Tv-Sändningar
-
I TV6-tablån står det dock att kvalet startar 13.55, vilket det naturligtvis inte gör. Jag hoppas de fattar det innan lördag och inte gör någon Viasatgroda.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
-
-
- Varnad
-
Funderade också i de banorna.Jari skrev:Fast det vore jävligt tufft om de visade kvalet två timmar innan det går live...
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
-
Jag pratade med viasats kundtjänst och dom påpekade att kl 13:55 så kommer dom att visa träningen inför kvalet. Kl 16:00 får vi se Erik och Mackan istället.
Det får bli en laddning från Racing underground imorgon.
Ibland undrar man hur dom tänker. Sändningsrättigheterna är ju inte helt gratis och så struntar man bara i sändningen. Jag undrar vad företagen som sponsrar Viasats F1-program tycker om detta?
Det får bli en laddning från Racing underground imorgon.
Ibland undrar man hur dom tänker. Sändningsrättigheterna är ju inte helt gratis och så struntar man bara i sändningen. Jag undrar vad företagen som sponsrar Viasats F1-program tycker om detta?
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
Du måste skoja?! Allvarligt talat, detta är fan skandal.
Det där Erik och Mackan-programmet kan inte ha ens en tjugondel tittare mot vad F1-kvalet brukar ha. Ska vi inte få se kvalet för att Viasat klantat sig med tablåläggningen, eller så tror de väl att FP3(det mest intetsägande träningspasset) är lika intressant som kvalet.
Suck.
Det där Erik och Mackan-programmet kan inte ha ens en tjugondel tittare mot vad F1-kvalet brukar ha. Ska vi inte få se kvalet för att Viasat klantat sig med tablåläggningen, eller så tror de väl att FP3(det mest intetsägande träningspasset) är lika intressant som kvalet.
Suck.
-
Ursäkta men vadå? I TV6 ska de alltså visa det här?
Är det rätt uppfattat?1600 Erik & Mackan - Hela och rena
Svenskt underhållningsprogram från 2008. Visste du att svensken bajsar 55 kilo per år i snitt?. I program sex av Erik och Mackan dyker killarna ner i avloppet för att ta reda på allt du behöver veta om bajs. Finns det något sätt att se en fis? Kan man tända eld på den?. Och hur stor är världens största bajskorv? Dessutom får vi följa Leif GW:s bajsdagbok samt veta att ett tangentbord är 265 gånger smutsigare än en toasits. Andra frågor vi får svar på är om man får i sig någon annans bajsmolekyler när man andas på en toalett? Hur länge kan man hålla sig från att bajsa innan det blir farligt? Om man kan kräkas upp sin avföring om det blir förstoppning? Dessutom hittar de en kvinnlig konstnär som har klämt ur sig en bajskorv som påstås vara längst i världen. Korven ska hon ha lagt längs en bowlingbana i USA. Säsong 1. Del 6 av 8. Producerat år 2008. Medverkande: Mackan, Erik, Leif GW:s.
-
-
-
-
Verkar märkligt - på viasat's F1-sida står det att kvalet sändes i både vs1 och tv6 kl.15.55 på lördag? Hoppas att jag har rätt..
http://www.viasatsport.se/content/view/11965/37/
http://www.viasatsport.se/content/view/11965/37/
-
-
-
-
-
-
Jag lyckades tydligen bara komma med desinformation. Tacka Gud, Pastis och Blomman.platt skrev:Det är tur att vi har dig Christoffer, som tar tag i sker och ting och löser det på det bästa sätt Tack
Brain dead, total amnesia,
I.Kilmister
I.Kilmister
-
Nu är du inte uppriktig mot dig själv. Desinformation handlar om att avsiktligen förvränga, åsidosätta eller rent av uppdikta information i syfte att vilseleda. Det kan jag inte tro om digChristoffer skrev:Jag lyckades tydligen bara komma med desinformation. Tacka Gud, Pastis och Blomman.platt skrev:Det är tur att vi har dig Christoffer, som tar tag i sker och ting och löser det på det bästa sätt Tack
-
-
-
-
Varför skulle det inte göra det? Du kanske missat att de kör på kvällstid lokal tid, i gatljus Loppet börjar väl 14.00 och en halvtimmes försnack som vanligt.Flamman skrev:Gäller Blommans uttalande under TV-sändningen att racet sänds 13.30 imorgon söndag? Eller blev det s av gammal vana?
