Vet inte vilka race du har tittat på men den här säsongen så är det den första gången han haft chans på 2:a platsen om jag inte missat något som du har sett.Kuopio skrev:Är väl den 15:e andraplatsen som försvunnit för honom iår då?
Mark Webber
-
-
Även om jag gillar Webber och tycker/har tyckt att han förtjänar bättre styrning så är jag osäker på om det hade räckt till en andraplats. Kanske en pallplats men det är inte säkert ändå.Depeche skrev:Jaha ytterligare en 2:a plats som försvinner för Webber.
Börjar bli rätt många nu.
Kul i alla fall att Alonso fick vinna och att Rosberg tog 2:a platsen.
Men rätt besviken är man ju....jag var rätt säker på att Webber skulle ta 2:a platsen bakom Alonso. Detsamma hade han ju själv också tänkt.
Slagit Rosberg, absolut inte säkert.
Hållt hamilton bakom sig, inte alls säkert.
2'a i bästa fall, mer troligt 3'a eller 4'a skulle jag gissa på, men nu blev det inget alls.
Oavsett om alla fel är bilrelaterade eller inte så stärker det inte hans aktier. Måste komma i mål och prestera lite mer om han ska få en bättre styrning.
-
Nä det är självklart inte säkert att han skulle tagit 2:a platsen även om Webber själv, Christian Horner och Renaults representant i Red Bull var rätt säkra.Eszaraxe skrev:Även om jag gillar Webber och tycker/har tyckt att han förtjänar bättre styrning så är jag osäker på om det hade räckt till en andraplats. Kanske en pallplats men det är inte säkert ändå.Depeche skrev:Jaha ytterligare en 2:a plats som försvinner för Webber.
Börjar bli rätt många nu.
Kul i alla fall att Alonso fick vinna och att Rosberg tog 2:a platsen.
Men rätt besviken är man ju....jag var rätt säker på att Webber skulle ta 2:a platsen bakom Alonso. Detsamma hade han ju själv också tänkt.
Slagit Rosberg, absolut inte säkert.
Hållt hamilton bakom sig, inte alls säkert.
2'a i bästa fall, mer troligt 3'a eller 4'a skulle jag gissa på, men nu blev det inget alls.
Oavsett om alla fel är bilrelaterade eller inte så stärker det inte hans aktier. Måste komma i mål och prestera lite mer om han ska få en bättre styrning.
Åtminstone pallplats.
Men han hade stor chans i alla fall.
Hamilton verkade ju köra på säkra sidan istället för att chansa på slutet.
Visst är det så att alla problem han haft inte stärkt hans chanser till att köra i ett bättre stall men det verkar i alla fall som Webber rankas rätt högt av journalister inom F1.
Om man tex lyssnar på ITV och Martin Brundle som ju faktiskt är Coulthards manager så rankar han Webber riktigt högt.
Senast i Monza sa han att man inte kan komma ifrån att Webber numera måste anses som "one of the Big Names" i F1.
Det lät nästan på Martin Brundle som han var mer imponerad av Webbers kval i Monza än Vettels kval.
Han sa typ "Hur är det möjligt att Webber kan slå till med detta kvalvarv i sista försöket."
Men jag tror hans första seger kan komma nästa säsong.
Jag hoppas det i alla fall.
-
Med tanke på att gammelfarfar Coulthard höll Hamilton bakom i ett antal varv, så tror jag inte Webber skulle gjort ett sämre jobb i en likadan bil - sen hur långt det hade räckt är ju naturligtvis bara hypotetiskt.
För övrigt tog Coulthard igår poäng för första gången sedan Kanadas GP i våras. Jag tyckte DC rejsade på riktigt bra igår, kul att se att liket lever!
För övrigt tog Coulthard igår poäng för första gången sedan Kanadas GP i våras. Jag tyckte DC rejsade på riktigt bra igår, kul att se att liket lever!
