Om Heidfeld vinner så kommer jag också att gå omkring och småmysa. Det skall bli kul att se om Toro Rosso kan fortsätta att flyta på framgångsvågen.Petrol skrev:Här diskuteras det bara Singapore - skönt
Okej - är det någon annan än jag som tror att det kan bli ett bra och spännande race till helgen?
Trodde som en gammal trög pastor att loppet i Valencia skulle bli utomordentligt bra - åhhh vad min tro sög -
Som optimist står jag återigen, som en unge med näsan tryckt mot godisaffärens skylfönster, med ett tokigt leende på läpparna inför helgens begivenheter och hoppas och tror att banans sträckning håller vad den lovar, med omkörningar och allt - schyssta då givetvis.
Men det viktigaste är ju ändå att BMW vinner så att jag kan spankulera runt i ett par veckor med ett självgott flin på läpparna.
SINGAPORE GP 2008 - SINGAPORE CITY
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
-
- Inlägg: 414
- Blev medlem: fre sep 19, 2008 20:23
- Ort: Uppsala
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Hola comprendos...
Har ingen aning om det där var rätt, jag kan fortfarande ingen spanska. Vilket gör att jag kommer till frågan:
Är det fortfarande Telecinco med sina tiominuters reklamavbrott som sänder i Spanien? Nån som vet så slipper jag lägga ner fem minuter på att googla, (tid är pengar) och i så fall är det de la Rosa som är spaniens svar på Eje fortfarande?
Det enda bra med reklamavbrotten var att man hann ta sig ett dopp under tiden
Dessutom gillar jag att kvalet går kl 16:00 så att jag hinner se det, tack för det televerket.
Har ingen aning om det där var rätt, jag kan fortfarande ingen spanska. Vilket gör att jag kommer till frågan:
Är det fortfarande Telecinco med sina tiominuters reklamavbrott som sänder i Spanien? Nån som vet så slipper jag lägga ner fem minuter på att googla, (tid är pengar) och i så fall är det de la Rosa som är spaniens svar på Eje fortfarande?
Det enda bra med reklamavbrotten var att man hann ta sig ett dopp under tiden
Dessutom gillar jag att kvalet går kl 16:00 så att jag hinner se det, tack för det televerket.
I was misled and that is the way it went
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
Jag tittade på videon som Forza har ute......
Jag tycker banan ser farlig ut med sina "järnbalkar" på sidorna!
Sen oroar jag mig också för att det blir samma kassa "tv-entertainment" som Valencia (den banan passade absolut inte för tv-sändning i alla fall.
Jag har inget emot att ha fel i bägge sakerna
Jag tycker banan ser farlig ut med sina "järnbalkar" på sidorna!
Sen oroar jag mig också för att det blir samma kassa "tv-entertainment" som Valencia (den banan passade absolut inte för tv-sändning i alla fall.
Jag har inget emot att ha fel i bägge sakerna
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Inlägg: 522
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 10:47
Stämmer bra allt, förutom att de visar loppet i en liten ruta vid sidan om när det är reklam.Cheever skrev:Hola comprendos...
Har ingen aning om det där var rätt, jag kan fortfarande ingen spanska. Vilket gör att jag kommer till frågan:
Är det fortfarande Telecinco med sina tiominuters reklamavbrott som sänder i Spanien? Nån som vet så slipper jag lägga ner fem minuter på att googla, (tid är pengar) och i så fall är det de la Rosa som är spaniens svar på Eje fortfarande?
Det enda bra med reklamavbrotten var att man hann ta sig ett dopp under tiden
Dessutom gillar jag att kvalet går kl 16:00 så att jag hinner se det, tack för det televerket.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
-
- Inlägg: 414
- Blev medlem: fre sep 19, 2008 20:23
- Ort: Uppsala
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
OK tack.menthol skrev:Stämmer bra allt, förutom att de visar loppet i en liten ruta vid sidan om när det är reklam.Cheever skrev:Hola comprendos...
Har ingen aning om det där var rätt, jag kan fortfarande ingen spanska. Vilket gör att jag kommer till frågan:
Är det fortfarande Telecinco med sina tiominuters reklamavbrott som sänder i Spanien? Nån som vet så slipper jag lägga ner fem minuter på att googla, (tid är pengar) och i så fall är det de la Rosa som är spaniens svar på Eje fortfarande?