Keep on Boppin´
-
-
Kolla bara på F1.com vilken tid loppet startar CET! Den metoden är idotsäker till 100%, att sedan Viasat inte skriver rätt i tablån ibland och meddelar felaktiga uppgifter får man leva med.
Idag startar sändningen 13.30, precis som vanligt.
Idag startar sändningen 13.30, precis som vanligt.
-
Än en gång...
Är det någon som har koll på hur det går med förhandlingarna om nästa års sändningsrättigheter? Är det inte någon gång nu som man brukar få reda på hur det ska bli? Riskerar vi som vill se F1 få ratta in någon tysk hårbolls-tv via satellit nästa år? Så illa kan det väl ändå inte bli?
Det är nästan så jag hoppas att något annat företag tar över rättigheterna till nästa år så vi slipper alla halvdana sändningar i TV6. Borde inte TV4 med sitt nyförvärvade Canal Digital ligga bra till i förhandlingarna? Tror tyvärr inte att TV4 skulle ta sändningarna mer på allvar än vad de gjorde när de senast hade rättigheterna. Dock kan de nog inte helt göra som förr nu när tittarna vant sig vid direktsända kval och lopp i en gratiskanal, nja, vi får se vad som händer.
Är det någon som har koll på hur det går med förhandlingarna om nästa års sändningsrättigheter? Är det inte någon gång nu som man brukar få reda på hur det ska bli? Riskerar vi som vill se F1 få ratta in någon tysk hårbolls-tv via satellit nästa år? Så illa kan det väl ändå inte bli?
Det är nästan så jag hoppas att något annat företag tar över rättigheterna till nästa år så vi slipper alla halvdana sändningar i TV6. Borde inte TV4 med sitt nyförvärvade Canal Digital ligga bra till i förhandlingarna? Tror tyvärr inte att TV4 skulle ta sändningarna mer på allvar än vad de gjorde när de senast hade rättigheterna. Dock kan de nog inte helt göra som förr nu när tittarna vant sig vid direktsända kval och lopp i en gratiskanal, nja, vi får se vad som händer.
-
Det är väl inget fel på TV6 sändningar.
Jag tycker att de har gjort ett kanonjobb. Hoppas verkligen de får nytt kontrakt.
Eje är ju Sveriges bästa expertkommentator utan konkurrans, och han den andra snubben, Blomgren eller vad han nu heter har ju också sina ljusa stunder.
Jag tycker att de har gjort ett kanonjobb. Hoppas verkligen de får nytt kontrakt.
Eje är ju Sveriges bästa expertkommentator utan konkurrans, och han den andra snubben, Blomgren eller vad han nu heter har ju också sina ljusa stunder.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
Problemet med TV6 och deras sändningar är att de i princip endast verkar finnas till för att ragga kunder till Viasats betalkanaler, något jag inte gillar alls. Dagens kommentering kunde dock inte bli bättre än vad den är!Pepparkvarnen skrev:Det är väl inget fel på TV6 sändningar.
Eje och Janne kommenterade ju även på TV4:as tid och lär inte vara bundna till Viasat om de inte fortsätter att sända F1, således kan nog vilken kanal som nu får rättigheterna kontraktera dessa två herrar.
-
-
Beror inte på TV6 utan att marknätet är smockfullt. Alla kanaler komprimeras hårt, förutom SVT:s.Gevalia skrev:Håller med Pepparn om att TV6 gör ett riktigt bra jobb.
Det enda jag inte gillar är bildkvaliteten (via boxer).
Tv6 komprimerar sin kanal stenhårt
-
Hej...
Kul att du är nöjd med Eje o mej men jag förstår inte kritiken mot TV6.
TV6 är en FTA kanal och erbjuder kval o race varje F1 helg, ibland blir det snålt om tid och att man då tvingas fortsätta i VS1.