-
-
Jag tar inte ditt inlägg på allvar...känns som det enda du är ute efter är att provocera.Gösta skrev:Vad finns det att säga om Webber?
En jättetrevlig snubbe men i princip värdelös som F1 förare!!! Han är ren och skär utfyllnad. Inget annat!!!
Tyvärr finns det många inlägg som endast går ut på att reta någon eller provocera. Lite tråkigt tycker jag.
Att säga att Webber är värdelös som F1-förare känns inte särskilt seriöst.
Håller med dig "Eau Rogue"...DC körde riktigt bra igår faktiskt.
Hängde med bakom Webber hyfsat och hade otur i depån tyvärr.
-
VAKNA!!!!! Tycker du detta facit imponerar???? Mannen är inget annat än en dålig medelmåtta som haft turen att halka in i F1 och är kvar på nåder! Provocera?? Hans facit är provocerande för varje seriös stallchef, inte det jag skriver! .Depeche skrev:Jag tar inte ditt inlägg på allvar...känns som det enda du är ute efter är att provocera.Gösta skrev:Vad finns det att säga om Webber?
En jättetrevlig snubbe men i princip värdelös som F1 förare!!! Han är ren och skär utfyllnad. Inget annat!!!
Tyvärr finns det många inlägg som endast går ut på att reta någon eller provocera. Lite tråkigt tycker jag.
F1-karriär
118 starter
0 segrar
0 andraplatser
2 tredjeplatser
0 pole positions
0 snabbaste varv
98 VM-poäng
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
Nej resultaten imponerar inte särskilt men alla förare har inte fått förutsättningarna att göra bra resultat.Gösta skrev:
VAKNA!!!!! Tycker du detta facit imponerar???? Mannen är inget annat än en dålig medelmåtta som haft turen att halka in i F1 och är kvar på nåder! Provocera?? Hans facit är provocerande för varje seriös stallchef, inte det jag skriver! .
F1-karriär
118 starter
0 segrar
0 andraplatser
2 tredjeplatser
0 pole positions
0 snabbaste varv
98 VM-poäng
Men Webber har faktiskt varit nära många ggr men som sagt oftast har det varit materialet som svikit honom.
Finns väl ingen tvekan om att Webber är en av de snabbaste och bästa förarna.
Till och med Eje Elgh som tidigare varit rätt negativ mot Webber av någon anledning erkänner nu att Webber är riktigt bra och stabil (senast i Monza hörde jag honom säga det).
Experter som tex Martin Brundle (som ju borde framhålla Coulthard istället) säger att han nu tillhör de stora namnen i F1.
Även sk experter i tidningen "F1-Racing" håller honom som en av de bästa.
Att kalla honom medelmåtta eller i princip värdelös är löjligt tycker jag.
-
-
- Varnad
Det låter på dig som om de lottade ut platserna och han bara råkat få den korta stickan varje gång.Depeche skrev:Nej resultaten imponerar inte särskilt men alla förare har inte fått förutsättningarna att göra bra resultat.Gösta skrev:
VAKNA!!!!! Tycker du detta facit imponerar???? Mannen är inget annat än en dålig medelmåtta som haft turen att halka in i F1 och är kvar på nåder! Provocera?? Hans facit är provocerande för varje seriös stallchef, inte det jag skriver! .
F1-karriär
118 starter
0 segrar
0 andraplatser
2 tredjeplatser
0 pole positions
0 snabbaste varv
98 VM-poäng
Men Webber har faktiskt varit nära många ggr men som sagt oftast har det varit materialet som svikit honom.
Finns väl ingen tvekan om att Webber är en av de snabbaste och bästa förarna.
Till och med Eje Elgh som tidigare varit rätt negativ mot Webber av någon anledning erkänner nu att Webber är riktigt bra och stabil (senast i Monza hörde jag honom säga det).
Experter som tex Martin Brundle (som ju borde framhålla Coulthard istället) säger att han nu tillhör de stora namnen i F1.
Även sk experter i tidningen "F1-Racing" håller honom som en av de bästa.
