MotoGP ingen krock med F1
-
MotoGP ingen krock med F1
Host host, faan här samlas dammet på MC-delen av forumet (ingen post sedan januari). Får väl göra ett försök att damma av det lite då.
Gillar att det finns folk som tänker till ibland, syftar på att de inte kör MotoGP samtidigt som Formel 1 idag utan lägger 250cc på den tiden istället. Iof synd om för oss som också följer Kallio, men det är ändå Kungaklassen som är viktigast.
Nu sägs det bli växlande moln och sol idag, men man vet aldrig när det gäller England. Skulle det bli regn så tror jag Nakano kan överraska.
Gillar att det finns folk som tänker till ibland, syftar på att de inte kör MotoGP samtidigt som Formel 1 idag utan lägger 250cc på den tiden istället. Iof synd om för oss som också följer Kallio, men det är ändå Kungaklassen som är viktigast.
Nu sägs det bli växlande moln och sol idag, men man vet aldrig när det gäller England. Skulle det bli regn så tror jag Nakano kan överraska.
Meningen med livet: Att ha jävligt skôjj!!!
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
-
Nej du...
MotoGP är inte stort här. Förstår inte att fler är intresserade, bättre racing får man leta efter. Fast klart i söndags var inte MotoGP så kul, men 250 o 125 var bra. Både Kallio och De Meglio imponerar...
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing."
David Jefferies 1972 - 2003
-
- Varnad
-
Slut i rutan
Jaha och nästa år ska man inte kunna se MotoGP på Eurosport heller. Detta s u g e r.
After many years of successful collaboration, MotoGP rights-holders Dorna Sports would like to announce that coverage of the MotoGP World Championships will no longer be available on Eurosport from the 2009 season. http://www.superbike-news.co.uk:80/abso ... =12351&z=4
After many years of successful collaboration, MotoGP rights-holders Dorna Sports would like to announce that coverage of the MotoGP World Championships will no longer be available on Eurosport from the 2009 season. http://www.superbike-news.co.uk:80/abso ... =12351&z=4
-
I andra...
länder så finns det bra fria kanaler för motorsport. Bara att hoppas att vi nordbor får en kanal som köper över dagens kommentatorer o inte sätter den mest juniora reportern på "straffuppdrag". Man ska alltid vara beredd på förändring, men för att det här skall bli bättre än Eurosport så skall det mycket till. Hur troligt är det att man får se så mycket träning o kval som dem visat? Månne Gud eller någon annan snubbe hjälpa oss...
-
-
Suger enormt Oavsett vilka som tar över,det är väl inte ens säkert att nån har intresse att köpa rättigheterna i Sverige. Eurosport har skött MotoGP utmärkt,visst har det varit mycket reklam,men man har som sagt visat mycket från helgerna. Jag kommer nog att sakna sändningarna från Eurosport 2 mest,Toby,Julian och Randy är suveräna
"Pit Board? What the f**k do I need a pit board for? If theres bikes in front of me then I'm not going fast enough!"
Richard Britton. Macau GP 2004
Richard Britton. Macau GP 2004
-
Bara o njuta så länge det varar...
Sprintracet i 125 var suveränt!! 4-5 i bredd in mot sista snabba vänstern!! Stoner är onekligen suverän nu, man undrar bara vad som hänt med en av mina gamla favoriter Melandri? Inget verkar hjälpa...
Sprintracet i 125 var suveränt!! 4-5 i bredd in mot sista snabba vänstern!! Stoner är onekligen suverän nu, man undrar bara vad som hänt med en av mina gamla favoriter Melandri? Inget verkar hjälpa...
-
- Varnad
Jag tycker också det är synd att Eurosport ger upp allt det är och har varit bäst på, men sånt är livet och man måste alltid vara förberedd på att gå vidare.
Jag har kickat igång en gammal favorit, nämligen paraboltallriken och blåst nytt liv i den med en HD-kapabel box från Dream Multimedia.
Får jag pilla lite med den i lugn och ro lär jag inte missa något större motorevenemang och tyvärr är detta kanske priset man får betala för att i längden få som man vill.
Man ska vara glad för det lilla och för en kanal som Eurosport är den ena delen av ekvationen att leverantörerna av feeds vill ha mer betalt än vad de vill ta ut från sina kunder.
När det gällde F1 på sin tid snackades det om i storleksordningen 300 miljoner pund de skulle få betala i licensavgift för att få sända över europa. (Kan minnas siffran fel) Det var trots allt ett tag sen.