Det är klart att man vill ha tittarna på alla Viasats plattformar, även betal-TV, och om du tror att det skulle vara annorlunda på någon annan kanal (undantaget SVT då som skulle gömma hela klabbet i SVT24) då har du verkligen inte följt med i utvecklingen. Det är snarast så att TV6, i mina ögon, erbjuder en väldigt bra F1 service. Bättre än någonsin tidigare i F1historien på svensk TV. Felet många gör är att jämföra TV6 med ITV, RTL, Rai eller t o m MTV3...det går ju inte, vi sitter ju med helt olika resurser och förutsättningar som i vårt fall är helt rimliga i förhållande till tittarantalet och allmänintresset för F1 i avsaknad av svensk. För att få allra bäst bevakning av F1 i Sverige behöver man ha TV6 OCH Viasatsport, inget konstigt med det och det är självklart ett försäljningsargument som man även i fortsättningen tänker använda sej av oavsett sport.
Lägg då till att du även kan gangstra och se fredagarna på nätet via ITV så har du händerna fulla...
J Blomberg
Kul att du är nöjd med Eje o mej men jag förstår inte kritiken mot TV6.
TV6 är en FTA kanal och erbjuder kval o race varje F1 helg, ibland blir det snålt om tid och att man då tvingas fortsätta i VS1.
Det är klart att man vill ha tittarna på alla Viasats plattformar, även betal-TV, och om du tror att det skulle vara annorlunda på någon annan kanal (undantaget SVT då som skulle gömma hela klabbet i SVT24) då har du verkligen inte följt med i utvecklingen. Det är snarast så att TV6, i mina ögon, erbjuder en väldigt bra F1 service. Bättre än någonsin tidigare i F1historien på svensk TV. Felet många gör är att jämföra TV6 med ITV, RTL, Rai eller t o m MTV3...det går ju inte, vi sitter ju med helt olika resurser och förutsättningar som i vårt fall är helt rimliga i förhållande till tittarantalet och allmänintresset för F1 i avsaknad av svensk. För att få allra bäst bevakning av F1 i Sverige behöver man ha TV6 OCH Viasatsport, inget konstigt med det och det är självklart ett försäljningsargument som man även i fortsättningen tänker använda sej av oavsett sport.
Lägg då till att du även kan gangstra och se fredagarna på nätet via ITV så har du händerna fulla...
J Blomberg
menthol skrev:Problemet med TV6 och deras sändningar är att de i princip endast verkar finnas till för att ragga kunder till Viasats betalkanaler, något jag inte gillar alls. Dagens kommentering kunde dock inte bli bättre än vad den är!Pepparkvarnen skrev:Det är väl inget fel på TV6 sändningar.
Eje och Janne kommenterade ju även på TV4:as tid och lär inte vara bundna till Viasat om de inte fortsätter att sända F1, således kan nog vilken kanal som nu får rättigheterna kontraktera dessa två herrar.
-
Så länge tiden räcker till i TV6 är bevakningen av F1 väldigt, väldigt bra, men när ni ska bryta sändningen precis efter målgång för att visa repriser på program som redan visats många gånger innan är det något som är fel. Det kan ju knappast vara så att dessa program drar fler tittare än F1 en söndagseftermiddag. Den enda vettiga förklaringen är då att detta endast görs för att få folk att betala massor av pengar för VS1. I den aspekten har sändningarna försämrats avsevärt sedan förra året, då ni faktiskt gjorde försök att få med så mycket som möjligt även i TV6.
Jag har inte råd eller lust att lägga ut massor med pengar på ett abonnemang som jag endast kommer att använda varannan söndag mellan april och november där dessutom en parabol måste installeras på taket. En mer vettig lösning som skulle göra alla nöjda vore nog att köra loppet direkt i VS1 utan reklam. Reklam retar gallfeber på en del och skulle nog fungera för att få över lite betalande tittare. Själv har jag liten blåsa så jag gillar reklam. Samtidigt som detta gjordes i VS1 skulle tablåutrymmet utformas på ett lite mer flexibelt sätt i TV6, i alla fall på söndagarna, kvalet kan jag leva med att det stympas.