Att kalla honom medelmåtta eller i princip värdelös är löjligt tycker jag.
På 118 starter skall man ha övertygat stallcheferna om sina kvalitéer eller stå ut med att vara en sk also ran, dvs utfyllnad.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Varnad
Väldigt få därute är dock värdelösa. Somliga ger sina hemnationer lite stolthet som Fisichella och Nakajima medan somliga tror att man måste vara en skitstövel till skrävlare för att nå riktigt långt medan jag föredrar typ 3, "håll käften och låt varvtiderna tala sitt egna tydliga språk". Förr eller senare klaffar allt och då vinner man bara.
-
I och med att han har en vinst och en pole så ser hans statistik bättre ut ja.Fontler skrev:man kan ha roligt o berätta att t.o.m. Vettels statistik är mer imponerande..
Men det fattas väl bara just den där vinsten så ser Webbers statistik lite bättre ut.
Webber har dock ändå uträttat en hel del i F1 trots att det fattas siffror i statistiken.
Mycket tillfälligheter och en del tur också som gör att vissas statistik ser bra ut och andras ser dålig ut.
Coulthard till exempel har väl en rätt imponerande statistik men är han bättre än Webber för det.
Nä han hänger inte med Webber alls och har aldrig gjort det förutom i enstaka race. Inte förra säsongen heller trots att han tog lite mer poäng.
Om man tar en titt på annat än poäng och statistik kan man hitta förare som är imponerande ändå.
Ska bli kul att se hur matchen Vettel vs Webber går nästa säsong.
Jag är inte så säker på att Vettel kommer att spöa Webber.
Hur som helst intressant fight kommer det bli.
-
- Varnad
-
Mycket tillfälligheter som gör vart man hamnar i F1.Jari skrev:Det låter på dig som om de lottade ut platserna och han bara råkat få den korta stickan varje gång.
På 118 starter skall man ha övertygat stallcheferna om sina kvalitéer eller stå ut med att vara en sk also ran, dvs utfyllnad.
Vad hade hänt om Webber tackat ja till Briatores erbjudande till säsongen 2005 ?
Renault var ett världsmästarstall och vem vet vilka resultat Webber hade gjort då och vilka erbjudanden som kommit efter det ?
Vissa förare åker in i toppstall på en räkmacka känns det som medans andra som kanske är minst lika bra eller bättre aldrig får chansen.
-
Jag tror inte Coulthard är så mycket sämre nu än han var i McLaren.Jari skrev:Det fanns en tid när [Coulthard] vissa dagar var bäst därute och det kan ingen ta ifrån honom. Webber har eller kommer aldrig bli bäst. Möjligen bättre än genomsnittet men vad säger det?
Han sitter i en betydligt sämre bil nu och Coulthard klarar inte av att köra en bil som inte har en setup eller karaktär som passar honom perfekt.
Red Bulls jämförelse av deras båda förare var just den att Coulthard är noga med att få till en bra setup och en bil som understyr annars funkar det inte för honom medans Webber inte är lika känslig för en dålig bil utan kan hantera en dålig setup.
-
Jag håller med Gösta på fult allvar. Har man det inte så får man inte dom bästa styrningarna och det handlar inte om tur. Man måste vissa att man har det lila extra och det har inte Webber.Depeche skrev:Jag tar inte ditt inlägg på allvar...känns som det enda du är ute efter är att provocera.Gösta skrev:Vad finns det att säga om Webber?
Håller med dig "Eau Rogue"...DC körde riktigt bra igår faktiskt.
Hängde med bakom Webber hyfsat och hade otur i depån tyvärr.
