Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Fan vad underbart skadeglädje är! Haha. Undra hur det ska gå när han ska tanka igen.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Ah, nu ska Massa få böta för att han körde ut felaktigt ur sin depåruta.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
menthol skrev:Ah, nu ska Massa få böta för att han körde ut felaktigt ur sin depåruta.
haha, vad säger Du nu då ?
Domarna har väl insett att segern redan är körd för honom och låter honom ta straffet för att det ska se bra ut.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Skoj med Williams och Rosberg. De förtjänar lite framgångar.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Inte nog med att det är ett lotteri när SC kommer ut och depån stängs, det är även ett lotteri när bestraffningarna för depåstoppen delas ut så man kan mycket väl tjäna på att göra depåstoppet trots att depån är stängd.
Systemet med trafikljusen är i teorin långt mycket bättre än lollipop-systemet då man med hjälp av olika sensorer helt kan eliminera den mänskliga faktorn. När detta fungerar som det ska är det nog oslagbart, det är väl bara så att Ferrari inte hittar rätt i det än.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Jag förstår inte varför Ferrari ska ta in båda samtidigt. Om Kimi haft soppa för 5 varv till så borde vara bättre att chansa på att ligga ute och göra fem snabba varv för att sedan gör sitt stopp. Han hade säkert legat mycket bättre till.
Sami skrev:Jag förstår inte varför Ferrari ska ta in båda samtidigt. Om Kimi haft soppa för 5 varv till så borde vara bättre att chansa på att ligga ute och göra fem snabba varv för att sedan gör sitt stopp. Han hade säkert legat mycket bättre till.
Jag tror inte Kimi hade bränsle för fem snabba varv till. Det faktum att både Rosberg och Kubica var tvungna att gå in i depån innan den var öppen för att inte få soppatorsk tyder på att depåstoppen för dom flesta teamen var nära när SC kom ut.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
menthol skrev:Systemet med trafikljusen är i teorin långt mycket bättre än lollipop-systemet då man med hjälp av olika sensorer helt kan eliminera den mänskliga faktorn. När detta fungerar som det ska är det nog oslagbart, det är väl bara så att Ferrari inte hittar rätt i det än.
Men det måste ju vara lättare att ångra ett klartecken med en spade än med en liten lampa. Om massa hade fått spaden i huvudet hade han nog stannat.
menthol skrev:Systemet med trafikljusen är i teorin långt mycket bättre än lollipop-systemet då man med hjälp av olika sensorer helt kan eliminera den mänskliga faktorn. När detta fungerar som det ska är det nog oslagbart, det är väl bara så att Ferrari inte hittar rätt i det än.
Men det måste ju vara lättare att ångra ett klartecken med en spade än med en liten lampa. Om massa hade fått spaden i huvudet hade han nog stannat.
Med ett fungerande system ska aldrig ett klartecken behöva återkallas. Det är det som är poängen.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Där kom det. Viasatsport 1 ska ta över direkt när det är över.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1