Ryktena ang vem som blir Roberts nye stallkamrat fortsätter, ena dan vill Spajorena placera Alonso i en BMW och ersätta Heidfeld, bara för att man strax efter får höra att Heidfeld stannar och nu spekuleras det i om Nico Rosberg ska ta den andra stitsen.
Visst är Rosberg en ung förmåga som har massor av potetial, tyvärr sitter han just nu i en hopplös bil och har inte en chans att visa vad han går för. Känns någonstans vettigt att byta ut litet trubbiga förare mot sylvassa ynglingar och föryngra startfältet.
Alonso är någonstans mitt första val att ersätta Heidfeld, men om Nico Rosberg får chansen kan det bli ännu bättre - på lång sikt. Nico verkar vara en sympatisk ung man med en ödmjukhet som får Hamilton att blekna - ehhh - blev litet konstigt där, men jag tror ni fattar vad jag menar.
Kanske bra att ta in yngre och behålla länge, Hamilton kommer med störstsa säkerhet aldrig att byta team och om det funkar kommer McLaren hålla sig kvar i toppen i många år till.
Hoppas BMW's ambition ang 2009 infrias och att man på allvar etablerar sig i topskiktet. Och varför inte ha Kubica och Rosberg bakom rattarna?
Vad tror ni??
Kubica's nye kompis - Nico Rosberg?
-
-
-
Re: Kubica's nye kompis - Nico Rosberg?
Hamilton, menar du då...Petrol skrev: Nico verkar vara en sympatisk ung man med en ödmjukhet som får Hamilton att blekna - ehhh - blev litet konstigt där, men jag tror ni fattar vad jag menar.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
-
Det vore onekligen ett lyft för Rosberg. Men jag tror ändå att BMW satsar på en framtidsman(Kubica) och en rutinerad jobbare(Heidfeld).Petrol skrev:Att vara tävlingsinriktad och ha vinnarinstinkt under loppen är enligt mig helt förenligt med en ödmjuk attityd mellan loppen - så svaret är ja!!Pepparkvarnen skrev:Är ödmjukhet en bra egenskap om man är F1-förare?
Man kan inte kräva att bli respekterad - utan måste förtjäna och få respekten..
Nico tenderar väl nu att hamna i samma fälla som Button. Ett löfte som tynar bort i mellanskiktet.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
-
Jag är rädd att du har rätt Christoffer - ett öde som många riskerar att hamna i om (turen) inte vänder!! Med fel val kan tex Alonso riskera att aldrig komma upp och tillbaka till toppen igen.
Jag blir inte ledsen om Heidfeld blir kvar, han är kanske ingen vinnare men tillför stallet massor i det fördolda - men en liten Nico bakom ratten skulle smaka fågel!!
Jag blir inte ledsen om Heidfeld blir kvar, han är kanske ingen vinnare men tillför stallet massor i det fördolda - men en liten Nico bakom ratten skulle smaka fågel!!
-
-
- Utvisad
Med det där uttalandet i minnet ska vi kanske inte räkna bort Nico riktigt änChristoffer skrev:Nico tenderar väl nu att hamna i samma fälla som Button. Ett löfte som tynar bort i mellanskiktet.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.