-
- Utvisad
Lika seriöst som att säga att Webber skulle vara en bättre förare än Massa.Depeche skrev:Jag tar inte ditt inlägg på allvar...känns som det enda du är ute efter är att provocera.Gösta skrev:Vad finns det att säga om Webber?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Utvisad
DC var helt klart en av de bästa "best of the rest"-förarna. Jag håller honom som många snäpp bättre än Webber, men självklart än han inte på vare sig Häkkinens eller Schumis nivå även om han som du säger ibland kunde matcha dem.Jari skrev:Det fanns en tid när [Coulthard] vissa dagar var bäst därute och det kan ingen ta ifrån honom. Webber har eller kommer aldrig bli bäst. Möjligen bättre än genomsnittet men vad säger det?
Webber är en medelmåttig förare och det kommer aldrig att bli nåt stort av honom oavsett vilken bil han sitter i.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
-
Kolla in den här snubbens statistik.
F1-karriär
180 starter
6 segrar
6 andraplatser
15 tredjeplatser
6 pole positions
8 snabbaste varv
329 VM-poäng
Till och med "han" som av de flesta anågs som en sopa har presterat avsevärt bättre än Webber. En förare sitter alltid i den bil han förtjänar. De få som i dag sitter i sämmre bilar än de förtjänar är Alonso och självfallet Fisichella. De som sitter i bättre bilar än de förtjänar är Hamilton och självfallet Kimi.
Nä du Depeche, dax att se verkligheten som den är. Webber är en sopa. Men han är glad och verkar ha kul, det är ändå huvudsaken.
F1-karriär
180 starter
6 segrar
6 andraplatser
15 tredjeplatser
6 pole positions
8 snabbaste varv
329 VM-poäng
Till och med "han" som av de flesta anågs som en sopa har presterat avsevärt bättre än Webber. En förare sitter alltid i den bil han förtjänar. De få som i dag sitter i sämmre bilar än de förtjänar är Alonso och självfallet Fisichella. De som sitter i bättre bilar än de förtjänar är Hamilton och självfallet Kimi.
Nä du Depeche, dax att se verkligheten som den är. Webber är en sopa. Men han är glad och verkar ha kul, det är ändå huvudsaken.
-
Nä det är inte på långa vägar lika seriöst.EnzoF1 skrev: Lika seriöst som att säga att Webber skulle vara en bättre förare än Massa.
En viss skillnad på att säga att en förare som är jävligt bra (som jag nu tycker Webber är) är bättre än Massa.
Det gör Massa till en riktigt bra förare vilket han ju är.
Det är ju min bedömning...jag har full förståelse för de som tycker tvärtom naturligtvis.
Men att säga att Webber är en värdelös F1-förare är ju helt absurdt.
Finns ingen av förarna i F1 som är helt värdelös...ingen av testförarna heller.
Tror inte det finns många i F1-stallen som skulle kalla Webber för en medelmåtta heller.
-
Det var absolut inte det Gösta sa.platt skrev: Jag håller med Gösta på fult allvar. Har man det inte så får man inte dom bästa styrningarna och det handlar inte om tur. Man måste vissa att man har det lila extra och det har inte Webber.
Gösta var ute efter att provocera och hans inlägg kan man inte ta på allvar.
-
Det står dig fritt att ta mina inlägg precis som du vill. Webber är och förblir en dålig medelmåtta på gränsen till värdelös. Värdelös på så sätt att han inte tillför stallet något av värde utan sitter och håller en plats som skulle kunna tas av någon talangfull förare. Han kommer att harva i den bakre delen av startfältet i något år till, sen är han glömd av de flesta och kommer att kröna sin karriär med att köra en Holden V8 vars publik består av svettiga Australiensiska fårfarmare. Att kalla Webber en F1 förare är ett förakt mot alla riktiga F1 förare.
-
Om han hade varit stallkompis med Alonso så hade han blivit totalt utskåpad i stil med Fisi och i bästa fall fått en styrning hos FI. Ibland är det bra bluffen inte synas...Depeche skrev:
Vad hade hänt om Webber tackat ja till Briatores erbjudande till säsongen 2005 ?
