer bort allt så jag kan se F1......
Du snackar som om att människor som inte har PENGAR som du ser ut att ha, inte har rätt att se F1...ahaha.
Kom inte å snacka om att jag eller anndra skulle ha liten passion till F1.......jag har sett F1 så länge jag kommer ihåg, jag var med när Ronnie dog mm mm mm .....så vist FAN har jag rätt passion........men inte rätt med pengar att FÅ se F1 ser det ut som.
SKÄMS på mig att se till min familj i första hand.
F**** off Viasat
Mikka
-
- Mr Forza Motorsport
Tack för svaren och lycka till Blomman!Blomman skrev:Visst hade det varit att föredra en fri kanal för F1, men att TV-kanalerna har något slags missionärsansvar för sporten tror jag inte. Bedömningen som gjorts är att det går att tjäna mer pengar på att sända det i betal-tv än i fri tv av det enkla skäl att möjligheten att ta in mer reklamintäkter på just F1 är starkt begränsat. Jag tror inte att TV6 får in mindre med reklamintäkter för att F1 försvinner, istället kan man öka intäkterna på att flytta produkten till betal-tv. Det du som ev kund måste göra är att fundera på om innehållet är tillräckligt attraktivt för att köpa och om det är det är allt frid o fröjd. Viasat är, enligt många, jävla svin som tar deras F1 och flyttar det till betal-tv....Viasat väljer att storsatsa på motorsport i en dedikerad kanal vilket aldrig tidigare gjorts i Sverige och jag har svårt och se det sviniga i det.
JB
Jag är som sagt inte emot kanalen och er satsning, utan det är Viasat/MTG som i vanlig ordning upprör sina kunder. Speciellt att på så kort tid rycka bort avslutningen på en mycket spännande säsong, är oförsvarligt. Hälsa dina chefer det ifall du kan och orkar stånga emot dem. Låt oss se säsongen ut, det vinner alla på, inte minst Viasat!
EnzoF1
Sedan måste jag öppet säga till EnzoF1 att du får skärpa dig! Man undrar ifall du överhuvudtaget arbetar, för du skriver så mycket texter här att folk storknar. Du har inte svaret på allt och riskerar kväva detta forum! Se detta som en varning och lugna ned dig! Och för nu ingen diskussion om detta yttrande här! Jag är envåldshärskare här, och låter på grund av tidsbrist anarkin råda så långt det går, men ibland måste jag stävja en del! Respektera detta nu!