Eurosport ville göra sin kanal till betalkanal då, men bolag som comhem och andra fimpade feeden helt sonika och det blev inget av betalkanalplanerna då.
Money talks, bullshit walks!
Alla vill tjäna pengar på allt de gör, så enkelt är det.
Jag har kickat igång en gammal favorit, nämligen paraboltallriken och blåst nytt liv i den med en HD-kapabel box från Dream Multimedia.
Får jag pilla lite med den i lugn och ro lär jag inte missa något större motorevenemang och tyvärr är detta kanske priset man får betala för att i längden få som man vill.
Man ska vara glad för det lilla och för en kanal som Eurosport är den ena delen av ekvationen att leverantörerna av feeds vill ha mer betalt än vad de vill ta ut från sina kunder.
När det gällde F1 på sin tid snackades det om i storleksordningen 300 miljoner pund de skulle få betala i licensavgift för att få sända över europa. (Kan minnas siffran fel) Det var trots allt ett tag sen.
Eurosport ville göra sin kanal till betalkanal då, men bolag som comhem och andra fimpade feeden helt sonika och det blev inget av betalkanalplanerna då.
Money talks, bullshit walks!
Alla vill tjäna pengar på allt de gör, så enkelt är det.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
-
Ja han verkar oslagbar nu Stoner. Men Rossi har en plan - Start 30 seconds earlier than him.
eller i värsta fall - To stop Stoner, you´d have to shoot him,´ said Rossi when asked by Spanish television channel TVE as to how he could beat the Ducati Marlboro man in Sunday´s race. http://www.motogp.com/en/news/2008/Ross ... +shoot+him
eller i värsta fall - To stop Stoner, you´d have to shoot him,´ said Rossi when asked by Spanish television channel TVE as to how he could beat the Ducati Marlboro man in Sunday´s race. http://www.motogp.com/en/news/2008/Ross ... +shoot+him
-
-
-
-
1.Stoner vinner med 25 sec eller nåt
2. Rossi kommer ta i så han gör på sig i skinnstället men till ingen nytta så en andra plats är säkrad till han.
3. Bridgestone är helt överlägsna detta år på Laguna men jag tror Hayden kan skrälla med tredje plats. Han kan banan utan och innan och är nog grymt sugen på pallen inför hemma publik.
Edit. Laguna Seca suger stenhårt som bana enligt mig. Säkerheten på banan är ett skämt. Korkskruven i all ära men resten då.?
2. Rossi kommer ta i så han gör på sig i skinnstället men till ingen nytta så en andra plats är säkrad till han.
3. Bridgestone är helt överlägsna detta år på Laguna men jag tror Hayden kan skrälla med tredje plats. Han kan banan utan och innan och är nog grymt sugen på pallen inför hemma publik.
Edit. Laguna Seca suger stenhårt som bana enligt mig. Säkerheten på banan är ett skämt. Korkskruven i all ära men resten då.?
McFuckers
-
-
Man får offra sig lite för att se MotoGPLoranga skrev:Extra kul att se loppet med ryska kommentatorer.....
Jävlar vad han flög Lorenzo, hoppas han inte skadade sig ännu mer nu
-
-
-
-
-
-
Jo han bröt stortån. Nåja med tanke på allt han brukar bryta så var det väl en lindrig skada. Såg rätt läskigt ut när han flög, tur att det inte gick värre.SunnyRikard skrev:Man får offra sig lite för att se MotoGPLoranga skrev:Extra kul att se loppet med ryska kommentatorer.....
Jävlar vad han flög Lorenzo, hoppas han inte skadade sig ännu mer nu
Rossi var mighty!
Och Stoner är en gnällspik.
-
-
-
-
-
-
Hmmm, jag har inget emot boxning, men det borde inte visas nu när det ska vara MotoGP...
Det regnar visst i Indianapolis... rejält! Hoppas de kommer igång snart...
http://www.motogp.com/en/news/2008/Sche ... s+downpour
Det regnar visst i Indianapolis... rejält! Hoppas de kommer igång snart...
http://www.motogp.com/en/news/2008/Sche ... s+downpour
Keep on Boppin´
-
Hoppas Hayden håller sig på hjulen så han i alla fall får en pallplats i sitt hemmarace.
Och samtidigt som jag skrev detta rödflaggades loppet.
Och samtidigt som jag skrev detta rödflaggades loppet.