Nu tycker jag inte, till skillnad ifrån Gösta, att Webber är en sopa, men ser gärna att han försvinner ifrån F1 för nytt friskt blod. Inte för att de nya nödvändigtvis är bättre, men de kan vara bättre och det är roligare att se på än en förare som haft sin chans att visa upp sig i F1 men aldrig kommer att bli världsmästare, t.ex. Fisi, Rubens, DC, etc..
Att DC:s manager vill blåsa upp hans stallkompis är väl knappast konstigt. Vad skall han säga? -Webber är skitdålig och den ende som är sämre är hans stallkompis, min klient.
Nu anser jag absolut inte att Webber är bättre än DC:s glansdagar, men dagens bleka DC är ingen jättehöjdare.
-
-
Ska tillägga att jag inte menade att alla dina inlägg var oseriösa om du nu tog det så utan de inlägg där du säger att Webber är en värdelös F1-förare.Gösta skrev:Det står dig fritt att ta mina inlägg precis som du vill. Webber är och förblir en dålig medelmåtta på gränsen till värdelös. Värdelös på så sätt att han inte tillför stallet något av värde utan sitter och håller en plats som skulle kunna tas av någon talangfull förare. Han kommer att harva i den bakre delen av startfältet i något år till, sen är han glömd av de flesta och kommer att kröna sin karriär med att köra en Holden V8 vars publik består av svettiga Australiensiska fårfarmare. Att kalla Webber en F1 förare är ett förakt mot alla riktiga F1 förare.
Precis som ditt senaste inlägg alltså.
Ingen kan ju ta det på allvar.
Förakt mot alla riktiga F1-förare är ju ännu löjligare.
Kan inte annat än skratta åt det du skriver just nu.
Hur som helst ska det bli kul att se Vettel vs Webber nästa säsong.
Vettel anses ju nu som en supertalang och ett världsmästarämne av de flesta.
Får han stryk av Webber nästa säsong så måste ju Webber också vara det. Eller ?
Men ni vänder det nog mot Webber på något sätt ändå hehe.
-
Hehe vet inte i vilka race du sett Webber harva i bakre delen av startfältet.Gösta skrev: Han kommer att harva i den bakre delen av startfältet i något år till, sen är han glömd av de flesta och kommer att kröna sin karriär med att köra en Holden V8 vars publik består av svettiga Australiensiska fårfarmare. Att kalla Webber en F1 förare är ett förakt mot alla riktiga F1 förare.
Webber har inte varit i bakre delen av startfältet en enda gång denna säsongen.
Hans sämsta resultat denna säsong är P12.
7
7
5
7
4
12
6
10
9
12
8
8
Att kalla detta för att harva i bakre delen av startfältet är lika seriöst som resten av dina Webber-inlägg.
-
I dag finns det några chaufförer. Webber, Button, Barrichello Kovalainen och Nakajima som jag i bland kommer på att de är med i loppen och gärna skulle se utbytta mot nya förmågor som fick chansen.
En annan kategori är Coultard, Trulli, Fisichella, Kimi, Ron och Ferrariteamet som står för stor del av underhållningen.
Alonso, Lewis, Massa, Kubica Glock och i viss mån Nick för bilåkandet.
Några färskingar kan väl få nått år innan man dömmer ut dem.
En annan kategori är Coultard, Trulli, Fisichella, Kimi, Ron och Ferrariteamet som står för stor del av underhållningen.
-
De verkar redan komma bra överens i alla fall.
