Moderering av detta möte
-
- Mr Forza Motorsport
Moderering av detta möte
Nu är det väldigt fria tyglar här i Formel 1-mötet eftersom jag inte hinner moderera. Men jag undrar hur ni skulle vilja ha det. Ska vi försöka styra upp det hela genom att utse någon/några moderatorer? Det blir ingen skillnad i Klotterplanket, så där kommer friheten/anarkin att fortsätta.
Att moderera är inget lätt arbete och kräver aktiva moderatorer som är inne dagligen, helst flera gånger per dag. Och kom sedan ihåg att det är ni besökare som skapar innehållet och de förhoppningsvis intressanta diskussionerna, det sker inte av sig själv.
Vi låter denna omröstning pågå under hela augusti och utvärderar sedan svaren och denna diskussion.
Att moderera är inget lätt arbete och kräver aktiva moderatorer som är inne dagligen, helst flera gånger per dag. Och kom sedan ihåg att det är ni besökare som skapar innehållet och de förhoppningsvis intressanta diskussionerna, det sker inte av sig själv.
Vi låter denna omröstning pågå under hela augusti och utvärderar sedan svaren och denna diskussion.
-
Bra initiativ!
Jag känner mycket väl till svårigheterna med att moderera flera av de här gossarna och en av svårigheterna är att sätta rätt nivå så det inte blir för stelt och trist men att det fortfarandet är lite familjärt och kamratligt utan att spåra ur allt för mycket.
Det långt gångna tramset är en av huvudorsakerna till att jag inte längre deltar så aktivt i diskussionerna här på Forza som jag en gång brukade men med lite bättre moderering så kan jag nog omvärdera mitt beslut.
Jag hoppas att du hittar någon med rätt fingerspitzgefühl.
Jag känner mycket väl till svårigheterna med att moderera flera av de här gossarna och en av svårigheterna är att sätta rätt nivå så det inte blir för stelt och trist men att det fortfarandet är lite familjärt och kamratligt utan att spåra ur allt för mycket.
Det långt gångna tramset är en av huvudorsakerna till att jag inte längre deltar så aktivt i diskussionerna här på Forza som jag en gång brukade men med lite bättre moderering så kan jag nog omvärdera mitt beslut.
Jag hoppas att du hittar någon med rätt fingerspitzgefühl.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
- Varnad
Mina fem öre går nog ut på att det är betydligt bättre nu än det var när det var som sämst för ett par år sen. Det känns lite grann som glimten i ögat är tillbaka lite grann och att flera av "värstingarna" är lite mindre dogmatiska.
Med lite takhöjd och den nya mognad jag tycker mig se känns nivån ganska bra nu och det fåtal överträdelser jag sett hittills har tagits om hand på ett bra sätt av Pastis.
Mao, det känns inte så hemskt trasigt för närvarande och som de säger "if it ain't broke, ..."
Ett par punkter dock för framtiden som jag tror är viktiga:
-Anmäla knapp
-PM-varningar. Inga personliga varningar synligt på forumet, bara stryka text med motivering. Du och SLC och kanske äver Razor har varit bra detta. Och naturligt ett par här ej nämnda namn har gjort ett eminent jobb på den fronten.
-Avstängningar i 3 dagar, 1 vecka, två veckor, 1 månad, 2 månader och permanent. Kanske i kombination med synlig varningsstapel. Är någon lätt att tippa över kan en "meningsmotståndare" hjälpa denne över gränsen.
Till sist:
Det här forumet rockar phett!
Med lite takhöjd och den nya mognad jag tycker mig se känns nivån ganska bra nu och det fåtal överträdelser jag sett hittills har tagits om hand på ett bra sätt av Pastis.
Mao, det känns inte så hemskt trasigt för närvarande och som de säger "if it ain't broke, ..."
Ett par punkter dock för framtiden som jag tror är viktiga:
-Anmäla knapp
-PM-varningar. Inga personliga varningar synligt på forumet, bara stryka text med motivering. Du och SLC och kanske äver Razor har varit bra detta. Och naturligt ett par här ej nämnda namn har gjort ett eminent jobb på den fronten.
-Avstängningar i 3 dagar, 1 vecka, två veckor, 1 månad, 2 månader och permanent. Kanske i kombination med synlig varningsstapel. Är någon lätt att tippa över kan en "meningsmotståndare" hjälpa denne över gränsen.
Till sist:
Det här forumet rockar phett!
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
-
-
Jag har ett förslag till en lösning på modererings-problemet.