-
-
Klart att Rossi kommer överens med "alla" andra på banan, bara han vinner! Han är ju strategisk och genomskådar de andras körstil, men att han säkert skulle vinna över de andra förare i styrkelyft har nog inte många tänkt på!!! Det är ingen sinekur att ligga på som han gör, då kommer fysiska styrkan till sin rätt... Å andra sidan så ligger Stoner väldigt nära gränsen att vurpa och det förstod Rossi, därav bara pressa honom till en felinbromsning så är han förbi, men samtidigt har Rossi leklynnet kvar det har man ju sett när han släppt förbi förare och kört om igen.. Rossi är kungen!!!
-
kas skrev:Klart att Rossi kommer överens med "alla" andra på banan, bara han vinner! Han är ju strategisk och genomskådar de andras körstil, men att han säkert skulle vinna över de andra förare i styrkelyft har nog inte många tänkt på!!! Det är ingen sinekur att ligga på som han gör, då kommer fysiska styrkan till sin rätt... Å andra sidan så ligger Stoner väldigt nära gränsen att vurpa och det förstod Rossi, därav bara pressa honom till en felinbromsning så är han förbi, men samtidigt har Rossi leklynnet kvar det har man ju sett när han släppt förbi förare och kört om igen.. Rossi är kungen!!!
Stoner? Det var ju Hayden han körde förbi i USA, men du kanske menar nåt annat lopp?
Jag tänkte mer på hur han ignorerade Lorenzo före och under prisceremonin och även vid presskonferensen i USA.
Keep on Boppin´
-
Jaja, Hayden är väl ingen konkurrent till Rossi, eller hur? Stoner däremot gör allt han kan hela tiden, och har lyckats så länge tills Rossi förstod motdraget, nu är väl faran att Rossi seglar själv om han går för hårt, men däremot är han ju inte rädd att fajtas i kurvorna! Vad vet vi om Lorenzo, i princip inget, däremot Edwards och Rossi verkar trivas bra tillsammans, personligen tror jag att Rossi tycker att Lorenzo är en gröngöling,i sammanhanget, kaxig kanske, vem vet?
-
- Varnad
-
Kanske skumt, lägg märke till hur de uppför sig på kvalet, Stoner han eldar redan från början oavsett väder, Rossi provar sig fram till sista minuterna, då eldar han så mycket det går... Alltså har de helt olika taktik redan då, sen på loppet hänger Rossi på i haserna på Stoner, för han har kommit till klarhet att Stoner pallar inte pressen, han skruvar ett snäpp för mycket, tidigt, och då blir bågen lätt i framhjulet. 300 kusar är inga leksaker att handskas med, men i det stora hela så kör Rossi på säkerhet!
-
- Varnad
-
"The Doctor" är en ytterst kompetent förare, men att kalla honom den "bäste" genom tiderna är kanske att ta i lite. Det som Michael Doohan gjorde mellan 1994-1998 var fenomenalt bra.Jari skrev:Rossi utmanövrerar till slut allt motstånd och är därför också mycket välförtjänt den bäste genom tiderna.
När inga andra utmaningar fanns kvar gick han till "hopplösa" Yamaha och vann med den också!!!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
Men Doohan bytte aldrig fabrikat, vilket Rossi ju gjorde.Gösta skrev:"The Doctor" är en ytterst kompetent förare, men att kalla honom den "bäste" genom tiderna är kanske att ta i lite. Det som Michael Doohan gjorde mellan 1994-1998 var fenomenalt bra.Jari skrev:Rossi utmanövrerar till slut allt motstånd och är därför också mycket välförtjänt den bäste genom tiderna.
När inga andra utmaningar fanns kvar gick han till "hopplösa" Yamaha och vann med den också!!!
-
??????Loranga skrev:Men Doohan bytte aldrig fabrikat, vilket Rossi ju gjorde.Gösta skrev:"The Doctor" är en ytterst kompetent förare, men att kalla honom den "bäste" genom tiderna är kanske att ta i lite. Det som Michael Doohan gjorde mellan 1994-1998 var fenomenalt bra.Jari skrev:Rossi utmanövrerar till slut allt motstånd och är därför också mycket välförtjänt den bäste genom tiderna.
Är man en bättre förare för att man byter fabrikat??
Fan, det finns hopp altså! Kimi kan gott köra för Force India nästa år, försöka bli WDC där. Vilken förare han skulle vara då?? Kanske till och med Enzo skulle börja gilla honom.