Webber And Vettel joking with each other
http://www.youtube.com/watch?v=NpQJ34dpYK4
Webber and Vettel on Top of Skyscraper Singapure
http://www.youtube.com/watch?v=B3rRVHISkAs&feature=user
Mark Webber F1 Driver explains race track in Singapore
http://www.youtube.com/watch?v=6rDw9VWIgjQ&feature=user
Webber and Vettel - Singapore Tourists
http://www.youtube.com/watch?v=3fmNQOtkyYE
Funny Webber
http://www.youtube.com/watch?v=exPJ-AaE ... re=related
Webber And Vettel joking with each other
http://www.youtube.com/watch?v=NpQJ34dpYK4
Webber and Vettel on Top of Skyscraper Singapure
http://www.youtube.com/watch?v=B3rRVHISkAs&feature=user
Mark Webber F1 Driver explains race track in Singapore
http://www.youtube.com/watch?v=6rDw9VWIgjQ&feature=user
Webber and Vettel - Singapore Tourists
http://www.youtube.com/watch?v=3fmNQOtkyYE
Funny Webber
http://www.youtube.com/watch?v=exPJ-AaE ... re=related
-
- Varnad
Okej, Kovalainen räknar du inte som färsking alltså?Nisse skrev:I dag finns det några chaufförer. Webber, Button, Barrichello Kovalainen och Nakajima som jag i bland kommer på att de är med i loppen och gärna skulle se utbytta mot nya förmågor som fick chansen.
Jag gör det och till och med han har redan vunnit rejs.
-
http://www.youtube.com/results?search_q ... bber+crash
http://www.youtube.com/watch?v=LCTplLBOw9I
Och en riktigt rolig http://www.youtube.com/watch?v=FB81YZXJbnA
http://www.youtube.com/watch?v=6AVUxJOWZDQ
http://www.youtube.com/watch?v=agE0N78iI1c
http://www.youtube.com/watch?v=i88M8VDiml4
http://www.youtube.com/watch?v=6Ct6vIuL8CM
En höjdare till http://www.youtube.com/watch?v=VmZ7PbnP3BI
En snabb sökning på en framgångsrik karriär.
http://www.youtube.com/watch?v=LCTplLBOw9I
Och en riktigt rolig http://www.youtube.com/watch?v=FB81YZXJbnA
http://www.youtube.com/watch?v=6AVUxJOWZDQ
http://www.youtube.com/watch?v=agE0N78iI1c
http://www.youtube.com/watch?v=i88M8VDiml4
http://www.youtube.com/watch?v=6Ct6vIuL8CM
En höjdare till http://www.youtube.com/watch?v=VmZ7PbnP3BI
En snabb sökning på en framgångsrik karriär.
-
Han kan väl tillhöra kategorien boring även som färsking.Jari skrev:Okej, Kovalainen räknar du inte som färsking alltså?Nisse skrev:I dag finns det några chaufförer. Webber, Button, Barrichello Kovalainen och Nakajima som jag i bland kommer på att de är med i loppen och gärna skulle se utbytta mot nya förmågor som fick chansen.
-
- Utvisad
Depeche skrev:Finns inte många i F1-stallen som skulle kalla Webber för bättre än Massa heller...EnzoF1 skrev: Tror inte det finns många i F1-stallen som skulle kalla Webber för en medelmåtta heller.
-
- Utvisad
Kova är ju lika färsk som Hamilton, och Hamilton kör både skjortan av Kovalainen och slåss om mästerskapet.Jari skrev:Okej, Kovalainen räknar du inte som färsking alltså?Nisse skrev:I dag finns det några chaufförer. Webber, Button, Barrichello Kovalainen och Nakajima som jag i bland kommer på att de är med i loppen och gärna skulle se utbytta mot nya förmågor som fick chansen.
Kovalainen är den sanna bilden av en riktig medelmåtta. Men han förtjänar klart sin plats i F1, det är det inget snack om. Men om han inte lyfter sig så är det nog snart dags att lämna plats åt nån hungrigare. Det finns svenskar på kö...
-
- Utvisad
Ross Brawn har ännu bättre koll på läget.
Synd att inte nån av ägarna till ett toppstall ser Webbers potential, de väljer visst Massa och de andra duktiga förarna istället. Men visst, höjer sig Webber lite så finns väl en andreförarroll i sikte, men än så länge så anses han inte tillräckligt bra för det.
Det ska bli kul att se Vettel köra skjortan av Webber nästa år. Då kanske man får slut på snacket, på samma sätt som många i år insett hur hypad Kimi varit.