Förslaget är att man automatiskt blir moderator för de trådar man själv startar.
Om jag tex. startar en tråd för att diskutera materialet i Ferraris avgasrör så dröjer det inte länge innan Enzo dyker upp och skriver inlägg om fildelning, moral eller Jari's gokarttider, men eftersom jag själv är moderator för den tråden så kan jag ta bort de inläggen utan att de riktiga moderatorerna behöver störas.
Förslaget är att man automatiskt blir moderator för de trådar man själv startar.
Om jag tex. startar en tråd för att diskutera materialet i Ferraris avgasrör så dröjer det inte länge innan Enzo dyker upp och skriver inlägg om fildelning, moral eller Jari's gokarttider, men eftersom jag själv är moderator för den tråden så kan jag ta bort de inläggen utan att de riktiga moderatorerna behöver störas.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
Det tro jag inte är en bra lösning, det kommer att innebära att diskusionen blir enkelriktad för den som styr tråden då kan ta bort åsikter som andra tycker och blir då inte framförda i tråden mm.Pepparkvarnen skrev:Jag har ett förslag till en lösning på modererings-problemet.
-
- Utvisad
Det låter riktigt bra!Nisse skrev:Tycker att EnzoF1, Gösta och Jari kan sköta modereringen.
Egentligen räcker det med att Gösta sköter modereringen. När han har spöat alla som inte sköter sig så finns det bara jasägare kvar.
Jag tycker personligen att OT inte är nåt större problem, precis som en diskussion kan leva och förvandlas i verkligheten kan väl diskussioner på nätet få göra det. Sånt brukar lösa sig av sig själv.
Fö anser jag att illegal fildelning är förkastlig, att folks moral överlag är ganska låg och att Jari aldrig någonsin ska få ansvara för gokarttidtagning.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Varnad
Glöm inte rövslickare Enzo, Ja-sägare och rövslickare kommer finnas kvar och nordafrikaner som Fisichella vore den enda föraren vid sidan av den brasilianske pygmen som fick hyllas.
Jag ser dessutom pepparns poäng som tänkvärd, men som sagt:
skulle det funka?
Nja.
skulle det funka?
Nja.
-
- Utvisad
Man skulle ju kunna tänka sig det i Allmänt Snack, men i F1-delen så bör det nog vara några dedikerade moderatorer.Jari skrev:Glöm inte rövslickare Enzo, Ja-sägare och rövslickare kommer finnas kvar och nordafrikaner som Fisichella vore den enda föraren vid sidan av den brasilianske pygmen som fick hyllas.
skulle det funka?
Nja.
Ska vi tänka oss Kuopio, Form-ola1 och någon annan helt objektiv betraktare som moderatorer? Du själv kanske Jari.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
Det är klart det skulle fungera. Det blir inte mer enkelriktat än om en som är moderator startar en tråd.Boxerman skrev:Det tro jag inte är en bra lösning, det kommer att innebära att diskusionen blir enkelriktad för den som styr tråden då kan ta bort åsikter som andra tycker och blir då inte framförda i tråden mm.Pepparkvarnen skrev:Jag har ett förslag till en lösning på modererings-problemet.
Eller du tycker kanske att moderatorer inte ska få starta trådar?
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
-
Hmm...ja, jämfört med andra forum jag besöker är det litet mer lekstuga här. Kanske för att det är så få som skriver, det blir litet för personligt ibland.
Men det stör inte mig, det är ju bara att hoppa över det värsta tjafset - jag är ingen större vän av ignorera-knappar och liknande. Tycker att man i möjligaste mån ska hålla sig till ämnet i den tråd man diskuterar, det är allt.
Men det stör inte mig, det är ju bara att hoppa över det värsta tjafset - jag är ingen större vän av ignorera-knappar och liknande. Tycker att man i möjligaste mån ska hålla sig till ämnet i den tråd man diskuterar, det är allt.
-
-
-
- Utvisad
Med tanke på att jag inte skrivit här på ca 1 år så bör du nog kanske inte dra in mig i det där..kanotisten skrev:Jag tror att det finns ett samband mellan trams-tjafset och det låga antalet skribenter. De som hoppas finna intressanta F1-diskussioner här tröttnar nog rätt snart på Enzos, Göstas och Jaris lekskola som helt dominerar forumet.
Just F1-diskussionerna är väl mest givande här, jämfört med f1bb t.ex., där det viktigaste verkar vara vilka som är singlar, hur butter Alonso är, hur mkt hårdrock Kimi är och vilken sopa Massa är.