Som jag skrev innan tror jag inte att någon annan kanal skulle göra jobbet sämre, möjligtvis TV4. Ni har ju lagt ribban ganska högt och folk har vant sig vid bra F1-sändningar. Det blir nog svårt att gå tillbaka till så som TV4 hade det. Ramaskri är vad det skulle bli. SVT tycker jag inte är ett relevant exempel då de aldrig kommer att köpa några rättigheter, eller du kanske vet något som inte jag vet?
Jag har inte råd eller lust att lägga ut massor med pengar på ett abonnemang som jag endast kommer att använda varannan söndag mellan april och november där dessutom en parabol måste installeras på taket. En mer vettig lösning som skulle göra alla nöjda vore nog att köra loppet direkt i VS1 utan reklam. Reklam retar gallfeber på en del och skulle nog fungera för att få över lite betalande tittare. Själv har jag liten blåsa så jag gillar reklam. Samtidigt som detta gjordes i VS1 skulle tablåutrymmet utformas på ett lite mer flexibelt sätt i TV6, i alla fall på söndagarna, kvalet kan jag leva med att det stympas.
Som jag skrev innan tror jag inte att någon annan kanal skulle göra jobbet sämre, möjligtvis TV4. Ni har ju lagt ribban ganska högt och folk har vant sig vid bra F1-sändningar. Det blir nog svårt att gå tillbaka till så som TV4 hade det. Ramaskri är vad det skulle bli. SVT tycker jag inte är ett relevant exempel då de aldrig kommer att köpa några rättigheter, eller du kanske vet något som inte jag vet?
-
Jävla gnäll... Viasat har den bästa F1-bevakningen någonsin i svensk TV.
Vi har aldrig sett så mycket F1 i svensk TV som vi gör nu.
Man kan göra det ännu bättre, helt klart, men det är en kostnadsfråga och eftersom Viasat är ett vinstdrivande företag tar man affärsmässiga beslut om vad man ska lägga pengar och resurser på och om man kan räkna hem sina investeringar.
Tittarunderlaget vad det gäller F1 är kanske inte stort nog i Sverige för att kunna genomföra några större förbättringar.
Ärligt talat... hur intressanta är egentligen presskonferenserna efter loppen?
Allt som sägs där och mer därtill går ju att läsa på nätet samma dag på diverse F1-sajter.
Vi har aldrig sett så mycket F1 i svensk TV som vi gör nu.
Man kan göra det ännu bättre, helt klart, men det är en kostnadsfråga och eftersom Viasat är ett vinstdrivande företag tar man affärsmässiga beslut om vad man ska lägga pengar och resurser på och om man kan räkna hem sina investeringar.
Tittarunderlaget vad det gäller F1 är kanske inte stort nog i Sverige för att kunna genomföra några större förbättringar.
Ärligt talat... hur intressanta är egentligen presskonferenserna efter loppen?
Allt som sägs där och mer därtill går ju att läsa på nätet samma dag på diverse F1-sajter.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
- Utvisad
Så länge loppen sänds i sin helhet och direkt och kommenteras av Janne och Eje så är det super. Kan man sedan utöka bevakningen med sändningar i betalkanaler så är det ännu bättre, och ett bra första steg är kval och FP3 i VS1.
Nu ser jag bara fram emot HD.
Nu ser jag bara fram emot HD.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
Tycker TV 6 har skött sig väldigt bra i år. Visat både kvalet och loppen direkt på det "fria" marknätet.
Svårigheten ligger i att ha en lagom tidsram för programmen, SC, regn och annat gör att tiden för loppen varierar. Misstänker att fler och fler har hittat F1 på TV6. Med fler tittare ökar också möjligheterna att göra upplägget bättre. Finns det siffror som ger belägg för om fler oich fler hittar F1 på TV6 eller är det bara hardcore folket?
Det jag saknar och undrat om är möjligheten att köra även loppen parrallelt på TV6 och Viasat sport på det sättet som man gör med kvalet. Förstår att det handlar om kostnader men skulle vara kul att veta hur stora kostnader det handlar om.