Synd att inte nån av ägarna till ett toppstall ser Webbers potential, de väljer visst Massa och de andra duktiga förarna istället. Men visst, höjer sig Webber lite så finns väl en andreförarroll i sikte, men än så länge så anses han inte tillräckligt bra för det.
Det ska bli kul att se Vettel köra skjortan av Webber nästa år. Då kanske man får slut på snacket, på samma sätt som många i år insett hur hypad Kimi varit.
-
Stor talang, absolut, men utse Vettel till världsmästarämne är väl ändå att ta i. På vilka grunder då? Hittills har han skött sig bra i F1, men inte så vansinnigt fantastiskt att han kan utses som särskilt mycket mer världsmästarämne än någon annan. En svala gör ingen sommar, lite mer konsekvent fantastiska resultat får han allt prestera och speciellt i en toppbil. Det är åtskilliga fler som imponerat i en dålig bil än som levererat i ett toppstall. Fisi är väl typexemplet, men inte ensam om att ha varit en besvikelse när han väl får chansen och endast bevisade att Frank, Ron, Todt, etc. haft rätt i alla år - han var inte värdig en toppstyrning.Depeche skrev: Hur som helst ska det bli kul att se Vettel vs Webber nästa säsong.
Vettel anses ju nu som en supertalang och ett världsmästarämne av de flesta.
Får han stryk av Webber nästa säsong så måste ju Webber också vara det. Eller ?
Men ni vänder det nog mot Webber på något sätt ändå hehe.
Massa får chansen och levererar t.o.m. över förväntan.
Skall bli intressant att höra hur du hyllar din idol när/om Vettel spöar honom nästa år.
-
Ja inte är det jag som utser Vettel till supertalang och ett världsmästarämne i alla fall. Det står ju på i stort sett varje F1-sida numera.AndersF1 skrev: Stor talang, absolut, men utse Vettel till världsmästarämne är väl ändå att ta i. På vilka grunder då? Hittills har han skött sig bra i F1, men inte så vansinnigt fantastiskt att han kan utses som särskilt mycket mer världsmästarämne än någon annan. En svala gör ingen sommar, lite mer konsekvent fantastiska resultat får han allt prestera och speciellt i en toppbil. Det är åtskilliga fler som imponerat i en dålig bil än som levererat i ett toppstall. Fisi är väl typexemplet, men inte ensam om att ha varit en besvikelse när han väl får chansen och endast bevisade att Frank, Ron, Todt, etc. haft rätt i alla år - han var inte värdig en toppstyrning.
Skall bli intressant att höra hur du hyllar din idol när/om Vettel spöar honom nästa år.
Om Vettel spöar Webber så kan jag erkänna att Vettel är en grymt bra förare.
Sedan beror det lite på hur han spöar Webber också.
Man ska inte alltid stirra sig blind på poängen i slutet av en säsong.
Det är ju Coulthard vs Webber ett bevis på.
Coulthard tog mer poäng än Webber 2007 men som sagt det kan ju inte ha undgått någon att Webber är den betydligt bättre av de båda.
-
Verkar som att Nelson piquet får lämna sin plats i Renault till nästa säsong, det vore något för Webber - att få ta andra sitsen tillsammans med Alonso - om nu han blir kvar?
Efter segern med Renault nu senast så stannar han kanske - har ju trots allt blivit världsmästare där två gånger. Vore kul att se en duktig andreförare kämpande tillsammans med Alonso mot BMW, McLaren och Ferrari nästa säsong.
Efter segern med Renault nu senast så stannar han kanske - har ju trots allt blivit världsmästare där två gånger. Vore kul att se en duktig andreförare kämpande tillsammans med Alonso mot BMW, McLaren och Ferrari nästa säsong.
-
Det blir di Grassi i Renault, om det blir någon ledig plats där.
Piquet plockas nog ner som testförare för Renault, inte ens Toro Rosso vill ha honom såvida han inte kommer med en stor kappsäck med pengar.
Vad fan ska Renault med Webber till?