Sedan kan man ju även diskutera hur full man varit på f1bb och lite annat.
Jag tar hellre ett forum med 20-30 aktiva och kunniga skribenter än ett forum med 1000 fjortisar som inte ser skillnad på fram och baksida på en F1-kärra.
-
Ditt inlägg har ett oerhört stort läsvärde. Genomtänkt, balanserat och i rätt forum. Dessutom intressant ur ett F1 perspektiv.kanotisten skrev:Jag tror att det finns ett samband mellan trams-tjafset och det låga antalet skribenter. De som hoppas finna intressanta F1-diskussioner här tröttnar nog rätt snart på Enzos, Göstas och Jaris lekskola som helt dominerar forumet.
Man skall aldrig sluta leka, dagen man gör det är man gammal och tråkig.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
-
- Moderator
Det är trist när trådar havererar fullständigt men jag vill ändå ta Gösta, Enzo och Jari i lite försvar - man behöver inte falla i deras fällor (om man nu vill påstå att de har ont uppsåt) jämt och ständigt. Själv skulle jag tycka att forumet blev bra mycket tristare om det inte fanns lite plats för trams, inte så länge diskussionerna kan fortsätta i alla fall. Jag har skrattat gott och många inlägg, inte minst Göstas Ta Gösta, Enzo och Jari lite mer med en klackspark och livet blir mycket lättare att leva. Trots allt finns det inte så sällan också substans i deras inlägg.
Vid rena urspårningar och personliga påhopp ska det naturligtvis modereras.
Vid rena urspårningar och personliga påhopp ska det naturligtvis modereras.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Tack Gösta, det gläder mig att du har dina stunder av klarsynthet..Gösta skrev:Ditt inlägg har ett oerhört stort läsvärde. Genomtänkt, balanserat och i rätt forum. Dessutom intressant ur ett F1 perspektiv.kanotisten skrev:Jag tror att det finns ett samband mellan trams-tjafset och det låga antalet skribenter. De som hoppas finna intressanta F1-diskussioner här tröttnar nog rätt snart på Enzos, Göstas och Jaris lekskola som helt dominerar forumet.
Man skall aldrig sluta leka, dagen man gör det är man gammal och tråkig.
-
Snälla snälla, kan vi inte ha en Überstambandfürer som stänger trådar en sekund efter att ett GP slutat trots att det pågår en intressant diskussion och och om någon bara viskar något som är OT i en tråd så blir personen hudflängd och rullad i tjära och fjädrar.
Nä fram för mer ordning och reda, inga intressanta trådar utan det viktiga är att man inte postar i fel tråd, och att ordnüng upprätthålls! Till varje pris!
I Övrigt håller jag med JTärnström, nästan.
Pepparkvarnens alternativ var inte så dumt det heller om det går att lösa.
(Obs de två första styckena var ironi, man skall vara tydlig på internätet)
Nä fram för mer ordning och reda, inga intressanta trådar utan det viktiga är att man inte postar i fel tråd, och att ordnüng upprätthålls! Till varje pris!
I Övrigt håller jag med JTärnström, nästan.
Pepparkvarnens alternativ var inte så dumt det heller om det går att lösa.
(Obs de två första styckena var ironi, man skall vara tydlig på internätet)
I was misled and that is the way it went
-
-
Jag tycker att mitt förslag borde införas. Vad kan hända?
Det är ju inte så att hela värden behöver gå under om det inte fungerar, det räcker ju med att stänga av funktionen.
Vilket skitforum som helst kan ju slänga dit en "anmäl knapp", men ett högkvalitativt F1-forum som Forza måste våga testa lite nya grepp.
Det är ju inte så att hela värden behöver gå under om det inte fungerar, det räcker ju med att stänga av funktionen.
Vilket skitforum som helst kan ju slänga dit en "anmäl knapp", men ett högkvalitativt F1-forum som Forza måste våga testa lite nya grepp.
-
-
- Moderator
För att ta två andra forum, som Atlas och F1bb, så var/är det i sanningens namn inte så många skribenter heller. Jag tror snarare att de flesta avskräcks av den relativt höga nivån på kunnandet på dessa forum. Dessutom tror jag att folk i allmänhet har snävat in vilka forum de deltar på. Man väljer sådant som man är väldigt intresserad av och skippar resten - och så många F1-fans finns det faktiskt inte.kanotisten skrev:Jag tror att det finns ett samband mellan trams-tjafset och det låga antalet skribenter. De som hoppas finna intressanta F1-diskussioner här tröttnar nog rätt snart på Enzos, Göstas och Jaris lekskola som helt dominerar forumet.
