ITALIENS GP 2008 - AUTODROMO DI MONZA

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

AndersF1 skrev:inte tycker jag att Vettel hade speciell tur idag, utan hade ju kontroll genom hela racet. Han hade inte otur, men vann ju utan tur med depåstopp, SC, etc..
Vem har sagt att Vettel hade tur?

Hamilton verkar tro att han äger hela banan... :down:
Räikkönen´s första stint var inte alls imponerande, men repade sig och slutade 9 och 10s bakom Massa & Hamilton, dock på 9:de plats och 0p. :(
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Hur är reglerna för bränslepåfyllning innan start för alla som missar Q3? Fick känslan att dom hade toppat upp mycket mer än vad bilarna på plats 1-10 hade.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
zx9r

Inlägg av zx9r »

Lemon skrev:Vettel, vilken förare! :up:

Hamilton har gjort sig förtjänt av ännu mer bestraffning nu. Hoppas han portas för gott.
Håller med. hamilton är inget jag vill ser mer av.. räcker nu.
Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

Bakisångesten försvann lagom till sista varvet för kimi
Lite äldre, lite långsammare :smash: :zz: :zz:
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

AndersF1 skrev:

Hamilton har gjort sig förtjänt av ännu mer bestraffning nu. Hoppas han portas för gott.
Nu börjar han snart närma sig Skummis takter, är det inte dags att få en ny favorit?
Tja, om han blev bestraffad nu skulle i alla fall inte jag protestera...
I was misled and that is the way it went
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Alla som missar Q3 får lägga upp strategin hur dom vill.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Lemon skrev:Hur är reglerna för bränslepåfyllning innan start för alla som missar Q3? Fick känslan att dom hade toppat upp mycket mer än vad bilarna på plats 1-10 hade.
det är helt ok att tanka.
Användarens profilbild
menthol

Inlägg av menthol »

Nationalsångskombinationen känns bekant. :idea:
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA?
-AndersF1
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

Jacob skrev:Bakisångesten försvann lagom till sista varvet för kimi
Den släppte nog lite tidigare än så, från varv 11-12 så var han sekunden plus på övriga fältet.

Verkar som bilen var inställt på mer torrt väglag, ju mer banan torkade upp desto snabbare var Kimi än övriga fältet.
Användarens profilbild
Znillblix

Inlägg av Znillblix »

zx9r skrev:

Jo, han körde fult. Men det fanns en annan för ett par år sen som körde ännu fulare och kom undan med det..... så!?
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Kuopio skrev:Vem har sagt att Vettel hade tur?
Blomman, men han tonade ned det senare.
zx9r

Inlägg av zx9r »

Kuopio skrev:
Jacob skrev:Bakisångesten försvann lagom till sista varvet för kimi
Den släppte nog lite tidigare än så, från varv 11-12 så var han sekunden plus på övriga fältet.

Verkar som bilen var inställt på mer torrt väglag, ju mer banan torkade upp desto snabbare var Kimi än övriga fältet.
Han var på torken menar Du?
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Kan de inte visa när Webber brottar ner hamilton i det blöta gräset?
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Slemproppen stil är hemsk, går inte att kommentera :down:
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Sami skrev:Kan de inte visa när Webber brottar ner hamilton i det blöta gräset?
Haha, jag blev lite förvånad att han inte kom ifatt och attakerade igen, men han kanske fick något problem?
Senast redigerad av Cheever den sön sep 14, 2008 15:40, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

Är svårt att tro att Toro Rosso var Minardi, MINARDI, för några år sen...
zx9r

Inlägg av zx9r »

Znillblix skrev:
zx9r skrev:

Jo, han körde fult. Men det fanns en annan för ett par år sen som körde ännu fulare och kom undan med det..... så!?
Gå å sätt Dig i tiden som varit... jag kollar på F1 här och nu.. skiter fullständigt i hur Schumi gjorde för 4 år sedan.. Kan väl inte ha ha hamlton skylla på.. snälla - släpp Schumi nu. hamilton körd över gränsen idag.nb
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

AndersF1 skrev:
Kuopio skrev:Vem har sagt att Vettel hade tur?
Blomman, men han tonade ned det senare.