Piquet plockas nog ner som testförare för Renault, inte ens Toro Rosso vill ha honom såvida han inte kommer med en stor kappsäck med pengar.
Vad fan ska Renault med Webber till?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
-
Ja, det skulle väl vara för det då men det lär nog di Grassi duga som också plus att han är en påläggskalv som de kan ha nytta av när Alonso går till Ferrari.Lemon skrev:Det sägs att Alonso föredrar en slagpåse som teamkompis.Razor skrev:Vad fan ska Renault med Webber till?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
Vaddå Alonso till Ferrari - han ska till BMW nästa gång, om han inte hittar vägen så ska jag personligen leda honom, såvida inte Rosberg hittat till Hinvil förstRazor skrev:Ja, det skulle väl vara för det då men det lär nog di Grassi duga som också plus att han är en påläggskalv som de kan ha nytta av när Alonso går till Ferrari.Lemon skrev:Det sägs att Alonso föredrar en slagpåse som teamkompis.Razor skrev:Vad fan ska Renault med Webber till?
-
- Varnad
Om jag och andra bedömare inklusive all statistik, gammal som ny säger att Coulthard i fjol var bättre än Webber så kan man ju alltid påstå att det är tvärtom men med liten risk att ens omdöme kanske ifrågasätts.Depeche skrev:Ja inte är det jag som utser Vettel till supertalang och ett världsmästarämne i alla fall. Det står ju på i stort sett varje F1-sida numera.AndersF1 skrev: Stor talang, absolut, men utse Vettel till världsmästarämne är väl ändå att ta i. På vilka grunder då? Hittills har han skött sig bra i F1, men inte så vansinnigt fantastiskt att han kan utses som särskilt mycket mer världsmästarämne än någon annan. En svala gör ingen sommar, lite mer konsekvent fantastiska resultat får han allt prestera och speciellt i en toppbil. Det är åtskilliga fler som imponerat i en dålig bil än som levererat i ett toppstall. Fisi är väl typexemplet, men inte ensam om att ha varit en besvikelse när han väl får chansen och endast bevisade att Frank, Ron, Todt, etc. haft rätt i alla år - han var inte värdig en toppstyrning.
Om Vettel spöar Webber så kan jag erkänna att Vettel är en grymt bra förare.
Sedan beror det lite på hur han spöar Webber också.
Man ska inte alltid stirra sig blind på poängen i slutet av en säsong.
Det är ju Coulthard vs Webber ett bevis på.
Coulthard tog mer poäng än Webber 2007 men som sagt det kan ju inte ha undgått någon att Webber är den betydligt bättre av de båda.
-
Renault dumpade ju även Kubica, så nog har de koll.Razor skrev:Webber kör ju inte där så nog ha de koll alltid.Depeche skrev:Jag förstår varför du inte vet vad de ska ha Webber till.
Renault-stallet har nog lite koll i alla fall.
Sparkade Trulli och tog in en trött Villeneuve.
Jag tror Webber hade varit en helt ok stallkamrat till Alonso i Renault.
-
Anledningen till att Webber inte kör för Renault är för att han tackade nej till Renault och valde Williams istället.Razor skrev:Webber kör ju inte där så nog ha de koll alltid.Depeche skrev:Jag förstår varför du inte vet vad de ska ha Webber till.
Renault-stallet har nog lite koll i alla fall.
Han tackade även nej till Toyota.
Hade Webber tagit Briatores erbjudande hade han säkerligen fortfarande kört för Renault.
Klart Renault har koll....de har många i stallet som gillar Webber och gärna ser honom köra för dem.
-
-
Ja i alla fall ett dåligt val.Sami skrev:Mark Webber har verkligen gjort dåliga val i sin F1-karriär.
Helt klart var det ett misstag att gå till Williams men han ville absolut köra för dem precis som Australiensaren Alan Jones.
Han tycker ju nu självkart att det var ett misstag att inte ta Briatores erbjudande.
Men det är lätt att vara efterklok.