Det enda bra med reklamavbrotten var att man hann ta sig ett dopp under tiden
Dessutom gillar jag att kvalet går kl 16:00 så att jag hinner se det, tack för det televerket.
Senast var det en ruta ibland och ibland inte. Blev inte riktigt klok på ordningen med minirutan där.
I was misled and that is the way it went
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Det har inte körts så mycket F1 där än, men till nästa år lär F1.com ha uppskattade hastigheter också.platt skrev:Finns det någon bankarta med uppskattade hastigheter, mellan kurva 5 och 7 bör hastigheten bli ganska hög.
Ska vi gissa att de beräknar varvet till 1:30 plus minus 5-10 sekunder?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
Ojojoj! Ett nytt Saidautlåtande!Jari skrev:Det har inte körts så mycket F1 där än, men till nästa år lär F1.com ha uppskattade hastigheter också.platt skrev:Finns det någon bankarta med uppskattade hastigheter, mellan kurva 5 och 7 bör hastigheten bli ganska hög.
Ska vi gissa att de beräknar varvet till 1:30 plus minus 5-10 sekunder?
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Ja jag vet att det inte har körts något F1 lopp än, därför skrev jag "uppskattade hastigheter".Jari skrev:Det har inte körts så mycket F1 där än, men till nästa år lär F1.com ha uppskattade hastigheter också.platt skrev:Finns det någon bankarta med uppskattade hastigheter, mellan kurva 5 och 7 bör hastigheten bli ganska hög.
Ska vi gissa att de beräknar varvet till 1:30 plus minus 5-10 sekunder?
"The Singapore event is the second Grand Prix of the season to take place in a city state, Monaco being the other location. However, unlike the tight, twisting Monte Carlo track, the Asian street circuit is wider and significantly faster. An average speed of about 175km/h was calculated for this track. The average speed during qualifying in Monaco this year was about 160km/h. The drivers are expected to reach top speeds of approximately 290km/h along the main straight. "
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
Kovalainen lär inte bli utnämnd som turismambassadör (inför internationell press inför Singapore):
"Jag är van att köra i mörker, vi har det så i norden 24h/dygn" javascript:emoticon(':D')
"Jag är van att köra i mörker, vi har det så i norden 24h/dygn" javascript:emoticon(':D')
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Inlägg: 414
- Blev medlem: fre sep 19, 2008 20:23
- Ort: Uppsala
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Många kurvor är det... https://f1.tauzero.se/main.php?url=news&id=7413&dept=F1
Efter att följt med på ett varv runt banan med Nico Rosberg, så undrar jag om inte detta också blir ett sömnpiller ala Valencia? Vad säger ni andra?
Efter att följt med på ett varv runt banan med Nico Rosberg, så undrar jag om inte detta också blir ett sömnpiller ala Valencia? Vad säger ni andra?
-
- Inlägg: 414
- Blev medlem: fre sep 19, 2008 20:23
- Ort: Uppsala
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Rackarns långt varv...Pastis skrev:Många kurvor är det... https://f1.tauzero.se/main.php?url=news&id=7413&dept=F1
Efter att följt med på ett varv runt banan med Nico Rosberg, så undrar jag om inte detta också blir ett sömnpiller ala Valencia? Vad säger ni andra?
Jag tror att den blir bättre än Valencia, kanske inte mycket, men så mycket sämre kan det inte bli. Ser ut att finnas åtminstone två potentiella omkörningstillfällen.
Kan bli hyfsat tror jag.
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
Om det blir regn blir det ett bra race.Pastis skrev:Många kurvor är det... https://f1.tauzero.se/main.php?url=news&id=7413&dept=F1
Efter att följt med på ett varv runt banan med Nico Rosberg, så undrar jag om inte detta också blir ett sömnpiller ala Valencia? Vad säger ni andra?