-
Bra inlägg! Jag vill se piskor och elchocker också!Cheever skrev:Snälla snälla, kan vi inte ha en Überstambandfürer som stänger trådar en sekund efter att ett GP slutat trots att det pågår en intressant diskussion och och om någon bara viskar något som är OT i en tråd så blir personen hudflängd och rullad i tjära och fjädrar.
-
Vad f-n finns det för intressant att säga egentligen? Alla ser vad som händer på banan ändå. Däck går sönder, motorer havererar, förarna tar chansningar som ibland går hem och ibland inte gör det, förare trasslar in sig med publik som är på fel ställe vid fel tidpunkt, stall försöker på alla sätt skaffa sig fördelar, vissa förare har flyt andra brottas med oflyt eller formsvackor.
Det enda riktigt läsvärda är skribenternas passion då de beskriver hur de ser på situationen och passionerat beskriver ett vad de ser som hjältedåd eller en prakttavla.
Egentligen hatar jag inte Kimi, han är helt ok snubbe. Det jag hatar är alla (mest en särskild) jä-la självgoda Finländare som (med all rätt) basunerar ut hur jävla glada de är och hur förträffligt (oftast rätt) Finland är.
Kan ni Finländare inte bara hålla kä--ten och glädjas lite med blygsam och klädsam återhållsamhet så skall ni se att vi ickefinländare snart glädjs med er.
Det enda riktigt läsvärda är skribenternas passion då de beskriver hur de ser på situationen och passionerat beskriver ett vad de ser som hjältedåd eller en prakttavla.
Egentligen hatar jag inte Kimi, han är helt ok snubbe. Det jag hatar är alla (mest en särskild) jä-la självgoda Finländare som (med all rätt) basunerar ut hur jävla glada de är och hur förträffligt (oftast rätt) Finland är.
Kan ni Finländare inte bara hålla kä--ten och glädjas lite med blygsam och klädsam återhållsamhet så skall ni se att vi ickefinländare snart glädjs med er.
-
Mycket bra inlägg Gösta , men ibland så överaskar du oss alla som du svänger med din kappaGösta skrev:Vad f-n finns det för intressant att säga egentligen? Alla ser vad som händer på banan ändå. Däck går sönder, motorer havererar, förarna tar chansningar som ibland går hem och ibland inte gör det, förare trasslar in sig med publik som är på fel ställe vid fel tidpunkt, stall försöker på alla sätt skaffa sig fördelar, vissa förare har flyt andra brottas med oflyt eller formsvackor.
-
- Varnad
Tror han efterlyser ett inlägg som mitt i söndags då jag skre nå't i stil med "idag är jag lite glad"...Gösta skrev:Vad f-n finns det för intressant att säga egentligen? Alla ser vad som händer på banan ändå. Däck går sönder, motorer havererar, förarna tar chansningar som ibland går hem och ibland inte gör det, förare trasslar in sig med publik som är på fel ställe vid fel tidpunkt, stall försöker på alla sätt skaffa sig fördelar, vissa förare har flyt andra brottas med oflyt eller formsvackor.
-
-
Begränsa antalet inlägg
Kan man inte på ngt sätt begränsa antalet inlägg per tidsenhet så att de som skriver mest tvingas värdera kvaliteten på inläggen?
Det måste väl ändå vara roligare att skriva ngt om F1 istället för ännu ett inlägg av typen "...men du då, du är ju ännu mer..."?
Kanske kommer det då fram flera andra som skriver istället? Själv tycker jag det funnits flera intressanta trådar som börjat bra men sedan havererat av för många sidospår. Sidospåren är väl av varierande kvalitet (ibland rätt roliga) men det tråkiga är att trådens ämne självdör.
Det måste väl ändå vara roligare att skriva ngt om F1 istället för ännu ett inlägg av typen "...men du då, du är ju ännu mer..."?
Kanske kommer det då fram flera andra som skriver istället? Själv tycker jag det funnits flera intressanta trådar som börjat bra men sedan havererat av för många sidospår. Sidospåren är väl av varierande kvalitet (ibland rätt roliga) men det tråkiga är att trådens ämne självdör.
