Skenande kostnader?

MotoGP, Roadracing, Speedway, Cross, m.m.
Användarens profilbild
westerberg

Skenande kostnader?

Inlägg av westerberg »

En stilla undran: man pratar hela tiden om höga kostnader inom motorsporten,i den lilla by där jag bor har Motorklubben önskemål att bygga ut anläggningen och göra den till "en komplett internationell motorsportanläggning" (man vill ha bidrag till en gokartbana) :roll: Det fick mig att fundera:jag fick en länk skickad tll mig idag ,till ett videoclip av den nya "banan" i Bush som ska ingå i den Irländska Roadracingserien 2006. Så enkelt,så billigt kan man skapa en "anläggning" idag 2006. Roadracing är den absulut största publiksporten i Irland,t.o.m större än fotboll,NW200 drar massor med publik. När,var,hur dog sporten i Sverige? Se själv "anläggningen" man hittade http://media.putfile.com/Bush-Road-Races-
"Pit Board? What the f**k do I need a pit board for? If theres bikes in front of me then I'm not going fast enough!"

Richard Britton. Macau GP 2004
kas

Inlägg av kas »

Det finns tradition i Irland bl.a. på hojtillverkning som det var d---a drag i ex.vis Rudgecyklarna, de gick att trimma tills dom exploderade,,,, Sen är det folket homogena sen vikingatiden kan man säga! :spec:
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Sen är det ju nära till ön Man där man har fri fart...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Averell

Inlägg av Averell »

Jag är för ung för att över huvudtaget veta när "riktig" roadracing dog i Sverige, men jag gissar att det beror på vårt säkerhetstänkande o de rubriker som olyckor ger i media här. Varje år när olyckor händer på IoM (enda tävlingen media i Sverige skriver om) så får man som motorintresserad stå till svars bland vänner och kollegor hur detta kan vara tillåtet...att sen samma personer inte har svar på tal när jag säger samma om fotboll efter huliganbråk hör kanske inte hit men toleransen för sporter där man tar riktiga risker är inte stor. Man vill gärna visa o se olyckorna, men inte mer...
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing."
David Jefferies 1972 - 2003
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Efter Kent Andersson, som för övrigt var en jävligt trevlig prick...
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:Efter Kent Andersson, som för övrigt var en jävligt trevlig prick...
Kände du honom??????? :o
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Ja, kände tror jag inte man kan kalla det men jag har träffat honom några gånger. Minns en gång vi satt i hans tält i Imatra bland annat. Har foton därifrån i mitt album...