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Jag ser inget alls. Jo, kanske i kurva 7 – förutsatt att det är ett stort avstånd till bilen framför i kurva 5 och avståndet har krympt lagom i kurva 6. I simulatorn ser det livsfarligt ut att ligga två bilar i bredd i kurva 6. Och simulatorbilderna bekräftade min misstanke att kommer bli svårt att ligga nära genom kurvorna 22 och 23 och att kurva 1 är för snäv för att bjuda på racing ner till kurva 3.Cheever skrev:Ser ut att finnas åtminstone två potentiella omkörningstillfällen.
Alltså: Singapores GP kommer bli som hamnområdet i Monaco fast över hela varvet. Runt, runt, runt. Så länge ingen drar in i muren blir det bara depåomkörningar.
(Det här lär jag väl få äta upp på söndag.)
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jag tror lite mer på 14, men som sagt, vi får se...ANFRAN skrev: Jag ser inget alls. Jo, kanske i kurva 7 – förutsatt att det är ett stort avstånd till bilen framför i kurva 5 och avståndet har krympt lagom i kurva 6. I simulatorn ser det livsfarligt ut att ligga två bilar i bredd i kurva 6.
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Därför:guuben skrev:Varför har Nico hörlurar på sig i videon (Singapore)?
http://www.youtube.com/watch?v=T_OiO_OHc6s
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
Ser ut som ännu en betongbunker à la Tilke. Vi får, som vanligt, hoppas på regn - annars lär det här bli en lång gäspning på söndag...ANFRAN skrev:Jag ser inget alls. Jo, kanske i kurva 7 – förutsatt att det är ett stort avstånd till bilen framför i kurva 5 och avståndet har krympt lagom i kurva 6. I simulatorn ser det livsfarligt ut att ligga två bilar i bredd i kurva 6. Och simulatorbilderna bekräftade min misstanke att kommer bli svårt att ligga nära genom kurvorna 22 och 23 och att kurva 1 är för snäv för att bjuda på racing ner till kurva 3.Cheever skrev:Ser ut att finnas åtminstone två potentiella omkörningstillfällen.
Alltså: Singapores GP kommer bli som hamnområdet i Monaco fast över hela varvet. Runt, runt, runt. Så länge ingen drar in i muren blir det bara depåomkörningar.
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Nja, jag är tveksam.Cheever skrev:Jag tror lite mer på 14, men som sagt, vi får se...ANFRAN skrev: Jag ser inget alls. Jo, kanske i kurva 7 – förutsatt att det är ett stort avstånd till bilen framför i kurva 5 och avståndet har krympt lagom i kurva 6. I simulatorn ser det livsfarligt ut att ligga två bilar i bredd i kurva 6.
Men DÄREMOT: Kurva 8. Nico visar ju nästan hur det ska gå till, och jag säger bara Hill-[Schumacher]...
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
-
- Inlägg: 522
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 10:47
När man är så nära ekvatorn är det knappt lönt att göra prognoser för en längre tid än tre minuter framåt. Jag ger inte mycket för "Scattered T-Storms" eller "Partly cloudy, possible thunderstorms with rain", även om nederbördschansen är 95 %. Vädret kan likagärna bli strålande klart eller ösregn, lite som lotteriet Malaysia ibland kan erbjuda. Om det kommer regn kommer det ordentligt, ofta i skurform under korta perioder.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Här kommer lite mera information om uppskattade farter och beskrivningar av banans kurvor.
Turns 1-3
The first of Singapore’s 13 left-handers, Turn 1 also represents the first overtaking opportunity on a
circuit which, refreshingly, seems to offer several. A Grand Prix car will be travelling at over 280 km/h
when it’s time to brake for Turn 1, downshifting to 2nd and slowing to around half that speed in the
short right-hand sprint that follows, snatching 3rd through Turn 2 before dropping back to 2nd for Turn
3. Look for cornering speeds around 90-95 through there.
Turns 4-5
Leaving the new, permanent section of the track at the apex of Turn 3, the cars will accelerate up
to 4th and touch 200 km/h and above through the left-hand kink of Turn 4. The right-hander at Turn 5
will be 3rd-gear, around the 130 mark, but the key point here is that the corner doesn’t tighten up –
getting back on the throttle and up to speed for the long straight shouldn’t pose too many
problems.
