A1-Ring

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Dagon

A1-Ring

Inlägg av Dagon »

Reb Bull-ägaren Dieter Mateschitz (Stavning?) har nu pumpat in en massa pengar för att åter bygga upp den fina banan A1-Ring. En bana som jag tycker har framkallat många bra lopp om än vissa med tråkig utgång som 2001 och 2002.
Det är nog en av de roligare banorna att köra själv på i tv-spel som F1 Challenge 99-02 tex.

Vad tror ni, kommer A1-Ring komma tillbaka på F1-kalendern?

Det har ju snackats lite om Imola också, som nu har blivit stämplad som godkänd att köra F1-tester på men det återstår att se om den också blir godkänd att köra race på igen.
Användarens profilbild
menthol

Inlägg av menthol »

Tveksamt om varken Imola eller A1-Ring kan komma tillbaka på kalendern, även om det vore extremt välkommet. Det står så många Tilkebanor med asfalterade avåkningszoner och "nya marknader" och knackar på dörren redan som det är. Om de inte utökar kalendern får vi nog snart se ett enda GP i Europa som heter Europas GP och som alternerar mellan alla nuvarande Europabanor.

Jag kikade lite på WTCC-loppet som gick på Imola i helgen och trots att Tilke varit där verkar han inte lyckats asfaltera något utanför banmarkeringarna! Någon har satt ned foten, det gillar jag!

Enda chansen för Imola att komma tillbaka är nog om de alternerar med Monza om Italiens GP.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA?
-AndersF1
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Hoppas som tusan på Viking Motor Park, men om jag lever, när eller om man kör ett F1 lopp där, vete tusan.. Men med bara en halvtimma ifrån den planerade banan så får man litet ståpäls - även om det nu inte blir F1 så lär det bli en massa annan rolig racing - får man hoppas!! :o)

Leve Viking Motor Park!!!!!!!!!!!! :dance:
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Han har pumpat in pengar i banan sen han köpte den för jättelänge sen.
Den är inte Tilkedesignad så det är tyvärr kört...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Petrol skrev:Hoppas som tusan på Viking Motor Park, men om jag lever, när eller om man kör ett F1 lopp där, vete tusan.. Men med bara en halvtimma ifrån den planerade banan så får man litet ståpäls - även om det nu inte blir F1 så lär det bli en massa annan rolig racing - får man hoppas!! :o)

Leve Viking Motor Park!!!!!!!!!!!! :dance:
http://www.vikingmotorpark.com/anl.html
Jotack. Det var visioner det. Men varför kalla den Viking. Känns ganska töntigt. När dom musiksatte den lilla videon, hur tänkte dom då. Det borde vara musik med lite drag som höjer pulsen på eventuella sponsorer, inte Beppes godnattstund.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Jo jag kan nog hålla med om att namnet känns litet töntigt, i alla fall för oss här i norden - för en asiat låter det säkert spännande och exotiskt.

Vill minnas att projektet kallades för Aros motor Park i början men att Engelsmännen kallade banan för Viking för att alla snabbt och lätt skulle fatta vad man pratade om - eller nått sånt.

Men ärligt talat får banan kallas vad den vill - bara den byggs och står klar för racing innan grisar lär sig flyga och helvetet fryser inne. :D