Svårigheten ligger i att ha en lagom tidsram för programmen, SC, regn och annat gör att tiden för loppen varierar. Misstänker att fler och fler har hittat F1 på TV6. Med fler tittare ökar också möjligheterna att göra upplägget bättre. Finns det siffror som ger belägg för om fler oich fler hittar F1 på TV6 eller är det bara hardcore folket?
Det jag saknar och undrat om är möjligheten att köra även loppen parrallelt på TV6 och Viasat sport på det sättet som man gör med kvalet. Förstår att det handlar om kostnader men skulle vara kul att veta hur stora kostnader det handlar om.
-
Det har hänt en gång denna säsong att tiden inte räckte längre än till precis efter målgång...jag kan garantera att flytten till VS1 inte var för att ragga köpare av betaltv, däremot var det ett utmärkt sätt att kunna ge våra abonnenter resten av sändningen när tiden tog slut i TV6. Skälen till varför vi inte kunde göra en s k overrun vet inte jag, vet heller inte vad det var för program som sändes direkt efter, det jag vänder mej emot är att TV6 "enbart" sänder f1 för att dra tittare till betaltv, knappast sant då vi sänder merparten av F1VM i TV6 och inte i betaltv. Vi har däremot möjligheten att gå över i VS1 med t ex presskonferenser (som ses av extremt få f ö när den går i TV6) eller när tiden tar slut i TV6
J Blomström
J Blomström
menthol skrev:Så länge tiden räcker till i TV6 är bevakningen av F1 väldigt, väldigt bra, men när ni ska bryta sändningen precis efter målgång för att visa repriser på program som redan visats många gånger innan är det något som är fel. Det kan ju knappast vara så att dessa program drar fler tittare än F1 en söndagseftermiddag. Den enda vettiga förklaringen är då att detta endast görs för att få folk att betala massor av pengar för VS1. I den aspekten har sändningarna försämrats avsevärt sedan förra året, då ni faktiskt gjorde försök att få med så mycket som möjligt även i TV6.
-
Okok, jag tror dig. Å andra sidan gällde ungefär samma förhållanden efter Monaco i år, loppet fick flaggas av efter två timmar, men då skippades det efterföljande programmet i TV6 och sändningen kunde fortsätta på ett normalt sätt ända fram till 16:30. Så borde det vara alla gånger lopp drar ut på tiden.Blomman skrev:Det har hänt en gång denna säsong att tiden inte räckte längre än till precis efter målgång...jag kan garantera att flytten till VS1 inte var för att ragga köpare av betaltv, däremot var det ett utmärkt sätt att kunna ge våra abonnenter resten av sändningen när tiden tog slut i TV6. Skälen till varför vi inte kunde göra en s k overrun vet inte jag, vet heller inte vad det var för program som sändes direkt efter, det jag vänder mej emot är att TV6 "enbart" sänder f1 för att dra tittare till betaltv, knappast sant då vi sänder merparten av F1VM i TV6 och inte i betaltv. Vi har däremot möjligheten att gå över i VS1 med t ex presskonferenser (som ses av extremt få f ö när den går i TV6) eller när tiden tar slut i TV6
J Blomström
menthol skrev:Så länge tiden räcker till i TV6 är bevakningen av F1 väldigt, väldigt bra, men när ni ska bryta sändningen precis efter målgång för att visa repriser på program som redan visats många gånger innan är det något som är fel. Det kan ju knappast vara så att dessa program drar fler tittare än F1 en söndagseftermiddag. Den enda vettiga förklaringen är då att detta endast görs för att få folk att betala massor av pengar för VS1. I den aspekten har sändningarna försämrats avsevärt sedan förra året, då ni faktiskt gjorde försök att få med så mycket som möjligt även i TV6.
Sedan hade jag en annan fråga. Varför åker du inte till Singapore och kommenterar därifrån? Det borde ju vara bättre att skippa några lopp i början av säsongen mot att ha ordentlig bevakning på plats mot slutet, eller tänker jag galet?
-
Roade mig lite och tittade vad för tittarsiffror som några F1-lopp har haft i år.