Själv bytte jag från Volvo till VW, känner min inte det minsta bättre som förare.
-
Kimi bytte fabrikat och blev världsmästare.Gösta skrev:??????Loranga skrev:Men Doohan bytte aldrig fabrikat, vilket Rossi ju gjorde.Gösta skrev: "The Doctor" är en ytterst kompetent förare, men att kalla honom den "bäste" genom tiderna är kanske att ta i lite. Det som Michael Doohan gjorde mellan 1994-1998 var fenomenalt bra.
Fan, det finns hopp altså! Kimi kan gott köra för Force India nästa år, försöka bli WDC där. Vilken förare han skulle vara då?? Kanske till och med Enzo skulle börja gilla honom.
Själv bytte jag från Volvo till VW, känner min inte det minsta bättre som förare.
Det måste finnas en inbyggd talang också om man skall bli bättre vid ett eventuellt byte.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
- Varnad
Om Schumi bytt till Force India och blivit världmästare hade han varit en betydligt större förare än den fuskare som fick allt på silverfat jag minns honom som.Gösta skrev:??????Loranga skrev:Men Doohan bytte aldrig fabrikat, vilket Rossi ju gjorde.Gösta skrev: "The Doctor" är en ytterst kompetent förare, men att kalla honom den "bäste" genom tiderna är kanske att ta i lite. Det som Michael Doohan gjorde mellan 1994-1998 var fenomenalt bra.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Jag é inte bitter.Jari skrev:
Om Schumi bytt till Force India och blivit världmästare hade han varit en betydligt större förare än den fuskare som fick allt på silverfat jag minns honom som.
-
-
-
-
Doohan var en underbar chaufför, men att jämföra honom med Rossi är inte rättvist. Doohan satt alltid på ett överlägset material, t o m inom sitt eget team tills Criville med Repsol i ryggen krävde annat.
Idag är MotoGP stentufft där både Honda, Yamaha och Ducati har samma cyklar till mer än sitt eget team. Stoner kan dock i sina bästa stunder fortfarande göra en "Doohan" dvs bara köra ifrån, Ducatin med Bridgestone kan vara ruskig i hans händer, om dock bara i hans. Verkligen synd att den inte passar Melandri bättre...
Nu är det bara att se fram emot Motegi på söndag morgon o så fortsätta med Singapore på eftermiddagen. Man får hoppas på riktigt dåligt väder så att inte samvetet får sig en knäck för att man sitter inne o häckar...
Underbara race på Vallelunga i helgen förresten, men Biaggi fick nog byta kalsonger efter sin flygtur...
Idag är MotoGP stentufft där både Honda, Yamaha och Ducati har samma cyklar till mer än sitt eget team. Stoner kan dock i sina bästa stunder fortfarande göra en "Doohan" dvs bara köra ifrån, Ducatin med Bridgestone kan vara ruskig i hans händer, om dock bara i hans. Verkligen synd att den inte passar Melandri bättre...
Nu är det bara att se fram emot Motegi på söndag morgon o så fortsätta med Singapore på eftermiddagen. Man får hoppas på riktigt dåligt väder så att inte samvetet får sig en knäck för att man sitter inne o häckar...
Underbara race på Vallelunga i helgen förresten, men Biaggi fick nog byta kalsonger efter sin flygtur...
-
Du kanske kan bli bättre om du kollar in hur en gammal världsmästare kör.Gösta skrev:
??????
Från F1.live
"The 1997 World Champion Jacques Villeneuve will race a saloon car as part of the Top Race series in Argentina this weekend.
The French Canadian, 37, will compete in a VW Passat against other ex-Formula One drivers Norberto Fontana and Gaston Mazzacane at the Juan+Oscar Galvez circuit in Buenos Aries -- and confessed that he "would like to win."
Brain dead, total amnesia,
I.Kilmister
I.Kilmister
-
Aldrig tidigare har det varit en så hård konkurrens i TT-loppen, maskinerna är ganska jämförbara, så det handlar mest om att vara i bästa form vid varje lopp... Jämnast är ändå Rossi, han pallar för trycket med att ha andra i bakhasorna/ ok, däckval kan tippa vem som helst, om väglaget ändrar sig. Tittar man på varvtiderna, då ser man att skillnaden är inte så stor, alltså är föraren oftast avgörande för resultatet! Rätta mej om jag har fel!