Klart han hade tur. Nästa år ska han ju köra för Red Bull och då finns det inte en chans att vinna något.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Cheever skrev:
AndersF1 skrev:

Nu börjar han snart närma sig Skummis takter, är det inte dags att få en ny favorit?
Det skulle jag, men inte om han blivit bestraffad under racet. Visserligen lämnade han väl i det flesta fall en bilbredd över för Webber och de flesta andra, men om man inte får flytta på sig under inbromsning så skall han ju ha ett straff. Speciellt efter alla upprepade tveksamheter.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

AndersF1 skrev:
Cheever skrev:
AndersF1 skrev: Nu börjar han snart närma sig Skummis takter, är det inte dags att få en ny favorit?
Det skulle jag, men inte om han blivit bestraffad under racet. Visserligen lämnade han väl i det flesta fall en bilbredd över för Webber och de flesta andra, men om man inte får flytta på sig under inbromsning så skall han ju ha ett straff. Speciellt efter alla upprepade tveksamheter.
Jag menade under loppet, men det är klart. Om någon initierar en utredning och uppfinner en ny regel som gör att man kan straffa Hamilton efter loppet skulle jag inte heller protestera.

Har du tagit dig an en anställning som missuppfattare på gamla dar?
Användarens profilbild
Znillblix

Inlägg av Znillblix »

zx9r skrev:
Znillblix skrev:
zx9r skrev: Håller med. hamilton är inget jag vill ser mer av.. räcker nu.
Gå å sätt Dig i tiden som varit... jag kollar på F1 här och nu.. skiter fullständigt i hur Schumi gjorde för 4 år sedan.. Kan väl inte ha ha hamlton skylla på.. snälla - släpp Schumi nu. hamilton körd över gränsen idag.nb
Oj förlå, det var inte meningen att trampa på din ömma tå.

Jag menar bara att om man skall klaga på ful körning skall det väl inte vara skillnad på vem som gör det.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

AndersF1 skrev:Nu börjar han snart närma sig Skummis takter, är det inte dags att få en ny favorit?
Skumm-i körde hårt, men rättvist. Dom gånger han klev över gränsen blev han bestraffad av FIA.

Nya favoriten är Massa. Hade hoppats på Alonso i Ferrari, men det verkar ha skitit sig nu när fyllkajan fick förlängt. Tre hatobjekt har man haft sen man började följa F1. Hur många har du? Objekten är/var följande:

Villenöff - var dock kul att se han sista åren i skitbil då han blev varvad och fick stryk av teamkompisarna.

Juan "you know" Montoya - Befinner sig där han hör hemma nu, bland feta flottdrypande svullon.

Hamilton - Gödkalven som fått allt serverat på silverfat. Att det är ondskan himself, Ron Dennis, som ligger bakom denna vanskapelse gör det hela ännu värre. Jag måste dock medge att Hamilton är tio ggr bättre som förare än vad både Villy och JPM någonsin var.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Cheever skrev: Har du tagit dig an en anställning som missuppfattare på gamla dar?
Om du efter loppet skriver "bestraffad nu" så kan det väl bara uppfattas på ett sätt?
Min tankeläsningsförmåga har tyvärr minskat efter jag fyllde 40. :)
PS

Inlägg av PS »

Kuopio skrev:
PS skrev:Man kan naturligtvis göra sig lustig över Hamiltons misslyckande i Q2 men grunden till det var ju felbeslutet att först gå ut på intermediate, något som Hamilton själv tar på sig skulden för tillsammans med sin ingenjör. När Hamilton sedan väl kom ut på regndäck hade han begränsat med tid att känna av banans kondition och när dessutom regnet tilltog var det kört för honom. Man såg ju i Q1 att Hamilton var nästan lika snabb som Kova så något fel på Hamiltons fart i regn är det egentligen inte. Blir det regn i morgon också är jag övertygad om att Hamilton lämnar Räikkönen och Kubica bakom sig ganska snabbt.
Men Hamilton åkte rätt så mycket långsammare än Räikkönen under Q2 när det regnade, varför är du så övertygad om att han blir på en dag snabbare i regn?
Som sagt... :wink:
zx9r

Inlägg av zx9r »

Znillblix skrev:
zx9r skrev:
Znillblix skrev: Jo, han körde fult. Men det fanns en annan för ett par år sen som körde ännu fulare och kom undan med det..... så!?
Oj förlå, det var inte meningen att trampa på din ömma tå.