Slutsatsen jag kan dra är att tittarsiffrorna verkar följa Kimis formkurva ganska väl.
Kod: Markera allt
Bahrains GP(första loppet på normal tid): Race: 200 000, kval: 70 000
Spaniens GP: Race: 225 000(mest sedda programmet hela helgen på TV6 med 80 000 i marginal), kval: 80 000
Monacos GP: 145 000, 55 000, en liten dipp, ändå det mest sedda programmet på TV6.
Kanadas GP: 200 000, 90 000
Storbritanniens GP: 175 000, 75 000
Tysklands GP: 155 000, 70 000
Belgiens GP: 165 000, 100 000
Italiens GP: 155 000, 70 000
Singapores GP: 165 000(Stor i Japan, programmet efter loppet hade 70 000 tittare), 50 000
Källa: MMS
Senast redigerad av menthol den tor okt 02, 2008 17:05, redigerad totalt 1 gång.
-
Gissa om vi fick skit för Monacoöverdraget....bara så att du förstår verklighetenmenthol skrev:Okok, jag tror dig. Å andra sidan gällde ungefär samma förhållanden efter Monaco i år, loppet fick flaggas av efter två timmar, men då skippades det efterföljande programmet i TV6 och sändningen kunde fortsätta på ett normalt sätt ända fram till 16:30. Så borde det vara alla gånger lopp drar ut på tiden.Blomman skrev:Det har hänt en gång denna säsong att tiden inte räckte längre än till precis efter målgång...jag kan garantera att flytten till VS1 inte var för att ragga köpare av betaltv, däremot var det ett utmärkt sätt att kunna ge våra abonnenter resten av sändningen när tiden tog slut i TV6. Skälen till varför vi inte kunde göra en s k overrun vet inte jag, vet heller inte vad det var för program som sändes direkt efter, det jag vänder mej emot är att TV6 "enbart" sänder f1 för att dra tittare till betaltv, knappast sant då vi sänder merparten av F1VM i TV6 och inte i betaltv. Vi har däremot möjligheten att gå över i VS1 med t ex presskonferenser (som ses av extremt få f ö när den går i TV6) eller när tiden tar slut i TV6
J Blomström
Sedan hade jag en annan fråga. Varför åker du inte till Singapore och kommenterar därifrån? Det borde ju vara bättre att skippa några lopp i början av säsongen mot att ha ordentlig bevakning på plats mot slutet, eller tänker jag galet?
Det kommer ordentlig bevakning mot slutet...men visst hade det varit att föredra att åka till Singapore. Du är inte helt galen:)
JB
-
Kan jag tänka mig. Jag hade gärna viljat se reaktionerna om de hade skippat förlängningen på en fotbollsmatch för att istället visa en repris.Blomman skrev: Gissa om vi fick skit för Monacoöverdraget....bara så att du förstår verkligheten
Det kommer ordentlig bevakning mot slutet...men visst hade det varit att föredra att åka till Singapore. Du är inte helt galen:)
JB
På tal om tittarsiffror verkar de faktiskt över lag ha gått upp ganska mycket. Jämfört med förra året har de i vissa fall nästan ökat hundratusen på samma GP. Det är ju kul att intresset för sporten ökar lite i alla fall!
-
-
-
- Varnad
Mycket annat på viasat ska ju dyka upp i hd, men det kanske inte finns någon sån feed att köpa just nu?Depeche skrev:Jag har inget att klaga på.
En fundering bara...har det pratats något om att sända F1 i HD ?
Alla snackar om hur bra F1 är just nu. Det är långt ifrån bernievision fortfarande och det är mina fem öre i denna debatt.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
-
Det är ju klart att om du bara tittade på Bernievision under de år som det fanns är det ju svårt att veta hur de andra sändningarna såg ut. De går nämligen inte att jämföra med dagens. Om loppet gick i Japan var det full fokus på antingen Takagi eller Sato. Ombordkameror fick man bara se från två bilar, om de ens visades någon gång. Urkassa kameravinklar var vardagsmat.Jari skrev:Mycket annat på viasat ska ju dyka upp i hd, men det kanske inte finns någon sån feed att köpa just nu?Depeche skrev:Jag har inget att klaga på.