Turn 6
Speed is the essence of racing, of course – and the need for speed will be well and truly answered
in this section! The cars should rocket all the way up to 7th as they go through the right-hand ‘kink’
halfway along the straight, meaning they will hit 300+ before the sharp left-hander at Turn 7. And
this, remember, is a street circuit…
Turns 7-8-9
Deceleration from those speeds means the approach to Turn 7 offers another clear overtaking
opening. They need to get down to around 110k km/h to get round Turn 7, the 2nd-gear corner onto
Nicholl Highway, and the ones who leave the braking late are the ones who will have a chance to
make up places. As long as they don’t leave it too late…It’s a dab on the throttle and back to
around 200 approaching Turn 8, the 2nd-gear right-hander where the circuit’s ‘waist’ is tightly
pinched opposite Turn 14. Same for Turn 9: on the throttle, 200 or so then hit the anchors for the lefthand
3rd-gear corner which brings us to the historic heart of the track and the city.
Turns 9-10-11
Next comes the short straight that carries them past the Padang and towards the Singapore River.
Getting the power down well out of Turn 9 will set a driver up for an attack on the way into the
intriguing section at the end of it. Speeds here should be around 250 km/h, and a pass under
braking into the left-hand sequence starting at Turn 10 is a distinct possibility. Snaking their way
through 10 and 11, the drivers are likely to be reminded very firmly that this IS a street circuit: space
is at a premium, so getting the lines right here will make all the difference. With its absorbing
backdrop, it could be a photographer’s paradise.
Turns 12-13
This is potentially one of the most intriguing sections of the new track. Where else can you see
Grand Prix cars arrowing across a 100-year-old bridge, turning sharp left and crossing the wide
mouth of a river on a much more modern bridge? They should be in 2nd, then 3rd and building to
150 through Turn 12, jockeying for position on the narrow bridge and lining up the acute left-hander
at Turn 13, taken in 2nd gear.
Turn 14
This is one of four places – Turn 13 to Turn 14 – where the cars can really stretch their legs: look for
top speeds around 280 once more as they cross Esplanade Bridge before braking hard into 14.
Sound familiar? It is – and it means another overtaking chance under braking for the right-hander
that makes up the other side of the circuit’s ‘waist’.
Turns 15-20
We have to take this sequence all together as that’s what the drivers will be trying to do: minimizing
the loss of speed through a challenging stretch that begins at around 230 km/h through the lefthand
kink at Turn 15, then slows dramatically for another unique section of Singaporean track. This
bayside section is the slowest on the track, not much faster than 100 or so in 2nd with a run of rightleft-
left-right-right changes of direction from Turns 16 to 20. Getting into corners well under braking,
and getting back out of them well at relatively slow speed, will be the key.
Turns 20-21
Picking up speed, the cars will shift up to 3rd through Turn 20, accelerating through 120 km/h and
faster through 21 as the drivers look for the best possible momentum into and out of the final
corners.
Turns 22-23
That’s the double left-hander, Turns 22 and 23, swinging back onto the main straight. Through 22 the
speed should climb above 150, then quickly up to 200 through the final corner as they get ready to
pass the Start-Finish line on the way to 280 km/h. Only another 60 laps to go!
Turns 1-3
The first of Singapore’s 13 left-handers, Turn 1 also represents the first overtaking opportunity on a
circuit which, refreshingly, seems to offer several. A Grand Prix car will be travelling at over 280 km/h
when it’s time to brake for Turn 1, downshifting to 2nd and slowing to around half that speed in the
short right-hand sprint that follows, snatching 3rd through Turn 2 before dropping back to 2nd for Turn
3. Look for cornering speeds around 90-95 through there.
Turns 4-5
Leaving the new, permanent section of the track at the apex of Turn 3, the cars will accelerate up
to 4th and touch 200 km/h and above through the left-hand kink of Turn 4. The right-hander at Turn 5
will be 3rd-gear, around the 130 mark, but the key point here is that the corner doesn’t tighten up –
getting back on the throttle and up to speed for the long straight shouldn’t pose too many
problems.