Jag menar bara att om man skall klaga på ful körning skall det väl inte vara skillnad på vem som gör det.
Finns ingen öm tå att trampa på.. så stampa på Du. blir bara trött på folk som ideligen pratar om förr i tiden. Skit i det. ha ha hamilton bar sig illa åt idag punkt slut liksom... finns inget mer att säga/skriva om det. Vill Du sedan ha något tråd om hur Schumi eller någon annan förare kom undan utan et riktigt straff, skapa en tråd vettja.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

AndersF1 skrev:
Cheever skrev: Har du tagit dig an en anställning som missuppfattare på gamla dar?
Om du efter loppet skriver "bestraffad nu" så kan det väl bara uppfattas på ett sätt?
Eftersom han inte kan bli bestraffad efter loppet antog jag att man förstår att det menas under loppet, men men jag kanske var otydlig.
Herr Oberst

Inlägg av Herr Oberst »

Även om jag inte är något [Schumacher]-fan så kändes det ändå rätt trevligt att höra Tysklands och Italiens nationalsånger ljuda över Monza igen.

Hamiltomten borde få piskstraff av övriga 19 förare, 5 rapp var på asets stjärt vore helt rätt.
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

Åhh, lillpojken har hosta, var är hans mamma så han kan få hjälp?
Ne, duktig pojk den där Fettel...

Hamilton körde på gränsen flertals gånger och över iaf minst en gång, då Webber blev utknuffad.
Men FIA vågar väl inte göra nåt när dom gav Hamilton straffet förra veckan, skulle bli ramaskri annars.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Om man tyckte att Hamilton var felaktigt straffad förra veckan kan man ju säga att Hamilton körde ihop till sitt straff på Monza istället, bra jobbat.

Nu ska vi bara vänta ett par timmar innan vi vet om Vettel verkligen vann eller om han får ett 25 sekunders tillägg för att ha vinkat innan målflagg.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Man kan inte låta bli att gratulera Vettel. Det är inte ofta man ser en sån Lycklig förare :up:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Lemon skrev: Skumm-i körde hårt, men rättvist. Dom gånger han klev över gränsen blev han bestraffad av FIA.
Haha, ja, så kan man tydligen också uppfatta [Schumacher]...
Lemon skrev:Tre hatobjekt har man haft sen man började följa F1. Hur många har du?
Sedan Ronnies dagar har jag inte haft någon favorit och bara ett riktigt hatobjekt, [Schumacher]. Utan konkurrens den fulaste och mest osportslige föraren någonsin, dessutom den med absolut bäst uppbackning ifrån andreslav till klart bästa team och bil.
Lemon skrev: Objekten är/var följande:

Villenöff - var dock kul att se han sista åren i skitbil då han blev varvad och fick stryk av teamkompisarna.

Juan "you know" Montoya - Befinner sig där han hör hemma nu, bland feta flottdrypande svullon.