En fundering bara...har det pratats något om att sända F1 i HD ?
Alla snackar om hur bra F1 är just nu. Det är långt ifrån bernievision fortfarande och det är mina fem öre i denna debatt.
Idag är det bättre än någonsin hos reklamkanalerna, men nu kommer det två lopp som ska produceras i alla fall delvis av lokala producenter, nämligen Japans och Brasiliens GP. Med andra ord är det upplagt för katastrof.
Jag tycker nog att Bernie skulle starta en prenumerationstjänst över Internet där han erbjuder valfria ombordkameror, olika datafeeder, speciella depåkanaler, mosaikbilder o.s.v., precis som på den gamla tiden, men över nätet istället. Given succé, jag skulle betala för något sådant.
Angående HD tror jag bara att det är Japans GP som för närvarande produceras i detta format. Jag tror personligen inte att HD blir på tal innan 2010, i alla fall inte på bred front med täckning av alla lopp.
-
- Moderator
HD är ett jäkla larv. Om tv-kanalerna och operatörerna utnyttjade den befintliga bandbredden skulle kvaliteten på bilderna upplevas som mångdubbelt bättre. Nu utnyttjar man naturligtvis inte det eftersom man vill få oss att betala extra för något som vi borde ha tillgång till ändå.Depeche skrev:Den förbannade Nascaren visas ju i HD på Viasat HD.
Tråkigare motorsport är svårt att hitta.
Jag hoppas att F1 i HD inte är långt borta.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Nja...jag håller inte med dig om att det är larv med HD.JTarnstrom skrev: HD är ett jäkla larv.
Jag tycker HD är skitbra....ser i stort sett bara filmer och TV-serier i HD-kvalite numera och de HD-kanaler jag har är det ju kanonbild på.
Jag diggar HD i alla fall men förstår också att många kanske tycker det inte är något att ha.
-
- Moderator
Hade du tyckt det om du hade kunnat få samma kvalitet med det befintliga systemet? Jag är övertygad om att du hade sett mycket liten skillnad, om ens någon (blindtester har ju visast att många, även experter misslyckas med detta när bildisgnalen är tillräckligt bra) om operatörerna och kanalerna utnyttjade bandbredden bättre och inte skickade ut en massa komprimerad skit i kablarna.Depeche skrev:Nja...jag håller inte med dig om att det är larv med HD.JTarnstrom skrev: HD är ett jäkla larv.
Jag tycker HD är skitbra....ser i stort sett bara filmer och TV-serier i HD-kvalite numera och de HD-kanaler jag har är det ju kanonbild på.
Jag diggar HD i alla fall men förstår också att många kanske tycker det inte är något att ha.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
-
Nä kan man få samma kvalitet från befintliga systemet så visst.JTarnstrom skrev: Hade du tyckt det om du hade kunnat få samma kvalitet med det befintliga systemet? Jag är övertygad om att du hade sett mycket liten skillnad, om ens någon (blindtester har ju visast att många, även experter misslyckas med detta när bildisgnalen är tillräckligt bra) om operatörerna och kanalerna utnyttjade bandbredden bättre och inte skickade ut en massa komprimerad skit i kablarna.
Helt klart är det så att det kan vara svårt att se skillnad ibland när det är riktigt riktigt bra bild på SD-kanaler.
Skillnaden mellan HD och Full-HD är ju knappt synbar...i alla fall inte om man inte har en väldigt stor bild eller sitter väldigt nära.
-
- Utvisad
HD är ju bara ett format, precis som tärnan säger så handlar det om hur materialet är. Det finns HD-filmer och -sändningar som bara är uppskalat SD-material och sedan finns det SD-sändningar som är bättre än dem.Depeche skrev:Nja...jag håller inte med dig om att det är larv med HD.JTarnstrom skrev: HD är ett jäkla larv.
Har du skaffat en riktigt HD-teve nu? Kul. Det kan vara riktigt bra. Men man måste upp till HD DVD/BD för att det ska bli det.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.