-
Re: Begränsa antalet inlägg
Ett ämne som "börjar bra" är uttömt efter en handfull inlägg. Vad finns det att säga om tex Kubica´s krasch i Kanada som inte redan är sagt eller som alla inte vet.Lelle skrev:
Själv tycker jag det funnits flera intressanta trådar som börjat bra men sedan havererat av för många sidospår. Sidospåren är väl av varierande kvalitet (ibland rätt roliga) men det tråkiga är att trådens ämne självdör.
Efter ett tag spårar tråden ur och det skapas en ny i något annat ämne efter att några gnällspikar gnällt om topicurspårning. Dessa "bror duktig" tillför sällan något själva i en intressant topic utan kommer in när topicen helt naturligt spårat ur och gnäller.
Fram för fler nya topicar som så småningom spårar ur och varna alla gnällspikar vars så kallade kritik är destruktiv. Ofta kan dessa inget om F1 utan ser sina gnällinlägg somkonstruktiva. Det är ofta det enda de kan. De maskerar sin brist på insikt genom att gnälla på andra.
-
typ, men ändå inte
Du har inte fel, men min åsikt skiljer sig ändå från din.
Jag tycker t ex att vi kan fortsätta diskutera Kubicas krasch lite till så jag får höra flera vinklingar och åsikter men jag kanske är en ngt mer sökande person. Känns allmänt som att du vet mycket mer om det mesta än vad jag gör
Jag tror dessutom att sidospåren tränger undan ämnet (inte bara att ämnet är uttömt) och nya potentiella författare, vilket gör att vi tappar tråden.
I övrigt kanske jag tycker som du.
Jag tycker t ex att vi kan fortsätta diskutera Kubicas krasch lite till så jag får höra flera vinklingar och åsikter men jag kanske är en ngt mer sökande person. Känns allmänt som att du vet mycket mer om det mesta än vad jag gör
Jag tror dessutom att sidospåren tränger undan ämnet (inte bara att ämnet är uttömt) och nya potentiella författare, vilket gör att vi tappar tråden.
I övrigt kanske jag tycker som du.
-
-
Re: Begränsa antalet inlägg
Håller helt med dig här Dom som ofta skriker efter tropicutspårningarna har inte tillfört något utan som du säger. Dom bara gnällerGösta skrev:
Efter ett tag spårar tråden ur och det skapas en ny i något annat ämne efter att några gnällspikar gnällt om topicurspårning. Dessa "bror duktig" tillför sällan något själva i en intressant topic utan kommer in när topicen helt naturligt spårat ur och gnäller.
FIA = Ferrari International Assistance
-
Jo, det bästa när en tråd spårat ur och man vill ha tillbaks den på spåren igen är ju att föregå med gott exempel och skriva ett inlägg i trådens anda. Gnällspikar som bara klagar är det klart värsta eftersom det i regel permanent förstör tråden.
Jag tycker f.ö. att woodi skall moderera igen så kan han kanske få sig lite mordhot och andra skojigheter - det var bättre förr.
Jag tycker f.ö. att woodi skall moderera igen så kan han kanske få sig lite mordhot och andra skojigheter - det var bättre förr.
-
Lever Woodi den gamle Alesifilen????AndersF1 skrev: Jag tycker f.ö. att woodi skall moderera igen så kan han kanske få sig lite mordhot och andra skojigheter - det var bättre förr.
Ju förr desto bättre.
http://zzracing.zivkovic.se/bilder/imag ... /zz115.jpg
-
Word. Jag kikar in här nån gång om året, och det känns bara mer och mer familjärt för varje gång. Felixsoppavibbar.kanotisten skrev:Jag tror att det finns ett samband mellan trams-tjafset och det låga antalet skribenter. De som hoppas finna intressanta F1-diskussioner här tröttnar nog rätt snart på Enzos, Göstas och Jaris lekskola som helt dominerar forumet.
-
-
-
Lugna ner dig nu? Vad tar det åt dig. Har du fått en gurka upstoppad i rectum och inte får ut den???Grönsakskungen skrev:Jag tycker det är jävligt tråkigt att den här tråden spårat ur på detta sätt! Håll er till ämnet!
Det är moderering och inte topicurspårning som gäller.
Finns här ingen moderator över huvud taget?
(Nån skulle tagit upp detta i en tråd...)
F1 forumet har blivit mycket bättre och förbättras ständigt.
-
Jag har slutat snusa.Gösta skrev:Lugna ner dig nu? Vad tar det åt dig. Har du fått en gurka upstoppad i rectum och inte får ut den???Grönsakskungen skrev:Jag tycker det är jävligt tråkigt att den här tråden spårat ur på detta sätt! Håll er till ämnet!
-
Om du skäller på oss på det viset när abstinensen är som jobbigast, hur lider då inte dina arbetskamrater eller din flickvän/fru/pojkvän??????????Grönsakskungen skrev:Jag har slutat snusa.Gösta skrev:Lugna ner dig nu? Vad tar det åt dig. Har du fått en gurka upstoppad i rectum och inte får ut den???Grönsakskungen skrev:Jag tycker det är jävligt tråkigt att den här tråden spårat ur på detta sätt! Håll er till ämnet!
-
Vem har sagt att abstinensen är som jobbigast just nu?Gösta skrev:Om du skäller på oss på det viset när abstinensen är som jobbigast, hur lider då inte dina arbetskamrater eller din flickvän/fru/pojkvän??????????Grönsakskungen skrev:Gösta skrev: Lugna ner dig nu? Vad tar det åt dig. Har du fått en gurka upstoppad i rectum och inte får ut den???
Jag har slutat snusa.
(Sen var första inlägget menat som ironi... inte så tydlig dock...)
-
Den är som jobbigast just nu och det blir bara värre.Grönsakskungen skrev:
Vem har sagt att abstinensen är som jobbigast just nu?
Förmågan att vara ironisk är inte så utvecklad när man är sugen på en prilla "Göteborgs Rapé" (som vi alla vet är den godaste shuset)
-
-
- Varnad
Amen!Gösta skrev:Den är som jobbigast just nu och det blir bara värre.Grönsakskungen skrev:
Vem har sagt att abstinensen är som jobbigast just nu?
Förmågan att vara ironisk är inte så utvecklad när man är sugen på en prilla "Göteborgs Rapé" (som vi alla vet är den godaste shuset)
Nu är det ju dessutom så att sluta snusa är busenkelt. Jag har gjort det massor av gånger.
-
Eller så har ni lite hybris. Det är alltid skoj att ha glimten i ögat i inläggen men när man måste läsa 100 inlägg för att se 10 stycken intressanta har det spårat ur.JTarnstrom skrev:För att ta två andra forum, som Atlas och F1bb, så var/är det i sanningens namn inte så många skribenter heller. Jag tror snarare att de flesta avskräcks av den relativt höga nivån på kunnandet på dessa forum. Dessutom tror jag att folk i allmänhet har snävat in vilka forum de deltar på. Man väljer sådant som man är väldigt intresserad av och skippar resten - och så många F1-fans finns det faktiskt inte.kanotisten skrev:Jag tror att det finns ett samband mellan trams-tjafset och det låga antalet skribenter. De som hoppas finna intressanta F1-diskussioner här tröttnar nog rätt snart på Enzos, Göstas och Jaris lekskola som helt dominerar forumet.
Detta är ett av de sämst modererade forumen jag har besökt mer än 2 gånger och består till 50% av inlägg som man i vettiga forum får en varning för och dess "skribenter" verkar vara mer intresserad av skitsnack än F1. Enda anledningen till att återvända är att det inte finns så många andra ställen heller och det är väl enda anledningen till att stället lever
-
- Moderator
Nu pratade jag om F1-forum i allmänhet och inte bara Forza. Finns ingen anledning att tro att vi lider av hybris mer här än någon annanstans.Lillis skrev:Eller så har ni lite hybris. Det är alltid skoj att ha glimten i ögat i inläggen men när man måste läsa 100 inlägg för att se 10 stycken intressanta har det spårat ur.JTarnstrom skrev:För att ta två andra forum, som Atlas och F1bb, så var/är det i sanningens namn inte så många skribenter heller. Jag tror snarare att de flesta avskräcks av den relativt höga nivån på kunnandet på dessa forum. Dessutom tror jag att folk i allmänhet har snävat in vilka forum de deltar på. Man väljer sådant som man är väldigt intresserad av och skippar resten - och så många F1-fans finns det faktiskt inte.kanotisten skrev:Jag tror att det finns ett samband mellan trams-tjafset och det låga antalet skribenter. De som hoppas finna intressanta F1-diskussioner här tröttnar nog rätt snart på Enzos, Göstas och Jaris lekskola som helt dominerar forumet.
Detta är ett av de sämst modererade forumen jag har besökt mer än 2 gånger och består till 50% av inlägg som man i vettiga forum får en varning för och dess "skribenter" verkar vara mer intresserad av skitsnack än F1. Enda anledningen till att återvända är att det inte finns så många andra ställen heller och det är väl enda anledningen till att stället lever