Hamilton - Gödkalven som fått allt serverat på silverfat. Att det är ondskan himself, Ron Dennis, som ligger bakom denna vanskapelse gör det hela ännu värre. Jag måste dock medge att Hamilton är tio ggr bättre som förare än vad både Villy och JPM någonsin var.
Ville var väl det närmaste av favorit jag haft de senaste 15 åren, med en fantastisk start på sin F1-karriär, plus att han inte gärna fegade när det gäller omkörningar, eller liknande. Men tämligen blek på slutet. Monty är jag rätt neutral inför. Däremot har jag svårt att kategorisera Kurt Busch, Jimmie Johnson, Jeff Gordon och de andra i NASCAR-toppen som särskilt feta flottyrdrypande svullon. Dessutom är Monty längre ifrån täten där än han var i F1, under sina bästa år.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

platt skrev:Man kan inte låta bli att gratulera Vettel. Det är inte ofta man ser en sån Lycklig förare :up:
Visst var det kul att glädjen smittade av sig på Kovalainen och Kubica!
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Cheever skrev:
AndersF1 skrev:
Eftersom han inte kan bli bestraffad efter loppet antog jag att man förstår att det menas under loppet, men men jag kanske var otydlig.
Vad menar du, han blev ju bestraffad efter det förra loppet?
Eller driver du med mig? Fattar inte alltid ironi...
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

"I took it easy at the beginning then started to close and hunt everyone down and pulled off some good moves when I needed to. I was coming through the field and I think I was up to second at some stage and if it had rained we would have won, but it didn't happen."
Attans otur Lewis.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

PeppeF1 skrev:
"I took it easy at the beginning then started to close and hunt everyone down and pulled off some good moves when I needed to. I was coming through the field and I think I was up to second at some stage and if it had rained we would have won, but it didn't happen."
Attans otur Lewis.
Härligt blygsam.
Användarens profilbild
menthol

Inlägg av menthol »

Var tog allt prat om hur osäkert det skulle bli i blött utan TC vägen? Vi har haft flera regnlopp i år och inget speciellt har inträffat. Idag bröt en förare loppet på grund av en trasig framvinge.

Har förarna blåst upp det för mycket eller har teamen lyckats fixa grepp någon annanstans?
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA?
-AndersF1
Användarens profilbild
REP

Inlägg av REP »

Intressant idag att Kova, Kubica och Vettel vann sin första F1 lopp i år !

Bra för Formel 1 cirkusen !
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Om jag inte räknat helt fel innebär Vettels seger idag att samtliga stall, utom Force India och Super Aguri har varit på pallen i år. Det kan inte vara ofta det har hänt, att nio av elva F1-stall tagit en pallplats under en och samma säsong.

Om man räknar bort de tre stora drakarna (Ferrari, McLaren och BMW) som är på pallen mest hela tiden så skulle listan se ut ungefär såhär:

Australien: Nico Rosberg, Williams, trea.
Kanada: David Coulthard, Red Bull, trea.
Frankrike: Jarno Trulli, Toyota, trea.
England: Rubens Barrichello, Honda, trea.
Tyskland: Nelson Piquet Jr, Renault, tvåa.
Ungern: Timo Glock, Toyoya, tvåa.
Italien: Sebastian Vettel, Toro Rosso, etta.

:up: Jämt som fan, skulle man kunna säga.
Användarens profilbild
JockeJ71

Inlägg av JockeJ71 »

JTarnstrom skrev:Tog domarna ett halvt varv att komma till beslut...
Vad menar du? Talar domarna om för teamen att föraren ska släppa tillbaka positionen?
Det verkar ju minst sagt konstigt i.o.m. att förare ibland straffas för att ha genat. Får dom instruktioner ibland och ibland inte?
Jag trodde att det var upp till teamen och föraren att avgöra.
Och domarna sköter ev. bestraffning om fel beslut tas..
Användarens profilbild
Flamman

Inlägg av Flamman »

Ett mycket bra race idag, kanske inte bland de som var inblandade i "tätstriden", men att tabelledarna inte hade den vanliga räkmackan att glida fram på. Med Kubica, Räikönnen och Hamilton i den bakre halvan av fältet så kunde vad som helst hända.
Mycket imponerande av Kubica och BMW att ta tredjeplatsen, där funkade både strategin och föraren ypperligt efter deras dåliga utgångsläge.
Räikönnen var ju inte speciellt imponerande den större delen av loppet, men tog snabbaste varv på intermidiate-däcken och gjorde med tanke på utgångsläget ett bättre race än Massa.
Massa skötte sig inte speciellt bra, lyckades inte avancera i fältet ett dugg, höll sig dock före Hamilton in i mål.
Hamilton gjorde för sin del ett bra race, körde dock mycket fult mot många. Lite mäster Schumi-takter över hans körstil idag.
Kovalainen imponerade heller inte, startar som tvåa i den kanske bästa bilen, men hamnar ändå långt, långt efter Vettel i en Toro Rosso. Toro Rosso!
Sebastian Vettel, dagens regnkung! Lillgrabben tog fältet med storm, och det i en bil som inte hör till de åtta stora teamen. Toro Rosso har med sina begränsade resurser slagit storheter som McLaren, BMW, Toyota, Renault och inte minst Ferrari på hemmabanan! Om inte Toro Rosso-gänget vaknar upp i morgon med en baksmälla värre än vad Kimi nånsin råkat ut för, så har de gått miste om kanske enda chansen att fira rejält!
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Flamman skrev:Massa skötte sig inte speciellt bra, lyckades inte avancera i fältet ett dugg, höll sig dock före Hamilton in i mål.
För att vara Massa i regn var det godkänt tycker jag, men visst kunde det ha blivit bättre. Inte bra att han blev sittande så länge bakom Rosberg i första stinten och därefter hamna bakom ett gäng något långsammare bilar efter första stoppet.
Flamman skrev:Kovalainen imponerade heller inte, startar som tvåa i den kanske bästa bilen, men hamnar ändå långt, långt efter Vettel i en Toro Rosso. Toro Rosso!
Efter gårdagens kval tänkte jag att nu har Kovalainen chansen att ta sin första riktiga seger i karriären (den första uppkörda i Ungern räknas inte). Men det ville sig inte den här gången heller, mot en Toro Rosso som sagt. Och när man ser på den speed Hamilton hade i samma bil undrar man vad Kovalainen höll på med?
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Vad det verkar så satsade Ferrari lite fel och gick på torr set up. Så Massa gjorde väl efter förutsättningarna ändå ett ganska bra jobb? Han höll Hamilton bakom sig och tjänade in poäng - vilket nog varit planen hela tiden. Men det är nog som så att han förlorade väl mycket efter första depåstoppet när han fick massa bilar framför som han inte kunde gå förbi. Han satte ju snabbaste varv på löpande band innan sitt depåstopp, så lite synd var det allt.
Användarens profilbild
Dagon

Inlägg av Dagon »

haha, helt otroligt, engelska sidan planet-f1 älskar ju verkligen sin lille Lewis, enligt dem var Webber för överambitiös.

"OVERTAKING MOVE OF THE RACE

Lap 38: Lewis Hamilton on Mark Webber for P7
Coming out of the pits on his new standard wets (or Inters) Hamilton slotted in behind Felipe Massa and could see the Red Bull of Mark Webber approaching fast in his mirrors down the straight. Very sensibly he decided not to contest the first turn and gave the place straight up to Webber.

The perceived wisdom was that it would take a lap for the tyres to warm up properly and for Lewis to adjust to the new braking distances that different tyres brought. Instead, he followed Webber closely down to the second chicane and launched himself up the inside, only just getting the Mclaren stopped and drifted it in to the turn.

The judgement was impeccable. Only one corner's worth of braking and he produced the most brilliant of passes. His earlier move on Raikkonen was also a masterpiece of judgement in extremely tricky conditions. It was a world away from the ham-fisted attempt he made at qualifying the previous day... After which the title of Der Regenmeister was poised to head elsewhere. Sunday was redemption.

To add insult to injury, and add a certain sense of irony, Mark Webber tried to pass him on the outside into the chicane at Turn 1 on Lap 48. After Spa, half the pitlane had gone on record to say that if you attack round the outside on any corner, you leave yourself open to being washed out into the scenery and Lewis had been asking for trouble to make the pass at the Bus Stop chicane.

Hamilton left Webber more room than Raikkonen had left him at the Bus Stop, but still the Aussie couldn't find a way to turn in without bumping wheels. "
Användarens profilbild
Boxerman

Inlägg av Boxerman »

JTarnstrom skrev:Trängningen av Glock är värd en bestraffning.
Jag tycker att han skulle få svartflagg iallafall efter den andra trängningen
PS

Inlägg av PS »

Lemon skrev:
Flamman skrev:Massa skötte sig inte speciellt bra, lyckades inte avancera i fältet ett dugg, höll sig dock före Hamilton in i mål.
För att vara Massa i regn var det godkänt tycker jag, men visst kunde det ha blivit bättre. Inte bra att han blev sittande så länge bakom Rosberg i första stinten och därefter hamna bakom ett gäng något långsammare bilar efter första stoppet.
Håller med om det. Jag tycker ändå det visar så tydligt att Massa verkligen har lärt sig. Han vet att han inte kan briljera i regn utan väljer att ta det säkra före det osäkra. Han hade en bra fight med Rosberg även om det tog för lång tid att komma förbi. Dock var han ju snabbast på banan när han väl kommit förbi Rosberg. Samma sak när han körde på intermediates, och låg efter Heidfeld. Han fick en chans men klarade inte chikanen och jag tror att Massa därefter koncentrerade sig på att hålla Hamilton på behörigt avstånd. Det var viktigt för hans ambition att vinna VM-titeln.
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Dagon skrev:haha, helt otroligt, engelska sidan planet-f1 älskar ju verkligen sin lille Lewis, enligt dem var Webber för överambitiös.

Hamilton left Webber more room than Raikkonen had left him at the Bus Stop, but still the Aussie couldn't find a way to turn in without bumping wheels. "
Hmm...nog tyckte jag att Hamilton tryckte ut Webber alltid.
Det var väl innan kurvan som Hamilton styrde mot Webber om jag inte minns fel.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Depeche skrev:
Dagon skrev:haha, helt otroligt, engelska sidan planet-f1 älskar ju verkligen sin lille Lewis, enligt dem var Webber för överambitiös.

Hmm...nog tyckte jag att Hamilton tryckte ut Webber alltid.
Det var väl innan kurvan som Hamilton styrde mot Webber om jag inte minns fel.
Finns det någon som helst kritik mot Hamiltons körning på de engelskspråkiga sajterna? Hittar tusan inget! Någon måste väl ha sagt något?
Bild
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Pastis skrev: Finns det någon som helst kritik mot Hamiltons körning på de engelskspråkiga sajterna? Hittar tusan inget! Någon måste väl ha sagt något?
Nä jag har inte hittat något förutom några som skrivit i något forum.

"Lewis deserved a penalty for trying to kill Glock and Webber actually, more than last race."

"you beat me to it. Glock and can possibly understand, but what he did to Webber was disgusting"

Jag missade förresten när Webber körde om Hamilton i första chikanen på varv 37...fick man se det i sändningen ??
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Depeche skrev:
Pastis skrev: Finns det någon som helst kritik mot Hamiltons körning på de engelskspråkiga sajterna? Hittar tusan inget! Någon måste väl ha sagt något?
Nä jag har inte hittat något förutom några som skrivit i något forum.

"Lewis deserved a penalty for trying to kill Glock and Webber actually, more than last race."

"you beat me to it. Glock and can possibly understand, but what he did to Webber was disgusting"

Jag missade förresten när Webber körde om Hamilton i första chikanen på varv 37...fick man se det i sändningen ??
Jag tror att tv6 hade reklam då!
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Herr Oberst skrev:Även om jag inte är något [Schumacher]-fan så kändes det ändå rätt trevligt att höra Tysklands och Italiens nationalsånger ljuda över Monza igen.

Hamiltomten borde få piskstraff av övriga 19 förare, 5 rapp var på asets stjärt vore helt rätt.
Riktigt kul med ännu en tysk som kan dirigera till italienska nationalsången...

Ger goda vibbar :wink:

Jo, ett litet straff har han samlat ihop till nu, den gode H. :down:
Saknar de gamla mästarna...