Turn 6
Speed is the essence of racing, of course – and the need for speed will be well and truly answered
in this section! The cars should rocket all the way up to 7th as they go through the right-hand ‘kink’
halfway along the straight, meaning they will hit 300+ before the sharp left-hander at Turn 7. And
this, remember, is a street circuit…
Turns 7-8-9
Deceleration from those speeds means the approach to Turn 7 offers another clear overtaking
opening. They need to get down to around 110k km/h to get round Turn 7, the 2nd-gear corner onto
Nicholl Highway, and the ones who leave the braking late are the ones who will have a chance to
make up places. As long as they don’t leave it too late…It’s a dab on the throttle and back to
around 200 approaching Turn 8, the 2nd-gear right-hander where the circuit’s ‘waist’ is tightly
pinched opposite Turn 14. Same for Turn 9: on the throttle, 200 or so then hit the anchors for the lefthand
3rd-gear corner which brings us to the historic heart of the track and the city.
Turns 9-10-11
Next comes the short straight that carries them past the Padang and towards the Singapore River.
Getting the power down well out of Turn 9 will set a driver up for an attack on the way into the
intriguing section at the end of it. Speeds here should be around 250 km/h, and a pass under
braking into the left-hand sequence starting at Turn 10 is a distinct possibility. Snaking their way
through 10 and 11, the drivers are likely to be reminded very firmly that this IS a street circuit: space
is at a premium, so getting the lines right here will make all the difference. With its absorbing
backdrop, it could be a photographer’s paradise.
Turns 12-13
This is potentially one of the most intriguing sections of the new track. Where else can you see
Grand Prix cars arrowing across a 100-year-old bridge, turning sharp left and crossing the wide
mouth of a river on a much more modern bridge? They should be in 2nd, then 3rd and building to
150 through Turn 12, jockeying for position on the narrow bridge and lining up the acute left-hander
at Turn 13, taken in 2nd gear.
Turn 14
This is one of four places – Turn 13 to Turn 14 – where the cars can really stretch their legs: look for
top speeds around 280 once more as they cross Esplanade Bridge before braking hard into 14.
Sound familiar? It is – and it means another overtaking chance under braking for the right-hander
that makes up the other side of the circuit’s ‘waist’.
Turns 15-20
We have to take this sequence all together as that’s what the drivers will be trying to do: minimizing
the loss of speed through a challenging stretch that begins at around 230 km/h through the lefthand
kink at Turn 15, then slows dramatically for another unique section of Singaporean track. This
bayside section is the slowest on the track, not much faster than 100 or so in 2nd with a run of rightleft-
left-right-right changes of direction from Turns 16 to 20. Getting into corners well under braking,
and getting back out of them well at relatively slow speed, will be the key.
Turns 20-21
Picking up speed, the cars will shift up to 3rd through Turn 20, accelerating through 120 km/h and
faster through 21 as the drivers look for the best possible momentum into and out of the final
corners.
Turns 22-23
That’s the double left-hander, Turns 22 and 23, swinging back onto the main straight. Through 22 the
speed should climb above 150, then quickly up to 200 through the final corner as they get ready to
pass the Start-Finish line on the way to 280 km/h. Only another 60 laps to go!
-
- Inlägg: 536
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 09:39
Kimi - the king of Spa. http://premium.f1-live.com/f1/photos-hi ... oa_347.jpg
Ladda ner ringsignalen, M.S. sista träning i den röda bilen.
http://www.zedge.net/ringtones/441669/f ... &search=f1
Ladda ner ringsignalen, M.S. sista träning i den röda bilen.
http://www.zedge.net/ringtones/441669/f ... &search=f1
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 78
- Blev medlem: mån mar 11, 2002 01:00
- Ort: Arvika
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 78
- Blev medlem: mån mar 11, 2002 01:00
- Ort: Arvika
-
- Inlägg: 536
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 09:39
Kimi - the king of Spa. http://premium.f1-live.com/f1/photos-hi ... oa_347.jpg
Ladda ner ringsignalen, M.S. sista träning i den röda bilen.
http://www.zedge.net/ringtones/441669/f ... &search=f1
Ladda ner ringsignalen, M.S. sista träning i den röda bilen.
http://www.zedge.net/ringtones/441669/f ... &search=f1
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 522
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 10:47
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 615
- Blev medlem: lör jul 05, 2008 15:55
- Ort: Härnösand
-
- Inlägg: 414
- Blev medlem: fre sep 19, 2008 20:23
- Ort: Uppsala
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga