Alonso till BMW?

Kungaklassen av motorsport...
pulverapa

Alonso till BMW?

Inlägg av pulverapa »

Användarens profilbild
platt

Re: Alonso till BMW?

Inlägg av platt »

Kan du förklara?
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Det är ju bara ett rykte... Inget nytt. Men skulle det vara fallet så sitter Kubica med säkerhet snart i en Ferrari.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Ni som är så språk kunniga kan ni förklara vad som är ett rykte Alonso till BMW förstod jag men sen?
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

platt skrev:Ni som är så språk kunniga kan ni förklara vad som är ett rykte Alonso till BMW förstod jag men sen?
Radio Fahrerlager (ungefär Radio Åkerilager) säger att Alonso redan har skrivit på för BMW. Den italienska tv-sändaren Sky (ungefär Himmel) tillskriver spanjoren ett treårskontrakt med den bayerska bilkoncernen. Och bla bla bla ingen som vet ingen som vet.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

ANFRAN skrev:
platt skrev:Ni som är så språk kunniga kan ni förklara vad som är ett rykte Alonso till BMW förstod jag men sen?
Radio Fahrerlager (ungefär Radio Åkerilager) säger att Alonso redan har skrivit på för BMW. Den italienska tv-sändaren Sky (ungefär Himmel) tillskriver spanjoren ett treårskontrakt med den bayerska bilkoncernen. Och bla bla bla ingen som vet ingen som vet.
Tack! nu vet jag Alonsa ska svarta ner BMW´s rykte nästa säsong :wink:
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

platt skrev:
ANFRAN skrev:
Det blir bättre om du avslutar med ett frågetecken:

nu vet jag Alonsa ska svarta ner BMW´s rykte nästa säsong?
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

ANFRAN skrev:
platt skrev:
ANFRAN skrev: Radio Fahrerlager (ungefär Radio Åkerilager) säger att Alonso redan har skrivit på för BMW. Den italienska tv-sändaren Sky (ungefär Himmel) tillskriver spanjoren ett treårskontrakt med den bayerska bilkoncernen. Och bla bla bla ingen som vet ingen som vet.

Okej Tack nu vet jag hur jag ska avsluta mina meningar?
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Finns inget bättre ställe att förstöra varumärken på än i F1. Bernie vet allt om det där, och Honda, McLaren och Mercedes...

Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

platt skrev:
ANFRAN skrev:
platt skrev:Tack! nu vet jag Alonsa ska svarta ner BMW´s rykte nästa säsong :wink:

Okej Tack nu vet jag hur jag ska avsluta mina meningar?
Du lär dig snabbt?
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

platt skrev:Okej Tack nu vet jag hur jag ska avsluta mina meningar?
Det är bra det?
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

Vart ska Heidfeld köra isf?
Torino gt

Inlägg av Torino gt »

Kuopio skrev:Vart ska Heidfeld köra isf?
Det blir en plats ledig i Renault :roll:
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

I BMW så klart!
Alonso kan inte köra bägge bilarna själv.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Apråpå Heidfeld; vilket jävla sista varv han gjorde. Såg grymt ut när han körde om tre bilar på yttern i Rivage. Även fast de andra var på torrdäck så såg det grymt ut. Tog han fem bilar på sista varvet eller? :)

Noterade också att efter uppflyttning till andraplats så innebär detta att Heidfeld kört in hela fyra andraplatser (Melbourne, Montreal, Silverstone och Spa) och är därmed bara en pallplats efter sin teamkollega Robert Kubica. Dessutom bara 9p efter polacken. Synd att han kvalar så dåligt - annars hade RK fått passa sig.

Första gången iår som Heidfeld kvalade ut Kubica om man undantar Silverstone, där Kubica hade problem och inte hade några möjligheter till framskjutna placeringar.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Enligt spansk press så kommer Alonso fortsätta hos Renault även nästa år.
Anledningen till att Fernando tackat nej till BMW är att kontraktet som erbjudits var på tre säsonger och det var tydligen för lång tid.

Jag tycker det är lite trist om det stämmer att Alonso inte går till BMW.
Alonso och Kubica tillsammans hade nog kunnat få BMW att ta in det där lilla som saknas upp till Ferrari och McLaren.
Användarens profilbild
Ferrariboys

Inlägg av Ferrariboys »

:) Klart att Alonso ska Köra Bmw!!
Men med vem?
Användarens profilbild
Fontler

Inlägg av Fontler »

jag tror Alonso stannar i Renault nästa säsong med men om de inte börjar gå deras väg igen under den säsongen så lär han byta
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Torino gt skrev:
Du glömde frågetecknet?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Jari skrev:
Torino gt skrev:
Du glömde frågetecknet?
Besserwisser! :D
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Fontler skrev:jag tror Alonso stannar i Renault nästa säsong med men om de inte börjar gå deras väg igen under den säsongen så lär han byta
Alonso är tvungen att stanna i Renault, för det är ingen annan som går med på hans diva fasoner!
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Jo det lutar åt att Alonso stannar hos Renault, tveksam om hans utalande att Renault nästa säsong kommer vara lika starka som BMW. Visst blir det nya regler och förutsättningar och det är ovisst om vilka som kommer klara omställningen bäst.

Om det stämmer att Alonso tackade nej för att BMW ville ha ett kontrakt på 3år och inte kortare så känns det som att han har siktet inställt på Ferrari. Tja - vi får väl se.. :-?
Användarens profilbild
Fontler

Inlägg av Fontler »

platt skrev:
Fontler skrev:jag tror Alonso stannar i Renault nästa säsong med men om de inte börjar gå deras väg igen under den säsongen så lär han byta
Alonso är tvungen att stanna i Renault, för det är ingen annan som går med på hans diva fasoner!
Jag skulle inte kalla Alonso för en diva, han är en duktig förare men hade sin topp period för 2 år sedan när han tog VM 2 gånger
kas

Inlägg av kas »

Snarare så att Alonso hade en överlägsen bil, det vill jag påstå, han är lika god som nån annan i F1s elitskickt, nu har nog renå' nåt på G, annars så skulle han inte stanna kvar :idea:
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

kas skrev:Snarare så att Alonso hade en överlägsen bil, det vill jag påstå, han är lika god som nån annan i F1s elitskickt, nu har nog renå' nåt på G, annars så skulle han inte stanna kvar :idea:
Alonso har vad som krävs,

men utan massdämpare hade han inte haft några titlar..
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Hoppas någonstans fortfarande att Alonso byter till BMW inför 2009. Det skulle göra BMW riktigt farliga för McLaren och Ferrari. Visst har Heidfeld tagit en massa poäng men aldrig kännts riktigt på hugget.

Min önskelista inför 2009 är

Hamilton och Kova i McLaren
Kimi och Massa i Ferrari
Kubica och Alonso i BMW

Riktigt kul vore det om Kimi kommer tillbaka i gott slag och att Kova får litet fart också. Tror att nästa säsong kan bli minst lika spännande som nuvarande.

BMW :rock:
Användarens profilbild
Boxerman

Inlägg av Boxerman »

JTarnstrom skrev:Det är ju bara ett rykte... Inget nytt. Men skulle det vara fallet så sitter Kubica med säkerhet snart i en Ferrari.
Tror väl inte det iallafall inte på 2 år alltså efter 2010 efter som både Massa och kimi har kontrakt till dess om jag inte missa nåt
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Boxerman skrev:
JTarnstrom skrev:Det är ju bara ett rykte... Inget nytt. Men skulle det vara fallet så sitter Kubica med säkerhet snart i en Ferrari.
Tror väl inte det iallafall inte på 2 år alltså efter 2010 efter som både Massa och kimi har kontrakt till dess om jag inte missa nåt
Mitt inlägg var skrivet innan Ferrari hade kommit med sitt tillkännagivande.

Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Fontler skrev:
platt skrev:
Jag skulle inte kalla Alonso för en diva, han är en duktig förare men hade sin topp period för 2 år sedan när han tog VM 2 gånger
"They are two different drivers, in different eras of F1," Briatore told the latest edition of F1 Racing magazine. "But between the two I believe Fernando makes fewer mistakes than Michael.

"The more pressure you put on Fernando, the better he gets. Michael was not so good at handling pressure."
I was misled and that is the way it went