Heidi och Kubica klara för BMW 2009. Vart tar Fernando vägen

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Jacob

Heidi och Kubica klara för BMW 2009. Vart tar Fernando vägen

Inlägg av Jacob »

Vad tror vi om Fernando?
Lämnar han skeppet för Honda eller stannar han kvar och hoppas på samma uppsving som Renault hade mellan 2004 och 2005?
Lite äldre, lite långsammare :smash: :zz: :zz:
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Han stannar. Grejen med Alonso är att han inte sitter med armarna i kors och hoppas på en vändning - han kräver en sådan, och en vändning kommer han att få. Det endas som saknas nu är lite sprutt i motorn. Jag tar det för osannolikt att Renault inte kommer att vara ifatt till nästa säsong. Renault är ett tajt och förhållandevis litet stall som kan få saker gjorda. Det märks att Alonso har teamets förtroende och efter den senaste segern tror jag att alla eventuella tvivel är utraderade. Alonso kan vara tjurig när det inte går bra och han kan kanske till och med vara sadlig för stallet i de lägena men får han minsta vittring kämpar han ju som ett djur och det är precis vad som behövs för ett stall som är på jakt efter toppteamen.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

För övrigt gjorde BMW helt rätt. Kubica är en framtidsman och Heidfeld har gjort en väldigt bra säsong, om man undantar kvalen. Så dissad som han har blivit för sina svaga kvalresultat och ändå har han häng på Kubica i tabellen - får Heidfeld till det i kvalen nästa säsong, då sitter inte ens Kubica säker i sadeln.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Gott att se att Nick och Robert sitter kvar.
Thiessen verkar vara en förståndig man som inte rusar iväg för att få förare med stjärnglans, utan satsar på stabilitet och kontinuitet, vilket har visat sig vara ett framgångsrikt koncept.
Senast redigerad av Christoffer den mån okt 06, 2008 16:46, redigerad totalt 1 gång.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Gösta

Inlägg av Gösta »

Christoffer skrev:Gott att se att Nico och Robert sitter kvar.
Thiessen verkar vara en förståndig man som inte rusar iväg för att få förare med stjärnglans, utan satsar på stabilitet och kontinuitet, vilket har visat sig vara ett framgångsrikt koncept.
Vad har Mario Thiessen me3d "Nico" att göra?????? :o
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

JTarnstrom skrev: Det endas som saknas nu är lite sprutt i motorn.
Detta blir inte något problem, betänk att Red Bull i år kör med Renå-morötter och har den Gudabenådade Webber att få feedback från... :D
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Gösta

Inlägg av Gösta »

PC: skrev:....den Gudabenådade Webber att få feedback från... :D

:D :D :D :up:

Jag tycker Webber skall hyra in Depeche som mental konsult. :D

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Re: Heidi och Kubica klara för BMW 2009. Vart tar Fernando v

Inlägg av Jari »

Jacob skrev:Vad tror vi om Fernando?
Lämnar han skeppet för Honda eller stannar han kvar och hoppas på samma uppsving som Renault hade mellan 2004 och 2005?
Jodå, Alonso kommer alldeles på egen hand kräva förbättringar i form av massadämpare eller kringående av ecu:n eller annat fusk eller så ger han Flavio och hans stab ab ingenjörer sparken... Eller så bygger han om alltihop själv, inklusive motorn...
Sprutt är viktiga grejer.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Gösta skrev:
Christoffer skrev:Gott att se att Nico och Robert sitter kvar.
Vad har Mario Thiessen me3d "Nico" att göra?????? :o
Yr i kolan är jag Nick och och inget annat!
Tack Gösta för att du så uppmärksamt såg mitt skrivfel så jag kan korrigera detta. :up:
(Förresten vad betyder me3d?)
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Gösta

Inlägg av Gösta »

Christoffer skrev: Tack Gösta för att du så uppmärksamt såg mitt skrivfel så jag kan korrigera detta. :up:
Säg inte så. Jag får dåliga vibbar och känner mig som "Mr tillrättavisare, Raz" :D :wink:

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Gösta skrev: Säg inte så. Jag får dåliga vibbar och känner mig som "Mr tillrättavisare, Raz" :D :wink:
Det är väl kul för dig att få känna dig fullkomlig, om än för ett kort ögonblick?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Gösta skrev:
PC: skrev:....den Gudabenådade Webber att få feedback från... :D

:D :D :D :up:

Jag tycker Webber skall hyra in Depeche som mental konsult. :D
Depeche Mode har inte tid....de ska ut på världsturné nu.
Eller rättare sagt de ska ut på "Tour Of The Universe 2009".
Ny platta håller de också på med så de har fullt upp.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Razor skrev:
Gösta skrev: Säg inte så. Jag får dåliga vibbar och känner mig som "Mr tillrättavisare, Raz" :D :wink:
Det är väl kul för dig att få känna dig fullkomlig, om än för ett kort ögonblick?
Nej inte alls. Känslan var besvärande. :D

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Gösta skrev:
Razor skrev: Det är väl kul för dig att få känna dig fullkomlig, om än för ett kort ögonblick?
Nej inte alls. Känslan var besvärande. :D
Jag förstår vad du menar, det kan ibland kännas lite tomt med insikten om att this is it... ingen kan någonsin bli bättre än så här.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Heidfeld's uppryckning har gett resultat. Gissar att han fick sina fiskar varma efter sommaren och tog sig i kragen. Trodde nog att han skulle få lämna sin plats för antingen Rosberg eller Alonso, men visst kan han om han vill - och måste.

Hoppas han håller i det här nu när han har litet kontakt och bär med sig det till nästa säsong. Hoppas och gissar att Kubica och Heidi kan göra bra ifrån sig nästa år. :)
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Det kanske ligger sanning i snacket om att Santander är villiga att köpa ut Kimi ur Ferrari och peta in Alonso där.

När det tillkännages är ni alla välkomna hem på prosecco!
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

EnzoF1 skrev:Det kanske ligger sanning i snacket om att Santander är villiga att köpa ut Kimi ur Ferrari och peta in Alonso där.

Och vart hittar man det "snacket"?...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Kuopio skrev:
EnzoF1 skrev:Det kanske ligger sanning i snacket om att Santander är villiga att köpa ut Kimi ur Ferrari och peta in Alonso där.

Och vart hittar man det "snacket"?...
Har stått på lite F1-sajter. Men det var redan förra veckan.

http://www.grandprixgames.org/read.php?3,809994

http://www.f1technical.net/news/10546

här t.ex...

och så finns det ju även på italienska, men det förstår du väl inte.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Det har stått om det på Autosport också.

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Razor skrev:Det har stått om det på Autosport också.
Va! Skriver de rykten oxå? Det står väl att det är spekulationer och hur det kan låta då, hoppas jag?
Annars är man nog fan lurad om man betalar för såna nyheter.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:
Razor skrev:Det har stått om det på Autosport också.
Va! Skriver de rykten oxå? Det står väl att det är spekulationer och hur det kan låta då, hoppas jag?
Annars är man nog fan lurad om man betalar för såna nyheter.
Ja, är det nån som har påstått annat än att det är rykten. Men det är ett väldigt angenämt rykte och låter inte alls orimligt. Ferrari är inte sugna på att ha kvar Kimi, Kimi ser sin chans att suga ut lite mer pengar och väljer att använda klausulen om ett års förlängning för att på så sätt slippa köra F1 men ändå få loss lite mer pengar. Ärligt talat förstår jag Kimi. Kan inte vara kul att vara den förste WDC (om den mest ovärdige) som får så mkt pisk av sin stallkamrat året efter en titel.

Jag tror vi redan nu kan välkomna Alonso till Ferrari och min förutsägelse att Kimi inte kör 2010 verkar slå in.